Sono Sion: první solární elektromobil
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Všetko má svoje hranice, ide o to, ako sa rýchlo posúvajú. Jednou z najvyspelejších motoristických krajín bolo vždy Nemecko. Nemci majú fatálne oklieštenú svoju slobodu, neradi to priznávajú a chceli by na to nemyslieť. Únik z toho je sloboda pohybu a to predovšetkým AUTOM ! Zakladajú si na neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach a asi ešte nejaký čas budú. Kým majú silné slovo v únii, asi si vlastníctvo auta aj slobody pohybu nedajú vziať. Raz sa to možno zlomí, niekedy sa vývoj podceňuje. Zatiaľ sa vozme spolu s nimi.....NOPARasito píše:S poslednim si dovolim nesouhlasit a to v tom, ze deti co dnes chodi do skolky taky muzou utrit nos a vlastnit vuz nebudou, protoze to bude pronajem popr.neco jako sdilene taxiky. ......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
CO2 je jedním z plynů, jemuž vděčíme za vznik života na zemi a jemuž vděčíme i za to, že právě teď dýcháme a máme co jíst. Bez něj by to nešlo.youda píše:Dobrej postřeh, s tím jedním koněm
CO2 mi v tomto případě nevadí, protože se jedná o takové CO2, které vzniklo rozložením aktuální živé vegetace. Naopak vypouštění toho CO2, které se uložilo do uhlí před milionem let, je prasárna.
Nicméně pokud nám zakážou flinty a pak i auta, tak ty můžeš chodit pěšky a bránit se pěstma. Já budu raději jezdit na koni a střílet lukem nebo z praku
Důvod je v této reakci: 6 CO2 + 6 H2O -> C6H12O6 + 6 O2
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Právě proto jsem CO2 zmiňoval. Počkej až budou chtít automobilky snížit CO2 i elektromobilů.
To bude muset posádka zadržet na cestě Praha-Brno dech, aby se do toho vešli
To bude muset posádka zadržet na cestě Praha-Brno dech, aby se do toho vešli
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Já to nebral jako pokrok. Vcelku lituju naše potomky, co jim tu prasáci a paraziti nechají za svinčík. Ja konstatoval co s lidma, jakožto řidiči zamýšlejí.vlkazajac píše:Všetko má svoje hranice, ide o to, ako sa rýchlo posúvajú. Jednou z najvyspelejších motoristických krajín bolo vždy Nemecko. Nemci majú fatálne oklieštenú svoju slobodu, neradi to priznávajú a chceli by na to nemyslieť. Únik z toho je sloboda pohybu a to predovšetkým AUTOM ! Zakladajú si na neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach a asi ešte nejaký čas budú. Kým majú silné slovo v únii, asi si vlastníctvo auta aj slobody pohybu nedajú vziať. Raz sa to možno zlomí, niekedy sa vývoj podceňuje. Zatiaľ sa vozme spolu s nimi.....NOPARasito píše:S poslednim si dovolim nesouhlasit a to v tom, ze deti co dnes chodi do skolky taky muzou utrit nos a vlastnit vuz nebudou, protoze to bude pronajem popr.neco jako sdilene taxiky. ......
Ale zas musíš přiznat, že se to na cestách nelepší (opak je pravdou-ridicaky za prachy)
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne ned kvě 05, 2019 8:32 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Youdo máš ještě e golf sice to není prasat ale oproti upu je to skok velkej.
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Co dech. Já bych věděl o něčem horším, co budou muset zadržet. Metan je ještě víc "skleníkový".NOPARasito píše:Právě proto jsem CO2 zmiňoval. Počkej až budou chtít automobilky snížit CO2 i elektromobilů.
To bude muset posádka zadržet na cestě Praha-Brno dech, aby se do toho vešli
Mimochodem, existuje jeden plyn. Jmenuje se fluorid sírový, SF6. Narozdíl od všech ostatních fluoridů síry není jedovatý, je levný a má skvělé vlastnosti jako inertní plyn do dvouskel a trojskel v oknech, ještě lepší než drahý krypton. Díky velikosti molekuly (sestává ze sedmi atomů) z těch dvouskel krz rámečky obtížněji uniká. Také je to skvělý elektrický izolant. Má jedinou nevýhodu: EU ho zakázala, protože je údajně ještě víc skleníkový, než CO2 nebo metan. Takže až budete platit za drahá okna, víte, kam máte jít děkovat.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Uplne nejhorsi je kombinatorika kolem CO2, tedy takzvane CO2 silenstvi
a) produkt nesmi produkovat CO2
b) vyroba produktu nesmi produkovat CO2
c) tezba materialu na vyrobu produktu nesmi produkovat CO2
d) vyroba tezebnich stroju na tezbu materialu nesmi produkovat CO2
e) zamestnanci obsluhujici tezebni stroje nesmi produkovat CO2
f) zamestnanci ve vyrobe daneho produktu nesmi produkovat CO2
g) ubytovani zamestnancu nesmi produkovat CO2 (vytapeni atd)
h) samotni zamestnanci nesmi produkovat CO2 (nesmi prdet a nejlepe nedychat)
i) jidlo, ktere zamestnanci ji nesmi produkovat CO2
j) vyroba ani pestovani jidla pro zamestnance nesmi produkovat CO2
k) vybudovani tovarny na vyrobu produktu nesmi produkovat CO2
l)
Ohledne automatizace aut a postupneho vstepovani do hlav obcanu, ze vlastnictvi auta je nebezpecne a ze clovek je v zasade nesvepravny, to je uz ted evidentni tenhle sileny trend, az z toho jednomu beha mraz po zadech. Proste musis duverovat nejakemu UI, pac dav te umlati, ze tvuj mozek a tva predvidavost se preci UI nemuze vyrovnat. Pricemz cloveku staci 2 oci a premysleni a UI na to potrebuje 1000 kamer a senzoru, lidaru, radaru, dalkoveho rizeni, dalkoveho zastaveni, sledovani ridice, a pritom tesla v pohode narve v plne rychlosti do betonove zatarasy na dalnici a jeste prida, uber zajede cloveka a vedou se spory o to co driv zabit, jestli duchodce, nebo deti ve vedlejsim pruhu. Pritom nikoho v takovych diskuzich nenapadne, ze kdyz vidim horizont tak proste zpomalim, protoze tam nevidim a za nim muze byt absolutne cokoliv a musim byt schopen zastavit. Docela cumim ale jak jsou schopni se lidi do krve pohadat co driv zabit, ale jak tomu predejit a ze toho je schopen clovek normalne bez jakekoliv UI, to uz dnes vidi jen malokdo. Proste UI rulezz. Clovek proste ztraci zodpovednost sam za sebe, prebira za nej zodpovednost nekdo jiny a vetsina to bere jako OK. A tech argumentu co se najde, ze clovek nesvepravny je ... Strasne. Desive.
a) produkt nesmi produkovat CO2
b) vyroba produktu nesmi produkovat CO2
c) tezba materialu na vyrobu produktu nesmi produkovat CO2
d) vyroba tezebnich stroju na tezbu materialu nesmi produkovat CO2
e) zamestnanci obsluhujici tezebni stroje nesmi produkovat CO2
f) zamestnanci ve vyrobe daneho produktu nesmi produkovat CO2
g) ubytovani zamestnancu nesmi produkovat CO2 (vytapeni atd)
h) samotni zamestnanci nesmi produkovat CO2 (nesmi prdet a nejlepe nedychat)
i) jidlo, ktere zamestnanci ji nesmi produkovat CO2
j) vyroba ani pestovani jidla pro zamestnance nesmi produkovat CO2
k) vybudovani tovarny na vyrobu produktu nesmi produkovat CO2
l)
Ohledne automatizace aut a postupneho vstepovani do hlav obcanu, ze vlastnictvi auta je nebezpecne a ze clovek je v zasade nesvepravny, to je uz ted evidentni tenhle sileny trend, az z toho jednomu beha mraz po zadech. Proste musis duverovat nejakemu UI, pac dav te umlati, ze tvuj mozek a tva predvidavost se preci UI nemuze vyrovnat. Pricemz cloveku staci 2 oci a premysleni a UI na to potrebuje 1000 kamer a senzoru, lidaru, radaru, dalkoveho rizeni, dalkoveho zastaveni, sledovani ridice, a pritom tesla v pohode narve v plne rychlosti do betonove zatarasy na dalnici a jeste prida, uber zajede cloveka a vedou se spory o to co driv zabit, jestli duchodce, nebo deti ve vedlejsim pruhu. Pritom nikoho v takovych diskuzich nenapadne, ze kdyz vidim horizont tak proste zpomalim, protoze tam nevidim a za nim muze byt absolutne cokoliv a musim byt schopen zastavit. Docela cumim ale jak jsou schopni se lidi do krve pohadat co driv zabit, ale jak tomu predejit a ze toho je schopen clovek normalne bez jakekoliv UI, to uz dnes vidi jen malokdo. Proste UI rulezz. Clovek proste ztraci zodpovednost sam za sebe, prebira za nej zodpovednost nekdo jiny a vetsina to bere jako OK. A tech argumentu co se najde, ze clovek nesvepravny je ... Strasne. Desive.
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Když slyším o katastrofách, které se na nás řítí, tak se podívám na dva grafy a vidím, že je vše stále lepší. Na prvním vidím, že se snad dostáváme z éry nejnižší teploty i koncentrace CO2 v historii života na Zemi.
A na druhém, jak jsme měli během posledních ledových dob namále, protože kdyby koncentrace CO2 poklesla pod 150 ppm, tak rostliny nepřežijí (zemřou hlady) a naši předkové by nepřežili samozřejmě taky.
A na druhém, jak jsme měli během posledních ledových dob namále, protože kdyby koncentrace CO2 poklesla pod 150 ppm, tak rostliny nepřežijí (zemřou hlady) a naši předkové by nepřežili samozřejmě taky.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
To myslíš vážne ? Tam Ti vyrazí dych na každých 6 metroch a musíš lapať po vzduchu !NOPARasito píše:To bude muset posádka zadržet na cestě Praha-Brno dech, aby se do toho vešli
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Ano naši předkové měli skutečně namále. Při erupci sopky Toba před cca 60000lety lidstvo téměř vyhynulo a zbylo okolo 1500 lidí ze kterých se později vyvinulo lidstvo.rva píše:Když slyším o katastrofách... ... kdyby koncentrace CO2 poklesla pod 150 ppm, tak rostliny nepřežijí (zemřou hlady) a naši předkové by nepřežili samozřejmě taky.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Ja som zlozil zalohu na M3 ale pre other Europe sa stale objednat neda. Takze to poradie je vlastne na figu. Pri cakani na GODOTA (M3) sme kupili BMW i3 60Ah (jazdenka r.v. 2015)-skvele auticko, ma svoje muchy ale keby si sa ma opytal ci ho kupim opat tak ano. K spalovaku sa uz vratit nechcem a druhe auto KIA NIRO HYBRID urcite po case vymenim za EV (M3, KIA NIRO EV, VW I.D. NEO (3)). Na ten VW zlozim aj zalohu, M3 je krasne auto ale velmi drahe poistky a nedostupny servis a predrazeny servis-este sa rozhodnem.NOPARasito píše:Je tu nekdo kdo slozil zalohu na Sion?.(nebo nekdo kdo polozil tehdy zalohu na TM3???)
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Jake jsi mel poradnikove cislo???mozeg píše:Ja som zlozil zalohu na M3 ale pre other Europe sa stale objednat neda. Takze to poradie je vlastne na figu. Pri cakani na GODOTA (M3) sme kupili BMW i3 60Ah (jazdenka r.v. 2015)-skvele auticko, ma svoje muchy ale keby si sa ma opytal ci ho kupim opat tak ano. K spalovaku sa uz vratit nechcem a druhe auto KIA NIRO HYBRID urcite po case vymenim za EV (M3, KIA NIRO EV, VW I.D. NEO (3)). Na ten VW zlozim aj zalohu, M3 je krasne auto ale velmi drahe poistky a nedostupny servis a predrazeny servis-este sa rozhodnem.NOPARasito píše:Je tu nekdo kdo slozil zalohu na Sion?.(nebo nekdo kdo polozil tehdy zalohu na TM3???)
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Nieco okolo 150 000. Objednaval som ho v den predstavenia, nie skor ako velmi vela ludi.NOPARasito píše:Jake jsi mel poradnikove cislo???mozeg píše:Ja som zlozil zalohu na M3 ale pre other Europe sa stale objednat neda. Takze to poradie je vlastne na figu. Pri cakani na GODOTA (M3) sme kupili BMW i3 60Ah (jazdenka r.v. 2015)-skvele auticko, ma svoje muchy ale keby si sa ma opytal ci ho kupim opat tak ano. K spalovaku sa uz vratit nechcem a druhe auto KIA NIRO HYBRID urcite po case vymenim za EV (M3, KIA NIRO EV, VW I.D. NEO (3)). Na ten VW zlozim aj zalohu, M3 je krasne auto ale velmi drahe poistky a nedostupny servis a predrazeny servis-este sa rozhodnem.NOPARasito píše:Je tu nekdo kdo slozil zalohu na Sion?.(nebo nekdo kdo polozil tehdy zalohu na TM3???)
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Ja kolem 209.000, ale cekani me nebavilo na podzim 2018 zruseno
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Ono je to vlastne uplne jedno, vsetko sa zmenilo a evidentne sa podla poradia nejde, takze ja zrusim rezervacku ak do 09-2019 neotvoria konfigurator pre other Europe.NOPARasito píše:Ja kolem 209.000, ale cekani me nebavilo na podzim 2018 zruseno
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Vzhledem k tomu, že Tesla otevřela servis a zastoupení v Praze (autosalon Advantage Cars, kde se prodávají povětšinou Lamborghini atd.) tak už asi brzo půjde i objednávka Tesly přímo pro ČR. Tedy bez nutnosti individuálního dovozu z jiné země EU.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
Tak Mercedes už to vyřešil,jen zastavíš u drogerie,či nějaké kasy v Lídlu: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... EjTwsfqHOY
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
To jako ze to vyhovuje tobe to musi automaticky vyhovovat kazdemu? omgNOPARasito píše:Argument 350km je zcestny, holt by jsi na 20min zastavil na pauzu a cajk. Do 200 v realu dle meho nazoru staci. Ale na to dojdou i ostatni. Staci se poptat Ionaku, ti by ti potvrdili, jen by byla dobra moznost rychlejsiho nabijeni aspon 50kW (jen na to delsi cestovani).Matess píše:pro mě je to nezajímavé... potřebuji dojezd 350km na papíře aby to těch 250km dalo i v zimě a taky první potřebuji dům abych měl kde parkovat a nabíjet...
To uz tu jednou bylo ze 640kB musi stacit vsem....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
to youda: teslu si můžečš koupit na alze už přes rok, to není nic zvláštního.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Sono Sion: první solární elektromobil
JJ, něco jsem tam zahlídnul, když jsem se byl osobně podívat. Model3, na který tu kluci stáli v pořadníku, tam ale zatím asi nemají viď?
Ikdyž já musím přiznat, že mě se z nabídky Tesly líbí jen S. Model 3 ani Model X mě vůbec neoslovily. Tak teď už jen našetřit
Ikdyž já musím přiznat, že mě se z nabídky Tesly líbí jen S. Model 3 ani Model X mě vůbec neoslovily. Tak teď už jen našetřit
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
První solární elektrárna v Černobylu
od Teya » » v Magazín MyPower.CZ
První solární elektrárna v Černobylu
- 4 Odpovědi
- 1439 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kybos
-
-
-
první Solární ostrov - kdo si hraje, nezlobí
od M.Dragon » » v Elektroporadna
první Solární ostrov - kdo si hraje, nezlobí
- 8 Odpovědi
- 1749 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
-
-
První grafen-perovskitová solární elektrárna
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
První grafen-perovskitová solární elektrárna
- 6 Odpovědi
- 1679 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 68 Odpovědi
- 4363 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 32 Odpovědi
- 2422 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák