Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
cipis
Příspěvky: 4942
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od cipis »

Tak asi jde hlavně o účinnost, konverzí na 230 a pak další konverzí na napětí baterek se ztratí klidně 15-20% ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od rottenkiwi »

Dnes uz nie je problem urobit izolovanu BiDirectional nabijacku, velku asi - 3 kg.

Pouzivaju sa wide band gap FETy ktore oproti Si, maju lepsie vlastnosti.

Ergo bud SiC alebo GaN alebo im podobne.

Kto mate chut, peniaze a cas, mozete si taku 22 kW bidirecional nabijacku zostrojit.

https://www.youtube.com/watch?v=j1sL_PaZpck
https://www.youtube.com/watch?v=MmrPz83oqBc

https://www.youtube.com/watch?v=u1gvNa2 ... 335&t=676s

Co as tyka ucinnosti, tak je v optimalnom rozsahu vykonu 96 - 98.1 %.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3397
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od marko250 »

16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3397
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od marko250 »

Tak po inspiraci na srazu jsem hledal nějaké možnosti vložení měniče do Tesly Y/3 a našel tuto inspiraci.Podotýkám, že se jedná o starý 12V systém olověné baterky,nyní jsou již osazovány 16V lionky a netuším ,jaký výkon napájení má a jak je udělaný managment.Každopádně z hlavní baterky je vždy vyvedeno napájení dopředu k jakékoli baterce.Co jsem pochopil tak to napájení běží při zaplém autě/při vyplém se zaplým sentry módem,nebo v módech dog a camp,kdy je baterka propojená s velkou v podlaze. Na tom 12V systému bylo zjištěno klesání napětí malé baterky při 2kW odběru,ale při 1kW už ne,čili nabíječka Tesly bude mít limit někde kolem 1>1.5kW výkonu.Kolik dokáže dát na tu novější 16V netuším a budu zjišťovat. Zde je videjko jak se to dá zapojit do kufru v zadu a kde natáhnout přívod:
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Franta2776
Příspěvky: 2869
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Franta2776 »

A nejde to připojit na hlavní baterku a nějakou kombi bednu s VN MPPT z Ali??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
misif
Příspěvky: 53
Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od misif »

Vypadá to, že auta s podporou V2H resp. V2G budou mít na CCS T2 konektoru dostupné napětí akumulátoru které převede obousměrný DC Wallbox na napětí v síti (1f, nebo 3f, podle typu a lokality instalace).

Wallbox bude muset splňovat všechny lokální normy na propojení s GRIDem, podobně jako dnes splňují invertory pro FVE. Otázkou je pak řízení výkonu a povolení technických přetoků, resp. plných přetoků a rezervace výkonu u distributora, stejně jako u FVE, chybí mi tu legislativa, vůbec netuším, co bych měl u distributora nahlásit za zařízení, myslím, že na to ani nejsou připojovací podmínky.

Dál potřebuješ nějakou aplikaci, kterou naučíš, aby auto vybíjela např. v době vysokých cen na spotu při večerní špičce a naopak dobila při nízkých cenách v noci.

A jako poslední, chce to BEV, které má větší cyklickou životnost baterie, s NMC baterií, které jsou dnes u aut v EU nejčastější bych do V2G nešel ani v nouzi.
Mex
Příspěvky: 691
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od Mex »

Hlavně potřebuješ elektroniku, která bude umět komunikovat s BMS v autě. A taky auto, které takovou komunikaci vůbec povolí.
To je ten hlavní problém.
Ne nějaký Home Assistant pro časování přetoků nebo smlouvu s distributorem. To oboje má kdejaký solárník s oficiálně připojenou FVE a je to brnkačka.

Většina současných aut opačný tok energie přes konektor CCS2 neumožňuje. Měl by to umět Ford F-150 a nový VW ID.7.
Nebo pak staré Nissany Leaf s konektory CHAdeMO, protože japonský systém CHAdeMO má obousměrný tok přímo ve standardu.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3397
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od marko250 »

VN je integrovaný konektor spouštěný přes BMS, to nebude jednoduché rozchodit. Hele mě stačí těch 16V, kdyby to umělo 1kW ,vyvedu to přes stažené okno auta v garáži na DC/DC stepup 12>60V měnič na 8m vzdálenou baterku a zimu mám vyřešenou i bez přípojky k DS :-) . mě doposavaď chybí 300kWh/rok ,abych neměl přípojku.A těch 75kWh v autě je dostatečná zásoba nabitelná přes šichtu a vybitelná od příjezdu do rána.Barák spolkne 10-13kWh/den v zimě. Podstatné bude zjistit co se bude dít,když pojede nabíječka z auta 12h 1kW ven,jestli je na takový provoz dostatečně dimenzovaná?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3397
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od marko250 »

Tak a vše se vyřešilo zase samo,na novou 16V lion baterku nelze nic napojovat !!!!!! Tesla si ten obvod hlídá a při jakékoli změně jej vypne a znemožní zničení té baterky.Dokonce se nesmí tato baterka nabíjet,jen na 20s oživit a následně se dostat do auta, aktivovat velkou baterku a pak se vnitřní nabíječka z ní se softwarem postará o dobití té malé,nebo její odpojení po chybovém stavu a nastane nutnost výměny.Pokud se podaří tuhle baterku nějak dostat pod 15V tak ji její BMS (pod víkem) odpojí od konektoru auta,pak se musí člověk dostat pod víko na přímé kontakty článků a doplnit napětí nad 15V aby se BMS aktivovala zpět do průchozího módu. Takže slepá ulička,platí to jen pro olověné baterky,kde je nabíječka blbuvzdorná,v těchto pozdějších ročnících už je to sledované ostře.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jakub
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 15, 2020 2:07 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvek od jakub »

Na Tesle sa dá napojiť menič na palubnú batériu 12V iba so stratou záruky. Ideálne je použiť elektromobily ktoré majú aspoň V2L, odpadá tým veľa problémov. Okrem Ioniq5/6, KIA EV6 to budú mať aj faceliftové Dacie Spring. Najjednoduchšie ako to zakomponovať napríklad do 3f Victron Systému, je doplniť ďalší menič, ktorý bude slúžiť len ako nabíjačka nepripojený k riadeniu. Vlastne to je jediný spôsob (zatiaľ) ako jednou fázou nabíjať 3 fázový systém s komponentami Victron. S inou značkou nemám skúsenosti. Super by bolo keby existuje Wallbox ktorý dokáže nahradiť adaptér CSS/Schuko a zároveň je obojsmerný. Neviem o takom, ak viete budem rád, pomôžete mi :-)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek