Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Mex
Příspěvky: 1049
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 171
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Ne. Kdyby někdo vyráběl šrouby M5.87 (což byla samozřejmě nadsázka a proto jsem to napsal na setiny, aby fakt došlo každému, že je to nadsázka), tak by to nebylo to samé co šroub M6.

A ano, ceny originálních náhradních dílů (ale třeba i "originálního oleje") mě skutečně skoro vždy vyvedou z míry.
Proto také výrobci uplatňují podobný vendor-locking, aby chycená ovečka nemohla jen tak utéct z ohrádky.

Taky proto je mi tak sympatická Tesla, která netrvá na nutných drahých návštěvách značkového servisu, kde mi za těžké prachy nalejou "pravou originální" vodu do ostřikovačů. (Pozor! Opět nadsázka, kdyby to někdo nepochopil. Ale ne moc velká).
Takže až půjdu do elektriky, tak to bude právě Tesla.
eman
Příspěvky: 2032
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 210
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Vůbec nechápu to brečení nad cenou dílů v servisu. Servisy jsou vyčůraný od počátku věků. To co koupíte běžně na netu za 20Kč vám prodají za 10x tolik a ještě z vás udělají blbce. Je to úplně stejné jako s FVE. Když chcete dotační FVE, tak zaplatíte 5x tolik.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 1049
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 171
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Ani ne tak nad cenou dílů v servisu. O autařích asi nemá nikdo přehnaně dobré mínění. Ne nadarmo je to upgrade dřívějších koňských handlířů, které taky neprovázela kdovíjak dobrá pověst.
Jde spíš o automobilky, které jim v tom jdou na ruku. Malou standardizací, obtížným přístupem k náhradním dílům, povinnými návštěvami.

Proto je mi sympatická Tesla, která jednak násilím nenutí klienty jezdit do servisu (nepodmiňuje tím záruku). A na e-shopu má prý kompletní seznam dílů na celé auto, které prodá komukoli. Nikoli jen nějakým svým registrovaným partnerům.
Píšu "prý", osobně jsem to neprověřoval, protože zatím ještě nemám proč.
Franta2776
Příspěvky: 3777
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 272

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj servis MB si hned na EV dal speciální sazbu 4840KČ/h.Nĕjak.tu chybĕjící marži na oleji a desičkách musí dohnat.Přesnĕ jak to popsal Vaculík.
Screenshot_20250315_221801_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 503
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Reputace: 50
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kuli »

8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
eman
Příspěvky: 2032
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 210
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Jenže to je problém celého EV průmyslu...unikátní díly. U spalováku 10 automobilek používá stejné díly...od vstřiků až po tlumiče. Proto je taková nabídka druhovýroby. I motory si od sebe navzájem překupují, takže unkátní je defakto jenom karoserie a interiér. U EV je unikát všechno a to je průser. Je sice pěkný, že ti Tesla prodá díl, ale co když jí zrovna nebude chtít. A EV je narvaný elektronikou s proprietárním softem. Závadu parkovací jednotky nevyřešíš výměnou, protože jí nevyrobilo Valeo, ale nějaký číňan a Tesla si do ní nahrála vlastní soft. A to platí pro většinu EV. Nevím jak je na tom Škoda, která ráda skládá auta z koncernových dílů. A problém je to i u Toyoty, kde ti ani nefunguje infotaiment, když nejsi online na jejich bonz servery.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3777
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 272

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

V EV je to samé. MEB platformu používá celý koncern+třeba i FORD je VW.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3777
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 272

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Toto je pro zájemce zajímavé, stejnou službu má Tesla:
https://fdrive.cz/clanky/vwfs-rozsiruje ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů