Wallbox
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Wallbox
Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?
Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.
Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.
Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Wallbox
Asi bych zavolal do Sampra. Pan Krajčír Ti určitě vyhoví co se týká konektoru s kabelem bez druhého konce redukce, ale je to holt firma a kouzla za hrstku rýže nedělá . Nebo vezmi nůžky na plech, rozstřihni stávající nabíječku dej tam jakékoli levné 230V zvládající konektory s dostatečným počtem pinů (5) a máš to za pár stokorun. Jinou variantu nevidím. Požádal sis už taky o EL značku?
Naposledy upravil(a) brumlaj dne pát dub 05, 2019 10:14 am, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Wallbox
O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.
Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem
Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Wallbox
No to já s Cajzlovskou značkou jaksi taky nesplývám. Auto mi už klíčem ojeli 2x. Takže raději EL než platit výměnu za aktuální krajskou.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Wallbox
Není v tom i dálnice zadarmo?dracekvo píše:O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.
Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Wallbox
Bude až s příchodem digiálních známek.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Wallbox
Lépe napsat že do té doby určitě nebude a potom těžko říci. Závistivců neschopných vedle sebe položit vyšší DPH (inkasovaného státem ihned) při koupi stejné kategorie elektrického vozu v porovnání s rakovinou a pomalým splácením dálničního poplatku v ročních splátkách.... máme v ČR přehršel. A bohužel politika není o racionalitě ale o počtu hlasů, takže tu vidinu klidně ještě mohou zaříznout posranci.dracekvo píše:Bude až s příchodem digiálních známek.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Wallbox
Je to možný, že třeba nic nebude. Mě je to zatím fuk. Protože ION není vozítko na dálnici. Ale třeba jednou koupím lepší auto.
Stejně tak při větším rozšíření určitě zruší bezplatný parkování nebo jízdu v pruhách pro autobus. Až jich bude víc, tak to ucpou a neprojede ani ten autobus.
Celkem se mi parametrově libí Peugeot e-208. 50kWh z toho počítám využitelných asi tak 40kWh. Což při zimní spotřěbě 20kWh na 100km dává zimní dojezd na 200km. A to je po té naší republice dostatečné.
Kdyby cena byla do 600 tis, tak snad i jednou v životě půjdu do fungl nového auta.
Stejně tak při větším rozšíření určitě zruší bezplatný parkování nebo jízdu v pruhách pro autobus. Až jich bude víc, tak to ucpou a neprojede ani ten autobus.
Celkem se mi parametrově libí Peugeot e-208. 50kWh z toho počítám využitelných asi tak 40kWh. Což při zimní spotřěbě 20kWh na 100km dává zimní dojezd na 200km. A to je po té naší republice dostatečné.
Kdyby cena byla do 600 tis, tak snad i jednou v životě půjdu do fungl nového auta.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Wallbox
Zhruba 2 až 5kW. Novější auta mají tepelné čerpadla. A tesla tusím i nějak využívá odpadní teplo z invertoru a motoru (někde jsem zaslechl, ale nevím jestli je to pravda).
Záleží na délce trasy. Nejhorší jsou popojížďky, kdy se musí interiér pořád nahřívat.
Stejně tak dálniční rychlosti jsou zabiják a spotřeba roste exponenciálně stejně tak jak roste odpor vzduchu.
Záleží na délce trasy. Nejhorší jsou popojížďky, kdy se musí interiér pořád nahřívat.
Stejně tak dálniční rychlosti jsou zabiják a spotřeba roste exponenciálně stejně tak jak roste odpor vzduchu.
-
- Příspěvky: 3343
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Wallbox
A to je prave paradox dnesni doby vi se ze spotreba a aerodynamika spolu souvisi a pritom se delaji cim dal vice krychlovity auta ala suv. Jenze aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Wallbox
Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3343
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Wallbox
Asi uhel pohledu. T603 pekny ale nic co bych chtel. Me se prave libi ty krabice a pickupy americkyho stylu - zbytecne velky, zbytecne tezky ...
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Wallbox
Takový řeči... Bacha, ať nemáš průšvih!
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Wallbox
Pokud zaplatis, mas moznost predelat )). Ale techniku starou 50let. No nevim.brumlaj píše:Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Wallbox
Píšeš podmínku. A třeba nemusí být zcela relevantní. Já raději argument proč nemám možnost neuvedl, takže na mne poměřování pindíků nezkoušej. Už jsem dost starej na to abych se pouštěl do odhalování svého soukromí. To že se nesmíříš s tím že možnost nemám mi vůbec nevadí . Asi bychom se měli v diskuzi vrátit k dracekvo wallboxu.NOPARasito píše:Pokud zaplatis, mas moznost predelat )). ...
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Wallbox
Zdravím,dracekvo píše:Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?
Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.
Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
v minulosti jsem si robusní přesné tělo i většího konektoru vyrobil sám a to tak, že jsem orginál
rozebral na jednotlivé díly. Nejprve jsem udělal formu do lukoprénu zalil část těla
konektoru a po zatuhnutí
udělal ve formě ty správné řezy, abych formu nepoškodil a model tvořený částí
původního konektoru bez poškození vytáhl.
Do hotové formy jsem potom odlil požadované části z příslušné licí hmoty.
Forma je naprosto přesná a okopíruje i detaily. A dá se tak vytvořit i konektor, který
má více dílů a není zde žádné omezení co se tvaru týče.Detaily jsou tak jemné, že se
dají díly do sebe i zašroubovat, pokud původní model závit obsahuje.
Forma ale nevydrží více
jako 1 x nebo 2 x použití. Vlastní proudové PINY v konektoru podle složitosti se dají vyrobit
z fosforbronzu a tím je zaručena pružnost kontaktů i elektrická vodivost.
Fosforbronz se osvědčil, protože zachovává pružnost a má dobrou vodivost a ve
výsledku mají PINY malý přechodový odpor.
Licí hmoty je potřeba nastudovat. Asi je nyní větší nabídka, jak před mnoha roky.
Samotná nabiječka není složitá. Většina aut je do 500V Dc a to znamená, že stačí je
3f usměrnění a Jen zajistit zpětnou vazbou spínání polovodičového prvku tak, aby
nebyla překročena proudová schopnost 3f zdroje a nepřekračovaly se limity
proudu v nabijeném aku elektromobilu. I když to zní jednoduše, je potřeba
i galvanické oddělení. Možná vzpomínáte na nějakého prodejce, který před roky
zde inzeroval nabiječku elektromobilu s váhou 50kg a bednou co by se nevešla do kufru
a od zdejších členů schytal pořádnou dávku kritiky za velký LF oddělovací transformátor na 50Hz.
Galvanické oddělení je tedy na topologii spínaného zdroje.
Je jen málo aut co potřebují k nabijení napětí DC 900V. Takže nabiječky jsou v zásadě
jen 2 druhy DC 500V nebo DC 900V.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 1191 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
- 4 Odpovědi
- 2192 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Luban
-
- 47 Odpovědi
- 3169 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mex
-
- 8 Odpovědi
- 1276 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mex
-
- 29 Odpovědi
- 3450 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od luge