Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
Přeji všem krásný poslední květnový pátek!
Jak se stalo zvykem, přináším další článek ke čtení, zamyšlení a případné diskuzi.
Karel Kilián
Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
Kombinace střešní fotovoltaiky s akumulátorem a elektrickým vozidlem může zkrátit dobu návratnosti investice domácího solárního systému na méně než polovinu. To je dobrá zpráva pro všechny, kdož uvažují o přechodu na obnovitelné zdroje energie.
Výše uvedené tvrzení vychází ze zprávy, kterou vypracoval Institut pro energetickou ekonomiku a finanční analýzu (IEEFA). Analyzoval v ní ekonomický dopad využívání solární energie, baterií a elektromobilů v návaznosti na účinky různých pobídek a překážek ve Velké Británii a Německu.
Zpráva tvrdí, že baterie a elektromobily mohou vylepšit ekonomickou stránku využívání solární energie tím, že umožní domácnostem využívat více elektřiny, kterou produkují. Tím se zkrátí doba návratnosti vynaložených nákladů. V budoucnu to může znamenat zásadní změnu energetického systému směrem k „dekarbonizaci, decentralizaci, digitalizaci a demokratizaci“.
Elektromobily jako výhoda
„Elektrická vozidla vytvářejí nový zdroj poptávky po solární energii,“ řekl Christian Kunze, spoluautor zprávy a odborník na energetiku ze společnosti Smart Innovation Norway. „Ukládání do baterií dává domácnostem lepší kontrolu nad tím, jak využívají elektřinu, vyrobenou fotovoltaickým systémem.“
Poměrně optimisticky vypadají vyhlídky do budoucnosti - tedy alespoň dle použitých modelů. V současnosti je návratnost investice do solárních panelů, baterie a elektromobilu ve Velké Británii téměř devět let a v Německu zhruba o dva roky méně. Odborníci předpokládají, že v roce 2029 by mohla být tato čísla podstatně menší - konkrétně ve Velké Británii 1,8 roku a v Německu 1,2 let. O rok později by měla klesnout dokonce pod hranici jednoho roku.
Ačkoli byla v rámci studie modelována situace pouze ve Velké Británii a v Německu, Institut pro energetickou ekonomiku a finanční analýzu předpokládá, že stejné trendy můžeme očekávat i v dalších zemích. Zejména markantní mají být v jihoevropských státech a v Austrálii.
Kladů je celá řada
Přidáme-li do výpočtů „zdánlivě neoriginální regulační reformu“, která umožní domácnostem prodávat vyrobenou solární energii na velkoobchodním trhu, budou výsledky rovnice ještě lepší, a to jak pro spotřebitele, tak pro distribuční soustavu.
„Baterie a elektromobily mohou vylepšit ekonomickou stránku instalace střešních solárních panelů tím, že umožní domácnostem využívat více energie, kterou produkují. Tím se zvýší úspory na účtech za elektřinu,“ uvádí zpráva. Tyto úspory jsou v průběhu času stále zajímavější, protože ceny solárních panelů, baterií a elektromobilů neustále klesají.
Zpráva také upozorňuje na pokračující význam vládních dotací pro zelené a čisté technologie, jako je ukládání energie do akumulátorů a elektrických vozidel. Ty motivují obyvatele k nákupu potřebného vybavení a vedou k růstu využívání obnovitelných zdrojů energie.
Soběstačnost razí i Tesla
Zpráva konstatuje, že poměrně dlouhá návratnost investic do solární energie v Británii je z velké části způsobena nedávným zrušením všech solárních tarifů, což znamená, že domácnosti s novými střešními fotovoltaickými systémy musejí svou energii bezplatně odvést, pokud neuzavřely dohodu s poskytovateli elektřiny.
„Velkorysé dotace na obnovitelné zdroje energie jsou sice překonané, ale jejich úplné vyřazení bez náhrady narušilo trh," říká analytik Gerard Wynn. „Došli jsme k závěru, že elektromobily budou v příštích pěti až deseti letech stále silnějším hnacím motorem změn v domácích energetických systémech a širších elektrických sítích,“ uzavírá spoluautor studie Arjun Flora.
Snižující se náklady na baterie a elektrická vozidla mohou tedy přispět k další fázi růstu využívání obnovitelných zdrojů energie, včetně solární. To je ostatně i idea Elona Muska - generálního ředitele společnosti Tesla. Jeho firma nabízí kromě elektromobilů i kompletní vybavení pro vybudování domácí solární elektrárny. Jestliže si zákazník koupí elektromobil, fotovoltaické panely a baterii, může auto nabíjet elektřinou, kterou si sám vyrobí, tedy (odmyslíme-li si náklady) prakticky zadarmo. A to je právě ten bod, ve kterém začínají elektrická auta dávat smysl.
Jak vidíte vývoj návratnosti solárních elektráren vy?
Zdroje: thedriven.io, ieefa.org, ieefa.org.
Jak se stalo zvykem, přináším další článek ke čtení, zamyšlení a případné diskuzi.
Karel Kilián
Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
Kombinace střešní fotovoltaiky s akumulátorem a elektrickým vozidlem může zkrátit dobu návratnosti investice domácího solárního systému na méně než polovinu. To je dobrá zpráva pro všechny, kdož uvažují o přechodu na obnovitelné zdroje energie.
Výše uvedené tvrzení vychází ze zprávy, kterou vypracoval Institut pro energetickou ekonomiku a finanční analýzu (IEEFA). Analyzoval v ní ekonomický dopad využívání solární energie, baterií a elektromobilů v návaznosti na účinky různých pobídek a překážek ve Velké Británii a Německu.
Zpráva tvrdí, že baterie a elektromobily mohou vylepšit ekonomickou stránku využívání solární energie tím, že umožní domácnostem využívat více elektřiny, kterou produkují. Tím se zkrátí doba návratnosti vynaložených nákladů. V budoucnu to může znamenat zásadní změnu energetického systému směrem k „dekarbonizaci, decentralizaci, digitalizaci a demokratizaci“.
Elektromobily jako výhoda
„Elektrická vozidla vytvářejí nový zdroj poptávky po solární energii,“ řekl Christian Kunze, spoluautor zprávy a odborník na energetiku ze společnosti Smart Innovation Norway. „Ukládání do baterií dává domácnostem lepší kontrolu nad tím, jak využívají elektřinu, vyrobenou fotovoltaickým systémem.“
Poměrně optimisticky vypadají vyhlídky do budoucnosti - tedy alespoň dle použitých modelů. V současnosti je návratnost investice do solárních panelů, baterie a elektromobilu ve Velké Británii téměř devět let a v Německu zhruba o dva roky méně. Odborníci předpokládají, že v roce 2029 by mohla být tato čísla podstatně menší - konkrétně ve Velké Británii 1,8 roku a v Německu 1,2 let. O rok později by měla klesnout dokonce pod hranici jednoho roku.
Ačkoli byla v rámci studie modelována situace pouze ve Velké Británii a v Německu, Institut pro energetickou ekonomiku a finanční analýzu předpokládá, že stejné trendy můžeme očekávat i v dalších zemích. Zejména markantní mají být v jihoevropských státech a v Austrálii.
Kladů je celá řada
Přidáme-li do výpočtů „zdánlivě neoriginální regulační reformu“, která umožní domácnostem prodávat vyrobenou solární energii na velkoobchodním trhu, budou výsledky rovnice ještě lepší, a to jak pro spotřebitele, tak pro distribuční soustavu.
„Baterie a elektromobily mohou vylepšit ekonomickou stránku instalace střešních solárních panelů tím, že umožní domácnostem využívat více energie, kterou produkují. Tím se zvýší úspory na účtech za elektřinu,“ uvádí zpráva. Tyto úspory jsou v průběhu času stále zajímavější, protože ceny solárních panelů, baterií a elektromobilů neustále klesají.
Zpráva také upozorňuje na pokračující význam vládních dotací pro zelené a čisté technologie, jako je ukládání energie do akumulátorů a elektrických vozidel. Ty motivují obyvatele k nákupu potřebného vybavení a vedou k růstu využívání obnovitelných zdrojů energie.
Soběstačnost razí i Tesla
Zpráva konstatuje, že poměrně dlouhá návratnost investic do solární energie v Británii je z velké části způsobena nedávným zrušením všech solárních tarifů, což znamená, že domácnosti s novými střešními fotovoltaickými systémy musejí svou energii bezplatně odvést, pokud neuzavřely dohodu s poskytovateli elektřiny.
„Velkorysé dotace na obnovitelné zdroje energie jsou sice překonané, ale jejich úplné vyřazení bez náhrady narušilo trh," říká analytik Gerard Wynn. „Došli jsme k závěru, že elektromobily budou v příštích pěti až deseti letech stále silnějším hnacím motorem změn v domácích energetických systémech a širších elektrických sítích,“ uzavírá spoluautor studie Arjun Flora.
Snižující se náklady na baterie a elektrická vozidla mohou tedy přispět k další fázi růstu využívání obnovitelných zdrojů energie, včetně solární. To je ostatně i idea Elona Muska - generálního ředitele společnosti Tesla. Jeho firma nabízí kromě elektromobilů i kompletní vybavení pro vybudování domácí solární elektrárny. Jestliže si zákazník koupí elektromobil, fotovoltaické panely a baterii, může auto nabíjet elektřinou, kterou si sám vyrobí, tedy (odmyslíme-li si náklady) prakticky zadarmo. A to je právě ten bod, ve kterém začínají elektrická auta dávat smysl.
Jak vidíte vývoj návratnosti solárních elektráren vy?
Zdroje: thedriven.io, ieefa.org, ieefa.org.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Zřejmě to testují u lidí, kteří nepracují (což je většina těch analytiků). Reálnou zkušenost nemají ani s jedním, ale umí o tom moc hezky povídat a vypočítávat návratnosti.
Jenže obyčejný člověk se ráno sbalí a maže autem do práce. To tam pak stojí a vrátí se k večeru, když už energii ze solárů potřebuje na něco jiného, než na dobíjení auta.
A přelévat energii z baterek do baterek je totální ekonomickej nesmysl. Nehledě na opotřebení baterií k tomu ještě přibívá fakt, že neexistuje žádná dobíječka, která by dokázala pracovat rovnou s DC napětím domácích aku, ale konverzuje se to DC->230V AC -> DC.
Jediné, kdy by to mělo smysl, by byl nějaký způlsob jak využít el. vedení a energii ze svojich solárů si poslat do auta, které stojí přes den mimo domov za minimální poplatek distributorovy za využití jeho drátů.
Ale tobě zamozřejmě díky za zajímavé čtivo které zde pravidelně poskytuješ.
Jenže obyčejný člověk se ráno sbalí a maže autem do práce. To tam pak stojí a vrátí se k večeru, když už energii ze solárů potřebuje na něco jiného, než na dobíjení auta.
A přelévat energii z baterek do baterek je totální ekonomickej nesmysl. Nehledě na opotřebení baterií k tomu ještě přibívá fakt, že neexistuje žádná dobíječka, která by dokázala pracovat rovnou s DC napětím domácích aku, ale konverzuje se to DC->230V AC -> DC.
Jediné, kdy by to mělo smysl, by byl nějaký způlsob jak využít el. vedení a energii ze svojich solárů si poslat do auta, které stojí přes den mimo domov za minimální poplatek distributorovy za využití jeho drátů.
Ale tobě zamozřejmě díky za zajímavé čtivo které zde pravidelně poskytuješ.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Malůvek v pouvrpointu, jak krásné elektroauto stojí u domečku a napájí jej ze svých akumulátorů, případně nějaké variace na toto téma jsem již viděl noho. V reálu ani jedno.
Nabíjení elektrárnou naráží, jak již bylo předneseno výše, na nemožnost být současně na dvou místech. Určitě asi budou i ti, co budou pracovat z domu a k cestování se budou mít podle stavu nabití vlastní energií. Nevím jat tato varianta bude častá.
Taky bude záležet kdo si elektroauto bude moci vůbec koupit. Přiznám se, že koupit si elektroauto za třeba 700 000,-Kč a nemoci s ním ujet alespoň 300 km v zimně, je mimo mísu. Tedy alespoň pro mne.
Ta reálnost využití této myšlenky je sice pěkná, leč budeme si muset na její realizaci tak těch asi deset roků počkat.
Nabíjení elektrárnou naráží, jak již bylo předneseno výše, na nemožnost být současně na dvou místech. Určitě asi budou i ti, co budou pracovat z domu a k cestování se budou mít podle stavu nabití vlastní energií. Nevím jat tato varianta bude častá.
Taky bude záležet kdo si elektroauto bude moci vůbec koupit. Přiznám se, že koupit si elektroauto za třeba 700 000,-Kč a nemoci s ním ujet alespoň 300 km v zimně, je mimo mísu. Tedy alespoň pro mne.
Ta reálnost využití této myšlenky je sice pěkná, leč budeme si muset na její realizaci tak těch asi deset roků počkat.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Snad ještě drobné doplnění k tématu:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pru ... -internetu
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pru ... -internetu
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Pravděpodobně je to o 2 autech a pravdepodobne ideal smenovat. I konverze pres domaci baterie lepsi jak nakupovat ve meste u prace kWh za 10kc. A mimochodem to asi brali na eAuta a ne na imitace s tuzkovou baterii pod 40kWh ;-(.
A u me je to problem, protoze cekam na neco za rozumnou cenu a baterii kolem 50kWh a vice.
I hybrid od Forda v provedeni Custom pohnojili. Baterii cca.14kWh je tak na max.60km a s agregatem 1.0Ecoboost to pak vyrabi energii pro baterie se spotrebou 10lit benzinu na 100km, coz neni na dlouhe pocitani.
Takze Eauta do doby nez budou mit baterie typu Tesla nebo jiz aspon Hyundai Kona jsou jen hracky ;-((((((.
A u me je to problem, protoze cekam na neco za rozumnou cenu a baterii kolem 50kWh a vice.
I hybrid od Forda v provedeni Custom pohnojili. Baterii cca.14kWh je tak na max.60km a s agregatem 1.0Ecoboost to pak vyrabi energii pro baterie se spotrebou 10lit benzinu na 100km, coz neni na dlouhe pocitani.
Takze Eauta do doby nez budou mit baterie typu Tesla nebo jiz aspon Hyundai Kona jsou jen hracky ;-((((((.
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Každá společnost (stát) funguje jako celek, který má nějaké vstupy, nějaké výstupy a nějaké vnitřní přerozdělování. Hromadné zavádění elektromobilů má vliv právě na vnitřní přerozdělování. Z benzínu a nafty se odvádí (na rozdíl od elektřiny) spotřební daň - ročně to je 80 miliard Kč https://krabice.wordpress.com/2017/09/1 ... nku%CB%9D/. O tyto peníze stát přechodem na elektromobily přijde. Pokud někdo předpokládá, že si stát vystačí i bez těchto peněz, tak to se asi nestane, ale zavede se (popřípadě zvýší) nějaká jiná daň.
Z každého občana bude potřeba dostat ročně v průměru 80 000 000 000/10 000 000 = 8 000,-Kč.
Pokud by se extra daň měla vázat tak jako dosud na vozidlo (kde se odvádí v palivu), tak by to mohlo být zavedení silniční daně, které by při počtu vozidel u nás asi 5 milionů https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-ces ... ut/1650740 činila v průměru 80 miliard/5 milionů = 16 000,-Kč / ročně. Takže solární elektřina by byla zadarmo, ale za cenu zvýšení některé daně. A samozřejmě, i solárník by měl solární elektřinu zdarma jen přes léto - v zimě by čerpal a platil ze zásuvky.
Z každého občana bude potřeba dostat ročně v průměru 80 000 000 000/10 000 000 = 8 000,-Kč.
Pokud by se extra daň měla vázat tak jako dosud na vozidlo (kde se odvádí v palivu), tak by to mohlo být zavedení silniční daně, které by při počtu vozidel u nás asi 5 milionů https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-ces ... ut/1650740 činila v průměru 80 miliard/5 milionů = 16 000,-Kč / ročně. Takže solární elektřina by byla zadarmo, ale za cenu zvýšení některé daně. A samozřejmě, i solárník by měl solární elektřinu zdarma jen přes léto - v zimě by čerpal a platil ze zásuvky.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
"...Jediné, kdy by to mělo smysl, by byl nějaký způlsob jak využít el. vedení a energii ze svojich solárů si poslat do auta, které stojí přes den mimo domov za minimální poplatek distributorovy za využití jeho drátů.
..."
Dracekvo to vidí bez problémov a jasne, to je podľa mňa slušné riešenie, hodné 21. storočia.
Potom je tu ešte možnosť neinvestovať do dvoch elektromobilov ( jeden na cestách, druhý doma s výpomocou z / do domácnosti - ináč pekná hlúposť ! ), ale len do mobilného resp. výmenného batériového packu. Prídem z práce večer domov, prehodím batérie v aute, vybitú nechám doma pripojenú na FVE a tak dookola. Troška fyzickej námahy, ale vedel by som si to predstaviť. Kapacita by bola šitá na mieru obvyklej dennej potreby.
..."
Dracekvo to vidí bez problémov a jasne, to je podľa mňa slušné riešenie, hodné 21. storočia.
Potom je tu ešte možnosť neinvestovať do dvoch elektromobilov ( jeden na cestách, druhý doma s výpomocou z / do domácnosti - ináč pekná hlúposť ! ), ale len do mobilného resp. výmenného batériového packu. Prídem z práce večer domov, prehodím batérie v aute, vybitú nechám doma pripojenú na FVE a tak dookola. Troška fyzickej námahy, ale vedel by som si to predstaviť. Kapacita by bola šitá na mieru obvyklej dennej potreby.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Svoje názory som popísal v blogu https://ernestjezik.blog.sme.sk/c/47453 ... oauto.html
Len tak na doplnenie-možno si predstaviť aj kamióny s prívesom s baterkami alebo autobusy MHD ktoré každú hodinu menia baterky. Električky a trolejbusy už kus problematiky vyriešili. A tí čo by radi chodili do práce elektroautom budú jazdiť verejnou dopravou. Celé je to len biznis a humbug. Spotrebná daň z elektriny pre autá-zavedie sa! Cesta asi vedie cez produkciu syntetických palív s využitím vodíka. Ale to my už budeme samá kosť!
Len tak na doplnenie-možno si predstaviť aj kamióny s prívesom s baterkami alebo autobusy MHD ktoré každú hodinu menia baterky. Električky a trolejbusy už kus problematiky vyriešili. A tí čo by radi chodili do práce elektroautom budú jazdiť verejnou dopravou. Celé je to len biznis a humbug. Spotrebná daň z elektriny pre autá-zavedie sa! Cesta asi vedie cez produkciu syntetických palív s využitím vodíka. Ale to my už budeme samá kosť!
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ten blog ste napísal len pred 16 mesiacmi a už teraz su tie čísla mimo. Ani neviem kde začať.. 2030 ekektroauto s baterkou 20-25kWh..uz dnes nik u nových elektroaut neponúka takú nízku kapacitu..začíná to na 30-35kWh a napríklad malý peugeot 208 ma 50kWh...priemerny ročný nájazd 14400-28800.. Ďalšie čísla co su dosadene len aby vyšlo co chce človek na konci dostať. Spotrebná daň na elektrinu.. A načo? Nie je jednoduchšie dat aj osobným autám GPS a platiť sa bude za prejdene km po ceste. Dokonca tak by to bolo podľa mňa aj správe.. Hmotnosť auta a km.. To by bola spravodlivá sadzba. Ak bude stáť elektromobil v roku 2030 . 30000 je to ok... Ono totizto v pomere k platu to bude ovela lepšie ako dnes. A nečakajte že benzín bude stat 2030 to co dnes.. Tie ceny sa priblížia. Plus ten rozdiel nebude 10 platov ale povedzme 4
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ty mas doma jeden vuz??? U tebe to mozna blbost je, ale u me by to fungovalo. Takze jednolite reseni neexistuje. Jsou alternativy.vlkazajac píše:"...Jediné, kdy by to mělo smysl, by byl nějaký způlsob jak využít el. vedení a energii ze svojich solárů si poslat do auta, které stojí přes den mimo domov za minimální poplatek distributorovy za využití jeho drátů.
..."
Dracekvo to vidí bez problémov a jasne, to je podľa mňa slušné riešenie, hodné 21. storočia.
Potom je tu ešte možnosť neinvestovať do dvoch elektromobilov ( jeden na cestách, druhý doma s výpomocou z / do domácnosti - ináč pekná hlúposť ! ), ale len do mobilného resp. výmenného batériového packu. Prídem z práce večer domov, prehodím batérie v aute, vybitú nechám doma pripojenú na FVE a tak dookola. Troška fyzickej námahy, ale vedel by som si to predstaviť. Kapacita by bola šitá na mieru obvyklej dennej potreby.
Vodik je jen cesta jak ulozit energii v podobe prebytku. Jen s mizernou ucinnosti.
Uvidime, ale jasna vec je, ze paraziti ze statni sfery nebudou o dane chtit prijit a taky si nemyslim, ze ani 50% populace nedosahne na svoji FV vyrobnu pro nabijeni svojeho elmobilu.
Tohle uvidime behem 10let kam se nasmeruje.
Ja osobne chci byt pripraven na jakoukoli variantu
Pozn.: Uz se tesim na domluveni s distributorem. To uz funguje dnes.(do site posles za 0,5kc/kWh a nakoupis zpet za 4,5kc/kWh) tohle muze chtit akorat blazen.
Ps.: Kdyby se s DS dalo domluvit, davno by jsme vsichni vyuzivali virtualni baterii
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Mam za to, ze at se tu vytvori jakakoli myslenka tak nebude mit takove dotazeni do konce jako v dokumentu "duch doby dodatek" https://youtu.be/UoAHKQtooo0 cca od 1h13min Je tam shrnuto vse, jenze asi ne pro lidi dnesniho typu
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pát kvě 31, 2019 8:14 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Bude třeba využít předpokládané použití starých autobaterií, udělat z nich úložiště a přes noc přečerpat. Až se zavedou všechny možné daně a poplatky pro elektroauta bude to určitě cenově výhodnější, než cucat ze sítě, či veřejných nabíječek.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ale to je známé, že spousta krásných myšlenek ztroskotala na tom, že počítala s jinými lidmi, než kteří jsou. Některé režimy se proto snažily vytvořit jiného člověka - člověka nového typu. A ty zpátečníky někde zabíjeli, jinde převychovávali.NOPARasito píše:Mam za to, ze at se tu vytvori jakakoli myslenka tak nebude mit takove dotazeni do konce jako v dokumentu "duch doby dodatek" https://youtu.be/UoAHKQtooo0 cca od 1h13min Je tam shrnuto vse, jenze asi ne pro lidi dnesniho typu
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ale stále bude nad všetkým, ako sa už spomenulo, chýbajúca spotrebná daň z palív. Môže to veľmi ľahko vyústiť v zvýšenie sadzby DPH za čokoľvek iné alebo všeobecne , t.j. za všetko. Do štátnej jamy musí toho napadať dostatok, čo je nakoniec objektívna požiadavka.
Osobne si myslím, že nástup elektromobilov nebude tak razantný, ako sa to maľuje dnes. Bude sa ale spaľovákom znepríjemňovať život v preľudnených centrách, čo asi významnejšie podporí rozvoj predaja eaut. Viac, ako prosté ekonomické hľadisko.
Nezabúdajme, že je tu ďalšia brzda - zimný deficit elektriny. S rozvojom elektromobility sa budú viac rabovať fosílne zdroje, alebo využívať jadro.
Osobne si myslím, že nástup elektromobilov nebude tak razantný, ako sa to maľuje dnes. Bude sa ale spaľovákom znepríjemňovať život v preľudnených centrách, čo asi významnejšie podporí rozvoj predaja eaut. Viac, ako prosté ekonomické hľadisko.
Nezabúdajme, že je tu ďalšia brzda - zimný deficit elektriny. S rozvojom elektromobility sa budú viac rabovať fosílne zdroje, alebo využívať jadro.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Za pol roka sa nič kvalitatívne nezmenilo.
Dojazd sa trochu zväčšil nie kvalitou akumulátorov, ale jednoducho tam dali viac bateriek. Cena zostala rovnaká na úkor zisku. A tá baterka Tesla tiež nieje žiadny technický prevrat. Pokiaľ viem je zložená z článkov Panasonic a dojazd je ômerný kapacite-trikrát viac obojeho. Za tie peniaze čo to auto celé stojí (tiež trikrát viac) je to optický klam. Na elektroauta nie je dopyt, a ponuka ho nevytvorí, to vedel už Baťa. Pozri tiež https://www.aktuality.sk/clanok/695651/ ... it?sfns=mo
Vývoj elektromobilov ide do slepej uličky lebo sa to zdá jednoduché. A na tom insitní prognostici ako my všetci tu nič nezmeníme. Až sa minie posledný liter nafty bude tu nová energetika a umelé paliva a hlavne nové ceny. Prežili sme benzín za 3 Kčs, teraz je za 1,5€ a nič sa nedeje.
Dojazd sa trochu zväčšil nie kvalitou akumulátorov, ale jednoducho tam dali viac bateriek. Cena zostala rovnaká na úkor zisku. A tá baterka Tesla tiež nieje žiadny technický prevrat. Pokiaľ viem je zložená z článkov Panasonic a dojazd je ômerný kapacite-trikrát viac obojeho. Za tie peniaze čo to auto celé stojí (tiež trikrát viac) je to optický klam. Na elektroauta nie je dopyt, a ponuka ho nevytvorí, to vedel už Baťa. Pozri tiež https://www.aktuality.sk/clanok/695651/ ... it?sfns=mo
Vývoj elektromobilov ide do slepej uličky lebo sa to zdá jednoduché. A na tom insitní prognostici ako my všetci tu nič nezmeníme. Až sa minie posledný liter nafty bude tu nová energetika a umelé paliva a hlavne nové ceny. Prežili sme benzín za 3 Kčs, teraz je za 1,5€ a nič sa nedeje.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Pro většinu lidí je dojezd například 60 km dostačující. Protože to je průměrná vzdálenost co češi cestují za prací. Takže ani u práce není potřeba nabíjet. Úplně postačí zásuvka doma.
Pak tu jsou samozřejmě lidi, co cestují dále. Ty holt musí sáhnout po spalováku.
Pak je stejně potřeba mít dojezd alespoň o 50km delší než potřebuju. Na cestě se může stát nehoda a bude se to muset objíždět.
Hlavní problém je, že ty lidi v tom nikdy neseděli, natož aby to třeba měsíc používali. Pak by zjistili, že realita je někde jinde. Jenže lidi co o tom budou rozhodovat si budou vozit zadek v 4 litrové Audi A8.
Ono by se to nechalo vyřešit a celkem elegantně
Pak tu jsou samozřejmě lidi, co cestují dále. Ty holt musí sáhnout po spalováku.
Pak je stejně potřeba mít dojezd alespoň o 50km delší než potřebuju. Na cestě se může stát nehoda a bude se to muset objíždět.
Hlavní problém je, že ty lidi v tom nikdy neseděli, natož aby to třeba měsíc používali. Pak by zjistili, že realita je někde jinde. Jenže lidi co o tom budou rozhodovat si budou vozit zadek v 4 litrové Audi A8.
Ono by se to nechalo vyřešit a celkem elegantně
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Vám sa to páči lebo nabíjate elektrinou pre domácnosti bez spotrebnej dane, dotujú vás benziňáci ktorí ju platia aj za vás. A ak sa chcete zúčastniť na rozhodovaní, tak vám nezostane nič iného ako si kúpiť tú štvorlitrovú audinu . Apropo mám skúsenosti s hybridom Porsche Cayenne. Paráda. Hlavne preto že bol za babku dovezený z arabskej krajiny, kde to nemalo zmysel.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Ono to stejně těma regulacema skončí tak, že si koupím strej verk ala patrol 3.3D, hodím to na veterány a budu jezdit na směs nafty s olejem
Bo nový auta už jsou spotřebák, co skoro nic nevydrží, opravovat se to moc nedá, bo je to prošpikovaný elektronikou a elektromobil bude drahej, s omezeníma typu furt plné nabíječky a bude zatíženej nějakou daní, že se bude jezdit stejně draho jako se spalovákem.
A to nemluvím ani o budoucích snahát dalších omezení typu auto nepojede víc jak tolik a tolik, když si dáte skleničku, tak ho doma ani nepopovezete po svojí zahradě a kdo víc o ještě.
Bude jen hůř tipuju.
Bo nový auta už jsou spotřebák, co skoro nic nevydrží, opravovat se to moc nedá, bo je to prošpikovaný elektronikou a elektromobil bude drahej, s omezeníma typu furt plné nabíječky a bude zatíženej nějakou daní, že se bude jezdit stejně draho jako se spalovákem.
A to nemluvím ani o budoucích snahát dalších omezení typu auto nepojede víc jak tolik a tolik, když si dáte skleničku, tak ho doma ani nepopovezete po svojí zahradě a kdo víc o ještě.
Bude jen hůř tipuju.
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Moja praktická skúsenosť z elektromobilitou siaha niekde do roku 1993, kedy sme dostali do podniku dve úplne nové Škody FAVORIT Eltra 151L. Zo začiatku mal na nich záujem jazdiť každý, ale po otestovaní (po pár odťahoch po vybití baterie) ostala jedna hlavne mne Pokiaľ sa pamätám, tak sa jednalo o mierne "vylepšený" model a dojazd mal byť 85 km, nabíjanie 12-14 hodín, olovené údržbové trakčné akumulátory (nejaký bulharský výrobca). Nikomu sa nechcelo auto nabíjať a už vôbec kontrolovať batériu, k tomu ešte obmedzený dojazd a dlhé nabíjanie. Problémom bolo aj to, že vtedy neexistoval žiaden BMS a nebol problém batériu hlboko vybiť a tým ju jednoducho zničiť, čo sa aj stalo pri druhom kuse, kedy sa dojazd znížil na 30-40km po cca dvoch mesiacoch. Tých 85km nebol problém za deň po Bratislave urobiť. Pri tom dojazde si musí vodič rozmyslieť, či skôr naplánovať kade môže jazdiť aby mal dost energie na návrat a to nehovorím o zime, lebo tieto autá mali iba elektrické kúrenie. Paradoxom je, že za tých 26 rokov sa toho až tak veľa nezmenilo, ak by som dnes na tom Favorite nahradil olovo lítiom tak mám dojazd cca 250 km, čo je dojazd dnešných moderných elektromobilov. Podla mňa je elektromobil fajn ako druhé, alebo tretie auto do rodiny (ak má rodina dostatok financii), ale vodič musí pri dojazde 60-80 km cestu plánovať. Neviem si predstaviť, ako by niekto jazdil na takomto aute, keď mnohí ľudia majú problém s tým, že výrobca kvôli úspore paliva u nových modelov áut zo spalovacím motorom znižuje objem nádrže. Nehovoriac o prelievaní energie z domácej batérie do auta, alebo naopak, to je naozaj iba pre nadšencov, ako sú tu na fóre No a predpokladám, že pri šikovnosti ludí u nás, že by sa z rozmachom elektromobilizmu začala kradnúť el. energia vo veľkom.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá
Navrhuji začít chodit do práce jen na dopoledne a nabíjet odpoledne. To by umožnilo víc si užít života.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 278 Odpovědi
- 12291 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
- 29 Odpovědi
- 6074 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
-
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
- 25 Odpovědi
- 1839 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 0 Odpovědi
- 1292 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
- 17 Odpovědi
- 1503 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito