Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
to "cesta" , máš SZ.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Tak jsem zakoupil asi jedno z posledních. Se slevou na vadný karburátor. Karburátor opraven, starty dobré i klikou. Překvapili mě trošku snopy jisker z výfuku, ale asi se musí vypálit ten starý binec. Co se týká dobíjení tak po asi 5 minutách provozu problém. Soustrojí dobíjí krásných 30A a najednou ampermetr spadne na nulu, motor se začne dusit jak při velké zátěži. Uberu proud na minimum a začnu přidávat, na chvilku se chytne, ale už kolem 15A se problém opakuje. Podle schéma zapojení bych to typoval na některý z těch kondenzátorů že se prorazí a šlusne na zem.
Nemá někdo zkušenost?
No a teď jsem to ještě zkusil a už to nedá ani 5A, hned jako kdyby do zkratu (velké zátěže).
Díky
Nemá někdo zkušenost?
No a teď jsem to ještě zkusil a už to nedá ani 5A, hned jako kdyby do zkratu (velké zátěže).
Díky
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Tady také závada. Možná podobný důvod. Nejprve divný zvuk - jakoby se dusila (myslel jsem, že jsem to přehnal s olejem, takže jsem tomu nevěnoval pozornost) Včera ovšem start nešel provést elektricky. Po nastartování nešlo dosáhnout vyšší nabíjecí proud než 25A. A pak - dobíjení nic. Centrála se ovšem chová tak, jako by byla BEZ zátěže. Tedy jakoby jela na volnoběh. Mám to teď rozhozené a závada není zjevně viditelná Zatím nevím. Uvnitř objeveno celkové schéma zapojení, takže dávám do placu. (Je to původně fotka z hliníkového plechu. Líp to nešlo)
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Takže rychlá odpověď na problém. Po podrobnějším prozkoumání schématu mi došlo, že na tom vlastně nemá co nechodit. Pokud to tedy ve vinutí nehořelo plamenem jasným a to u sovětskoj vojnovoj ťéchniky moc nepředpokládám Závada byla víc jak hloupá. Uhlíků je v té věci celkem 6 (3+3) . A na + stra ně se prostě sešlusovaly lanka k nim vedoucí opotřebením. Také vlivem vibrací a váze kabelů došlo k povolení kontramatek na svorkách ja + a ja -. Čili volente. Vezmi 10tku klíč, postav centrálu zboku tak, abys svorkovnici kam vedou kabely měl napravo a měráky nalevo, odmontuj dva šrouby na těle generátoru odstraň kryt uhlíků a zkontroluj drátky co vedou k uhlíkům, jestli nešlusují vedlejší. A také zda uhlíky nejsou seklé v držáčcích. Zkontroluj i druhou stranu. Ale tam šlus nevadí Třeba to je tím
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Vy se kluci máte, že si s tím můžete aspoň pohrát. Mě u té mé elektrocentrály Scheppach odešel alternátor. Udělalo to hrk, proud nikde u centrály kousky plastu a kousek drátu z vinutí, další kus drátu koukal od spodu z alternátoru.
Neměla dodávat ani nominální trvalý výkon 650W (ale o moc méně ne). Buď se něco utavilo (ale tepelná ochrana nereagovala) nebo se něco uvolnilo (to si myslím kvůli tomu plastu). Já teď musím čekat na reklamaci (a věřit tomu co uvidí někdo jiný a že reklamaci uznají), vy se podíváte a uvidíte (půjde-li to opravíte).
Neměla dodávat ani nominální trvalý výkon 650W (ale o moc méně ne). Buď se něco utavilo (ale tepelná ochrana nereagovala) nebo se něco uvolnilo (to si myslím kvůli tomu plastu). Já teď musím čekat na reklamaci (a věřit tomu co uvidí někdo jiný a že reklamaci uznají), vy se podíváte a uvidíte (půjde-li to opravíte).
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Pokud se jedná o klon Yamahy ET650/950 jakékoli značky - (něco takovéhoto s měřáky či bez, spínači jinde, pojistkami jinak atd. , ) vřele doporučuji se jí co nejrychleji zbavit. Důvody jsou prosté. Regulace výstupního napětí je řešena jen otáčkami. Otáčky se ovšem mohou měnit podle čehokoliv. Polohy centrály, kvality paliva, množství oleje, odpojením zátěže, skvrn na slunci atd. U tohoto typu jsem naměřil napětí i 400V (!!!) po usmažení dobíječky. Na bateriovém výstupu je to to samé .Trosecnik píše: Scheppach 650W ???
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Takže znova a postupně. Pokud jede motor... Nejprve odšroubuj oba kryty uhlíků. Drží na dvou šroubech. viz foto .volente píše: Co se týká dobíjení tak po asi 5 minutách provozu problém. Soustrojí dobíjí krásných 30A a najednou ampermetr spadne na nulu, motor se začne dusit jak při velké zátěži. Uberu proud na minimum a začnu přidávat, na chvilku se chytne, ale už kolem 15A se problém opakuje. Podle schéma zapojení bych to typoval na některý z těch kondenzátorů že se prorazí a šlusne na zem.
Nemá někdo zkušenost?
No a teď jsem to ještě zkusil a už to nedá ani 5A, hned jako kdyby do zkratu (velké zátěže).
Díky
Horní šroub není vidět je schovaný pod kastlíkem. Uvidíš na obou stranách po 3 uhlících.
PŘIPOJ BATERKU pokud byla odpojená
Nahoď nějak centrálu. Elektricky to asi nepůjde. Nech to chvilku jet a pak přidej dobíjecí proud. Podívej se na uhlíky. Budou nejspíš jiskřit. HODNĚ, takže bacha ať nemáš někde rozlitej benzín !!!!!!!! Pokud jiskřej obě strany je to blbý Patrně mezizávitovej zkrat, ale vzhledem k tomu, že to chvíli jelo to tak bejt nemusí.
Pokud jiskří jen jedna strana jsou sjetý uhlíky. Všechny zkontroluj. Pokud jsou kratší jak cca 8- 10mm, je třeba je vyměnit okamžitě. Kde ale vzít nové ?? Po drobné úpravě tam půjdou tyhle https://www.nadeta.cz/nahradni-dily/uhl ... ?ItemIdx=0 ...Pokud už jsou uhlíky v pořádku vyčisti komutátor JEMNÝM smirkovým papírem. Vymontuj svíčku, slož smirek tak, aby se vešel do šachty uhlíku, nacpi ho do šachtičky a toč klikou. Všechny 3 pozice (Stačí jen z jedné strany - logicky).
Pak spusť NE ELEKTRICKY centrálu a nech běžet chvíli BEZ dobíjení. 5-10 minut. Teprve potom přidej dobíjecí proud. Bude to jiskřit, protože se uhlíky musí ojet. Pokud ovšem stejně jako před výměnou, je zle a je v kelu kotva. = jinej kus
----------------
Trochu prasáckej způsob zjištění jestli je v kelu kotva na závěr. Vyčisti komutátor (viz výše) a lehce přihni zobáčky, které přidržují uhlíky. Bacha nesmí to nikde drhnout. Ani uhlíky, ani packy.. Uhlíky tak přitiskneš ke komutátoru. Nahoď centrálu. Pokud to pojede. Jsou to 100%-ně JEN uhlíky.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
Re: Yamaha...Scheppach
Ano jde o tuto centrálu, vyrábí (kompletuje - osazuje podobný case různými komponentami) ji více firem (i ty komponenty berou zdá se všichni jen od několika výrobců - zdali trvalý výkon alternátoru znamená alespoň než dojde benzín je asi otázkou), kdo od koho kopíroval však netuším.Axa píše:Pokud se jedná o klon Yamahy ET650/950 jakékoli značky - s měřáky či bez, spínači jinde, pojistkami jinak atd. , ) vřele doporučuji se jí co nejrychleji zbavit. Důvody jsou prosté. Regulace výstupního napětí je řešena jen otáčkami. Otáčky se ovšem mohou měnit podle čehokoliv. Polohy centrály, kvality paliva, množství oleje, odpojením zátěže, skvrn na slunci atd. U tohoto typu jsem naměřil napětí i 400V (!!!) po usmažení dobíječky. Na bateriovém výstupu je to to samé .
Zatím jsem naměřil nejvyšší napětí asi 267V to když se mění zátěž z velké na malou. Jinak AVR (automatic voůtage regulation) vychází z wattova regulátoru (můžete ho znát z parních strojů, kdy se upouštěním páry reguluje tlak v kotli v závislosti na otáčkách), takže je opravdu řešeno otáčkami.
Já osobně vidím problémy tyto:
- Málokdo dělá něco podobného ("lehkého" a přenositelného) jako tišší čtyřtakt v cenově přijatelné verzi. Kecám, minimálně Honda dělá (nebo alespoň v minulosti dělala) jen s AVR ale je to ještě dražší než u jiných výrobců digitální/invertorové (pokud není tedy přímo vyráběn stejnosměrný proud, tak se tomu prostě říká) elektrocentrály.
- Téměř nikdo nedělá (Hondu jsem uváděl, jsou i podobní drazí výrobci) nic podobného (cenově přijatelného/srovnatelného) jen s AVR. Když použiji 1kW invertor-střídačová centrálu, ta nemusí rozběhnout kompresorovou ledničku, ta 2 či 2,6 kW snad již ano - u centrál není jako u střídačů uváděno například zatížení 250-150% po dobu 30-120sec, myslím že půjde o mizerné střídače i přes jejich vysokou cenu).
Nejvíce mne štve, že ten děs-běs manuál (v životě bych tu slátaninu neměl odvahu takhle nazvat) hovoří o ochraně proti přehřátí a ochraně proti přetížení.
Druhým dechem je jakoby slučuje, což mi příjde jako blbost. Pracoval jsem chvíli v podniku navrhujím a vyrábějícím stejnosměrné motory (otec několik let) a speciálně pro Německo muselo být každé vinutí opatřeno i term-pojistku "pasivně/rozpojením" chránící vinutí před propálením. Vlastně si nevybavuji, že by jsme vyráběli jakýkoli motor, který by tuto ochranu proti přehřátí neměl. Ta centrála má pak ještě spínač kterým jde obnovit dodávka elektřiny po přetížení (po odpojení zátěže), což považuji za druh ochrany reagující na přílišný proud, přílišnou zátěž. Pokud jsem tu centrálu náhodou přetížil (stát se to mohlo, ale za téměř shodných podmínek při připojení na síť vyžaduje zařízení které napájela 400-500W, dočasně možná 580W), jestli je u téhle mé centrály jediná z ochran funguje.
Takže mám vyhodit řekněme minimálně 15 tisíc za 2/2,6kW digitální elektrocentrálu a doufat že nebude moc žrát? Zvažuji to, ale kdyby byla oprava provedena dobrým alternátorem (ne-kriplem) a fungovaly zmíněné ochrany, tak by to byl stroj určitými parametry odpovídající požadavkům. Navíc kolik může stát oprava u zařízení které celé stojí do 3,5 tisíce Kč). Pokud by k problému došlo opravdu selháním regulace otáček a ochrany alternátoru by byly k ničemu, je to zásadní problém, zařízení k ničemu (jak dlouho se tu však takové a ne jiné systémy vyráběly - snad to už musí být zvládnutá technologie).
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Yamaha...Scheppach
Tedy doplním.
- Statory se k těmto centrálám dodávají ve dvojím provedení 650W a 950W. 650W se pozná na první pohled dle distančních sloupků uchycení nádrže. (Popravdě po drobné úpravě honím kango 1100W tou slabší a jde to....Jen ty Volty jsou naprázdno malinko vyšší )
- Firmy na centrály jen lepí svá loga a výroba je v .. hádej kde ?
- ET950 a klony - NEMÁJÍ AVR !!!! (pokud konečně nenapadlo alespoň někoho ho tam narvat, ale nenapadá mě jak by to šlo konstrukčně )
- Malý čtyřtakt s výkonem cca 1300W se k nám dováží cca za 4.000 a něco málo. Na fotce by se dal s ET950-tkou splést. Dokonce má i AVR;) Kdyžtak SZ (nechci dělat reklamu)
- Kompresorovou ledničku bych vůůbec nezkoušel honit jakoukoli centrálou !!!! (Mluvím JEN za sebe. Šťouraly nechávám stranou)
- Manuály bych v současné době nebral vážně, protože každý prodejce musí především varovat a varovat a hlavně bezpečnost čehokoliv, díky "milovaným" zákonům EU. O použití se v nich jeden nedočte skoro nic.
- A na závěr drobnůstka. Vzhledem ke konstrukci a AVR ,,, leze z klasické centrály sinus a nebo trapéz ?? AHA ????
Ale začínáme bejt off topic chlape..... Kdyžtak nové vlákno. Protože tohle bylo věnováno naprosto výjímečnýmu ruskýmu stroji A on si samostatný zaslouží
- Statory se k těmto centrálám dodávají ve dvojím provedení 650W a 950W. 650W se pozná na první pohled dle distančních sloupků uchycení nádrže. (Popravdě po drobné úpravě honím kango 1100W tou slabší a jde to....Jen ty Volty jsou naprázdno malinko vyšší )
- Firmy na centrály jen lepí svá loga a výroba je v .. hádej kde ?
- ET950 a klony - NEMÁJÍ AVR !!!! (pokud konečně nenapadlo alespoň někoho ho tam narvat, ale nenapadá mě jak by to šlo konstrukčně )
- Malý čtyřtakt s výkonem cca 1300W se k nám dováží cca za 4.000 a něco málo. Na fotce by se dal s ET950-tkou splést. Dokonce má i AVR;) Kdyžtak SZ (nechci dělat reklamu)
- Kompresorovou ledničku bych vůůbec nezkoušel honit jakoukoli centrálou !!!! (Mluvím JEN za sebe. Šťouraly nechávám stranou)
- Manuály bych v současné době nebral vážně, protože každý prodejce musí především varovat a varovat a hlavně bezpečnost čehokoliv, díky "milovaným" zákonům EU. O použití se v nich jeden nedočte skoro nic.
- A na závěr drobnůstka. Vzhledem ke konstrukci a AVR ,,, leze z klasické centrály sinus a nebo trapéz ?? AHA ????
Ale začínáme bejt off topic chlape..... Kdyžtak nové vlákno. Protože tohle bylo věnováno naprosto výjímečnýmu ruskýmu stroji A on si samostatný zaslouží
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
když už se tady řeší motory, levný 4-takt je dnes zde:https://www.hobynaradi.cz/motor-6-5hp-g ... e-mar-pol/
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Dobrá cena. Ale nevím jestli by právě tenhle Honda-klon pro AB-1P/30 nebyl zbytečně silnej. Možná by 160tka byla vhodnější.. Dumal jsem chvíli o remaku, ale nějak jsem nedořešil jak to spojit a generátorem a jak dodělat ovládání otáček. Mezitím jsem ovšem zjistil, že to není potřeba, protože ten motor je atomovej a malinko větší problém je generátor.
Na každej pád díky za tip
Na každej pád díky za tip
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Vidíte jak byl německý wehrmacht vybavený na východní frontě, protože celé zařízení AB-1P/30 je ruská válečná kořist z Německa.
Tolik let od vzniku a jak nám dobře slouží.
Tolik let od vzniku a jak nám dobře slouží.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Wermacht nebo Krasnaya armya je to fuk.. Stroj je to skvělej, pracovitej, účinnej a snadno opravitelnej. Čili. Po té co jsem udělal generálku generátoru, rád se s vámi podělím o zkušenosti z oprav, které vás čekají. Po rozebrání jsem konstatoval, že krom mechanicky činných částí je tento stroj nezničitelný používáním. Ovšem mechanické části jsou už po letech docela unavené a mají dost. A tak je potřeba uvažovat.
Je dobré před rozebráním prostříknout kovové dosedací plochy příkladně WDéčkem, jelikož mohou být i silně zakorodované. Armáda toho hodně "opravovala" jen barvou. Takže vizuálně se nenechte mást. Při "půlení" generátoru bylo nutné použít poměrně velké kladivo. Ložiska a vřetenovku je nutné stahovat stahovákem. Kov hřídele není moc kalený a tak se snadno rozklepává. Raději to bez stahováku nezkoušejte. Pokud budete měnit jen uhlíky není nutná demontáž ložisek, ovšem vřele je doporučuji vyměnit také, protože se jedná o mizivou investici (cca 80Kč) vzhledem k námaze. Ložiska jsou běžná 6302
Uhlíky koupíte zde https://www.nadeta.cz/nahradni-dily/uhl ... ?ItemIdx=0
a nejdražší je poštovné. Potřebují jen malinko "natáhnout" lanka. Spojení jsem provedl mosazným , dutým nýtem a následným přecínováním.
Celé to pak vypadá takto:
Před sesazením je dobré nechat malinko stáhnout komutátor kotvy na soustruhu do roviny
-----------------
Karburátor: U karburátoru opět nemá co odejít, krom dvou gumových částí, které po 30-ti letech musí být hyn....Poznáte snadno, benzín buď protéká, vytéká a nebo to zatím jen smrdí.... Tady je ovšem drobný problém. Těsnící gumička těla (O kroužek) 48x3mm se sehnat dá poměrně snadno. Ovšem napouštěcí jehla už neměla gumovou těsnící čepičku. Tato jehla se už pochopitelně nevyrábí. A ani podobná. Po chvíli laborací jsem ji nahradil dostupnou jehlou karburátoru z "pincka". Uštípnutím spodního "nosu" a zabroušením obyčejným pilníkem jsem dosáhl potřebnou délku, Trochu se to nejprve sekalo, ale v provozu není zatím problém. Doporučuju vyměnit i přívodní hadice vyčistit filtříky u nádrže a opatřit vedení papírovým, skládaným filtrem paliva. DíKy přidanému filtru paliva centrála mnohem míň "kašle"
-----------------
Svíčka. Zatím vede obyčejná N15 a N17 -tka Brisk .
-----------------
Hlava byla silně zakarbonovaná. Rovněž pístu. Čistění je snadné, nemá cenu popisovat.
Celková cena této opravy byla cca 700Kč a centrála přede jako kotě ... Doufám, že vám to k něčemu bude Hezký den
Je dobré před rozebráním prostříknout kovové dosedací plochy příkladně WDéčkem, jelikož mohou být i silně zakorodované. Armáda toho hodně "opravovala" jen barvou. Takže vizuálně se nenechte mást. Při "půlení" generátoru bylo nutné použít poměrně velké kladivo. Ložiska a vřetenovku je nutné stahovat stahovákem. Kov hřídele není moc kalený a tak se snadno rozklepává. Raději to bez stahováku nezkoušejte. Pokud budete měnit jen uhlíky není nutná demontáž ložisek, ovšem vřele je doporučuji vyměnit také, protože se jedná o mizivou investici (cca 80Kč) vzhledem k námaze. Ložiska jsou běžná 6302
Uhlíky koupíte zde https://www.nadeta.cz/nahradni-dily/uhl ... ?ItemIdx=0
a nejdražší je poštovné. Potřebují jen malinko "natáhnout" lanka. Spojení jsem provedl mosazným , dutým nýtem a následným přecínováním.
Celé to pak vypadá takto:
Před sesazením je dobré nechat malinko stáhnout komutátor kotvy na soustruhu do roviny
-----------------
Karburátor: U karburátoru opět nemá co odejít, krom dvou gumových částí, které po 30-ti letech musí být hyn....Poznáte snadno, benzín buď protéká, vytéká a nebo to zatím jen smrdí.... Tady je ovšem drobný problém. Těsnící gumička těla (O kroužek) 48x3mm se sehnat dá poměrně snadno. Ovšem napouštěcí jehla už neměla gumovou těsnící čepičku. Tato jehla se už pochopitelně nevyrábí. A ani podobná. Po chvíli laborací jsem ji nahradil dostupnou jehlou karburátoru z "pincka". Uštípnutím spodního "nosu" a zabroušením obyčejným pilníkem jsem dosáhl potřebnou délku, Trochu se to nejprve sekalo, ale v provozu není zatím problém. Doporučuju vyměnit i přívodní hadice vyčistit filtříky u nádrže a opatřit vedení papírovým, skládaným filtrem paliva. DíKy přidanému filtru paliva centrála mnohem míň "kašle"
-----------------
Svíčka. Zatím vede obyčejná N15 a N17 -tka Brisk .
-----------------
Hlava byla silně zakarbonovaná. Rovněž pístu. Čistění je snadné, nemá cenu popisovat.
Celková cena této opravy byla cca 700Kč a centrála přede jako kotě ... Doufám, že vám to k něčemu bude Hezký den
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Díky moc za rady a popis opravy, já se k tomu ještě nedostal.
Jen dotaz, jak je spojená klikovka s hřídelí generátoru?
Jen dotaz, jak je spojená klikovka s hřídelí generátoru?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Geniálně jednoduše. Tedy vlastně nijak. Mezi je jen silentblok. Stačí odšroubovat těch cca 12 (teď nevím přesně) M6 tek spojujících blok motoru s genetátorem a zezdola vyšroubovat generátor ze silentbloku základny (M10) a generátor se vysune. Těžko se popisuje silentblok, který obstarává přenos motor-generátor, ale uvidíš sám. Pokud bude v kýblu, bude to velký problém. Ale v "zeleným baráku" ve Štěrboholech uměj zázraky i přes poštu. Rozhodně to nepůjde vyrobit doma
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
No to jsem chtěl slyšet a číst. Něco co není pevně spojeno a je tam něco jako hardyspojka to zvládám Já už v roce 1986 jezdil v BMW 1800 z roku 1966 a zkus sehnat hardyspojku na veterána tenkrát .
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
- Lokalita: Zásmuky
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1080
- Kapacita baterie [kWh]: 1,7
- Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Jako jo a ne. I ta hardy spojka je nejběžnější nějak sešroubovaná. Tohle jsou prostě jen dvě "vrtulky" o čtyřech listech zasunutý každá z jedný strany do gumy. Kdybych to neměl složený, bylo by snazší vysvětlovat. Fotkou . Prostě a jednoduše to není vůůbec problém rozpojit. Dnes tady dělám tu "Yamahu" z fotky výš a to je jiný peklo. Nechce pustit a nechce pustit
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Tak to je výborné, díky za info. Podle popisu si to umím velmi dobře představit.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát kvě 20, 2016 11:24 am
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Ahoj, tady jsem našel různé odkazy na fóra, fotky, videa (jak startovat např.) na tohle nabíjecí soustrojí na ruských stránkách
https://www.google.cz/search?q=%D0%93%D ... A&dpr=1.25
https://www.google.cz/search?q=%D0%93%D ... A&dpr=1.25
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
kolik toto dobíjecí soustrojí dá napětí a proudu???A jaká je spotřeba paliva za hodinu na plný výkon??
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 2089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
-
Návrh nabijeci stanice a FV panely
od min80 » » v Mobilní elektrárny
Návrh nabijeci stanice a FV panely
- 10 Odpovědi
- 2370 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od min80
-
-
-
Jaký nabíjecí proud pro 270ah?
od Alexisis » » v Baterie, úložiště energie
Jaký nabíjecí proud pro 270ah?
- 3 Odpovědi
- 947 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-
-
-
AXPERT MAX II TWIN 11kW-48V nabíjecí proud
od Pajavk » » v Axpert
AXPERT MAX II TWIN 11kW-48V nabíjecí proud
- 79 Odpovědi
- 5120 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jansol
-
-
-
Axpert MKS 3 paralelní provoz - nabíjecí proud PV
od Puko78 » » v Střídače, měniče napětí, invertory
Axpert MKS 3 paralelní provoz - nabíjecí proud PV
- 2 Odpovědi
- 760 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Puko78
-