Lightyear One: solární konkurent Tesly

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
Madra
Příspěvky: 161
Registrován: pát čer 28, 2019 2:18 pm
Bydliště: Psáry

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od Madra »

vla píše:Spíš proto, že podmínky pro provoz e-aut jsou špatné. Malé dojezdy, mizerné nabíjení, není o co stát. Nechtěl bych e-auto ani zadarmo, stejně bych k němu musel mít opravdové auto. Dokonce nevyhovuje v mém případě ani jako druhé auto do rodiny, ze stejných důvodů.
To sice možná ano, ale na rovinu cestu kdy by mi nestačil dojez 250 Km já osobně podnikám 1-2 ročně, většina je kolem komína a na chalupu 153 Km. Takže mne by stačilo. Ale to bude vždycky budit vášně, stim milionem co mám nalítáno už je mi opravdu jedno co chytnu do ruky, ale někdo má rád ten bublavý zvuk pod kapotou a vůni benzínu :-)))
Ale nebudem si kecat milion za nissan envi co by se mi líbil stejnak nemám a až se to rozšíří stát stejnak příjde na to, jak si to naučtovat, aby člověk ve výsledku zaplatil stejně jako když jede na benzín a naftu. Vždyt cena paliva je 10 - 12 Kč a zbytek daně...
Madra
unicast
Příspěvky: 1483
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od unicast »

rottenkiwi píše:Uhlie, ropa, plyn, jadro nie sú obnoviteĺné,
To slunce taky není. Jinak s tím plynem jsou dvě varianty: buď ho budeme spalovat (ať už užitečně nebo neužitečně) nebo unikne do atmosféry a tam bude dělat neplechu. Volil bych tedy variantu ho užitečně spalovat.

Hysterie kolem CO2 je navíc přehnaná. Sice ho vypouštíme a dost, to je pravda, ale on v té atmosféře je odjakživa, nijak zvlášť v ní neškodí, naopak, byl tu dokonce dříve než plynný kyslík, biosféra jako celek ho produkuje taky dost a fotosyntéza bude s větší koncentrací CO2 ve vzduchu taky o něco produktivnější, takže tam je přesně ta žádoucí forma zpětné vazby. Jediné, s čím je problém, je počasí a to nebylo predikovatelné a dělalo si co chce co lidská paměť sahá.
rva
Příspěvky: 3937
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od rva »

rottenkiwi píše:Keď cena panelov, meničov a bateriek klesne na polovicu, tak ani spaľováky
ani jadro nebude ekonomicky únosné, budú len doplnok.

Uhlie, ropa, plyn, jadro nie sú obnoviteĺné, zatiaľ ich nevieme ekonomicky výhodne produkovať.

Čína je technologická veľmoc, India bude mať o pár rokov o 400 000 000 viac ľudí
ako Čína. A my sa prizeráme a nič nerobíme, ani eutá, ani FVE ani baterky.
Cena elektřiny z jádra je nízká. Dokonce tak nízká, že si jaderné elektrárny mohly dovolit rozvojové země a i to Česko a cena byla plně konkurenceschopná s ostatními zdroji. Pokud se ale začnou používat zelené zdroje, tak to cenu z jádra zvedne. Dejme tomu, že budeme mít solární elektrárny tak laciné, že budou půl roku produkovat elektřinu zadarmo. Tak na těch zbývajících 6 měsíců potřebujeme tu jaderku. A její náklady jsou téměř stejné, ať běží celý rok, nebo jen půl roku. Uranové palivo je tak levné, že jeho cena cenu elektřiny z jaderky moc neovlivňuje. Takže můžeme mít jenom jaderky, nebo jaderky + soláry, ale cena elektřiny bude stejná. Je zřejmé, že v takovém případě je lepší mít jenom jaderky a neplýtvat zdroji surovin/pracovní síly na soláry.
Němci mají nejdražší elektřinu, protože vsadili na zelené zdroje (které nejsou zadarmo) a současně musí mít v pohotovosti nezelené zdroje. A přesto jsou na tom s produkcí CO2 podstatně hůře než země, které vsadily na jádro (třeba Francie) graf je z článku na http://www.osel.cz/10549-vyslovuji-se-v ... tecne.html
g CO2 na kWh vyrobené elektřiny
g CO2 na kWh vyrobené elektřiny
A že Evropa zaostává? jedním z důvodů je právě to, že prostředky neinvestuje do výzkumu a vývoje stávajících nedokonalých technologií s cílem je zlepšit, ale utápí prostředky při zavádění těchto nedodělků na trh.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od střídač_N »

rva píše:
rottenkiwi píše:.....Němci mají nejdražší elektřinu, protože vsadili na zelené zdroje (které nejsou zadarmo) a současně musí mít v pohotovosti nezelené zdroje........
Jak známo jsou krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle.
Německo zcela jistě v krátkodobých cílech na tom není dobře, ale odhaduji, že již ve střednědobém horizontu bude na tom bez jaderek a jen se zelenou elektřinou lépe než kdokoli s jaderkami. Vzneseně se tomu říká vývoj a ten jak známo, nezastavíš.

Jeden obhájce jaderek při nějaké příležitosti sdělil, že se naše elektrárny již třikrát zaplatily. Ono to zaprvé není, že se zaplatily, ale že jsme je zaplatily v ceně elektřiny. Jednou ale přijde okamžik, kdy bude třeba jaderky rozebrat jak známo z jiných rezebírek, je to nákladné a rizikové. Pak ono třikrát se najednou stane záporné číslo.
Nehledě na provozní, sabotážní a teroristické riziko.

Pokud udělám souhrn všech plusů a možných mínusů, je jaderka vždy a za každých okolností ztrátová. Objevují se nadějné, vcelku bezpečné baterky. Opět onen vývoj je překotný a nezastavitelný. Pokud bude vskutku 1kWh/100USD/2200Kč/90EUR, nevidím důvod k napojení na distribuční soustavu. Dnes nás stojí baterky každého z nás od 50000,- do 100000,-Kč. V okamžiku(100000/2200=45kWh) kdy budu mít možnost za tento peníz pořídit baterky, je to jen a jen otázka počtu panelů a budu jimi topit hodně do zimy.

Cesta jaderek je cesta do pekel. Po přechodné období decentralizované plynovky a postupně se osamostatnit. Jinou rozumnou cestu nevidím.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od rottenkiwi »

Mne sa páči toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=EQ7S0D1iucY
https://www.youtube.com/watch?v=AL5Hjg30b_M
A ešte tento článok, bez nejakého záveru, ktorý si každý musí urobiť sám.
https://environmentcounts.org/ec-perspe ... te-change/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od matobabetak »

trochu nechapem preco robia taketo auta aby boli rychle, mali extremny dojazd a boli drahe ako ferari...nestaci zobrat napr daciu logan combi (8000€) vyhodit spalovaci motor, dat baterky , el. motor a panel ? staci nech to ide 130km/h a prejde 200km....do kufra malu inventorovu centralku ako poistku a vybavene
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od dumi »

Taky se trochu resi bezpecnost a aby to neco uvezlo.

coz nerikam ze je tento pripad, ale byla to reakce na to proc nejde vzit logan s centralou v kufru
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od diablo007 »

Tak vezmi dokra ten už něco uveze a stojí o málo více. Ono kdyby se vzalo jen šasi bez motoru který bývá celkem dráha položka dostal by ses pod 200t bez problémů a pak to elektrifikovat. Mám pocit že tu v republice někdo přestavby i dělá ale je to individual a tím pádem i drahé
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od rottenkiwi »

Však Renault to tak robil, Renault Fluence a Renault Kangoo prerobil na Z. E. verzie.

Neskor prišiel Zoe.

To, že naša kúpna sila je iná, ako bežného Fran. či Nemca je náš problém,
my sme si ho sposobili.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od dracekvo »

Problém spalováku přestavěného na el. je o řadě kompromisů. Karosérie je stavěná prostě na motor. Není tam místo pod podlahou na baterie, takže se musí různě cpát kde se najde místo.
U prvních pokusů s elektromobilama před 20 lety to bylo akceptovatelné. Ale v dnešní době, kdy chceme tepelný management baterek, jízdní stabilitu v podobě nízkého těžiště a rozumnou kapacitu musí bejt baterky prostě zastavěné v podlaze. A to jde jen pokud už je karosérie vyrobená přímo pro el.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvek od brumlaj »

Další problém je že přestavby bývají s předním náhonem což znamená že málo zatížená přední náprava nestíhá přenášet moment o vozovku a tím pádem se nejedná o vůz ale o hraboše. Nedejbože jízda do kopce a už vůbec ne na šutru či sněhu. Typickým příkladem je e-Golf. Tragédie.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek