Malej solar na VW T4
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Malej solar na VW T4
Měl jsem trakční 170Ah v dodávkovém karavanu osm let,tahala čerpadlo vody(sprcha,dřez),bufík naftový,Led světla,notebook s TV adaptérem,nabíječky a peltier lednice.Panel jsem tam neměl a víkend začal 16:00hod pá/so/ne odjezd 17:00hod po osprchování a hlavně nahřání bufíkem 20l vody během závodu .Bufík bafal celou noc a pak při závodě časovač na ten dohřev bojleru.
Baterka se nabíjela po neděli doma po dojezdu nabíječkou a jinak jen jízdou.Ty byly většinou do 300km jedna.Pamatuji si doletí baterky vodou(co byla po ruce) v kempu asi 3x za celou dobu.Ale blízké okolí kolem té baterky bylo zaoxidované na kovu ,né moc ale bylo(přepážka).To se dá řešit krabice,její koncový stav ani průběžný jsem nesledoval,dodávka prodána komplet i s ní.
Baterka se nabíjela po neděli doma po dojezdu nabíječkou a jinak jen jízdou.Ty byly většinou do 300km jedna.Pamatuji si doletí baterky vodou(co byla po ruce) v kempu asi 3x za celou dobu.Ale blízké okolí kolem té baterky bylo zaoxidované na kovu ,né moc ale bylo(přepážka).To se dá řešit krabice,její koncový stav ani průběžný jsem nesledoval,dodávka prodána komplet i s ní.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte zář 17, 2019 1:37 pm
- Lokalita: JV od Brna
Re: Malej solar na VW T4
Olovo bych toho auta nedával. Už tak je tam málo místa. Ba skoro bych i šáhnul po Li-Ionce.
Zaměřil bych se především na rychlé a bezpečné nabití baterky z auta.
Jistě si dovedeš představit situaci, kdy třetí den je "tma" a ty se:
a) vzbudíš ve tři ráno teplota na nule a baterka prázdná
b) v pět odpoledne v venku 28°C, v ledničce 25°C a baterka na nule
pak tě může zachránit nastartovaný auto, ale určitě nestojíš o to aby bafalo půl dne, než se baterka nabije.
Zaměřil bych se především na rychlé a bezpečné nabití baterky z auta.
Jistě si dovedeš představit situaci, kdy třetí den je "tma" a ty se:
a) vzbudíš ve tři ráno teplota na nule a baterka prázdná
b) v pět odpoledne v venku 28°C, v ledničce 25°C a baterka na nule
pak tě může zachránit nastartovaný auto, ale určitě nestojíš o to aby bafalo půl dne, než se baterka nabije.
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Malej solar na VW T4
A právě takovým bych dal opravdu olovo kvalitnější Agm Hopecke a nemusíš řešit ochrany pro články, jen vypnutí spotřebiče při vybití, ale to většinou měniče umí, Victrony určitě ty nové verze VE-dicert, úniky z těchto aku Hopecke nejsou, provozují je už roky, nejstarší jede 9 rok celou chatu i s lednicí a mrazákem, tv, světla, atd, je to systém 12V, panel 250Wp na JV, Aku Hopecke 12V/250Ah, měnič Victron Phoenix 800VA, MPPT EP 4010 a nebyl za celou dobu žádný problém, ani výpadky od dubna do konce října co to tak provozuje.dumi píše:Tak s diodou a bms se pocta, proto jsem se ptal na nakej konkretni typ. Bez bms byvh si to dovolil provozovat ja, protoze si to ohlidam, ale nekomu kdo tomu nerozumi/nechce rozumnet to musi byt samoobsluzny
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte zář 17, 2019 1:37 pm
- Lokalita: JV od Brna
Re: Malej solar na VW T4
Mám dojem, že se "problémy" s Li baterkama poněkud zveličují.
Modeláři už pár roků používají Li-Ion, LiFe a Li-Poly baterie. K těm první dvěma jmenovaným se většina z nich chová jak ... (doplň si sám nějaké zvíře). A světe div se baterky fungují, nehoří, nevybuchují.
Nabíjí se na horní hranici (LiFe - 3,6V/čl. Li-Ion 4,1 nebo 4,2V/čl.) Vybíjí se dost často "do mrtva". LiFe čas od času ti zodpovědnější "ručně" dorovnají, Li-Ion většinou nemají ani vyvedeny jednotlivé články.
Trochu problém je u Li-Poly. Ovšem při trochu rozumném zacházení se s nimi dá žít rovněž.
Chápu, že něco jiného je FVE, kde baterka dělá "tisíc" cyklů za rok. Ale na "karavanu" použitém 20x do roka baterka odchází stářím. Žel tyto technologie jsou příliš mladé na to, aby někomu na karavanu (prosím chápat s trochou nadsázky) Li odešlo.
Modeláři už pár roků používají Li-Ion, LiFe a Li-Poly baterie. K těm první dvěma jmenovaným se většina z nich chová jak ... (doplň si sám nějaké zvíře). A světe div se baterky fungují, nehoří, nevybuchují.
Nabíjí se na horní hranici (LiFe - 3,6V/čl. Li-Ion 4,1 nebo 4,2V/čl.) Vybíjí se dost často "do mrtva". LiFe čas od času ti zodpovědnější "ručně" dorovnají, Li-Ion většinou nemají ani vyvedeny jednotlivé články.
Trochu problém je u Li-Poly. Ovšem při trochu rozumném zacházení se s nimi dá žít rovněž.
Chápu, že něco jiného je FVE, kde baterka dělá "tisíc" cyklů za rok. Ale na "karavanu" použitém 20x do roka baterka odchází stářím. Žel tyto technologie jsou příliš mladé na to, aby někomu na karavanu (prosím chápat s trochou nadsázky) Li odešlo.
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Malej solar na VW T4
No jo ale ti modeláři nepříjdou do karavanu po týdenním počasí s -8°C a nenastartují nabíjení do li-baterky a následně ji po dojezdu začnou ždímat nastartováním bufíku a pověšení jiné zátěže.Při skotačení na skialpech,či běžkách atd.Modelář si přiveze modýlek z domu s nabitou baterkou na přesné modelářské nabíječce i s balancem,složí křídlo zapne a lítá.Tam se baterka těmi -8°C spíše dochlazuje ,protože v létě se naopak přehřívá jak sviňa.Po vybití jen přecvakne z kapsy druhou a jede se dál.Jak to bude se zabudovanou li-baterkou v karavanu a uživatelem,né strojníkem znalým věci?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malej solar na VW T4
Ja som práve pred pár dńami riešil požiadavku v jednom karavane, kde bola olovená 140Ah Varta a majiteľ mal karavan v hale (kde nesvieti slnko ) a baterku alarm a monitor batérie vyšľahal do nuly. Samozrejme to skúšal dobiť ale na druhý deň to kleslo na 10.8V. Trochu ma prekvapilo keď som meral hustotu, v 5 článkoch hustota 1.38! a v jednom 1.20. Kým som to zmeral, bola na tom neporušená tá veľká nálepka takže tam isto kyselinu nedolieval. Meral som refraktometrom. Stretol sa už niekto s tak hustou kyselinou naliatou z výroby?
No ale k jadru veci - navrhol som mu tam LiFePo4 a dal som mu prvých 50Ah (je to 12V). Ale chcelo by to viac, lebo keď zapne telku aj všetky svetlá, berie to 9A. Je to jediná technológia, ktorá podľa mojich skúseností vydrží hlboké, dlhodobé vybitie aj v mraze bez výraznejšej straty kapacity. Samozrejme napriek tomu tam bude balancer a malá BMSka ktorá to odpojí, keď niektorý článok klesne pod 2.5V. Pre laika, ktorý nerozlišuje či je baterka olovená alebo lítiová, a nedá sa spoľahnúť že to nenechá vybiť, je LiFe(Y)PO4 asi jediná cesta.. v neposlednom rade je tu otázka bezpečnosti, ako vieme LiFe je z Li-bateriek schopné narobiť najmenej škôd, to je myslím v karavane obzvlášť dôležité.
No ale k jadru veci - navrhol som mu tam LiFePo4 a dal som mu prvých 50Ah (je to 12V). Ale chcelo by to viac, lebo keď zapne telku aj všetky svetlá, berie to 9A. Je to jediná technológia, ktorá podľa mojich skúseností vydrží hlboké, dlhodobé vybitie aj v mraze bez výraznejšej straty kapacity. Samozrejme napriek tomu tam bude balancer a malá BMSka ktorá to odpojí, keď niektorý článok klesne pod 2.5V. Pre laika, ktorý nerozlišuje či je baterka olovená alebo lítiová, a nedá sa spoľahnúť že to nenechá vybiť, je LiFe(Y)PO4 asi jediná cesta.. v neposlednom rade je tu otázka bezpečnosti, ako vieme LiFe je z Li-bateriek schopné narobiť najmenej škôd, to je myslím v karavane obzvlášť dôležité.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Malej solar na VW T4
lifepo a 2.5V su sialenosti.
Pozri si krivky, pod 3V tam uz nemas prakticky ziadnu kapacitu a nema vyznam to vybijat hlbsie nez na 3.0V.
Pozri si krivky, pod 3V tam uz nemas prakticky ziadnu kapacitu a nema vyznam to vybijat hlbsie nez na 3.0V.
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malej solar na VW T4
Jasné že nemá, ale o to tu nejde. V kontexte ochrany článku je úplne irelevantné, akú kapacitu má článok pri 3V a akú pri 2.5V. Ide tu o najposlednejšiu ochranu, nie o to kam baterku vybíjame v bežnej prevádzke. Väčšina 12V zariadení sa vypne skôr, ako sa to vybije na 10V (2.5V/čl), ide tu len o ochranu pred vybitím na 0V spôsobenú zariadeniami, ktoré odoberajú nenulový prúd aj keď napätie klesne pod bezpečné. A väčšina jednoduchších BMSiek má vypínacie napätie práve 2.5V, presne také, aké predpisuje snáď každý výrobca článkov (CALB, Winston ... ) ako minimálne, aby sa článok nepoškodil.
Takže v kontexte tohto, by som to za "šialenosť" nepovažoval.
Takže v kontexte tohto, by som to za "šialenosť" nepovažoval.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 7727
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Malej solar na VW T4
Já mám teda vypnutí nastavený na 2.9V, a to se někdy dostanu na 0.4C s odběrem. 2.5V je fakt smrt, protože něco jinýho je pokles na 2.5V při odběru 1C co je v datasheetu, a něco jinýho je odpojení při 0.1C na 2.5V, což je podle mě hluboký vybití. Proto je dobrý používat BMS, kde se dají ty meze napětí nastavit...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malej solar na VW T4
2.5 předepisují výrobci, jako bezpečné, a já jsem zažil osobně případ 48V 100Ah sady Winstonů, rok staré, vybité měničem Outback na 14V! Články díky perfektnímu pasivnímu zbalancování měli všechny 0.85V a takhle to leželo v zimě v mrazech na horské chatě, kde nikto nebyl více než měsíc. Nabil jsem to po čtyřech článcích autonabíječkou na 3V/čl malým proudem a poté nabil na 100% tím Outbackem proudem myslím 30A. Udělal test kapacity vybitím a dostal jsem z toho 103Ah.
A to jsem tam šel s tím, že správci jsem cestou řekl že ty články budou určitě "po smrti" protože to všichni tak říkali. Holt, raději již věřím osobní zkušenosti a přesně díky té teď vím, co je dobré dát do karavanu kde hrozí vybití na 2.5V anebo níže.
kodl69, měl si snad osobní zkušenost, kdy nastala "smrt" článku při 2.5V? Nebo někdo jiný?
PS: to bylo asi před 5 lety, od té doby se to samé stalo ještě jednou asi 3 roky zpátky a články reálně mají stále plnou kapacitu.
A to jsem tam šel s tím, že správci jsem cestou řekl že ty články budou určitě "po smrti" protože to všichni tak říkali. Holt, raději již věřím osobní zkušenosti a přesně díky té teď vím, co je dobré dát do karavanu kde hrozí vybití na 2.5V anebo níže.
kodl69, měl si snad osobní zkušenost, kdy nastala "smrt" článku při 2.5V? Nebo někdo jiný?
PS: to bylo asi před 5 lety, od té doby se to samé stalo ještě jednou asi 3 roky zpátky a články reálně mají stále plnou kapacitu.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
Re: Malej solar na VW T4
Epever dělá MPPT regulátory DuoRacer, které jsou pro karavaning a 2 baterky přímo určeny:dumi píše:Mate nejake doporuceni na spolehlivy a cenove rozumne dostupny mppt pro tohle pouziti? tzn MPPT voltage od cca 15V? Nektere mppt maji batteryVoltage + 2V coz by se asi pouzit dalo ne? Puziti primarne v lete, zima ale vyloucena neni.
https://www.epsolarpv.com/upload/file/2 ... oRacer.pdf
Neumí ale dobíjet BATT1 z palubní sítě, to by se asi muselo řešit přes diodu, no možná radši přes 2.
-
- Příspěvky: 7727
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Malej solar na VW T4
Smrt nastane při přepólování článku, a tomu už se těžko zabrání, pokud nefunguje BMS ani balancer a na baterce je pořád odběr, a každej článek je drobek jinej. Po několika vybití malým proudem k 2.5V baterce naroste vnitřní odpor, testoval jsem to omylem na 10Ah lifepo4 do elektrokola.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 7727
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Malej solar na VW T4
A co tam budeš mít za panel? není jednodušší dát třeba dva 30čl. panely a PWM ? Ve výsledku když sečteš cenu 60čl. panelu + MPPT a cenu 30čl panelů stejnýho výkonu +PWM tak ti vyjde +- to stejný... Na jedné chatě jsem "na prase" zapojil neljevnější PWM z ali na12V a 60čl. panel, cice to není z pohledu účinnosti nijak krásný, ale bylo to hned a jede to už druhej rok...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Malej solar na VW T4
Nazdar >matej,tys tu nebyl sto let,hele jakou máš nejstarší instalaci life a víš jak je s odstupem času na tom?A jak je zatěžována?Děláš pořád jen žluťásky,nebo i jiného výrobce,máš data i jiných?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Malej solar na VW T4
Panel bude jeden 30 clanku 175w nic jinyho se nevejde. To pwmko mi prijde skoda zahodit tech cca 20 W.kodl69 píše:A co tam budeš mít za panel? není jednodušší dát třeba dva 30čl. panely a PWM ? Ve výsledku když sečteš cenu 60čl. panelu + MPPT a cenu 30čl panelů stejnýho výkonu +PWM tak ti vyjde +- to stejný... Na jedné chatě jsem "na prase" zapojil neljevnější PWM z ali na12V a 60čl. panel, cice to není z pohledu účinnosti nijak krásný, ale bylo to hned a jede to už druhej rok...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Malej solar na VW T4
Tady https://www.youtube.com/watch?v=HCwlk2hn9DU je nějaký video přímo od Victronu, kde dávali solár na VW T3.
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Malej solar na VW T4
Ahoj, nejstarší je z roku asi 2014 .. do této doby nepozorzuji žádný významný pokles kapacity. Tu nejstarší jsem nebyl proměřit, je to žlutá 3x160Ah 48V sada, nabíjeno 5kWp mono na jih, vybíjeno 3 x XTM4000-48. Rodinný dům. Byl jsem tam asi 4 roky po montáži, i to jenom proto, jsem v podstatě jel kolem.. a prodíral jsem se pavučinama abych se dostal k baterkám. tak sem si to vždycky představoval. Žádné nafukování, BSP pořád ukazovalo že se vybitá baterka na Battery Priority udržuje na daném minimálním SOC = znamení že má stále kapacitu jakou měla při montáži. Jsou tam jenom pasivní CBMka a je to v zavřených plechových skříních vyrobených na míru. Majitel mne už pár let nevolal. Žádné zprávy = dobré zprávy.marko250 píše:Nazdar >matej,tys tu nebyl sto let,hele jakou máš nejstarší instalaci life a víš jak je s odstupem času na tom?A jak je zatěžována?Děláš pořád jen žluťásky,nebo i jiného výrobce,máš data i jiných?
Jediné co jsem měřil byly ty 100vky na té horské chatě .. a po prvním i druhém hlubokém vybití to bylo v podstatě stejné, nad 100Ah. Myslím, že i těch 7 let je málo na projev nějakého stáří a poklesu kapacity, počítám že bude maximálně v jednotkách procent. Žluťásky jsem už nějakou dobu nikde nedal, teď jsem z cenových důvodů začal používat i kvalitní Li-Ionky a tam si to už bez kontroly napětí na každém článku nelajsnu. Abych spal tak dobře jak když jsem dělal žluťásky. Uvidíme o pár let, jak se projeví.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 294
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Malej solar na VW T4
To je pravda.Nautilus píše:Mám dojem, že se "problémy" s Li baterkama poněkud zveličují.
Modeláři už pár roků používají Li-Ion, LiFe a Li-Poly baterie. K těm první dvěma jmenovaným se většina z nich chová jak ... (doplň si sám nějaké zvíře). A světe div se baterky fungují, nehoří, nevybuchují.
Nabíjí se na horní hranici (LiFe - 3,6V/čl. Li-Ion 4,1 nebo 4,2V/čl.) Vybíjí se dost často "do mrtva". LiFe čas od času ti zodpovědnější "ručně" dorovnají, Li-Ion většinou nemají ani vyvedeny jednotlivé články.
Trochu problém je u Li-Poly. Ovšem při trochu rozumném zacházení se s nimi dá žít rovněž..
Ovšem vždy se nabíjí při pokojové teplotě, na letišti jen nad nulou.
Taky je pravda, že lypoly občas vydrží jen 30 nebo 50 cyklů, nejčastěji pro hluboké vybití nebo velké proudy.
LiIony se nebalancují ovšem často jsou jen tříčlánky.
Pokud mám karavan na pevno, jezdím tam v zimě nepravidelně, tak mám pocit, že olovo je na solar nejlepší. Může se nabíjet za mrazu, může se vybíjet za mrazu, pokud dodržím max. vybíjecí proud a max. odebranou kapacitu. To mi může zajistit střídač, tedy nechat instalaci na 230 V a nastavit odpojení od aku při poklesu. Nemýlím se?
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 915
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Malej solar na VW T4
Ve vybité olověné baterce se přesune kyselina z elektrolytu na desky a tím ti tam zbyde skoro čistá voda. Kontrolní otázka - co udělá voda při teplotách pod nulou...?ChlapeczDediny píše:může se vybíjet za mrazu,
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 294
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Malej solar na VW T4
Nevybiji se olovo na polovinu kapacity?
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 41 Odpovědi
- 5556 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 0 Odpovědi
- 744 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jusufs
-
- 25 Odpovědi
- 3941 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od miroc
-
-
Axpert 4048 - vyssia teplota pri malej zatazi a vyrobe FV
od DanoP » » v Axpert
Axpert 4048 - vyssia teplota pri malej zatazi a vyrobe FV
- 7 Odpovědi
- 1050 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od DanoP
-
-
- 2 Odpovědi
- 1326 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kapitanjeskynak