Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Samozrejme sa k nim budem chovať slušne.. Pôjdem max na 4 volty a dole vypnutie pri 3.3V. Záťaž max 0.2 C.. nabíjanie max 0.3 C. Po roku možno bude rozdiel malý, ale pozriem na ne aj po 2,3,4 rokoch. Ak vydržia aspoň 1500-2000 cyklov tak je to super.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Testoval někdo zda se do těch čínskejch plastovejch držáků vlezou i chráněné 18650?Láká mě postavit 24V s Panasonicem
Protected.Má už někdo takovou baterii otestovanou.
Protected.Má už někdo takovou baterii otestovanou.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ktorý presne Panasonic myslíš,18650B ? Skúsim ti ho tam strčiť, ale tak na 99% áno..lebo tie chránené sú len dlhšie..nie širšie.
Ale nechápem prečo s ochranou? Sú drahšie a chránia len 1 batériu nevedia čo sa deje vo vedľajšej vetve.
Ja som tam ledva vopchal tie čínske Lanzhd 2600mAh, su o dáku desatinku širšie.
Ale nechápem prečo s ochranou? Sú drahšie a chránia len 1 batériu nevedia čo sa deje vo vedľajšej vetve.
Ja som tam ledva vopchal tie čínske Lanzhd 2600mAh, su o dáku desatinku širšie.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Třeba tyto
https://www.aliexpress.com/item/4PCS-Va ... bcfb2d99ad
Jsou malinko širší.Když poskládáš třeba 7 paralelně a 7 do serie a nabíječka bude nastavena na cca 4,15 na větev a zátěž
vypne sama na cca 3V na větev tak BMS snad nepotřebuješ.Za cenu 3,88 cca 85Kč není co řešit.Jde mi hlavně o jednoduchost a místo.
https://www.aliexpress.com/item/4PCS-Va ... bcfb2d99ad
Jsou malinko širší.Když poskládáš třeba 7 paralelně a 7 do serie a nabíječka bude nastavena na cca 4,15 na větev a zátěž
vypne sama na cca 3V na větev tak BMS snad nepotřebuješ.Za cenu 3,88 cca 85Kč není co řešit.Jde mi hlavně o jednoduchost a místo.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
To su presne 18650B...to je hrubšie len o ten "igelitovy" obal..malo by to tam vojsť....tie batérie zasa nie su v tom držiaku natlačene silou...idú tam celkom v pohode. Ak ti ide o velku kapacitu pri minimalnej vahe tak panasonic 18650B..ak o pomer cena/výkon sú vyhodnejšie baterie okolo 2600mAh. Tam je cena aj pod 2 eura. Ak ti ide o zivotnost tak radsej 4,05V ale hlavne dolu je 3 volty neskoro ! Ked ich nabíjaš sú aj bez BMS pekne zrovnané na 0,05V ... ale pri vybíjaní uz pri 3,3V sú rozhodené aj o 0,2V..od 3,3-3,4V je dolu prudký pád. Pod 3,3V je tam už minimum energie.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
To napětí záleží při jaké zátěži.Chci to na kolo co samo vypne na 21V a běžný proud je 22A maximální 38A.To maximum nastává jen třeba 2s někdy vůbec.Tak nějak mi vyšlo 7seriově 7 paralleně.Běžný odběr 0,5-1C.Nabíječku nastavit na 28,4V není problém.Jde to bezškodně zapájet když je tam ta ochrana?Bodovačku stavět nechci.
Když koupím tuto sadu půjde ten pásek cínovat na tyto baterie nebo to zacínovat na tlustý drát?
https://www.aliexpress.com/item/5-14-5P ... c3af435118
Když koupím tuto sadu půjde ten pásek cínovat na tyto baterie nebo to zacínovat na tlustý drát?
https://www.aliexpress.com/item/5-14-5P ... c3af435118
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Z mojej batérie taham tak 0,1-0,2C ale aj tak od 3,3V to padne pod 3V za par desiatok sekund a je to rozhodené ..pod 3,3-3,4V by som nešiel.
To čo si dal odkaz je 5*14, radšej kúp samostatné držiaky..100ks..a zlož si to sam...mam 4 batérie z toho jednu bodovanu na tie niklové pásiky..jednu spojenú hrubým drátom a 2 batérie kde je hrubý drát medzi baterkami a každá batéria je pripojená tenkým drátikom osobitne..a to je aj najlepšie riešenie podla mojichj skúseností, neprehreješ batériu lebo ti stačí menej nahriat ked tam ide len tenučký drátik. Potrieš kyselinou na nikel, pocínuješ a priletuješ tenký drátik. Pri pajkovaní na - pol s ocharnou (PCB) bude asi problém s prehriatím tej elektroniky..ja by som batérie s PCB nepoužil.
To čo si dal odkaz je 5*14, radšej kúp samostatné držiaky..100ks..a zlož si to sam...mam 4 batérie z toho jednu bodovanu na tie niklové pásiky..jednu spojenú hrubým drátom a 2 batérie kde je hrubý drát medzi baterkami a každá batéria je pripojená tenkým drátikom osobitne..a to je aj najlepšie riešenie podla mojichj skúseností, neprehreješ batériu lebo ti stačí menej nahriat ked tam ide len tenučký drátik. Potrieš kyselinou na nikel, pocínuješ a priletuješ tenký drátik. Pri pajkovaní na - pol s ocharnou (PCB) bude asi problém s prehriatím tej elektroniky..ja by som batérie s PCB nepoužil.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1186
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ahoj, řekl bych že letovat tyhle niklové pásky v držácích z odkazu půjdou velmi obtížně, hodně se ohřeje celý článek i držák i pásek a bude hrozit poškození, bude se tavit držák, nedoporučuju to. Tyto držáky s pásky svařovat, nebo letovat tenký drátek jako pojistku. Přes tenký drátek projde proud bez problému, a nepřenáší teplo při letování. A ty integrované ochrany budou spíš za trest, nejslabší článek se odpojí v nějméně vhodnou dobu, pak další a další a bude to taková pyramida. Do kola je těch vysokokapacitních článků v tomhle malém množství škoda. Doporučuju použít tento počet vysokoproudých, nebo zdojnásobit počet článků.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Dalších cca 4kWh (434ks/2600mAh) v cene okolo 200 eur/ kWh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Pridavam dake foto, skompletizovana cca 2,8 kWh bateria (294ks) + testovacia jazda na 500W meniči.
Plus foto zaujímavého držiaku na 18650 bez pájkovania..už len aby to skopírovali čínani a vyrobili za 1/3 ceny.
Plus foto zaujímavého držiaku na 18650 bez pájkovania..už len aby to skopírovali čínani a vyrobili za 1/3 ceny.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7654
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
pěkně udělaný. Řeším něco jako pojistky k článkům na elektrokolo, tak asi mají fungovat ty krátký drátky ke "sběrně" , co to je za materiál? Když jsem zkoušel 0.35mm2 měď, tak se to při 10A vypájelo nebo přerušilo, a tlustší (0.5mm2) zase neměla snahu se přerušit (do 40A).
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Je to oholeny drot zo sietoveho kabla..praca je svagrova..ja som ho len inspiroval zo solarom.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7654
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Já nemysle tu "sběrnu" ze zkroucenejch drátů, ale ty kousky ke článkům. Jestli je to 1.5mm2 měď, tak to určitě jako pojistka nezafunguje... Ale má tady někdo zkušenost, že by se mu zkratoval li-ion článek, a zničil sousední?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 26, 2017 10:29 pm
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1200
- Kapacita baterie [kWh]: malá
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Otázka pro zkušenější na zapojení baterie z lion, zda by to nebylo bezpečnější použít dvě sběrnice. Jednu nabíjecí a jednu vybíjecí a každý článek napojit na sběrnice místo drátků schottky diodami tak asi na 5 A. Nedocházelo by přelévání energie do slabších článků a fungovalo by to i jako pojistka.
ostrov = panel 5S 250 Wp + EASUN 3500 +(4 x NiCd NKO118 nabízím za odvoz) + 2,8kWh Lion z 18650
-
- Příspěvky: 7654
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak tohle by mě ani nenapadlo. A co výkonová ztráta? na každým článku min. 0.5V (podívej se na VA charakteristiku jakékoliv schottky)při špičkovým odběru třeba 5A na článek, 13 článků v sérii, třeba 10 paralelně a jsou z toho kamna., ztráta 325W na diodách při odběru cca 1kW, tak to asi ne...
Při testování článků spojuju dohromady články "jak mi přijdou pod ruku" a můžu říct, že se napětí v rozmezí 2.5V-3.5V vyrovná spíš na tu vyšší hodnotu bez nějakejch efektů, a to mám drátky jenom0.35mm2, cca 15cm dlouhý. Jediná možnost, že slabší článek odebírá ze silnějšího je po skončení velkýho odběru, ale to je vlastně ku prospěchu věci, nehledě na to, že při přesunu energie mezi články je celkem dost velká účinnost, oproti ztrátám na těch diodách. To by možná fungovalo s "ideálníma diodama" vytvořenejma z FET tranzistorů, ale pak by to byl zase "domeček plný koleček"s minimálním praktickým přínosem.
Při testování článků spojuju dohromady články "jak mi přijdou pod ruku" a můžu říct, že se napětí v rozmezí 2.5V-3.5V vyrovná spíš na tu vyšší hodnotu bez nějakejch efektů, a to mám drátky jenom0.35mm2, cca 15cm dlouhý. Jediná možnost, že slabší článek odebírá ze silnějšího je po skončení velkýho odběru, ale to je vlastně ku prospěchu věci, nehledě na to, že při přesunu energie mezi články je celkem dost velká účinnost, oproti ztrátám na těch diodách. To by možná fungovalo s "ideálníma diodama" vytvořenejma z FET tranzistorů, ale pak by to byl zase "domeček plný koleček"s minimálním praktickým přínosem.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 26, 2017 10:29 pm
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1200
- Kapacita baterie [kWh]: malá
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Děkuji za vysvětlení, že tudy cesta nevede. Taky bastlím baterii z článků různého původu, stáří, značky a stavu. Je pravda, že jsem ještě nenarazil na zkratovaný článek, spíše vnitřní odpor se stále zvětšuje a tak napětí rychle vyletí, ale i rychle spadne. Myslím, že se zvyšujícím se stářím bude stoupat i samovybíjení, ale jak to poznat u článku v zapájeném packu? Nebylo by lepší radši dělat packy menší? Do kolika článků paralelně by to bylo u použitých článků optimální 3p. 5p, 10p nebo kolik asi?
ostrov = panel 5S 250 Wp + EASUN 3500 +(4 x NiCd NKO118 nabízím za odvoz) + 2,8kWh Lion z 18650
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ja viem co si myslel..a odpoved je rovnaka ...je to oholeny sietovy drôt.kodl69 píše:Já nemysle tu "sběrnu" ze zkroucenejch drátů, ale ty kousky ke článkům. Jestli je to 1.5mm2 měď, tak to určitě jako pojistka nezafunguje... Ale má tady někdo zkušenost, že by se mu zkratoval li-ion článek, a zničil sousední?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Já na to jdu zřejmě obráceně, vyberu články, které mají odpovídající napětí, nechám je tak3-4 týdny odpočinout, pak je znovu změřím a pokud se nedostaly mimo povolené napětí (to je zcela vyjímečné), tak je pájím do systému 7S 120P, ty připnu do běžného provozu a podle chování při vybíjení nějaké články přidám, až se všechny v baterii chovají přibližně stejně (mají zhruba stejné napětí). Konečná podoba je tedy taková, že některý ze 7S článků má původních 120P a některý až 140P. Mám zatím dvě takovéto sady spojené paralelně a jsou v provozu od jara bez problémů a bez balancování. Jsem z nich schopen tahat trvale zátěž cca do 3KW, (trvale = ohřev vody v pračce, mikrovlnka + drobné spotřebiče, pokud se mi do ohřevu vody (cca 2,5 Kw) sepne lednička tak jde výkon dle měniče asi na 3,8 Kw a klesne napětí a měnič vypadne. zatím jsem si to musel hlídat, ale další pack je ve výrobě, takže předpokládám, že na další sezonu už to bude OK, neb se zvětší baterka a tedy i její schopnost vykrývat odběrové špičky. Loni jsem experimentoval s menšími packy, zhruba 7S 20P a bylo to náročné na balancování. Letos jsem nebalancoval a napětí celé baterie se pohybovalo mezi 3,2V a 4V, dle nabíjení a spotřeby, napětí jednotlivých článků v celém akumulátoru se liší cca o 0,2 voltu, což mi přijde vzhledem k péči, kterou tomu nevěnuji docela dobré. Mám doma i všechny díly na jednoduchý balancér, ale zatím to funguje i bez něj, takže není na pořadu dne.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Jako sběrnici jsem použil tvrdý drát 6mm2 a pro připojení na jednotlivé články pocínovaný vodič 0,6mm průměr s GME, čili asi 0,35mm2. 96P 18650, pokud se jeden ze starších článků zkratuje zkratový proud ostatních ho odpojí během milisekund. Jen to prskne (nechtíc vyzkoušeno při montáži). U placek je to jedno, tam se upálí ten páskový vývod.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Kde na to kupujete ty fešné držáky? I u mne se nějaké takové články povalují, čekají na využití. Moc toho nemám, ale na pokusy... Navíc koncové napětí by šlo krásně skloubit s NiCd.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
od vla » » v LiFe*
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
- 9 Odpovědi
- 5424 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlkazajac
-
-
- 0 Odpovědi
- 452 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joskob
-
- 1 Odpovědi
- 397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 11 Odpovědi
- 867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mihlit
-
- 9 Odpovědi
- 1617 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat