Daň za elektromobil
Alternativní zdroje energie a právní úprava, revize, nařízení ...
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Daň za elektromobil
Mimochodom elektro auta nabíjané z domového rozvodu majú daňové zvýhodnenie a a ani o tom nevedia.
Z elektriny pre domácnosti sa neplatí spotrebná daň, dnes asi 12%.
Ak by mali všetky energie rovnakú spotr. daň, potom by sa aj "spotreba" elektro aut zrovnala so spaľovákmi (ak nie viac).
Z elektriny pre domácnosti sa neplatí spotrebná daň, dnes asi 12%.
Ak by mali všetky energie rovnakú spotr. daň, potom by sa aj "spotreba" elektro aut zrovnala so spaľovákmi (ak nie viac).
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Nikoli. Tohle se vztahuje jen na vybrané kritické subsystémy vozidla (světla, skla, některé součásti brzd, obecně komponenty, na kterých musí být E v kroužku). Nikdo neschvaluje ani různé kryty v motorovém prostoru, ani různé dodatečné elektronické komponenty, ani autorádia, reproduktory, navigace, palubní počítače atd.kodl69 píše:Tak to jsi na velkým omylu. Použití jakýhokoliv nechválenýho komponentu v autě (klidně i jenom žárovky) je neodborný zásah do konstrukce, a vozidlo je označeno za nezpůsobilé provozu. Jednoduchý jak facka.
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Daň za elektromobil
Už pár let se všechna data z SME/STK posílají na centrální úložiště. Kromě jiného tam je i stav tachometru. Že se tato data nevyužívají k postihu stáčení tachometru neznamená, že se nezačnou využívat zítra.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Daň za elektromobil
dovolim si tvrdit ze riadiaca jednotka motoru (spalovacieho alebo elektickeho) je natolko kriticky komponent ze az. Pri spalovaku absolutne bez debaty urcuje EMISIE... = koniec diskusie pre europskeho uradnika.
Je to proste blbina, doma nemas sancu vyrobit program ktory bude schopny riadit spalovak tak aby vyhovel emisnym normam. Su to sialene komplikovane veci.
Je to proste blbina, doma nemas sancu vyrobit program ktory bude schopny riadit spalovak tak aby vyhovel emisnym normam. Su to sialene komplikovane veci.
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Re: Daň za elektromobil
Ludia budu robit to co im vlada/EU nakaze, je to system varenej zaby a zaba je uz davno uvarena. Staci ak prislusne opatrenia budu spravne odkomunikovane, to znamena, ze ludom vysvetlia ze je to v ich zaujme. Vlada si uz dnes dokonca moze dovolit porusovat zakony a ustavu, teda aspon u nas, vid. "dobrovolne" testovanie, alebo rozhodnutia UVZ.mypower.cz píše: To ja to zas vidim jinak. Lidi se nastvou, pac toho budou mit dost, par politiku zarve, pac nekteri nebudou mit uz co ztratit, ostatni politici dostanou strach a zacnou myslet normalne, pac zjisti ze i proti nim samotnym se to muze obratit.
To je sice taky cerny scenar, ale z jineho sudu
To je funkcia elektromera, teda je to dostupna vsade, kde je elektromer, ktory to umoznuje. U mna v praci je taky elektromer cca 6-7 rokov, je to Schrack LZQJ-XC, k tomu je nejaky komunikacny GSM modul. Technik ktory montoval elektromer, ma upozornil, ze distributor touto vymozenostou disponuje.kodl69 píše:elektroměr i s možností odpojení? Tak to je super, to snad v čr ještě není, nebo se tím aspoň žádnej distributor nechytí.
Na jar mi menili elektromer doma, vraj ho musia vymenit vsade, kde je rocna spotreba vacsia ako 4MWh. Ja som sa k tejto spotrebe za poslednych 10 rokov ani nepriblizoval.
Doma mi namontovali cinsky elektromer SX5A2, vymenu elektromera robil nejaky zivnostnik, ktory pomaly ani nevedel co montuje. Na nete som zistil, ze elektromer ma kopec funkcii a niektore udaje zaznamenava do pamate, ale nezobrazuje ako OBIS kod. Mimo ine som sa dozvedel, ze ma aj funkciu "odpojovac" a dokazu ho ovladat z "centraly", takze naco chodit na odberne miesto, davat dolu kryt svorkovnice a vyberat vodice zo svorkovnice, ked to distributor dokaze na par kliknuti mysou v teple svojho ofisu
Tie cinske elektromery montuju aj v CR.
https://www.ssd.sk/buxus/docs/dokumenty ... ELS-04.pdf
Napriklad za stacanie kilometrov je v niektorych statoch uz tvrdy postih. Nieje absolutne problem schvalit zakon, alebo smernicu EU, ktora bude upravovat, co moze vyrobca, co servis a co koncovy zakaznik. Dlhe roky je v autach zbernica, po ktorej komunikuju este aj ziarovky, takze nieje problem pridat ako zabezpecenie sifrovanie a black box si moze overit originalitu kazdeho komponentu, ak nieco nesedi, tak nepojde ani nastartovat. Takze zamedzit svojvolnej vymene komponentov sa da zabranit technicky jednoducho a legislativne pod hrozbou trestu tiez.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Daň za elektromobil
Jezdím pod 0,4Kč km. Pokud by na to byla da spotřební daň 12%. Budu jezdit za necelých 0,45 Kč/m. Strašná hrůza.KUTIL píše:Mimochodom elektro auta nabíjané z domového rozvodu majú daňové zvýhodnenie a a ani o tom nevedia.
Z elektriny pre domácnosti sa neplatí spotrebná daň, dnes asi 12%.
Ak by mali všetky energie rovnakú spotr. daň, potom by sa aj "spotreba" elektro aut zrovnala so spaľovákmi (ak nie viac).
I ten nejlevnější spalovák na pyn se většinou pohybuje nad 1 Kč/km.
Prosím nejdříve ověřovat fakta a zkusit počítat, než se začnou vypouštět bludy.
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
jasně, ale spotřební daň a DPH dělá při současnejch cenách větší část ceny fosilních paliv s výjimkou toho LPG. Takže záleží na tom, jak mocipáni tu spotřební daň stanoví.
Pro zajímavost: https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotreb ... zin-nafta/ si zkuste zadat aktuální ceny u vaší čerpací stanice.
Ale u elektřiny pro domácnosti je to podobně, větší část ceny se platí za služby, přenos, podporu OZE a spol, ne za silovou elektřinu.
Pro zajímavost: https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotreb ... zin-nafta/ si zkuste zadat aktuální ceny u vaší čerpací stanice.
Ale u elektřiny pro domácnosti je to podobně, větší část ceny se platí za služby, přenos, podporu OZE a spol, ne za silovou elektřinu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Daň za elektromobil
Když už diskuze ,celkem by mě zajímalo co kolegu "vla" rozlítilo na mé úvaze a jak by mi to argumentačně vyvrátilfugas píše:Můj táta říkával "Ty vole a co chceš dělat s takovým manšaftem"...Když proti mě sedí v hospodě dva kouskové s doživotní hypotékou na své 2+NIC a radují se že hospodář (stát) má pro letošek naplánováno navýšení sekery jejich nenarozených vnoučat skoro o třetinu méně než lonimypower.cz píše:Není. Téma projistotu odděleno do samostatného témtu od Elektricka / hybridni autakodl69 píše:Ale to je hodně offtopic.
Co se týká vyházení parazitů, rozhodně nepomůže "Tak co, kdy půjdete", nebo "Kdy někdo z vás je vyháže". Ne. Nikdo to za nikoho dělat nebude. Každý musí za sebe svým kouskem dle svých možností a schopností a ti co to dělají se musí ve společném zájmu spojit a ne drolit. Organizovaná mafie, která nám i u nás stále zatím vládne to ví moc dobře, že v jednotě je síla.
S daní na EV by to šlo hladce za masivní veřejné podpory.Většina lidí ti řekne ,že dokud to neujede na jedno nabití milon km a dokud to nepůjde nabít na ten milion do 15 sekund tak je to na prd.A dále pokračují demagogiemi co jim napovídali v televizi.Jsou totiž podvědomě spokojeni že jim někdo říká co mají dělat a co si mají myslet.Ono je to pohodlnější.A když jim tenhle vedoucí ještě namluví že jsou svobodní... a postaví jim před barák hřiště z "dotací" EU i s příslušnou reklamní cedulkou ,jsou v rauši.
Jinak LPG jezdím 1,2kč když chci.Když nechci ,tak kolem 2kč ale to už disponuji výkonem kolem 200 kobyl.Stále lepší ,než jsem na tom byl s naftou.I tak se těším na svůj malý EV bez GPS ,ABS ,ASR ,ESP atp...
VIN všechny jednotky v autech už dávno znají a přepsat zatím jde.Když koupím na vrakovišti originální rádio tak VIN musím přepsat ,jinak mě upíská k smrti.Když koupím přístrojový panel a jeho nájezd v km je vyšší než v ostatních jednotkách v autě ,vše se přepíše na vyšší číslo.Někdo napsal program a někdo jiný napsal program ,kterak ten program přepsat.A to jen proto že o tom zatím to auto neví a dálkově mě neudá ,když to udělám.
Můj elektromobil vyrobili v r.1997 když byl v tomto směru svět ještě relativně v pořádku a já s ním budu jezdit ,dokud mu neuhnije podlaha.Všechno ostatní se dá opravit.
Známým odpovídám ,že i přes své záliby a koníčky bych dnes Teslu nechtěl ani zadarmo.Jestli má někdo potřebu někoho šmírovat ,nechť laskavě využije zrcadlo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Daň za elektromobil
Přeji mnoho spokojených km v P106. Ale z dnešního pohledu je to spíše už veterán. A tomu bohužel odpovídá i bezpečnost vozu. Jinak je to super vozítko.
Z těhle veteránů je pak ještě VW Golf 3. Ale u něj to s bezpečností není taky žádná sláva.
Z těhle veteránů je pak ještě VW Golf 3. Ale u něj to s bezpečností není taky žádná sláva.
-
- Příspěvky: 7627
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Normální je s autem nikam nenarážet. Potom není co řešit. Ale "moderní" řešení dopravy, kde jsou silnice uměle zužovány a obestavěny svodidly a jinýmy blbostmi ti kolikrát nedá jinou možnost, než to nabořit. Ale to je asi účelem hry, protože z toho potom mají peníze všichni zainteresovaní (policie, autoopravna, pojišťovna důvod ke zdražení), a ty jenom problémy - na rozdíl od toho, když je cesta širší, a já mám kam uhnout, aby mě ten blb z protisměru netrefil - z toho nemá nikdo nic.
Mám krásnou ukázku z mýho okolí: ulice Štefánikova v Boskovicích - čtvrť budovaná ze první republiky, v osmdesátých letech část ulice zabraná fabrikou a dnes unovu zprůjezdněná. Původní ulice má s jistotou 8m na šířku, tj klidně na jedné straně parkují auta a ještě zbývá dost místa na projetí. Rekonstruovaná část má 6m. A je tam vjezd do fabriky, kde občas couvá náklaďák, je tam zákaz stání. Hrozný je, že osvětlení je pořád osazeno na původních místech, a cesta je skokově zůžená - https://mapy.cz/zakladni?x=16.6572322&y ... itch=0.048 na mapách ještě není aktuální fotka, ale v zásadě stejný, jako by tam ten kus betonovýho plotu zůstal - takže kritický místo, kde už došlo k několika menším nehodám. Že by město nemělo peníze na položení těch cca 300m2 asfaltu pro původní šířku ulice? NE! je to opět nařízení EU, že zbytečně široký silnice jsou nebezpečný!!!
Mám krásnou ukázku z mýho okolí: ulice Štefánikova v Boskovicích - čtvrť budovaná ze první republiky, v osmdesátých letech část ulice zabraná fabrikou a dnes unovu zprůjezdněná. Původní ulice má s jistotou 8m na šířku, tj klidně na jedné straně parkují auta a ještě zbývá dost místa na projetí. Rekonstruovaná část má 6m. A je tam vjezd do fabriky, kde občas couvá náklaďák, je tam zákaz stání. Hrozný je, že osvětlení je pořád osazeno na původních místech, a cesta je skokově zůžená - https://mapy.cz/zakladni?x=16.6572322&y ... itch=0.048 na mapách ještě není aktuální fotka, ale v zásadě stejný, jako by tam ten kus betonovýho plotu zůstal - takže kritický místo, kde už došlo k několika menším nehodám. Že by město nemělo peníze na položení těch cca 300m2 asfaltu pro původní šířku ulice? NE! je to opět nařízení EU, že zbytečně široký silnice jsou nebezpečný!!!
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Daň za elektromobil
Díky.Vím no...Ale to prostě odrážejí moje finanční možnosti a za další se neustálým zdokonalováním přibližuji znalosti konstrukce.A to mě těší.Která motokára je bezpečná...Pořád je to malé auto.Absence záchranných systémů mi nevadí.Jen to člověka rozmazluje.První ESP jsem měl v prvním Citroenu C5.Než jsem si zvyknul tak jsme se v zimě párkrát poprali ,kdo bude řídit Ale P106 nemá ani pytle ,to je fakt.Golf fajn.Ale udělali jich tak málo ,že poslední jsem viděl v inzerátu za 300k před "restaurací".
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Daň za elektromobil
Mě nejvíc oslovily zúžení u přechodů.Když tam duševně méně vyvinutá maminka šoupne kočárek ,aby zjistila zda nic nejede ,není se kam vyhnout.kodl69 píše:Normální je s autem nikam nenarážet. Potom není co řešit. Ale "moderní" řešení dopravy, kde jsou silnice uměle zužovány a obestavěny svodidly a jinýmy blbostmi ti kolikrát nedá jinou možnost, než to nabořit. Ale to je asi účelem hry, protože z toho potom mají peníze všichni zainteresovaní (policie, autoopravna, pojišťovna důvod ke zdražení), a ty jenom problémy - na rozdíl od toho, když je cesta širší, a já mám kam uhnout, aby mě ten blb z protisměru netrefil - z toho nemá nikdo nic.
Mám krásnou ukázku z mýho okolí: ulice Štefánikova v Boskovicích - čtvrť budovaná ze první republiky, v osmdesátých letech část ulice zabraná fabrikou a dnes unovu zprůjezdněná. Původní ulice má s jistotou 8m na šířku, tj klidně na jedné straně parkují auta a ještě zbývá dost místa na projetí. Rekonstruovaná část má 6m. A je tam vjezd do fabriky, kde občas couvá náklaďák, je tam zákaz stání. Hrozný je, že osvětlení je pořád osazeno na původních místech, a cesta je skokově zůžená - https://mapy.cz/zakladni?x=16.6572322&y ... itch=0.048 na mapách ještě není aktuální fotka, ale v zásadě stejný, jako by tam ten kus betonovýho plotu zůstal - takže kritický místo, kde už došlo k několika menším nehodám. Že by město nemělo peníze na položení těch cca 300m2 asfaltu pro původní šířku ulice? NE! je to opět nařízení EU, že zbytečně široký silnice jsou nebezpečný!!!
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Je tu s tím zdaněním podle "tachometru" ještě jeden problém. Žádný odometr není certifikovaný měřící přístroj a nesplňuje požadavky zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii. Bude obtížné kohokolo postihnout za to, co naměřil přístroj, jehož schopnost něco změřit je sama o sobě pochybná, leda by se dotyčný k něčemu takovému sám hloupě přiznal.
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Je třeba si přiznat,že žádná silnice i když sebeužší není nebezpečná,nebezpečnou se stává jedině kvůli bezohledným řidičům,kteří nepřizpůsobí této situaci rychlost....každý stále někam spěchá,aby potom mohl ,každý si dosadí,nejsem zastáncem bezdůvodného snižování rychlosti ale každý by měl jezdit tak rychle aby mohl kdykoliv včas zastavit a nebourat.Jinak k tomu,že není tachometr cejchovaný tak si myslím,že s tím nebudou mít problém,třeba ti dají na výběr,nesouhlasíš,tak nejezdi nebo zaplat paušální poplatek vypočítaný z průměru......
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Daň za elektromobil
Já bych to určitě nezužoval jen na řidiče a jejich rychlost.V první řadě by nemělo být toliko snadné získat vůdčí list.Za další je důležité používat hlavu a nespoléhat se ,že to dělají ostatní ,nebo dokonce že dodržují pravidla.Jak je časté že někdo vkročí na přechod v neoblomném přesvědčení že má přednost.Že cyklista stojí vprostřed odbočovacího pruhu v neutuchající jistotě ,že ho nikdo nemůže objet a toliko ohrozit.No a když to tomu za ním nebude brzdit ,tak asi něco vysoudí ,ale možná už ho v lepším případě budou po zbytek života vozit ti druzí...Umělé překážky da silnicích iniciované dobrotivou EU to jen dělají složitější těm ,kdo by se dost možná střetu vyhnuli ,bylo-li by kam.
Přispůsobit rychlost situaci je v zákoně alibisticky vloženo.Ale nehoda není náhoda.Mohli bychom dojít do bodu ,kdy zcela nejbezpečnější bude zůstat doma a nikam nejezdit ani nechodit.Protože jinak se prostě může vyskytnout situace ,kdy včas zastavit nelze.Nikdo z nás není jasnovidec.
A že by si ouřadové poradili s cejchováním tachometrů...O tom nepochybuji.Na straně občana právo nestojí.Už vůbec ,když jde o to ho zase někde přistřihnout na výplatě.
Přispůsobit rychlost situaci je v zákoně alibisticky vloženo.Ale nehoda není náhoda.Mohli bychom dojít do bodu ,kdy zcela nejbezpečnější bude zůstat doma a nikam nejezdit ani nechodit.Protože jinak se prostě může vyskytnout situace ,kdy včas zastavit nelze.Nikdo z nás není jasnovidec.
A že by si ouřadové poradili s cejchováním tachometrů...O tom nepochybuji.Na straně občana právo nestojí.Už vůbec ,když jde o to ho zase někde přistřihnout na výplatě.
Naposledy upravil(a) fugas dne stř pro 16, 2020 10:50 am, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Daň za elektromobil
>> A že by si ouřadové poradili s cejchováním tachometrů...O tom nepochybuji
presne tak, tydlenctotok !! Najmensia drobnost.
Fakt je absolutne jasne, ze ziadna krajina si nemoze dovolit vypadok daní "z uhlovodikovych paliv a maziv". U nas na Slovensku to boli myslim dve miliardy eur posledny rok, niekto tuto v teme pisal ze v Cechach ste mali 89 miliard Kc takze 3.5 miliardy eur co uplne presne zodpoveda zvysenemu poctu obyvatelov... Je absolutne nepochybne ze pri EV budu musiet vymysiet volaco ine. Ci uz to bude podla kilometrov alebo nejaky pausal ako som spominal v Nizozemsku, proste volaco pride.
Bude horsie a drahsie ako dnes, to nemam najmensie pochybnosti. Cista ekologia nikdy nebola lacna. Carpe diem.
presne tak, tydlenctotok !! Najmensia drobnost.
Fakt je absolutne jasne, ze ziadna krajina si nemoze dovolit vypadok daní "z uhlovodikovych paliv a maziv". U nas na Slovensku to boli myslim dve miliardy eur posledny rok, niekto tuto v teme pisal ze v Cechach ste mali 89 miliard Kc takze 3.5 miliardy eur co uplne presne zodpoveda zvysenemu poctu obyvatelov... Je absolutne nepochybne ze pri EV budu musiet vymysiet volaco ine. Ci uz to bude podla kilometrov alebo nejaky pausal ako som spominal v Nizozemsku, proste volaco pride.
Bude horsie a drahsie ako dnes, to nemam najmensie pochybnosti. Cista ekologia nikdy nebola lacna. Carpe diem.
-
- Příspěvky: 630
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Daň za elektromobil
Dobrý den.
Jistá forma zdanění elektroaut se dá očekávat. Podle najetých kilometrů mi to přijde jako nejpravděpodobnější. To proto, že to postihne všechny majitele eut bez ohledu na to kde nabíjejí. Nebudou tak muset řešit odkud kdo nabíjí, párování euta s DS a podobné hověziny. Takto to bude jednoduché, ať už údaje získají ze špehovací jednotky, pravidelnou kontrolou, nebo jinak.
S názorem, že "bednění" silnic je zlo souhlasím, člověk pak nemá možnost uhnout a jako po kolejích se řítí do záhuby. A až se tam "dobře potrkají" euta, tak to možná bude i s oslavným ohňostrojem na počest EU debilovin... .
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
Jistá forma zdanění elektroaut se dá očekávat. Podle najetých kilometrů mi to přijde jako nejpravděpodobnější. To proto, že to postihne všechny majitele eut bez ohledu na to kde nabíjejí. Nebudou tak muset řešit odkud kdo nabíjí, párování euta s DS a podobné hověziny. Takto to bude jednoduché, ať už údaje získají ze špehovací jednotky, pravidelnou kontrolou, nebo jinak.
S názorem, že "bednění" silnic je zlo souhlasím, člověk pak nemá možnost uhnout a jako po kolejích se řítí do záhuby. A až se tam "dobře potrkají" euta, tak to možná bude i s oslavným ohňostrojem na počest EU debilovin... .
Plné přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Daň za elektromobil
Daň-daň-daň.
Tu na fore som sa tejto teme uspešne vyhybal,aj keď par krat som neodolal a niečo prihodil,ale jak pozeram,tak pozeram,tak sa to tu začina čoraz viac k teme politika vracať a to vždy podľa situacie,ktorou nas ta vysoka mafia pritlači k muru.
Čo sa danenia elektromobilou tyka,tak to už maju mocipani davno prekňurene,inak by tu elektromobilitu tak netlačili do ľudi a nedavali neprekonatelnu prekažku na spaľovaky.
Ja sa tejto problematike,teda politike venujem viacmenej ako pozorovateľ,ale pomerne mnoho rokov a zistil som,že ono je to cele iba hra o prachy a moc. Veď samy to poznate. Mala kopa pita via a veľka ešte viac. Problem je aj ten,že skoro za každym stoji niekto,čo chce ešte väčšiu kopu,lebo použil svoje chapadla na to,aby tu osobu tam dostal. A neklamme si,zatiaľ som tam hore nevidel nikoho,čo nema chrbtovu kosť z gumy. Teda kym sa nezmeni cele toto babkove divadlo a ľudia neprestanu veriť zapredanym mediam,tak daň za elektromobil bude to najmenšie,čo nas bude trapiť. A to verim,že tych dani z elektromobilu bude omnoho viac. Bude do toho istotne zaratane najmenej mito,ktore je nad každou cestou,veď žerie skoro 60% ziskanych financii a nikoho to neserie,pri čom sa to stavalo za štatne,teda za naše. My sme a už navždy zostaneme otroci a očakavam,že aj naše elektrarne sa pokusia hocjakym spôsobom zdaniť,lebo MOLOCH je hladny a neustale rastie,pri čom jeho hlad neustale rastie s nim.
Vedel by som tu o tom načmarať celu knihu,ale viem,že isto každy vie o čom točim,len pri možnych skoro nezrealizovatelnych riešeniach sa totalne rozideme,tak do toho ani nebudem zachadzať.
Ale. Joj to slovko ale,vždy prinesie pokračovanie,nie aby som to skončil,ale furt ale-ale-ale.
No tak teda ale,treba dufať,že sa tu takto za 10rokov znova zideme a zhodnotime,do akej .... sme sa to dopracovali. Lebo je tu možnosť,ktoru zatiaľ nechapeme a zamer našich mocipanov,je čista a nezištna a My sme ty,čo to len nechapu. Sakra tu poslednu vetu ani nejdem po sebe čitať,bo som isto vadny,že som take dačo dokazal vypotiť.
Tu na fore som sa tejto teme uspešne vyhybal,aj keď par krat som neodolal a niečo prihodil,ale jak pozeram,tak pozeram,tak sa to tu začina čoraz viac k teme politika vracať a to vždy podľa situacie,ktorou nas ta vysoka mafia pritlači k muru.
Čo sa danenia elektromobilou tyka,tak to už maju mocipani davno prekňurene,inak by tu elektromobilitu tak netlačili do ľudi a nedavali neprekonatelnu prekažku na spaľovaky.
Ja sa tejto problematike,teda politike venujem viacmenej ako pozorovateľ,ale pomerne mnoho rokov a zistil som,že ono je to cele iba hra o prachy a moc. Veď samy to poznate. Mala kopa pita via a veľka ešte viac. Problem je aj ten,že skoro za každym stoji niekto,čo chce ešte väčšiu kopu,lebo použil svoje chapadla na to,aby tu osobu tam dostal. A neklamme si,zatiaľ som tam hore nevidel nikoho,čo nema chrbtovu kosť z gumy. Teda kym sa nezmeni cele toto babkove divadlo a ľudia neprestanu veriť zapredanym mediam,tak daň za elektromobil bude to najmenšie,čo nas bude trapiť. A to verim,že tych dani z elektromobilu bude omnoho viac. Bude do toho istotne zaratane najmenej mito,ktore je nad každou cestou,veď žerie skoro 60% ziskanych financii a nikoho to neserie,pri čom sa to stavalo za štatne,teda za naše. My sme a už navždy zostaneme otroci a očakavam,že aj naše elektrarne sa pokusia hocjakym spôsobom zdaniť,lebo MOLOCH je hladny a neustale rastie,pri čom jeho hlad neustale rastie s nim.
Vedel by som tu o tom načmarať celu knihu,ale viem,že isto každy vie o čom točim,len pri možnych skoro nezrealizovatelnych riešeniach sa totalne rozideme,tak do toho ani nebudem zachadzať.
Ale. Joj to slovko ale,vždy prinesie pokračovanie,nie aby som to skončil,ale furt ale-ale-ale.
No tak teda ale,treba dufať,že sa tu takto za 10rokov znova zideme a zhodnotime,do akej .... sme sa to dopracovali. Lebo je tu možnosť,ktoru zatiaľ nechapeme a zamer našich mocipanov,je čista a nezištna a My sme ty,čo to len nechapu. Sakra tu poslednu vetu ani nejdem po sebe čitať,bo som isto vadny,že som take dačo dokazal vypotiť.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Jde jen o to,správně pochopit o co vůbec v této hře jde,že je s náma oráno je asi každému jasné,jde jen o to poučit se z chyb a začít se chovat správně....kéž všichni pochopíme a najdeme dost odvahy se tím řídit...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3276
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Daň za elektromobil
Daň za použití státní cesty by mě jako taková nevadila. Třeba na dálnici víc na okresce míň, na cestě kolem obecního hnoje nejmíň. Klidně. Započítat koeficient váhy auta, počet náprav, prostě věci kterýma se liší auta v opotřebení cest. Prostě když málo jezdím tak málo platím - stejně jak třeba daň z příjmu - mám málo platím málo. Paušály jsou blbost. Ti co jezdí málo jsou na to bytí, ti co hodně tak se smějí.
Ale taková data se dají anonymizovat na prosté součty jednotlivých druhů km. Klidně to jednou za 1/4 roku nahlásím a na STK si můžou ověřit že jsem nelhal tím že si to vyčtou na displeji auta. Toto není důvod pro ékolíky, šmírování kde jsem jak rychle jedu a kolikrát jsem si uprdl do sedačky. Výměna třebas ŘJ nebo budíků a případný pohyb km není problém - nahlásím stav sfotím a vyměním. Stejně jak samoodečty elměrů. Není důvod kvůli pár podvodníkům to srát všem.
A podvody oflastrovat tak že si to každej rozmyslí.
jahodovak:
takový tajný sdělění jsem od Tebe četl už víckrát. Jen ne a ne to dekodovat
Ale taková data se dají anonymizovat na prosté součty jednotlivých druhů km. Klidně to jednou za 1/4 roku nahlásím a na STK si můžou ověřit že jsem nelhal tím že si to vyčtou na displeji auta. Toto není důvod pro ékolíky, šmírování kde jsem jak rychle jedu a kolikrát jsem si uprdl do sedačky. Výměna třebas ŘJ nebo budíků a případný pohyb km není problém - nahlásím stav sfotím a vyměním. Stejně jak samoodečty elměrů. Není důvod kvůli pár podvodníkům to srát všem.
A podvody oflastrovat tak že si to každej rozmyslí.
jahodovak:
takový tajný sdělění jsem od Tebe četl už víckrát. Jen ne a ne to dekodovat
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 520 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC
-
- 1 Odpovědi
- 512 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda
-
- 0 Odpovědi
- 569 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 42 Odpovědi
- 2710 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marko250
-
-
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
- 187 Odpovědi
- 9855 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fugas
-