Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
soami
Příspěvky: 792
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od soami »

Tesla má záruku 8let nebo 160t. Na long range 8let/192t. Ale takto to mají vesměs všichni normální výrobci.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5309
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cipis »

No tak pak je třeba amortizaci na tohle počítat ...

V tabulkách je pro rok 2024 počítáno 5,60 Kč/km. Vyjde to?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
soami
Příspěvky: 792
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od soami »

Stejný výpočet si můžeš udělat u spalováku se zárukou 2 roky. Vyjde to?
cuki
Příspěvky: 377
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

soami píše: sob říj 12, 2024 10:10 pm
Tesla má záruku 8let nebo 160t. Na long range 8let/192t. Ale takto to mají vesměs všichni normální výrobci.
Pozor na to. Ona je to OMEZENÁ záruka. Navíc u auta za 1M2Kč+ (1M5Kč+)
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
soami
Příspěvky: 792
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od soami »

Teslu nemám. Mám i3 a záruka je stejná - 8 let/160t. Aktuálně po kontrole servisem potvrzená záruka do 2028. To omezení je u Tesly 70% na kapacitu. A pak samozřejmě vady způsobené chybou majitele-ignorování výstrahy, mechanické poškození, zatopení atd., na což se záruka nevztahuje. Ale to platí pro každou záruku, každého výrobku.
cuki
Příspěvky: 377
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

soami píše: ned říj 13, 2024 8:51 am
Teslu nemám. Mám i3 a záruka je stejná - 8 let/160t. Aktuálně po kontrole servisem potvrzená záruka do 2028. To omezení je u Tesly 70% na kapacitu. A pak samozřejmě vady způsobené chybou majitele-ignorování výstrahy, mechanické poškození, zatopení atd., na což se záruka nevztahuje. Ale to platí pro každou záruku, každého výrobku.
Spíš by mě zajímali náhlé stavy, jako je totální vybití a nebo nabíjení za mrazu. To se prostě rozuměn ochránit nedá. Dojedeš někam se skoro prázdnou baterií. A budeš ji chtít ráno nabíjet. Na Tesle je pod baterií odporová dečka, ale když bude třeba -20°C nedokážu si představit co tam musíš narvat za energii aby jsi ji dostal třeba na 5°C.
No a nebo já tady osobák na zimu nechávám a zmizím na 3 měsíce pryč Co to s tím autem udělá?
Ty šílené nabíjecí proudy té baterii taky neudělají dobře. Bavíme se o hraničních situacích, ale nenastanou po celou dobu? Dost pochybuji. Jak znám automobilky a jejich záruky tak krom jiného to bude podmíněno nějakými nesmyslnými servisy v ceně té baterie.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
glottis
Příspěvky: 2674
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

tesle to nic neudela, za jine auta mluvit nemuzu. To ze tu auto nechas 3 mesice stat nevadi. Pokud nekam dojedes a mrzne, je dorbe hned nabit, nez to vychladne. Jinak se pred nabijenim baterie musi prohrat. Jinak to vubec nabijeni nespusti. Tesla odporovou decku nema. Zacne topit motory a tepelne cerpadlo to odpadni teplo precerpa do baterie a ohreje ji

cuki
Příspěvky: 377
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

glottis píše: pon říj 14, 2024 2:49 pm
tesle to nic neudela, za jine auta mluvit nemuzu. To ze tu auto nechas 3 mesice stat nevadi. Pokud nekam dojedes a mrzne, je dorbe hned nabit, nez to vychladne. Jinak se pred nabijenim baterie musi prohrat. Jinak to vubec nabijeni nespusti. Tesla odporovou decku nema. Zacne topit motory a tepelne cerpadlo to odpadni teplo precerpa do baterie a ohreje ji

Když máš tu možnost to nabít za tepla tak to chápu, ale jinak?
Já jsem tu baterku (část) viděl venku a tou topnou dečkou bych si byl skoro jistý, že jsem tam viděl. Ale ruku do ohně a to nedám. Ten motor ze zahřeje na prázdno, bez toho aby to jelo?
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
glottis
Příspěvky: 2674
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.

Jestli to dokaze takhle prochladnout pres noc nevim. Ale pokud vim ze bude takovej masakr, tak si proste dojedu nabit hned a nebo vezmu vic cestou.

Tak samozrejme ze pokud nemas moznost to nabit hned je to horsi ale jake jsou to pripady ze to nejde pri prijezdu a jde pri odjezdu? Bud tam nabijecka je a nebo neni. Kdyz das do navigace SC, tak ti pak baterii predehreje z baterie samotne. Pokud ej to zmrzli na kost tak samozrejme to asi bude neco stat a trvat. Ale zase tam kde pravidelne mrzne maji vetsinou elektriku u aut bezne. Ve skandinavii maji zasuvku na parkovistich hodne dlouho, aby predehrali spalovaky pred startem.
Mex
Příspěvky: 894
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Mex »

glottis píše: pon říj 14, 2024 7:08 pm
umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.
To asi není příliš náročné, řekl bych.
Má 3f motor. Tak místo aby budili fáze postupně (a tím vytvořili rotační magnetické pole, které motor roztočí), tak budou budit sníženým proudem všechny 3 fáze najednou. Motor se nepohne, ale ohmické ztráty na vinutí ho vyhřejou.
glottis
Příspěvky: 2674
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

Mex píše: pon říj 14, 2024 7:45 pm
glottis píše: pon říj 14, 2024 7:08 pm
umi nejak budit motor, aby se to netocilo ale pritom topilo. Asi tim vrklaj sem a tam nebo nevim ale umi to. Nejak tak i dokazou otestovat baterii a vybit ji pres to. Ale nikdy jsme to nezkoumal. Je to docela zajimavej zpusob, protoze pak muzou vyuzit to co uz tam je na termomanagment. Co jde vezmou z okolniho vzduchu a zbytek z tepla motoru.
To asi není příliš náročné, řekl bych.
Má 3f motor. Tak místo aby budili fáze postupně (a tím vytvořili rotační magnetické pole, které motor roztočí), tak budou budit sníženým proudem všechny 3 fáze najednou. Motor se nepohne, ale ohmické ztráty na vinutí ho vyhřejou.
Asi to tak nejak budou delat ale umi to i za toceni, protoze tim muzou i topit do kabiny, pokud neni venku dost teplo aby to cerpadlo sebralo ze vzduchu.
cuki
Příspěvky: 377
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

Jo to mě nenapadlo, pokud to motoru nedělá zle, menší proud je asi nasnadě. Otázkou je jaká je pak účinnost při ohřívání baterie. To je šílená masa materiálu.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
Mex
Příspěvky: 894
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od Mex »

glottis píše: pon říj 14, 2024 8:37 pm
Asi to tak nejak budou delat ale umi to i za toceni, protoze tim muzou i topit do kabiny, pokud neni venku dost teplo aby to cerpadlo sebralo ze vzduchu.
Při otáčení to může fungovat stejně. Normálně střídají cívky, jako bez topení, takže se motor točí.
Když chtějí zatopit, tak k proudu do každé cívky přidají nějaký offset (ve vhodné polaritě, aby se vzájemně vyrušily).
Vinutí musí ten proud a následné oteplení zvládat. Za běžného chodu je oteplení motoru (a tedy jeho ztráty) také dáno především ohmickými ztrátami na vinutí.
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od kuli »

O tom motore som to ešte nepočul. Viem, že Tesla má odporovú špirálu DC 350 - 400 V - priamo z veľkej batérie, výkon rôzny podľa typu auta cca 4 - 8 kW
a novšie modely majú tepelné čerpadlo. Je to celý vodný system, ktorý zohrieva, kúri a chladí - podľa potreby. Majú to veľmi dobre prepracované, hlavne po 2021 roku. :



8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
glottis
Příspěvky: 2674
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od glottis »

jako vedel jsem ze tam je 8 cestny ventyl a ze sbiraj teplo ledaskde ... ale videt to v sechno je mazec.

Kdyz to srovnam s odporovym topenim v egolfu ... :D
cuki
Příspěvky: 377
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Baterie - jetá z elektroauta? Jaká je cena ...

Nový příspěvek od cuki »

kuli píše: úte říj 15, 2024 4:43 pm
O tom motore som to ešte nepočul. Viem, že Tesla má odporovú špirálu DC 350 - 400 V - priamo z veľkej batérie, výkon rôzny podľa typu auta cca 4 - 8 kW
a novšie modely majú tepelné čerpadlo. Je to celý vodný system, ktorý zohrieva, kúri a chladí - podľa potreby. Majú to veľmi dobre prepracované, hlavne po 2021 roku. :



Jo to byla "starší" verze. Nějak mi o nejde přes jazyk. Starší je u mě třeba 30let staré auto :lol:
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek