Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
A z toho důvodu musí být auta vybavena bonzovací elektronikou,která vše na tebe napráská a možná i něco navíc.....brumlaj píše:Spusta uživatelů nebude závislá na dodávkách centrálních výrobců. Sami si vyrobí, sami si spotřebují. I v ČR již existují takoví případové živící své vozy ze své FVE. Proč by tomu nemohlo být podobně v Británii?
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Protože je to příliš závislé na počasí, zvláště v zimním období. Protože ve dne se jezdí a v noci Slunce nic nenabije. Protože baterkové úložiště pro vyřešení tohoto problému je poněkud drahé, atd.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Ono jak se to vezme,ne každý chodí jen na ranní směnu,navíc pokud s tím začneš vážně počítat tak je spousta možností.Právě v zimním období je nejvíc možností,vytápění se dá řešit kogenerací s akumulací tepla a nabíjením auta a případně i baterek.Těch možností je mnoho a je jen na každém jak se zařídí,samozřejmě to není pro každého,kdo si představuje,že to bude bez vlastního přičinění a bezobslužné,tak neuspějevla píše:Protože je to příliš závislé na počasí, zvláště v zimním období. Protože ve dne se jezdí a v noci Slunce nic nenabije. Protože baterkové úložiště pro vyřešení tohoto problému je poněkud drahé, atd.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Takze si vsichni dame domu kogeneracni jednotky? joo to se nam ten vzdousek vycisti
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Přátelé,
elektrický pohon vozidel je samozřejmě kolosální omyl, podvod a slepá cesta!
Důkaz 1)
Proto se také ve všech logistických centrech používají jen ještěrky s motory na diesel, benzín a mazut.
- Moderní motory jsou tak ekologické, že ještěrky svým provozem v halách čistí vzduch.
- Fosilní paliva jsou nejedovatá a když vytečou na cestu, tak to ničemu nevadí. Diesel se dá klidně použít místo oleje na smažení květáku.
- Fosilní paliva jsou v přepočtu na motohodinu nejlevnější.
- Údržba spalovacích ještěrek je levná a jednoduchá.
Z výše uvedeného výčtu je jasné, že když se elektrický pohon neuchytil ve výrobě a skladování, určitě se nemůže uchytit ani v osobní přepravě.
Důkaz 2)
V diesel-elektrické lokomotivě je přece také klasický motor a pak 20ti stupňová manuální převodovka. Tato kombinace má totiž největší krouťák. Miluju ten zvuk, když strojvůdce ve stanici šlape na plynový pedál a vytáčí motor lokomotivy do otáček aby pak zařadil jedničku a vyrazil i s vagóny velkou rychlostí vpřed. Je to atmosféra skoro jako na závodech Formule1. Jo a ta elektrika, ta je v diesel-elektrické lokotce jenom na svícení.
Důkaz 3)
Už v minulosti se objevili blázni, kteří přišli s podobným ztřeštěným nápadem - prý, že by lidé mohli létat! Přitom každý ví, že stroje těžší než vzduch létat nemohou. A i kdybychom připustili, že by snad takový létací stroj nějaká firma dokázala sestrojit, byl by strašně drahý a nikdy by si ho tedy nemohl koupit! Proto i dnes jezdíme na dovolenou na koních. Ti šťastnější z nás pak v přístavu přesedlají na veslice. Kdepak tyhle inovace, všechno jsou to jenom bludy!
elektrický pohon vozidel je samozřejmě kolosální omyl, podvod a slepá cesta!
Důkaz 1)
Proto se také ve všech logistických centrech používají jen ještěrky s motory na diesel, benzín a mazut.
- Moderní motory jsou tak ekologické, že ještěrky svým provozem v halách čistí vzduch.
- Fosilní paliva jsou nejedovatá a když vytečou na cestu, tak to ničemu nevadí. Diesel se dá klidně použít místo oleje na smažení květáku.
- Fosilní paliva jsou v přepočtu na motohodinu nejlevnější.
- Údržba spalovacích ještěrek je levná a jednoduchá.
Z výše uvedeného výčtu je jasné, že když se elektrický pohon neuchytil ve výrobě a skladování, určitě se nemůže uchytit ani v osobní přepravě.
Důkaz 2)
V diesel-elektrické lokomotivě je přece také klasický motor a pak 20ti stupňová manuální převodovka. Tato kombinace má totiž největší krouťák. Miluju ten zvuk, když strojvůdce ve stanici šlape na plynový pedál a vytáčí motor lokomotivy do otáček aby pak zařadil jedničku a vyrazil i s vagóny velkou rychlostí vpřed. Je to atmosféra skoro jako na závodech Formule1. Jo a ta elektrika, ta je v diesel-elektrické lokotce jenom na svícení.
Důkaz 3)
Už v minulosti se objevili blázni, kteří přišli s podobným ztřeštěným nápadem - prý, že by lidé mohli létat! Přitom každý ví, že stroje těžší než vzduch létat nemohou. A i kdybychom připustili, že by snad takový létací stroj nějaká firma dokázala sestrojit, byl by strašně drahý a nikdy by si ho tedy nemohl koupit! Proto i dnes jezdíme na dovolenou na koních. Ti šťastnější z nás pak v přístavu přesedlají na veslice. Kdepak tyhle inovace, všechno jsou to jenom bludy!
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nevím čím topíš nebo jestli vůbec,určitě pokud ano tak většinou dojde k lepšímu využití energie a i učinnosti,pokud tím nahradíš starší technologii...dumi píše:Takze si vsichni dame domu kogeneracni jednotky? joo to se nam ten vzdousek vycisti
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Další kritický pohled na elektromobily od někoho z německého autoprůmyslu https://www.idnes.cz/auto/motorky/fritz ... otorky_fdv.
Obvykle, když je nějaká technologie lepší než jiná, tak se bez dotací sama prosadí a ta stará vymizí. V dopravě to vidíme od koně k páře a naftě. Přitom jsou oblasti, kde se elektřina v dopravě uplatnila - zdvihací vozíky, vlaky, tramvaje, metro. Tam, kde se neuplatnila je to prostě proto, že se tam stále ještě nehodí, není tam výhodná. Státy se ji snaží prosadit různými zvýhodněními oproti spalovacím motorům. Pro Evropu je to zvlášť tragické - nemá vlastní zdroje surovin pro baterie, nevyrábí ani FV panely jako doplněk k elektromobilitě a je konkurenčně velmi vyspělá ve spalovacích motorech. Likvidovat si toto prosperující odvětví pomocí přehnaně přísných emisních předpisů a znevýhodňování jeho produkce může jen blázen, nebo politik.
Obvykle, když je nějaká technologie lepší než jiná, tak se bez dotací sama prosadí a ta stará vymizí. V dopravě to vidíme od koně k páře a naftě. Přitom jsou oblasti, kde se elektřina v dopravě uplatnila - zdvihací vozíky, vlaky, tramvaje, metro. Tam, kde se neuplatnila je to prostě proto, že se tam stále ještě nehodí, není tam výhodná. Státy se ji snaží prosadit různými zvýhodněními oproti spalovacím motorům. Pro Evropu je to zvlášť tragické - nemá vlastní zdroje surovin pro baterie, nevyrábí ani FV panely jako doplněk k elektromobilitě a je konkurenčně velmi vyspělá ve spalovacích motorech. Likvidovat si toto prosperující odvětví pomocí přehnaně přísných emisních předpisů a znevýhodňování jeho produkce může jen blázen, nebo politik.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
topim tepelnym cerpadlem. Takze lokalne bez emisi a zdroj energie je ktery ma emise je centralni a tim spise bude mit lepe resene emise nez kdyz ma nekdo kotel doma.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Rva s tim souhlasim, pokud je technologie dobra/ vyuzitelna cestu si najde sama. Mene vhofne/drahe technologie musi podporovat stat. Dotace na Ev, zakaz zarovek a jejich nahrada silenou LED, atd.
Az bude technologie dostatecne funckni rozsiri se sama. Vyresi to trh...
Az bude technologie dostatecne funckni rozsiri se sama. Vyresi to trh...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
No neviem, čo je výhodnejšie.
Zoberne euto za 20000 € a k tomu za 10000 € FVE.
Zoberme auto za 15000 €.
Servisné náklady na euto 50 € ročne a na auto 200 € ročne.
Prejdeme 500 000 km za 15 r. Spotreba 5 l na 100 km.
U euta to máme:
20000 + 10000 + 50 x 15 = 30750 €.
U auta 15000 + 15 x 200 + 500 000 / 100 * 5 * 1.4 € = 15000 + 3000 + 35000 = 53000 €.
Rozdiel je 53000-30750 = 22250 €.
Takže hoci by sme si zobrali euto za 30000 €, ešte stále sme na tom lepšie, ako s autom.
Zoberne euto za 20000 € a k tomu za 10000 € FVE.
Zoberme auto za 15000 €.
Servisné náklady na euto 50 € ročne a na auto 200 € ročne.
Prejdeme 500 000 km za 15 r. Spotreba 5 l na 100 km.
U euta to máme:
20000 + 10000 + 50 x 15 = 30750 €.
U auta 15000 + 15 x 200 + 500 000 / 100 * 5 * 1.4 € = 15000 + 3000 + 35000 = 53000 €.
Rozdiel je 53000-30750 = 22250 €.
Takže hoci by sme si zobrali euto za 30000 €, ešte stále sme na tom lepšie, ako s autom.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Beres jen polovinu problemu.
1] pocitas s cistym nabijenom z FVE, coz v zime nemusi vyjit.
2] dale pocitas s tim, ze nabijis vzdy doma
3] neni to jen o penezich, ale i to vyuzitelnosti, ktera je v soucasne dobe u ev oproti beznemu vozu vyrazne mensi.
nemyslim, ze problem rozirenosti ev by byl o penezich (provozni naklady / nakupni cena). Tady asi problem nebude....
Problem je uplne jinde a to je vyrazne mensi vyuzitelnost bezne velkych aut a naprosto mizerna nabidka nakupnich tasek, kde ta snizena vyuzitelnost nemusi vadit.
1] pocitas s cistym nabijenom z FVE, coz v zime nemusi vyjit.
2] dale pocitas s tim, ze nabijis vzdy doma
3] neni to jen o penezich, ale i to vyuzitelnosti, ktera je v soucasne dobe u ev oproti beznemu vozu vyrazne mensi.
nemyslim, ze problem rozirenosti ev by byl o penezich (provozni naklady / nakupni cena). Tady asi problem nebude....
Problem je uplne jinde a to je vyrazne mensi vyuzitelnost bezne velkych aut a naprosto mizerna nabidka nakupnich tasek, kde ta snizena vyuzitelnost nemusi vadit.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
A kromě toho rottenkiwi (a další) vůbec neřeší časovou hodnotu peněz (https://cs.wikipedia.org/wiki/Časová_hodnota_peněz). Někdy je výhodnější v průběhu 15 let vydat 53000 EUR, než vydat teď o 15000 EUR víc. Záleží na úrokových sazbách, míře inflace a zejména osobní časové preferenci každého jednotlivce.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Dumi, je to o penězích. Pro mne určitě.
Tesla S, X a 3 dokážou v pohodě 400 km na jedno nabití a pak se za 30 minut dososnou u DC nabíječky na dalších 200 km. To je štreka, kterou já na jeden zátah neodřídím určitě. Většinou mne každých 100km přepadne "volání prostaty".
Problém je v tom, že auto za 2-3 míče si my socky prostě nemůžeme dovolit. A elektromobily pod půl milionu jsou spíše pro smích, než skutečně využitelné.
Pár lidí v soukromých firmách používá Teslu i jako služební vozidlo a objíždí s tím celou republiku. Jeden blázen z ČR se tím dokonce vydal i na Ukrajinu a taky v pohodě dojel. Ono totiž, když si můžeš vybrat jestli dostaneš jako služebáka VW Passat, Škodu Superba v plné palbě nebo Teslu S, tak asi není co řešit a po S-ku by sáhnul každej.
YT kanál má zde: https://www.youtube.com/channel/UCjraiA ... zQA/videos
Jak psal Jahodovák, každej nechodí do práce na ranní směnu - zrovna ty to přece víš moc dobře. Ty bys mohl svoji Teslu klidně nabíjet doma skoro celý týden A i v zimě bys tam něco z panelů přisypal. Když už bys musel jednou týdně do kanclu, tak by sis dobil za pár korun u DC nabíječky někde po zpáteční cestě, pokud bys fakt potřeboval: - Soukromej tryskáč taky nemá každej a přesto se jich ročně prodají hromady.
- Jachtu taky nemá každej a přesto je majitelů jachet jak much.
---> Slušnej elektromobil prostě není zboží pro lůzu. Ta bude muset jezdit vlakama, autobusama a spalovákama.
Je potřeba si uvědomit ještě další věc: současný stav, kdy i ten největší sociál, cigán či nemakačenko si může dovolit vozit se v osobním automobilu, byť z bazaru, není normální.
Tesla S, X a 3 dokážou v pohodě 400 km na jedno nabití a pak se za 30 minut dososnou u DC nabíječky na dalších 200 km. To je štreka, kterou já na jeden zátah neodřídím určitě. Většinou mne každých 100km přepadne "volání prostaty".
Problém je v tom, že auto za 2-3 míče si my socky prostě nemůžeme dovolit. A elektromobily pod půl milionu jsou spíše pro smích, než skutečně využitelné.
Pár lidí v soukromých firmách používá Teslu i jako služební vozidlo a objíždí s tím celou republiku. Jeden blázen z ČR se tím dokonce vydal i na Ukrajinu a taky v pohodě dojel. Ono totiž, když si můžeš vybrat jestli dostaneš jako služebáka VW Passat, Škodu Superba v plné palbě nebo Teslu S, tak asi není co řešit a po S-ku by sáhnul každej.
YT kanál má zde: https://www.youtube.com/channel/UCjraiA ... zQA/videos
Jak psal Jahodovák, každej nechodí do práce na ranní směnu - zrovna ty to přece víš moc dobře. Ty bys mohl svoji Teslu klidně nabíjet doma skoro celý týden A i v zimě bys tam něco z panelů přisypal. Když už bys musel jednou týdně do kanclu, tak by sis dobil za pár korun u DC nabíječky někde po zpáteční cestě, pokud bys fakt potřeboval: - Soukromej tryskáč taky nemá každej a přesto se jich ročně prodají hromady.
- Jachtu taky nemá každej a přesto je majitelů jachet jak much.
---> Slušnej elektromobil prostě není zboží pro lůzu. Ta bude muset jezdit vlakama, autobusama a spalovákama.
Je potřeba si uvědomit ještě další věc: současný stav, kdy i ten největší sociál, cigán či nemakačenko si může dovolit vozit se v osobním automobilu, byť z bazaru, není normální.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Youdo, ono bude nejlepší,když se opiješ, dáš si zahrát rakouskou hymnu, ehm, co to plácám, když o té Tesle přestaneš teoretizovat a nějakou si pořídíš. Jednoho takového nadšence, co o ní někdy od roku 2014 každý měsíc, když jsme se potkali, básnil, jak je úžasná a skvělá, znám. Dnes už o ní tolik nebásní a když jsem ho posledně potkal nahoře na Schnitzelhütte, tak mi říkal, že přijel Audinou a že Teslu nechal v Praze.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Unicaste, jak píšu - kdybych nebyl socka, tak už Teslu dávno mám. Samozřejmě 4x4 a s tou největší baterkou.
Bohužel, jelikož jsem chudej, musím jezdit spalovákem
To, že tvůj kamarád přijel nahoru v Audi může mít víc důvodů. Třeba ten, že na většinu Tesel nejde přidělat box na lyže. Nebo měl starou 60kWh, nebo má jen tu verzi bez 4x4. Případně byl prostě posranej strachem, že to v cílové destinaci nenabije
Mě osobně se Tesla zas tak moc nelíbí. Je fakt drahá a ten interiér je nic moc. Ale prostě musím bez mučení uznat, že zatím je to jedinej elektromobil, kterej by mne uspokojil. No, ještě možná ten novej Jaguar i-Pace, bych bral.
To hlavní co jsem chtěl říci je, že ta doba kdy auto, byť ojetý, měl každej, už pomalu končí. A možná je to dobře, aspoň už nebudu mít takovej problém s parkováním ve městech
Bohužel, jelikož jsem chudej, musím jezdit spalovákem
To, že tvůj kamarád přijel nahoru v Audi může mít víc důvodů. Třeba ten, že na většinu Tesel nejde přidělat box na lyže. Nebo měl starou 60kWh, nebo má jen tu verzi bez 4x4. Případně byl prostě posranej strachem, že to v cílové destinaci nenabije
Mě osobně se Tesla zas tak moc nelíbí. Je fakt drahá a ten interiér je nic moc. Ale prostě musím bez mučení uznat, že zatím je to jedinej elektromobil, kterej by mne uspokojil. No, ještě možná ten novej Jaguar i-Pace, bych bral.
To hlavní co jsem chtěl říci je, že ta doba kdy auto, byť ojetý, měl každej, už pomalu končí. A možná je to dobře, aspoň už nebudu mít takovej problém s parkováním ve městech
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Řekněme známý. Lyže pro dva lidi se vozí uvnitř auta ve středovém tunelu nebo s jednou sklopenou zadní sedačkou.youda píše:To, že tvůj kamarád přijel nahoru v Audi může mít víc důvodů. Třeba ten, že na většinu Tesel nejde přidělat box na lyže.
Ne, má tuším P85D.youda píše:Nebo měl starou 60kWh, nebo má jen tu verzi bez 4x4.
To v tom Rakousku taky nebyl problém. Hlavním důvodem asi bylo, že to mohl ujet na jeden zátah. Já taky nerad na dlouhých cestách zastavuju, když nemusím.youda píše:Případně byl prostě posranej strachem, že to v cílové destinaci nenabije
A zase přání otcem myšlenky, to tady v poslední době bohužel pozoruju dost často... Nevidím ale jediný důvod, proč by tomu tak mělo být. Ti lidé si ta auta jen tak vzít nenechají, to je pravděpodobnější občanská válka, než že se ojetá auta stanou nedostupnými. A totéž platí pro pohonné hmoty.youda píše:To hlavní co jsem chtěl říci je, že ta doba kdy auto, byť ojetý, měl každej, už pomalu končí. A možná je to dobře, aspoň už nebudu mít takovej problém s parkováním ve městech
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Obvykle v obecné rovně to tak vždy a za každých okolností i bývá. Je zde jen a jen jeden drobný problém a tím jsou čas a peníze. Pokud by onoho času a peněz bylo nekonečno, pak se jistě e auta prosadí, neb je to technologie, která je lepší než spalovací motor a proto se dle obecné definice i prosadí.rva píše:.....Obvykle, když je nějaká technologie lepší než jiná, tak se bez dotací sama prosadí a ta stará vymizí. ......
Nemůžeme stále a do nekonečna srovnávat technologii vypiplaných spalovacích motorů jež jsou na vrcholu efektivity s nastupující technologií jež je na jejím začátku.
Vypiplat e auto bude nějakou dobu trvat a hlavně, někdo to musí zaplatit, tudíž máme jako vždy dvě možnosti:
-přirozený tržní vývoj s pomalým náběhem,
-podpořit vývoj a tím jej urychlit.
Toto je především politické rozhodnutí, a politici se rozhodli, že ten vývoj podpoří dotacemi. Nic jiného v tom za záhady nehledejme. Je zde opravdové riziko, že politici vsadili na špatného koně a utopí se ve slepé uličce něco prostředků. Tak to již bývá, dokonce i tržním prostředí.
Mohu nastínit své pochody a postoj k elektromobilitě. Dnes již nenajedu svých 40tis.km/rok, ale jen tak s bídou 20tis/rok a to již většinou kolem komínu, tudíž pro mne je e auto vcelku ideální přibližovadlo. ALE, nejsem ochoten dotovat vývoj částkou asi 0,75Mil/kus. Musím počkat, až se vývoj s nedočkavci, co na to mají, zaplatí a přijde řada v oné ekonomické hierarchii na moji maličkost. Jak jsem již jednou psal, pokud Škoda nabídne vskutku CITIGO-e s inzerovanou baterkou, tudíž i dojezdem a hlavě a nepřekročitelně cenou, začnu se o toto váženě zajímat. Do těchto okamžiků je diskuse na téma elektroauta pouze jen slohovým cvičení, bez reálného výsledku.
Zjednodušeně, cena musí přijít ke mně, nikoli já k ceně. Do té doby na politické rozhodnutí sere pes a já.
Naposledy upravil(a) střídač_N dne pon črc 15, 2019 1:47 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nějak mi myš dvojkliká!
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Za to je v Rakousku celkem slušná pokuta.unicast píše:Řekněme známý. Lyže pro dva lidi se vozí uvnitř auta ve středovém tunelu nebo s jednou sklopenou zadní sedačkou.youda píše:To, že tvůj kamarád přijel nahoru v Audi může mít víc důvodů. Třeba ten, že na většinu Tesel nejde přidělat box na lyže.
P85D musí do Rakouska na hory dojet v pohodě na jeden zátah, pokud nejedeš jako čuně.unicast píše:Ne, má tuším P85D.youda píše:Nebo měl starou 60kWh, nebo má jen tu verzi bez 4x4.
Jeden problém tam ale skutečně je: v S-ku nelze jet na dálnici na plnej plyn.
Jednak to kvůli odporu vzduchu dost víc žere(kvadrát rychlosti), druhnak takovej odběr přehřívá baterku a BMS ti po pár takto ujetejch kilometrech automaticky omezí výkon. Málokdo z majitelů Tesly o tomto omezení veřejně mluví, jelikož je to trošku trapné.
Pokud má prostatu jako mladík, tak to možná na jeden zátah ujel. Ale spíše bych řekl, že aspoň 2x stavěl. Já bych si taky přál ujet všecko na jeden zátah, ale zjistil jsem, že to fyziologicky není možné. Kolem km 350 se prostě vždycky pochčiju. Obzvláště když v autě dodržuju pitnej režim.unicast píše:To v tom Rakousku taky nebyl problém. Hlavním důvodem asi bylo, že to mohl ujet na jeden zátah. Já taky nerad na dlouhých cestách zastavuju, když nemusím.youda píše:Případně byl prostě posranej strachem, že to v cílové destinaci nenabije
To je dobře, že to nebezpečí nevidíš. Pokud bys ho viděl, tak by asi byla chyba v systému, který si na nás řidiče brousí zuby.unicast píše:A zase přání otcem myšlenky, to tady v poslední době bohužel pozoruju dost často... Nevidím ale jediný důvod, proč by tomu tak mělo být. Ti lidé si ta auta jen tak vzít nenechají, to je pravděpodobnější občanská válka, než že se ojetá auta stanou nedostupnými. A totéž platí pro pohonné hmoty.youda píše:To hlavní co jsem chtěl říci je, že ta doba kdy auto, byť ojetý, měl každej, už pomalu končí. A možná je to dobře, aspoň už nebudu mít takovej problém s parkováním ve městech
Řidič je prostě podle státu "škodná" a nejhorší je řidič, kterej si troufá parkovat ve městě. Takže místo toho, aby se vymýšlelo, jak dopravu skutečně zklidnit a vyřešit podzemní/nadzemní parkování, tak se po rekonstrukci chodníků typicky sníží počet parkovacích míst na polovinu. Zavedou se modré, oranžové a fialové zóny a k nim automaty na výpalné a četnické tlupy vybírající pokuty. A všichni brbláme, ale stejně se tomu nikdo postavit nedokážeme.
Už dnes ti může úředník přijít zkontrolovat kotel, zítra ti nedá na technické kontrole razítko, protože nebudeš mít nejnovější typ katalyzátoru. A pozítří ti rovnou zakáže ve spalováku vjezd do města, ať už DPF či katalyzátor máš nebo ne. Budeme brblat, ale nic s tím neuděláme. A za deset let ti úředník zakáže řídit úplně. Pěkně si občane jeď na autopilota nebo šupej do MHD a nákup pěkně do tašek.
Ta změna nebude naráz, protože přesně jak říkáš - to by taky mohlo vyvolat "občanskou válku". Ale když se nám to nadávkuje postupně, k tomu se přibalí bezpečnostně-ekologická pohádka, tak jim to většina lidí zbaští jako ovce.
Kdo má ZP, tak takovou salámovou metodu omezování práv vidí už dnes, v přímém přenosu. Až EU zatočí s držiteli zbraní, pak přijdou na řadu řidiči. Potom domácí zabijačky, pak soukromé studny a nakonec i naše záhonky s rajčaty a okurky. Jenomže to už budeme bez flint i bez aut, takže na demonstraci na Václavák se nikdo z nás nedostane.
Já si to nepřeju. Já se toho BOJÍM.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
V mnohých krajinách je iný model. Auto/euto nevlastním, lebo aj tak 95 % času
stojí na parkovisku alebo doma. Proste si euto objednám na určitú hodinu,
ono príde po mňa odvezie ma do bodu B, potom C a potom domov.
Euto sa potom presunie k ďalšiemu, kto ho potrebuje.
Pretože často je to tak, že auto má niekto, kto je zdravý a vobec ho nepotrebuje,
ale chorý človek musí 50 km k lekárovi na bicykli, lebo 50 km stojí taxíkom
toľko, že si to 7 x do mesiaca k lekárovi nemože dovoliť.
Do autubusu ísť nemože, lebo tam nie je WC.
stojí na parkovisku alebo doma. Proste si euto objednám na určitú hodinu,
ono príde po mňa odvezie ma do bodu B, potom C a potom domov.
Euto sa potom presunie k ďalšiemu, kto ho potrebuje.
Pretože často je to tak, že auto má niekto, kto je zdravý a vobec ho nepotrebuje,
ale chorý človek musí 50 km k lekárovi na bicykli, lebo 50 km stojí taxíkom
toľko, že si to 7 x do mesiaca k lekárovi nemože dovoliť.
Do autubusu ísť nemože, lebo tam nie je WC.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
další státní podvod na FVE a OZE?
od tomas » » v Legislativa a právo
další státní podvod na FVE a OZE?
- 2 Odpovědi
- 1183 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomas
-
-
-
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
od uvp » » v Ekonomika solárních systémů
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
- 66 Odpovědi
- 6640 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PapoS
-
-
- 29 Odpovědi
- 6074 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
-
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
- 25 Odpovědi
- 1839 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 17 Odpovědi
- 1503 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito