Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
jak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: ↑pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Zpráva z Církve!
Auta sama odjíždějí z výrovní linky...
Auta sama odjíždějí z výrovní linky...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
To samé má udajně BMW. Auta se pohybují sama po areálu v Dingolfingu BMW i4 a i5:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Krása.. není SGI.. je to real!
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
- TomHC
- Příspěvky: 2117
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 292
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak to treba hacknúť, nech mi jedno zaparkuje do garáže
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 9 MWh AC
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
Pěkný video, to jsem neviděl. Srdce technika zaplesá:))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1922
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 192
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
V nasazení toho autopilota pořád doufám, že se toho někdy dožiju. V továrně mu do cesty asi neskáčou dementi, ale v reálném světě nevěřím, že to někdy dokážou dostat do fáze, že by to fungovalo. Lidi jsou příliš blbí a když vidím videa z US, kde se pitomci vrhají pod auta jenom aby vysoudili odškodné, tak ztrácím naději.
To by vyřešilo takových problémů...nabíjení, parkování, často by stačilo jedno auto v rodině, ožralci za volantem, blbci za volantem, stání v koloně už by nebyl promrhaný čas.
To by vyřešilo takových problémů...nabíjení, parkování, často by stačilo jedno auto v rodině, ožralci za volantem, blbci za volantem, stání v koloně už by nebyl promrhaný čas.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
A speciální autopilot bude pro Čechy. Dřív jsem si toho nevšímal, ale my neumíme postavit ani značky. Jinak než z asistentem už nejezdím. Bud máme značku hned za křižovatkou, že to nemá šanci kamera při odbočení přečíst nebo přes ceduli začátek obce máme haluz jak nohu, že není pořádně vidět a auto zpomalí,až podle GPS ne podle kamery a to je pozdě. Cekově ten asistent už dnes jezdí bezpečněji než člověk.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Reputace: 55
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je fakt, ale už sem to tady psal - problém asistentů je, že dodržují pravidla a to dělá menšina řidičů.
Pak tě ten asistent vystavuje nebezpečným situacím.
Tohle je těžký.
Pak tě ten asistent vystavuje nebezpečným situacím.
Tohle je těžký.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 267
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 13
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Asi to bude ještě chtít trošku poladit. Hned na začátku jsem si všiml takové maličkosti a hned jsem si říkal, že bych v tom zrovna sedět nechtěl Kafe by bylo po celém autě
Asi malá hystereze ...
Mrkněte na pohyby, kola a volant. Video je přímo na zmiňovaný moment. Jde jen o pár sekund.
https://youtu.be/B9i9Kr_Ib90?t=34
Asi malá hystereze ...
Mrkněte na pohyby, kola a volant. Video je přímo na zmiňovaný moment. Jde jen o pár sekund.
https://youtu.be/B9i9Kr_Ib90?t=34
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě to zatáčí zcela plynule i dál na videu je to vidět, že zatáčí plynule.V Německu to předjíždí na pohled do zrcátka. viz video Nikdy jsme nic takového nezaznamenal, to spíš vypadaá jako nějaká zkouška.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady je to v praxi u nás musím co cca 30 sek přidržet volant, špatná legislativa:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 104
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Za dva roky možná budou moct řidiči v Česku sundat ruce z volantu.
Ministerstvo dopravy chystá zákon, který na českých silnicích umožní takzvané částečné autonomní řízení vozidel. Rezort navrhuje, aby moderní systémy v autě převzaly roli řidiče zatím jen v kolonách nebo na bezpečných úsecích dálnice. Pokud auto při jízdě nabourá, ponese zodpovědnost automobilka. V některých případech pak samotný řidič.
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
U nás mezastavuje sám ani na semaforu , když jsem první v řadě a přímo píše legislativa ve vaší zemi to neumožňuje.Nouzově na červenou brzdí jak prase, nechtě jsem vyzkoušel.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 65
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Veletrhy, výstavy, prodejní akce. Úspora na ubytování.Ronn píše: ↑stř led 29, 2025 10:26 amjak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: ↑pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 65
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdesi jsem zachytil, ze Brusel chce po 2035, aby 20% z nynějšího počtu aut byly elektromobily. Někde jinde zase psaly, že Brusel nechce po 2030 spalovací auta. Co z toho vychází?
Já ještě pamatuji, kdy v našem okresním městě byly 3 auta, dvě patřili primářům z nemocnice. Také si pamatuji množství aut v osmdesátkách v Zittau, policie, úřady, občas soukromé.
Já v tom mám jasno, postupně řeším situaci tak, abych auto nepotřeboval.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 3606
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 250
Re: Elektricka / hybridni auta
Proč bych nemohl objiźdĕt zákazniky,svoje provozovny, nebo dodavatele v Č̣R nebo Evropě obytným autem??ChlapeczDediny píše: ↑stř led 29, 2025 9:57 pmVeletrhy, výstavy, prodejní akce. Úspora na ubytování.Ronn píše: ↑stř led 29, 2025 10:26 amjak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: ↑pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5454
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 657
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj, nebo třeba stavby po celé republice. Místo shánění ubytování třeba na tři měsíce tam prostě dojedou karavanem a bydlí v něm.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2797
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 124
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
-
- Příspěvky: 267
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 13
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když už jsme u těch prodejů, tak jedna dobrá zpráva a určitým způsobem i předzvěst, kam to bude směřovat.
Až to spadne na rozumnou úroveň z důvodu rozšíření nabídky a dostupnosti čínských, a nejen čínských výrobců a prodeje budou stále klesat, což rozhodně budou (Elroq a spousty dalších nových aut), pak už nebude potřeba hledat zástupné důvody k neprodejnosti (dojezd, nabíjení, velikost a užitná hodnota, etc...).
A samozřejmě možnosti nabíjení, ale to se časem také vyřeší. U někoho dříve, u někoho později, ale vše má svá řešení.
Teď je to hlavně o ceně versus dojezd. A také při té "šílené" pořizovací ceně strach z nepojízdnosti. Je setsakramentský rozdíl mezi znovuzprovozněním benzínu/nafty (5l kanystr) a prázdnou baterkou. A to nejen finanční, ale i časový.
Každý má tu hranici benevolentnosti (co ještě zkousne) nastavenou jinak.
Ceny aut
Až to spadne na rozumnou úroveň z důvodu rozšíření nabídky a dostupnosti čínských, a nejen čínských výrobců a prodeje budou stále klesat, což rozhodně budou (Elroq a spousty dalších nových aut), pak už nebude potřeba hledat zástupné důvody k neprodejnosti (dojezd, nabíjení, velikost a užitná hodnota, etc...).
A samozřejmě možnosti nabíjení, ale to se časem také vyřeší. U někoho dříve, u někoho později, ale vše má svá řešení.
Teď je to hlavně o ceně versus dojezd. A také při té "šílené" pořizovací ceně strach z nepojízdnosti. Je setsakramentský rozdíl mezi znovuzprovozněním benzínu/nafty (5l kanystr) a prázdnou baterkou. A to nejen finanční, ale i časový.
Každý má tu hranici benevolentnosti (co ještě zkousne) nastavenou jinak.
Ceny aut
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5422 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 703 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1441 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1708 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 983 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], eman a 0 hostů