Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

To sděl někomu kdo nato kašle, má auto nato aby dojel denně od někud někam a musí dobít na 100% protože jinak mu to nevyjde. Tz. někde dole u stojanu nabije když se vrátí z práce, vyjede 10-20km hore a ráno sjede a systém mu začne používat brzdy protože si řekne že má dobito potom po dálnici do velkého města, potom zpět a stále dokola. Pokud by nabil na 80% tak je to pro dojezd něco jiného než 100 že? A vysvětluj to jezdec vedle jezce každému zvlášť a pravidelně. Zpravidla na životnost nějaké baterie kterou i s atuem prodá čechovi za půlku nového kašle. Proč by to dělal aby tankoval jen na 80%, když to je proněj auto na ojetí a při prvním varování prodat a opět nové?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

A ještě jedna poznámka. Přeci nejde oto jestli se Lixx baterie nabije na 100% nebo na 80%. Jde oto, jak se používá a vybíjí, jakými proudy se nejen vybíjí ale hlavně nabíjí. Protože kapacita plně nabité baterie je pokaždé jiná pokud se pokaždé nabíjí jinými proudy anebo jinými druhy proudů o různých modulacích. To snad ten palubní autosystém tak zakamuflovat neumí. Je rozdíl jestli se nabíjí 1C nebo 0,2C nebo 2C proudem s výsledkem jiného vybíjení. To platí snad pro všechny baterie stejně. U Lixx to je ale trochu méně viditelné. A u stojanu je jasný, že se prodejci nebudou moc snažit aby bylo auto nabito s výhodou pro vlastníka aut ale s výhodou co nejdelšího stání při nabíjení. Nebo velmi silného a krátkého nabíjení aby se vystřídalo co nejvíce aut za co nejvíce dodaných kWh. Takže nabíjet na 80% spatnými proudy je také o životnosti a více o reklamě na dobrý byznys pro majitele stojanů, které v podstatě s 80% nevhodným dobíjením jsou baterie stejně na výměnu jako při dobíjení na 100%.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3563
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 243

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ono to funguje takto o to se nemusíš starat:
[attachment=0]Screenshot_20250118_164511_My BMW.jpg[/attachment]
Přílohy
Screenshot_20250118_164511_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kostěj
Příspěvky: 689
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Reputace: 80
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Kostěj »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 3:27 pm
Kluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Octavia Combi 1.9 TDI, koupena 3/2010.
Přední kotouče i destičky: 6/2020, 88.000km, 5.200Kč
Zadní komplet: 10/2023, 103.500km, 6.700Kč
Pochybuju, že s ním najedeme přes 150kkm, v rodině točíme dvě auta a tohle je teď už druhé.
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 4:47 pm
Ono to funguje takto o to se nemusíš starat:
Ale to je jasný. No ale jaký je vhodný a doporučený a nevhodný proud k baterii podle datasheetu dané výrobcem článků? (ne automobilky, protože ty udají spotřebitelská data která jsou zpravidla jiné než udává výrobce článků)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3563
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 243

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Otázka. Co vzniká při nedostatečném dobití náboje do elektrodové hmoty? Lokálně v napětí vznikají relativně velké rozdíly. Hranicí jsou rezistence, které se s pravidleným nedostatečným dobití akumulátorové hmoty zvyšují. Započne vyšší zvedání odporu těchto hranic a klesání napětí lokalit. (míst) Elektrodová hmota u LIxx chemie, je u pravidelně pobíjených ploch chemický nevratný proces. Takže nevím proč 80% dobíjení je takový hit když je ta rada zralá pro hejtování. Buď chemický článek dobíjím naplno a všechnu eletrodovou hmotu udržuji plným cyklem, nebo s pravidleností 20% elektrodové hmoty nedostatečně dobíjím, a tak sice mohu prodloužit život baterie a cyklovatelnost, ale zároveň klesá u plně napojených systémů auta k neustálému vybíjení. Takže nechat náboj v klidu je u elektroaut něco jako nabiješ na 80% ale v podstatě jsi nabil na 70, protože pohyb proudů je u LIxx je velmi nesetrvačný díky tenkosti elektrodové hmoty. Jsou to běžné věci, základem kvalitní baterie u elektroauta je hlavně prodové přetěžování. A to chci vidět jak to přetěžování lze doložit podle druhu jízd a nabíjení. To jsou hlavní rozdíly v ceně a hodnotě elektroauta. Jeho používání a věrohodně vedená vnitřní statistika palubního systému a k tomu vyhodnocení jsou potřeba potom datasheety článků...
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1897
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 189
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 3:27 pm
Kluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Nájezd 30-40k ročně Praha a okolí, takže brzdy používám. Nájezd 250tis. Přední kotouče původní, zadní nové, protože se mi vzhledově nelíbili..800Kč/ks. Děstičky mi vydrží cca 30tis. km 400Kč/sada na nápravu. Olej po 20tis km, 1100Kč i s filtrem. Cca 3000Kč stojí Eloys pro DPF na 150tis. km, kabinový a motorový filtr vzduchu tak 600Kč oba ročně.
Ještě něco?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 5:05 pm
Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Výborně, ale ukaž mi datasheet z fabriky. Nebo sděl výrobce článků z kterých se skládají bloky jako článek. I i3 to mám myslím i někde nafocený, ale výrobce si nepamatuji. Musím si ten kuchlý článek někde na obrázku najít jaký tam je injetem proveden fabrický potisk. A podle toho hledat. Co sdělí BMW je jasný, ojeť to a po zdechnutí kup nový.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Valdano
Příspěvky: 659
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 90
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Dle popisu viz odkaz se v BMW i3 používají prizmatické články Samsung SDI. Baterie 33kWh by měla obsahovat články Samsung SDI 94Ah v konfiguraci 96S1P rozložené do 8-mi modulů (každý po 12-ti článcích).
Přílohy
baterie_BMW_i3_33kWh.png
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob led 18, 2025 6:23 pm, celkem upraveno 2 x.
gupa
Příspěvky: 2751
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 121
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 5:05 pm
Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Tak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:


Datasheet :
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 873
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 91
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Úplně nová Škůdka Scala a měnili se už destičky a kotouče na zadních pod 30.tisíc km...
Neprošel jsem první technickou v DE.

Páč když se málo brzdí a kotouče se pravidelně a rovnoměrně neobrušují - stárnou 5 x rychleji.
(mě bylo vysvětleno hned po té - co se mě zeptal - kdo s tím jezdí a na odpověď že převážně moje žena - jen pokýval hlavou)

Totéž platí u všech aut (i elektro aut)

Jezdit brzda plyn - je pro kotouče lepší a taky brzdit víc, ne do každé vsi dojíždět a takřka nebrzdit.

Jinými slovy moje žena šlape na brzdu tak málo, že přibržďuje pouze předními až se na zadních udělala hrubší koroze která se pak vybrušuje do těch čar a při větším brždění auto začne lehce klepat, což jsem poznal již několikrát - obvzlášť při prudším zpomalení z rychlosti 200-210km/h když vjede bez blinkru polský kamion do levého pruhu a já mám pár metrů na to ubrat na 80km/h

Pořád ale kotouče vypadali 3 x líp - než na té Tesle :lol:

Výměna kotoučů + destiček - 270Eur

V Německu by technickou neprošlo to auto z videa už o 100tis.km dřív podle stavu těch kotoučů...
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
glottis
Příspěvky: 2740
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 284
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

gupa píše: sob led 18, 2025 6:10 pm
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 5:05 pm
Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Tak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:


Datasheet :

30118_Introduction of SDI EV 94Ah cell_V9-2.pdf
Franta psal o svem BMW (nema i3) a vladano zase o i3. I3 ma 50kw max snad coz bude tak 150A max. Spis min. A jestli nekdo baterie pouziva jak predepisuje vyrobce tak to bdue prave automotive.

Je ale mozne, ze jsi psal uplne o necem jinem. Priznam se, ze v polovine tvych prispevku jsme dost ztraceny.
Mex
Příspěvky: 934
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 147
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Tohle je moc roztomilé vlákno. Není už dávno o tom, že by uživatelé BEV/PHEV psali o svých zkušenostech. Ale je o tom, že vášniví odpůrci elektriky (kteří žádnou elektriku nemají a tak vaří z vody a ne ze zkušeností) všechny ostatní přesvědčují, jak je to celé na hovno. ;-)

Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)

Čtení moc přínosné není, protože to právě není o zkušenostech uživatelů (což by přínosné bylo).
Ale zato je aspoň sranda to číst. Kromě toho, jak jsou BEV špatné třeba ještě informace jak v Číně to vyrábějí lidé za misku rýže denně (o víkendu možná s trochou zeleniny navíc).
Najde se tu i popis funkčního Perpetua mobile. Auto vyjete na hóóódně vysoký kopec, a po cestě dolů pak nemá místo v baterce na uložení energie z rekuperace.
Takže z toho plyne, že cestou nahoru spotřeboval míň, než vygeneruje cestou dolů. Tedy dole může začít elektriku prodávat. ;-)

Mimochodem odbočka: tohle opravdu někde funguje. Je nějaký důl, kde se na vrcholu hory těží nějaké horniny. Vozí to tam předělané dumpery, Ty byly původně naftové s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodili z nich ty nafťaky a přidali baterku. Nahoru vyjede lehké prázdné auto na baterku, po cestě dolů naložené šutrama vygeneruje rekuperací tolik, aby to pokrylo pojezdy při nakládce/vykládce a cestu nahoru.
Franta2776
Příspěvky: 3563
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 243

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

gupa píše: sob led 18, 2025 6:10 pm
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 5:05 pm
Při DC dobíjení je tam rezerva i podle dodavatele článků.Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A.Články jsou 100Ah a Catl u Lion článků uvádí bĕžnĕ 3C nabíjecí proud.
Tak to si nejsem jistý jestli děláš dobře. A zřejmě platí co si myslím o BMW, nabíjej na max a užívej si to dokud článek žije. Co si po přečtení myslíš nyní? max500A? 250 na větvi? Toto je realita:


Datasheet :

30118_Introduction of SDI EV 94Ah cell_V9-2.pdf
Já jsem psal Catl ne tato historie. Nabití za 30minut odpovídá 2C. Catl už je na 4C nabití za 15Min. Je vůbec otázka jestli už jsou tyto články volně k prodeji.
https://www.svethardware.cz/catl-prinas ... h-kg/61372
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1897
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 189
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mex píše: sob led 18, 2025 8:08 pm
Tohle je moc roztomilé vlákno. Není už dávno o tom, že by uživatelé BEV/PHEV psali o svých zkušenostech. Ale je o tom, že vášniví odpůrci elektriky (kteří žádnou elektriku nemají a tak vaří z vody a ne ze zkušeností) všechny ostatní přesvědčují, jak je to celé na hovno. ;-)

Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)

Čtení moc přínosné není, protože to právě není o zkušenostech uživatelů (což by přínosné bylo).
Ale zato je aspoň sranda to číst. Kromě toho, jak jsou BEV špatné třeba ještě informace jak v Číně to vyrábějí lidé za misku rýže denně (o víkendu možná s trochou zeleniny navíc).
Najde se tu i popis funkčního Perpetua mobile. Auto vyjete na hóóódně vysoký kopec, a po cestě dolů pak nemá místo v baterce na uložení energie z rekuperace.
Takže z toho plyne, že cestou nahoru spotřeboval míň, než vygeneruje cestou dolů. Tedy dole může začít elektriku prodávat. ;-)

Mimochodem odbočka: tohle opravdu někde funguje. Je nějaký důl, kde se na vrcholu hory těží nějaké horniny. Vozí to tam předělané dumpery, Ty byly původně naftové s elektrickým přenosem výkonu. Vyhodili z nich ty nafťaky a přidali baterku. Nahoru vyjede lehké prázdné auto na baterku, po cestě dolů naložené šutrama vygeneruje rekuperací tolik, aby to pokrylo pojezdy při nakládce/vykládce a cestu nahoru.
A ještě bych doplnil, že bývalí majitelé spalováků zase vidí na spalováku samé chyby a na EV jenom samá pozitiva.
Přes 20 let dělám s lidma a přiznat si chybu je schopnost jenom několika procent populace. 3 lidi ze 4 vám u nabouraného auta budou tvrdit, že to nebyla jejich chyba, že to udělal někdo jiný, případně, že "ono se to samo"....
Vždy si vzpomenu na bývalého kolegu z firmy, který si koupil ojeté Audi, které bylo prostě super, bezva, fantastické. Sice neminul týden, aby nemělo nějakou závadu, ten člověk vpodstatě neřešil nic jiného, ale lidem co ho neznali pořád vyprávěl, jaký je jeho Audi kočár.

Takže ok, EV je asi kočár, ale jeho provoz není zasazen do "ekonomického rámce" a jde defakto o luxusní zboží pro omezenou skupinu lidí, kteří na "korunu nekoukají".
Tohle video asi shrnuje co mi na EV vadí...chlap si koupil auto jenom kvůli ceně. Jinak mu na to vadí kde co a sám sobě si zdůvodnil, že s tím vlastně "může" žít. Chápu kompromisy v partnerském vztahu, ale abych si koupil věc co vlastně nechci za stovky tisíc...? Asi aby mohl točit cool videa na YT.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3563
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 243

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob led 18, 2025 5:20 pm
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 3:27 pm
Kluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Nájezd 30-40k ročně Praha a okolí, takže brzdy používám. Nájezd 250tis. Přední kotouče původní, zadní nové, protože se mi vzhledově nelíbili..800Kč/ks. Děstičky mi vydrží cca 30tis. km 400Kč/sada na nápravu. Olej po 20tis km, 1100Kč i s filtrem. Cca 3000Kč stojí Eloys pro DPF na 150tis. km, kabinový a motorový filtr vzduchu tak 600Kč oba ročně.
Ještě něco?
Emane ty náš kulíš.Destičky mĕníš po 30000km a kotouče ti vydrží 250000km.To ty destičky.odřeš na čem??Mě vydrží na spalováku kotouče dvoje destičky vyjímečnĕ troje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 873
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 91
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: sob led 18, 2025 8:08 pm

Uměl bych si představit motivaci psát o něčem co mám, a snažit se namotivovat ostatní, aby si to pořídili taky.
Ale jaká je motivace něco nemít a snažit se jako o život přesvědčovat ostatní, aby si to taky nekoupili?
Zvlášť na fóru o elektrice.
(gupa, eman, JirkaE)
A kde psal JirkaE ať si to nikdo nekoupí ?
Naopak - Těším se až budu mít E-auto a nabíjet z FV - i to už jsem tady psal.

Reaguju jen na mystifikaci Číny a na zcestné polopravdy o vytlačování spalováku... Těmi pár procenty nových e-aut.
Nejsem odpůrce elektrifikace - jen říkám že to nebude letos a ani příští rok... :D a ani v Africe :D

A taky jsem psal že si umím představit i dnes mít práci do 100km, velkou FV a akku - pak to může být výhodné i dnes (už dnes)

Ale zatím ne pro nás... A pochybuji o všech průměrných rodinkách... A taky o tom že se něco v blízké době změní.
Nás by to stálo 50% navíc a byl by to ryze ekonomický nesmysl.

Jaká je motivace přestat diskutovat a argumentovat si navzájem ?
Jsi pro fórum kde je jen jedna cesta a jedna idea ? ;)
...a nikdo neodporuje (ani když považuje argumenty za zcestné nebo nesmyslné ?)
Moralizovat ostatní ? hm... :dontknow:

Nechybí pak něco v nadpisu ? (jen pro majitel e-aut a příznivce :D )
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Valdano
Příspěvky: 659
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 90
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 8:09 pm
Já jsem psal Catl ne tato historie...
V předchozí části tématu jste zmiňoval, že máte EV BMW i5. Vy máte v BMW i5 baterii složenou z článků CATL? Podle popisu viz odkaz (vychází z dat zveřejněných přímo BMW) jsou baterie dodávané v EV BMW i5 složeny z článků Samsung SDI (stejně jako ve většině ostatních modelů EV BMW) a nikoli CATL. CATL články jsou jen v modelech BMW iX1, iX3 a iX xDrive40. ;)
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 5:05 pm
Mĕ teče do BMW max 500A.Do každé větve článků mi teče 250A. Články jsou 100Ah...
Zmiňoval jste články 100Ah a tomu by nejblíže odpovídaly právě ony odkazované Samsung SDI 94Ah. Články s následnou vyšší kapacitou Samsung SDI jsou 120Ah.
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob led 18, 2025 9:33 pm, celkem upraveno 2 x.
Franta2776
Příspěvky: 3563
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 243

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Teď máme inverzi. V tomto počasí v nížinách a ve městech si naplno užíváme splodin ze spalováků a lokálních topeništ. U nás na střední moravě se vzduch ani nehne a to co se vypustí z výfuků a komínů si pěkně vydýcháme.Je to hnus. Civilizované a bohaté národy směřují k zákazu domácich topenišť a spalovacích aut.
Když vylezu ven, tak si říkám, že je to tak správně a tímto směrem musíme jít taky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], FRSO, TomHC a 1 host