Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
To sděl někomu kdo nato kašle, má auto nato aby dojel denně od někud někam a musí dobít na 100% protože jinak mu to nevyjde. Tz. někde dole u stojanu nabije když se vrátí z práce, vyjede 10-20km hore a ráno sjede a systém mu začne používat brzdy protože si řekne že má dobito potom po dálnici do velkého města, potom zpět a stále dokola. Pokud by nabil na 80% tak je to pro dojezd něco jiného než 100 že? A vysvětluj to jezdec vedle jezce každému zvlášť a pravidelně. Zpravidla na životnost nějaké baterie kterou i s atuem prodá čechovi za půlku nového kašle. Proč by to dělal aby tankoval jen na 80%, když to je proněj auto na ojetí a při prvním varování prodat a opět nové?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
A ještě jedna poznámka. Přeci nejde oto jestli se Lixx baterie nabije na 100% nebo na 80%. Jde oto, jak se používá a vybíjí, jakými proudy se nejen vybíjí ale hlavně nabíjí. Protože kapacita plně nabité baterie je pokaždé jiná pokud se pokaždé nabíjí jinými proudy anebo jinými druhy proudů o různých modulacích. To snad ten palubní autosystém tak zakamuflovat neumí. Je rozdíl jestli se nabíjí 1C nebo 0,2C nebo 2C proudem s výsledkem jiného vybíjení. To platí snad pro všechny baterie stejně. U Lixx to je ale trochu méně viditelné. A u stojanu je jasný, že se prodejci nebudou moc snažit aby bylo auto nabito s výhodou pro vlastníka aut ale s výhodou co nejdelšího stání při nabíjení. Nebo velmi silného a krátkého nabíjení aby se vystřídalo co nejvíce aut za co nejvíce dodaných kWh. Takže nabíjet na 80% spatnými proudy je také o životnosti a více o reklamě na dobrý byznys pro majitele stojanů, které v podstatě s 80% nevhodným dobíjením jsou baterie stejně na výměnu jako při dobíjení na 100%.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3563
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 243
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono to funguje takto o to se nemusíš starat:
[attachment=0]Screenshot_20250118_164511_My BMW.jpg[/attachment]
[attachment=0]Screenshot_20250118_164511_My BMW.jpg[/attachment]
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 689
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Reputace: 80
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Octavia Combi 1.9 TDI, koupena 3/2010.Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 3:27 pmKluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Přední kotouče i destičky: 6/2020, 88.000km, 5.200Kč
Zadní komplet: 10/2023, 103.500km, 6.700Kč
Pochybuju, že s ním najedeme přes 150kkm, v rodině točíme dvě auta a tohle je teď už druhé.
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale to je jasný. No ale jaký je vhodný a doporučený a nevhodný proud k baterii podle datasheetu dané výrobcem článků? (ne automobilky, protože ty udají spotřebitelská data která jsou zpravidla jiné než udává výrobce článků)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3563
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 243
Re: Elektricka / hybridni auta
Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Otázka. Co vzniká při nedostatečném dobití náboje do elektrodové hmoty? Lokálně v napětí vznikají relativně velké rozdíly. Hranicí jsou rezistence, které se s pravidleným nedostatečným dobití akumulátorové hmoty zvyšují. Započne vyšší zvedání odporu těchto hranic a klesání napětí lokalit. (míst) Elektrodová hmota u LIxx chemie, je u pravidelně pobíjených ploch chemický nevratný proces. Takže nevím proč 80% dobíjení je takový hit když je ta rada zralá pro hejtování. Buď chemický článek dobíjím naplno a všechnu eletrodovou hmotu udržuji plným cyklem, nebo s pravidleností 20% elektrodové hmoty nedostatečně dobíjím, a tak sice mohu prodloužit život baterie a cyklovatelnost, ale zároveň klesá u plně napojených systémů auta k neustálému vybíjení. Takže nechat náboj v klidu je u elektroaut něco jako nabiješ na 80% ale v podstatě jsi nabil na 70, protože pohyb proudů je u LIxx je velmi nesetrvačný díky tenkosti elektrodové hmoty. Jsou to běžné věci, základem kvalitní baterie u elektroauta je hlavně prodové přetěžování. A to chci vidět jak to přetěžování lze doložit podle druhu jízd a nabíjení. To jsou hlavní rozdíly v ceně a hodnotě elektroauta. Jeho používání a věrohodně vedená vnitřní statistika palubního systému a k tomu vyhodnocení jsou potřeba potom datasheety článků...
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1897
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 189
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nájezd 30-40k ročně Praha a okolí, takže brzdy používám. Nájezd 250tis. Přední kotouče původní, zadní nové, protože se mi vzhledově nelíbili..800Kč/ks. Děstičky mi vydrží cca 30tis. km 400Kč/sada na nápravu. Olej po 20tis km, 1100Kč i s filtrem. Cca 3000Kč stojí Eloys pro DPF na 150tis. km, kabinový a motorový filtr vzduchu tak 600Kč oba ročně.Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 3:27 pmKluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Ještě něco?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Výborně, ale ukaž mi datasheet z fabriky. Nebo sděl výrobce článků z kterých se skládají bloky jako článek. I i3 to mám myslím i někde nafocený, ale výrobce si nepamatuji. Musím si ten kuchlý článek někde na obrázku najít jaký tam je injetem proveden fabrický potisk. A podle toho hledat. Co sdělí BMW je jasný, ojeť to a po zdechnutí kup nový.Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 5:05 pmPři DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 659
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 90
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Dle popisu viz odkaz se v BMW i3 používají prizmatické články Samsung SDI. Baterie 33kWh by měla obsahovat články Samsung SDI 94Ah v konfiguraci 96S1P rozložené do 8-mi modulů (každý po 12-ti článcích).
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob led 18, 2025 6:23 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 2751
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 121
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 5:05 pmPři DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Datasheet :
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
- JirkaE
- Příspěvky: 873
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 91
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Úplně nová Škůdka Scala a měnili se už destičky a kotouče na zadních pod 30.tisíc km...
Neprošel jsem první technickou v DE.
Páč když se málo brzdí a kotouče se pravidelně a rovnoměrně neobrušují - stárnou 5 x rychleji.
(mě bylo vysvětleno hned po té - co se mě zeptal - kdo s tím jezdí a na odpověď že převážně moje žena - jen pokýval hlavou)
Totéž platí u všech aut (i elektro aut)
Jezdit brzda plyn - je pro kotouče lepší a taky brzdit víc, ne do každé vsi dojíždět a takřka nebrzdit.
Jinými slovy moje žena šlape na brzdu tak málo, že přibržďuje pouze předními až se na zadních udělala hrubší koroze která se pak vybrušuje do těch čar a při větším brždění auto začne lehce klepat, což jsem poznal již několikrát - obvzlášť při prudším zpomalení z rychlosti 200-210km/h když vjede bez blinkru polský kamion do levého pruhu a já mám pár metrů na to ubrat na 80km/h
Pořád ale kotouče vypadali 3 x líp - než na té Tesle
Výměna kotoučů + destiček - 270Eur
V Německu by technickou neprošlo to auto z videa už o 100tis.km dřív podle stavu těch kotoučů...
Neprošel jsem první technickou v DE.
Páč když se málo brzdí a kotouče se pravidelně a rovnoměrně neobrušují - stárnou 5 x rychleji.
(mě bylo vysvětleno hned po té - co se mě zeptal - kdo s tím jezdí a na odpověď že převážně moje žena - jen pokýval hlavou)
Totéž platí u všech aut (i elektro aut)
Jezdit brzda plyn - je pro kotouče lepší a taky brzdit víc, ne do každé vsi dojíždět a takřka nebrzdit.
Jinými slovy moje žena šlape na brzdu tak málo, že přibržďuje pouze předními až se na zadních udělala hrubší koroze která se pak vybrušuje do těch čar a při větším brždění auto začne lehce klepat, což jsem poznal již několikrát - obvzlášť při prudším zpomalení z rychlosti 200-210km/h když vjede bez blinkru polský kamion do levého pruhu a já mám pár metrů na to ubrat na 80km/h
Pořád ale kotouče vypadali 3 x líp - než na té Tesle
Výměna kotoučů + destiček - 270Eur
V Německu by technickou neprošlo to auto z videa už o 100tis.km dřív podle stavu těch kotoučů...
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 2740
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 284
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Franta psal o svem BMW (nema i3) a vladano zase o i3. I3 ma 50kw max snad coz bude tak 150A max. Spis min. A jestli nekdo baterie pouziva jak predepisuje vyrobce tak to bdue prave automotive.gupa píše: ↑sob led 18, 2025 6:10 pmTak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 5:05 pmPři DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Datasheet :
30118_Introduction of SDI EV 94Ah cell_V9-2.pdf
Je ale mozne, ze jsi psal uplne o necem jinem. Priznam se, ze v polovine tvych prispevku jsme dost ztraceny.
-
- Příspěvky: 934
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 147
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Tohle je moc roztomilé vlákno. Není už dávno o tom, že by uživatelé BEV/PHEV psali o svých zkušenostech. Ale je o tom, že vášniví odpůrci elektriky (kteří žádnou elektriku nemají a tak vaří z vody a ne ze zkušeností) všechny ostatní přesvědčují, jak je to celé na hovno.
Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)
Čtení moc přínosné není, protože to právě není o zkušenostech uživatelů (což by přínosné bylo).
Ale zato je aspoň sranda to číst. Kromě toho, jak jsou BEV špatné třeba ještě informace jak v Číně to vyrábějí lidé za misku rýže denně (o víkendu možná s trochou zeleniny navíc).
Najde se tu i popis funkčního Perpetua mobile. Auto vyjete na hóóódně vysoký kopec, a po cestě dolů pak nemá místo v baterce na uložení energie z rekuperace.
Takže z toho plyne, že cestou nahoru spotřeboval míň, než vygeneruje cestou dolů. Tedy dole může začít elektriku prodávat.
Mimochodem odbočka: tohle opravdu někde funguje. Je nějaký důl, kde se na vrcholu hory těží nějaké horniny. Vozí to tam předělané dumpery, Ty byly původně naftové s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodili z nich ty nafťaky a přidali baterku. Nahoru vyjede lehké prázdné auto na baterku, po cestě dolů naložené šutrama vygeneruje rekuperací tolik, aby to pokrylo pojezdy při nakládce/vykládce a cestu nahoru.
Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)
Čtení moc přínosné není, protože to právě není o zkušenostech uživatelů (což by přínosné bylo).
Ale zato je aspoň sranda to číst. Kromě toho, jak jsou BEV špatné třeba ještě informace jak v Číně to vyrábějí lidé za misku rýže denně (o víkendu možná s trochou zeleniny navíc).
Najde se tu i popis funkčního Perpetua mobile. Auto vyjete na hóóódně vysoký kopec, a po cestě dolů pak nemá místo v baterce na uložení energie z rekuperace.
Takže z toho plyne, že cestou nahoru spotřeboval míň, než vygeneruje cestou dolů. Tedy dole může začít elektriku prodávat.
Mimochodem odbočka: tohle opravdu někde funguje. Je nějaký důl, kde se na vrcholu hory těží nějaké horniny. Vozí to tam předělané dumpery, Ty byly původně naftové s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodili z nich ty nafťaky a přidali baterku. Nahoru vyjede lehké prázdné auto na baterku, po cestě dolů naložené šutrama vygeneruje rekuperací tolik, aby to pokrylo pojezdy při nakládce/vykládce a cestu nahoru.
-
- Příspěvky: 3563
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 243
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jsem psal Catl ne tato historie. Nabití za 30minut odpovídá 2C. Catl už je na 4C nabití za 15Min. Je vůbec otázka jestli už jsou tyto články volně k prodeji.gupa píše: ↑sob led 18, 2025 6:10 pmTak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 5:05 pmPři DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Datasheet :
30118_Introduction of SDI EV 94Ah cell_V9-2.pdf
https://www.svethardware.cz/catl-prinas ... h-kg/61372
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1897
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 189
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A ještě bych doplnil, že bývalí majitelé spalováků zase vidí na spalováku samé chyby a na EV jenom samá pozitiva.Mex píše: ↑sob led 18, 2025 8:08 pmTohle je moc roztomilé vlákno. Není už dávno o tom, že by uživatelé BEV/PHEV psali o svých zkušenostech. Ale je o tom, že vášniví odpůrci elektriky (kteří žádnou elektriku nemají a tak vaří z vody a ne ze zkušeností) všechny ostatní přesvědčují, jak je to celé na hovno.
Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)
Čtení moc přínosné není, protože to právě není o zkušenostech uživatelů (což by přínosné bylo).
Ale zato je aspoň sranda to číst. Kromě toho, jak jsou BEV špatné třeba ještě informace jak v Číně to vyrábějí lidé za misku rýže denně (o víkendu možná s trochou zeleniny navíc).
Najde se tu i popis funkčního Perpetua mobile. Auto vyjete na hóóódně vysoký kopec, a po cestě dolů pak nemá místo v baterce na uložení energie z rekuperace.
Takže z toho plyne, že cestou nahoru spotřeboval míň, než vygeneruje cestou dolů. Tedy dole může začít elektriku prodávat.
Mimochodem odbočka: tohle opravdu někde funguje. Je nějaký důl, kde se na vrcholu hory těží nějaké horniny. Vozí to tam předělané dumpery, Ty byly původně naftové s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodili z nich ty nafťaky a přidali baterku. Nahoru vyjede lehké prázdné auto na baterku, po cestě dolů naložené šutrama vygeneruje rekuperací tolik, aby to pokrylo pojezdy při nakládce/vykládce a cestu nahoru.
Přes 20 let dělám s lidma a přiznat si chybu je schopnost jenom několika procent populace. 3 lidi ze 4 vám u nabouraného auta budou tvrdit, že to nebyla jejich chyba, že to udělal někdo jiný, případně, že "ono se to samo"....
Vždy si vzpomenu na bývalého kolegu z firmy, který si koupil ojeté Audi, které bylo prostě super, bezva, fantastické. Sice neminul týden, aby nemělo nějakou závadu, ten člověk vpodstatě neřešil nic jiného, ale lidem co ho neznali pořád vyprávěl, jaký je jeho Audi kočár.
Takže ok, EV je asi kočár, ale jeho provoz není zasazen do "ekonomického rámce" a jde defakto o luxusní zboží pro omezenou skupinu lidí, kteří na "korunu nekoukají".
Tohle video asi shrnuje co mi na EV vadí...chlap si koupil auto jenom kvůli ceně. Jinak mu na to vadí kde co a sám sobě si zdůvodnil, že s tím vlastně "může" žít. Chápu kompromisy v partnerském vztahu, ale abych si koupil věc co vlastně nechci za stovky tisíc...? Asi aby mohl točit cool videa na YT.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3563
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 243
Re: Elektricka / hybridni auta
Emane ty náš kulíš.Destičky mĕníš po 30000km a kotouče ti vydrží 250000km.To ty destičky.odřeš na čem??Mě vydrží na spalováku kotouče dvoje destičky vyjímečnĕ troje.eman píše: ↑sob led 18, 2025 5:20 pmNájezd 30-40k ročně Praha a okolí, takže brzdy používám. Nájezd 250tis. Přední kotouče původní, zadní nové, protože se mi vzhledově nelíbili..800Kč/ks. Děstičky mi vydrží cca 30tis. km 400Kč/sada na nápravu. Olej po 20tis km, 1100Kč i s filtrem. Cca 3000Kč stojí Eloys pro DPF na 150tis. km, kabinový a motorový filtr vzduchu tak 600Kč oba ročně.Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 3:27 pmKluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Ještě něco?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 873
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 91
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A kde psal JirkaE ať si to nikdo nekoupí ?Mex píše: ↑sob led 18, 2025 8:08 pm
Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)
Naopak - Těším se až budu mít E-auto a nabíjet z FV - i to už jsem tady psal.
Reaguju jen na mystifikaci Číny a na zcestné polopravdy o vytlačování spalováku... Těmi pár procenty nových e-aut.
Nejsem odpůrce elektrifikace - jen říkám že to nebude letos a ani příští rok... a ani v Africe
A taky jsem psal že si umím představit i dnes mít práci do 100km, velkou FV a akku - pak to může být výhodné i dnes (už dnes)
Ale zatím ne pro nás... A pochybuji o všech průměrných rodinkách... A taky o tom že se něco v blízké době změní.
Nás by to stálo 50% navíc a byl by to ryze ekonomický nesmysl.
Jaká je motivace přestat diskutovat a argumentovat si navzájem ?
Jsi pro fórum kde je jen jedna cesta a jedna idea ?
...a nikdo neodporuje (ani když považuje argumenty za zcestné nebo nesmyslné ?)
Moralizovat ostatní ? hm...
Nechybí pak něco v nadpisu ? (jen pro majitel e-aut a příznivce )
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 659
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 90
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
V předchozí části tématu jste zmiňoval, že máte EV BMW i5. Vy máte v BMW i5 baterii složenou z článků CATL? Podle popisu viz odkaz (vychází z dat zveřejněných přímo BMW) jsou baterie dodávané v EV BMW i5 složeny z článků Samsung SDI (stejně jako ve většině ostatních modelů EV BMW) a nikoli CATL. CATL články jsou jen v modelech BMW iX1, iX3 a iX xDrive40.
Zmiňoval jste články 100Ah a tomu by nejblíže odpovídaly právě ony odkazované Samsung SDI 94Ah. Články s následnou vyšší kapacitou Samsung SDI jsou 120Ah.Franta2776 píše: ↑sob led 18, 2025 5:05 pmMĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A. Články jsou 100Ah...
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob led 18, 2025 9:33 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3563
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 243
Re: Elektricka / hybridni auta
Teď máme inverzi. V tomto počasí v nížinách a ve městech si naplno užíváme splodin ze spalováků a lokálních topeništ. U nás na střední moravě se vzduch ani nehne a to co se vypustí z výfuků a komínů si pěkně vydýcháme.Je to hnus. Civilizované a bohaté národy směřují k zákazu domácich topenišť a spalovacích aut.
Když vylezu ven, tak si říkám, že je to tak správně a tímto směrem musíme jít taky.
Když vylezu ven, tak si říkám, že je to tak správně a tímto směrem musíme jít taky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5319 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 650 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1384 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1604 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 926 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], FRSO, TomHC a 1 host