Autobaterie 12V 60Ah.
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 630
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Autobaterie 12V 60Ah.
Dobrý den.
V minulých dnech jsem se přesvědčil, že autobaterie která je špatně nabijena toho moc nevydrží.
V zimě jsem měnil starou baterii v autě 45Ah - špatně točila a dál jsem tam novou 60Ah. Nějakou dobu bylo vše v pořádku. Před cirka měsícem se mi to však přestalo zdát. Startér někdy točil normálně, někdy sotva nastartoval. S tátou jsem změřil napětí při běžícím motoru a bylo 12,2V. Jelikož jsem jel na pravidelný servis tak jsem jim zadal kontrolu dobíjení. Výsledek: špatný regulátor. Většinou držel 12V, chvilku 14V a ve špičce až 16V. Vyměnili ho a teď drží skoro 14V. Dělali test baterie s výsledkem cca 60% kapacity. V sobotu jedu na chalupu, kde je stara trafo nabíječka co dá 15,5V 6A a je jednosměrně usmernena se zarovickou. Přemýšlím nad tím, že baterku nechám na nabíječce povarit. Co myslíte, pomůže to baterce a jak dlouho ji mám nechat vařit?
Děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
V minulých dnech jsem se přesvědčil, že autobaterie která je špatně nabijena toho moc nevydrží.
V zimě jsem měnil starou baterii v autě 45Ah - špatně točila a dál jsem tam novou 60Ah. Nějakou dobu bylo vše v pořádku. Před cirka měsícem se mi to však přestalo zdát. Startér někdy točil normálně, někdy sotva nastartoval. S tátou jsem změřil napětí při běžícím motoru a bylo 12,2V. Jelikož jsem jel na pravidelný servis tak jsem jim zadal kontrolu dobíjení. Výsledek: špatný regulátor. Většinou držel 12V, chvilku 14V a ve špičce až 16V. Vyměnili ho a teď drží skoro 14V. Dělali test baterie s výsledkem cca 60% kapacity. V sobotu jedu na chalupu, kde je stara trafo nabíječka co dá 15,5V 6A a je jednosměrně usmernena se zarovickou. Přemýšlím nad tím, že baterku nechám na nabíječce povarit. Co myslíte, pomůže to baterce a jak dlouho ji mám nechat vařit?
Děkuji za odpovědi a přeji hezký den.
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Ako vidíte, nikto nechce odpovedať na vcelku bláznivú otázku. Čo to znamená povariť ? Predovšetkým by ste museli aspoň uviesť tri parametre - napätie, teplota a trvanie " varu ".
V zásade by výdrž na vyššom napätí mohla znamenať dostatočné dobitie batérie a vyrovnanie napätia šiestich článkov. To za predpokladu, že by hladina elektrolytu zostala nad doskami. Čo by sa dialo so štruktúrou platní, je otázka.....
Odporúčal by som v prvom kroku menej radikálny postup. Nabiť batériu štandardným spôsobom, najlepšie na automatickej nabíjačke a zotrvať na napätí float dlhšiu dobu, povedzme 7 - 14 dní. To je základný resuscitačný krok. Toto napätie pre štartovačky môže byť tak 13,6 V, pri týchto teplotách aj o 0,1 V menej.
Potom, ak je to možné, zmerať hustotu kyseliny a stanoviť ďalší postup. Ak je napätie nabitej a odpočinutej batérie pod 12,6 V, dosky sú pravdepodobne pokryté sulfátom a hustota nižšia. Tu niekto repasoval batériu " varom " hodiny alebo aj dni vyšším prúdom, ale účinok na batériu môže byť zničujúci. Ťažko radiť. Agresívne postupy používať, keď nie je inej cesty......
Tiež je možné batériu pripojiť na nabíjačku za použitia desulfátora, také skúsenosti ja nemám.
V zásade by výdrž na vyššom napätí mohla znamenať dostatočné dobitie batérie a vyrovnanie napätia šiestich článkov. To za predpokladu, že by hladina elektrolytu zostala nad doskami. Čo by sa dialo so štruktúrou platní, je otázka.....
Odporúčal by som v prvom kroku menej radikálny postup. Nabiť batériu štandardným spôsobom, najlepšie na automatickej nabíjačke a zotrvať na napätí float dlhšiu dobu, povedzme 7 - 14 dní. To je základný resuscitačný krok. Toto napätie pre štartovačky môže byť tak 13,6 V, pri týchto teplotách aj o 0,1 V menej.
Potom, ak je to možné, zmerať hustotu kyseliny a stanoviť ďalší postup. Ak je napätie nabitej a odpočinutej batérie pod 12,6 V, dosky sú pravdepodobne pokryté sulfátom a hustota nižšia. Tu niekto repasoval batériu " varom " hodiny alebo aj dni vyšším prúdom, ale účinok na batériu môže byť zničujúci. Ťažko radiť. Agresívne postupy používať, keď nie je inej cesty......
Tiež je možné batériu pripojiť na nabíjačku za použitia desulfátora, také skúsenosti ja nemám.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Zde bych nasměroval své úsilí. Vyběhaná ložiska startéru. Občas je rotor ve středu, a tak to "točí" jakš takš dobře, občas se "přilepí" na stator a v tom okamžiku to točí špatně.Martin P píše:....Startér někdy točil normálně, někdy sotva nastartoval........
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Ono tá EQ sa robí vtedy, ak je rozdiel článkov v hustote kyseliny. Ďalej je tu teplota.
Ak bude baterka pod horúcou kapotou resp. nabíjaná pri 30 *C horúčave von,
tak treba iné nabíjacie napatie, ako keď bude v chlade pri 10 až 15 *C.
Povaril by som ju malým prúdom dokedy sa hustota nevyrovná.
Ak bude hustota rovnaká, ale nízka, tak ešte zvýšiť napatie.
Len sa treba v servise informovať, či je možné baterku vybrať z auta,
resp. či je ju možné dobíjať v aute zvýšeným EQ napatím, lebo poznám
prípad, že po vybratí a dobití baterky, pomohla len odťahovka.
Ak bude baterka pod horúcou kapotou resp. nabíjaná pri 30 *C horúčave von,
tak treba iné nabíjacie napatie, ako keď bude v chlade pri 10 až 15 *C.
Povaril by som ju malým prúdom dokedy sa hustota nevyrovná.
Ak bude hustota rovnaká, ale nízka, tak ešte zvýšiť napatie.
Len sa treba v servise informovať, či je možné baterku vybrať z auta,
resp. či je ju možné dobíjať v aute zvýšeným EQ napatím, lebo poznám
prípad, že po vybratí a dobití baterky, pomohla len odťahovka.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 630
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Dobrý den.
Dnes jsem u auta zpozoroval po týdenní odstavce "gumový" start. Baterku jsem nechal asi 3 hodiny odstát a změřil jsem její napětí. Bylo 12,2V. Dal jsem jí na 6A nabíječku, po 4 hodinách bylo napětí 16,3V. Odpojil jsem ji a uvidím jaké bude mít napětí ráno.
Teplota v garáži je okolo nuly, elektrolytu hladina je nad deskami.
Po příjezdu jsem proměřil napětí z alternátoru. Bylo 14,3V.
Docela mne překvapilo napětí baterie na konci nabíjení. 16,3V mi přijde hodně. Jaký na to máte názor?
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
Dnes jsem u auta zpozoroval po týdenní odstavce "gumový" start. Baterku jsem nechal asi 3 hodiny odstát a změřil jsem její napětí. Bylo 12,2V. Dal jsem jí na 6A nabíječku, po 4 hodinách bylo napětí 16,3V. Odpojil jsem ji a uvidím jaké bude mít napětí ráno.
Teplota v garáži je okolo nuly, elektrolytu hladina je nad deskami.
Po příjezdu jsem proměřil napětí z alternátoru. Bylo 14,3V.
Docela mne překvapilo napětí baterie na konci nabíjení. 16,3V mi přijde hodně. Jaký na to máte názor?
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Pokud můžeš, zmeř hustotu elektrolytu. Pokud lze zkontrolovat hladinu, snad to jde i změřit.
Obvykle se stane ze odejde jeden z clanků, vysype se hmota z desek, způsobí samovybijení. Pak sepři startu článek přepóluje, už se nestačí nabít, což způsobí sulfataci a konec.
První pomoc je okamžitě nabíjet. Tim se nic nezkazí.
Postupuji v podobném případe takto:
Koupím novou baterku a používám
Starou nabít
V dubnu baterky prohodit a dojezdit tu starou v teple přes léto
V listopadu opět prohodit a starou baterii dat do šrotu.
Obvykle se stane ze odejde jeden z clanků, vysype se hmota z desek, způsobí samovybijení. Pak sepři startu článek přepóluje, už se nestačí nabít, což způsobí sulfataci a konec.
První pomoc je okamžitě nabíjet. Tim se nic nezkazí.
Postupuji v podobném případe takto:
Koupím novou baterku a používám
Starou nabít
V dubnu baterky prohodit a dojezdit tu starou v teple přes léto
V listopadu opět prohodit a starou baterii dat do šrotu.
Naposledy upravil(a) ota dne pát led 25, 2019 7:55 am, celkem upraveno 1 x.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Téhle baterce by spíš pomohlo připojení na desulfátor si myslím.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
"...Docela mne překvapilo napětí baterie na konci nabíjení. 16,3V mi přijde hodně. Jaký na to máte názor?
..."
A mňa zase neprekvapuje, že Vám batéria dochne. Ak tam bolo 16,3, tak ju dorážate účinne sám.
Problém bude ako vo väčšine prípadov postupne urýchlované strácanie kapacity jedného článku. Keby sa u štartovačiek vyvádzali póly každého článku von, dalo by sa s tým ešte niečo robiť.
Ak má olovená batéria pár hodín po nabití menej ako 12,5 V, zanedlho bude nepoužiteľná pre väčšie záťaže.
..."
A mňa zase neprekvapuje, že Vám batéria dochne. Ak tam bolo 16,3, tak ju dorážate účinne sám.
Problém bude ako vo väčšine prípadov postupne urýchlované strácanie kapacity jedného článku. Keby sa u štartovačiek vyvádzali póly každého článku von, dalo by sa s tým ešte niečo robiť.
Ak má olovená batéria pár hodín po nabití menej ako 12,5 V, zanedlho bude nepoužiteľná pre väčšie záťaže.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Tak moja rada. To,že baterka mala viac ako 16v je v pohode,nič sa nedeje,ja bežne oživujem stare autobaterie na 17v. Treba ju tak nechať aspoň deň. Prvotne použivanie ju zasulfadovalo a takymto prebijanim to buď opadne,rospusti sulfad,alebo sa nič nestane a len sa straca voda.
Treba si uvedomiť,že je to skoro nova baterka,čo nema poškodene dosky vekom,iba prvotne použitie bolo tvrde.
Žial napätie baterie po odstati ukazuje,že naozaj jeden članok doslužil,bol pridlho na nulovom napäti a tak je jeho smrť neodvratna. Teda treba skusiť jednodňove prebijanie a po odstati aspoň 2-3 dni,ak klesne volne stojacej baterie napätie pod 13v tak je dačo zle a ak klesne pod 12,5v ,tak umrel članok a baterka pocestuje do šrotu.
Skusenosť- 60Ah autobateriu som použival 3roky v mini solarnej zostave bez regulatora a pravidelne sa dostavalo napätie k 16v. Po tom sa doložil regulator a bez problemu fungovala dalšie 2 roky pri dennodennom zatažovani. Sem tam sa len doliala voda.
Treba si uvedomiť,že je to skoro nova baterka,čo nema poškodene dosky vekom,iba prvotne použitie bolo tvrde.
Žial napätie baterie po odstati ukazuje,že naozaj jeden članok doslužil,bol pridlho na nulovom napäti a tak je jeho smrť neodvratna. Teda treba skusiť jednodňove prebijanie a po odstati aspoň 2-3 dni,ak klesne volne stojacej baterie napätie pod 13v tak je dačo zle a ak klesne pod 12,5v ,tak umrel članok a baterka pocestuje do šrotu.
Skusenosť- 60Ah autobateriu som použival 3roky v mini solarnej zostave bez regulatora a pravidelne sa dostavalo napätie k 16v. Po tom sa doložil regulator a bez problemu fungovala dalšie 2 roky pri dennodennom zatažovani. Sem tam sa len doliala voda.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
To bych netvrdil, že se kromě vyvařování nic neděje. Přebíjením nastává koroze jedné z elektrot. Jen teď nevím které.JonasPP píše:Prvotne použivanie ju zasulfadovalo a takymto prebijanim to buď opadne,rospusti sulfad,alebo sa nič nestane a len sa straca voda.
Takže vyléčíš jeden problém, ale vneseš druhej.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
To už je jedno,lebo ak dačo v čo najkadšiom čase nespravi,tak ta baterka umre tak,či tak. Toto je razantne riešenie,ale okamžite preukaže,či ta baterka bude ešte služiť,alebo nie.dracekvo píše:To bych netvrdil, že se kromě vyvařování nic neděje. Přebíjením nastává koroze jedné z elektrot. Jen teď nevím které.JonasPP píše:Prvotne použivanie ju zasulfadovalo a takymto prebijanim to buď opadne,rospusti sulfad,alebo sa nič nestane a len sa straca voda.
Takže vyléčíš jeden problém, ale vneseš druhej.
Ako som viacej v tom,že jeden članok už umrel a je nenavratne poškodeny a Oto presne objansil,čo sa asi dialo,ale treba aspoň skusiť dačo a prebijaciu nabijačku Martin ma rovno po ruke,tak niet čo viac dodať.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 630
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Dobrý den.
Dnes po 24 hodinách klidu jsem baterii přeměřil. Napětí naprázdno je 11,9V. Auto ještě nastartuje, ale se zřetelným huu-huu na začátku.
Přeměření hustoty elektrolytu: 1,24 ; 1,22 ; 1,25 ; 1,21 ; 1,25 : 1,26
Zkusil jsem ji znovu dát na nabíječku, během hodiny napětí opět prelezlo 16V a baterie vaří jako divá.
Reklamace asi nemá cenu. Baterku mám přes rok a navíc je zkažená vadným dobíjením. Což si myslím že na ní poznají. A taky je koupená přes internet.
Kousek od nás autobaterie prodávají, tak to vypadá že se projdu.
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
Dnes po 24 hodinách klidu jsem baterii přeměřil. Napětí naprázdno je 11,9V. Auto ještě nastartuje, ale se zřetelným huu-huu na začátku.
Přeměření hustoty elektrolytu: 1,24 ; 1,22 ; 1,25 ; 1,21 ; 1,25 : 1,26
Zkusil jsem ji znovu dát na nabíječku, během hodiny napětí opět prelezlo 16V a baterie vaří jako divá.
Reklamace asi nemá cenu. Baterku mám přes rok a navíc je zkažená vadným dobíjením. Což si myslím že na ní poznají. A taky je koupená přes internet.
Kousek od nás autobaterie prodávají, tak to vypadá že se projdu.
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
co to je za značku nebo výrobce??Martin P píše:Dobrý den.
Dnes po 24 hodinách klidu jsem baterii přeměřil. Napětí naprázdno je 11,9V. Auto ještě nastartuje, ale se zřetelným huu-huu na začátku.
Přeměření hustoty elektrolytu: 1,24 ; 1,22 ; 1,25 ; 1,21 ; 1,25 : 1,26
Zkusil jsem ji znovu dát na nabíječku, během hodiny napětí opět prelezlo 16V a baterie vaří jako divá.
Reklamace asi nemá cenu. Baterku mám přes rok a navíc je zkažená vadným dobíjením. Což si myslím že na ní poznají. A taky je koupená přes internet.
Kousek od nás autobaterie prodávají, tak to vypadá že se projdu.
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
-
- Příspěvky: 630
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Autobaterie Pema.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
a vadné dobíjení znamená co??klidně bych jí reklamoval,ale jedná se o dost levnou baterii tam bych právě moc dlouhou životnost nečekal,ale je divný ,že klekla tak rychle??
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Ja bych tu baterku taky reklamoval.
Nejhorší co se muže stát je ze reklamaci odmítnou.
Ona je standardni reklamaci lhůta na baterie 6 měsíců ale tohle je zjevně výrobní chyba na kterou je reklamační doba minimálně 2 roky.
Nejhorší co se muže stát je ze reklamaci odmítnou.
Ona je standardni reklamaci lhůta na baterie 6 měsíců ale tohle je zjevně výrobní chyba na kterou je reklamační doba minimálně 2 roky.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
reklamovat přesně,dle mého došlo k rozpadnutí nekvalitních desekota píše:Ja bych tu baterku taky reklamoval.
Nejhorší co se muže stát je ze reklamaci odmítnou.
Ona je standardni reklamaci lhůta na baterie 6 měsíců ale tohle je zjevně výrobní chyba na kterou je reklamační doba minimálně 2 roky.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Ja som tak raz reklamoval 150Ah polotrakčnu bateriu,lebo jeden članok padal a mal iba 50% kapacitu,no obratom bola reklamacia odmietnuta,že bateria nebola spravne dobijana. Čo bola aj pravda,bola v 70Wp solarku a tak som ju daroval kamošovi do drevoobrabacieho stroja. Tam funguje do dnes,teda viac ako 10rokov.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
Prvních 6 měsíců je totiž na prodejci dokázat, že vada na výrobku vznikla vaší vinou.
Takže pokud reklamaci odmítne. Žádejte po něm protokol nějakého zkušebního ústavu nebo výrobce, kde bude jasně napsaný způsob testování výrobku a uvedený důvod jak došel prodejce k tomu, že závada vznikla vaší vinou.
Takže pokud reklamaci odmítne. Žádejte po něm protokol nějakého zkušebního ústavu nebo výrobce, kde bude jasně napsaný způsob testování výrobku a uvedený důvod jak došel prodejce k tomu, že závada vznikla vaší vinou.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Autobaterie 12V 60Ah.
MartinP má správne a zásadné stanovisko. Nahovárať ho na reklamovanie batérie zasluhuje najprísnejšiu kritiku. Prevádzkovateľom internetového obchodu môže byť rovnako otec niekoho tu z fóra alebo len anonymný "ovčan" ( = trpiaci spoluobčan, ako ho fórum chápe ).Martin P píše: Zkusil jsem ji znovu dát na nabíječku, během hodiny napětí opět prelezlo 16V a baterie vaří jako divá.
Reklamace asi nemá cenu. Baterku mám přes rok a navíc je zkažená vadným dobíjením.......... A taky je koupená přes internet.
Majúc na zreteli, že obsah fóra je a má byť prínosný, dištancujem sa od navádzania na podvod. Oceňujem korektné rady.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 26 Odpovědi
- 4556 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 9 Odpovědi
- 1593 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od timpomat
-
- 7 Odpovědi
- 896 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 80 Odpovědi
- 18183 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gadzius
-
- 13 Odpovědi
- 2917 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69