YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Zdravím při Velkém pátku,
a protože se jedná o výjimečný den, máme dnes pro Vás připravené tak trochu kuriózní téma k zamyšlení a diskuzi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Americký YouTuber Eric Tischer se před jedenácti lety rozhodl přestavět VW Passat V6 z roku 2001 na elektrický pohon. Nyní se na YouTube chlubí, že s ním najel 90 000 mil, tedy bezmála 145 tisíc kilometrů. Čím je jeho elektromobil zajímavý?
O průběhu celé přestavby Tischer podrobně informuje na svých webových stránkách. 14. června 2008 koupil přes internet za 1800 dolarů ojetý VW Passat, o týden později si pak obstaral 90kW kapalinou chlazený třífázový motor značky Siemens.
V rámci přeměny musel například zkonstruovat vlastní střídač, který je umístěn v zadní části auta. Celkové náklady činily 25 000 dolarů, tj. asi 620 tisíc korun, a šikovný kutil strávil přestavbou kolem 500 hodin. Jak sám říká: v té době byla tato cesta jedinou možností, jak vlastnit elektromobil.
Elektrický Passat
Jako první Tischer vymontoval původní spalovací motor, který následně prodal. Tím získal velkolepý prostor k instalaci baterií a elektrického pohonu v podobě elektromotoru z Fordu Ranger, jež bylo následně nutné připojit k hnacímu ústrojí vozidla.
Napájení obstaralo 24 akumulátorů Optima, každý s kapacitou 55 Ah, přičemž osm z nich je namontováno pod kapotou. Hrdý majitel uvádí, že s vozem dojížděl za prací 30 kilometrů, přičemž asi polovinu cesty jel po dálnici rychlostí 105 km/h. Vůz poté dobíjel z běžné 230V sítě zhruba 3,5 hodiny.
Další čtyři baterie jsou nainstalovány pod autem v místě, kde původně byla palivová nádrž, dvanáct baterií je schováno v kufru, přičemž polovina z nich obsadila prostor pro rezervu. V kufru vozidla je také veškerá elektronika, nutná k provozu. S ohledem na vyšší hmotnost bylo nutné upravit pružiny vozidla.
Našlapaný technikou
Jedním z největších výdajů bylo pořízení nabíječky Micro PFC-20 od firmy Manzanit, která dokáže dodávat napětí 240 voltů a proud 20 ampér. Ta Tischera přišla na 8000 dolarů, tj. necelých 200 tisíc korun.
Správu nabíjení baterií zajišťuje systém od společnosti VoltBlocher.com, jehož úkolem je zabránit přebíjení. Když některá baterie dosáhne napětí 14,4 voltů, obvod odešle nadbytečnou energii do rezistoru, zatímco ostatní baterie pokračují v nabíjení.
Praxe ukázala, že přestavěný VW Passat je schopen na jedno nabití ujet asi 160 kilometrů, což je ve srovnání s dnešními elektromobily málo. Je ale nutné brát v úvahu prostorové dispozice a fakt, že elektrické vozy mívají baterie uložené pod podlahou. Majitel uvádí, že s autem jezdil do vzdálenosti 110 km, aby předešel přílišnému vybití akumulátorů.
Vyplatí se to?
Nutno podotknout, že Eric Tischer je v tomto směru odborníkem - vystudoval totiž mechatronické inženýrství na Kalifornské státní univerzitě v Chico. Jedná se o čtyřletý program kombinující elektrotechnické, mechanické a softwarové inženýrství.
O tom, že to Tischer myslí s elektromobilitou vážně, svědčí i fakt, že na svůj dům nechal nainstalovat fotovoltaické panely. takže vůz může nabíjet prakticky zadarmo. Sám počítá, že kdyby měl vůz spotřebu 9,4 litru na 100 kilometrů, pak jen na palivu ušetřil asi 357 tisíc korun.
Další peníze pak majitel elektrického Passatu ušetřil na nákladech za opravy a údržbu, které by během deseti let rozhodně nebyly zanedbatelné. Tischer odhaduje, že při započtení všech investic se mu přestavba na elektrický pohon už vyplatila.
Co říkáte na elektrický VW Passat?
Zdroje: interestingengineering.com, youtube.com, etischer.com, wired.com.
a protože se jedná o výjimečný den, máme dnes pro Vás připravené tak trochu kuriózní téma k zamyšlení a diskuzi.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Americký YouTuber Eric Tischer se před jedenácti lety rozhodl přestavět VW Passat V6 z roku 2001 na elektrický pohon. Nyní se na YouTube chlubí, že s ním najel 90 000 mil, tedy bezmála 145 tisíc kilometrů. Čím je jeho elektromobil zajímavý?
O průběhu celé přestavby Tischer podrobně informuje na svých webových stránkách. 14. června 2008 koupil přes internet za 1800 dolarů ojetý VW Passat, o týden později si pak obstaral 90kW kapalinou chlazený třífázový motor značky Siemens.
V rámci přeměny musel například zkonstruovat vlastní střídač, který je umístěn v zadní části auta. Celkové náklady činily 25 000 dolarů, tj. asi 620 tisíc korun, a šikovný kutil strávil přestavbou kolem 500 hodin. Jak sám říká: v té době byla tato cesta jedinou možností, jak vlastnit elektromobil.
Elektrický Passat
Jako první Tischer vymontoval původní spalovací motor, který následně prodal. Tím získal velkolepý prostor k instalaci baterií a elektrického pohonu v podobě elektromotoru z Fordu Ranger, jež bylo následně nutné připojit k hnacímu ústrojí vozidla.
Napájení obstaralo 24 akumulátorů Optima, každý s kapacitou 55 Ah, přičemž osm z nich je namontováno pod kapotou. Hrdý majitel uvádí, že s vozem dojížděl za prací 30 kilometrů, přičemž asi polovinu cesty jel po dálnici rychlostí 105 km/h. Vůz poté dobíjel z běžné 230V sítě zhruba 3,5 hodiny.
Další čtyři baterie jsou nainstalovány pod autem v místě, kde původně byla palivová nádrž, dvanáct baterií je schováno v kufru, přičemž polovina z nich obsadila prostor pro rezervu. V kufru vozidla je také veškerá elektronika, nutná k provozu. S ohledem na vyšší hmotnost bylo nutné upravit pružiny vozidla.
Našlapaný technikou
Jedním z největších výdajů bylo pořízení nabíječky Micro PFC-20 od firmy Manzanit, která dokáže dodávat napětí 240 voltů a proud 20 ampér. Ta Tischera přišla na 8000 dolarů, tj. necelých 200 tisíc korun.
Správu nabíjení baterií zajišťuje systém od společnosti VoltBlocher.com, jehož úkolem je zabránit přebíjení. Když některá baterie dosáhne napětí 14,4 voltů, obvod odešle nadbytečnou energii do rezistoru, zatímco ostatní baterie pokračují v nabíjení.
Praxe ukázala, že přestavěný VW Passat je schopen na jedno nabití ujet asi 160 kilometrů, což je ve srovnání s dnešními elektromobily málo. Je ale nutné brát v úvahu prostorové dispozice a fakt, že elektrické vozy mívají baterie uložené pod podlahou. Majitel uvádí, že s autem jezdil do vzdálenosti 110 km, aby předešel přílišnému vybití akumulátorů.
Vyplatí se to?
Nutno podotknout, že Eric Tischer je v tomto směru odborníkem - vystudoval totiž mechatronické inženýrství na Kalifornské státní univerzitě v Chico. Jedná se o čtyřletý program kombinující elektrotechnické, mechanické a softwarové inženýrství.
O tom, že to Tischer myslí s elektromobilitou vážně, svědčí i fakt, že na svůj dům nechal nainstalovat fotovoltaické panely. takže vůz může nabíjet prakticky zadarmo. Sám počítá, že kdyby měl vůz spotřebu 9,4 litru na 100 kilometrů, pak jen na palivu ušetřil asi 357 tisíc korun.
Další peníze pak majitel elektrického Passatu ušetřil na nákladech za opravy a údržbu, které by během deseti let rozhodně nebyly zanedbatelné. Tischer odhaduje, že při započtení všech investic se mu přestavba na elektrický pohon už vyplatila.
Co říkáte na elektrický VW Passat?
Zdroje: interestingengineering.com, youtube.com, etischer.com, wired.com.
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Připadají mi ta čísla příliš přihnutá účelu, který mají plnit. Nepředpokládám totiž, že by Passat s původním spalovacím motorem měl při 105 km/h po dálnici spotřebu 9,4 l/100km. Elektřina z fotovoltaické elektrárny také není zadarmo. To se pak ekonomické vyhodnocení zcela míjí se správnými závěry. A to neberu v úvahu, že svou úpravou degradoval auto s dojezdem 1000 km na auto s dojezdem desetkrát menším a to zřejmě jenom v létě. Když rozpočítáme jen nákldy na přestavbu bez provozních výdajů do množství ujeté vzdálenosti, vychází cena na 1 km kolem 4,3 Kč a to mi jako úspora nepřipadá.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Elektřina z FVE zadarmo samozřejmě je i přes to, že si to někteří lidé nedokáží připustit a snaží se cenu elektřiny z něčeho vykombinovat dle vlastního uvážení co do toho ještě kombinují a co už do toho pseudovýpočtu ceny el. z FVE údajně nepatří. Třeba střecha pod tou FVE taky nebyla zdarma, že jo, nebo cena nových spotřebičů koupených tak, aby mohly jet třeba na DC apod. obvykle co se komu hodí. Pak cena za elektřinu z FVE výjde pochopitelně jako strašné hausnumero u každého totálně jinak a přitom výhody FVE jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny.kybos píše:Elektřina z fotovoltaické elektrárny také není zadarmo.
FVE jako hardware a technický prostředek k převodu světla na elektřinu není zdarma. Elektřina z ní ale ano. Pokud by elektřina z FVE nebyla zdarma, tak platíme za tuto elektřinu pravidelně faktury navíc k platbě za pořízení FVE. Žádné faktury za elektřinu z FVE ale neplatíme. Samozřejmě kdo smíchá hrušky a jablka, může třeba prohlašovat, že elektřina z FVE není zdarma. Komu ale za ni platí a kdo mu za tu elektřinu vystavuje faktury, to už zodpovědět nelze, ale nakombinuje do toho dodavatele FVE a myslí si, že platí za elektřinu. Jenže platí za FVE ne za elektřinu, která do ní z jedné strany zadarmo leze ve formě světla a z druhé z ní zadarmo leze ve formě elektřiny. Slunce nám fakturu nikdy nevystaví, dodavatel FVE ano, nikoliv však za elektřinu, ale za HW dané FVE.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Akademik Šefter, sovietsky expert na veternú energetiku kedysi napísal :"Ak neberieme do úvahy náklady na veternú turbínu a príslušenstvo tak je cena energie z vetra nižšia ako zo siete". To by bolo sveta žiť keby tie náklady na vrtuľu či solárnu elektráreň a príslušenstvo zaplatil niekto iný. Ale ani tak by to nebolo zadarmo, ekonomike je to úplne jedno kto to zaplatí. Treba počkať kedy to niekto začne rozdávať. Ináč to je len taká sovietská (ne)ekonomika.
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Pak bych mohl stejným způsobem tvrdit "Tepelná elektrárna jako hardware a technický prostředek k převodu chemické energie vzniklé z fotosyntézy a uložené v uhlí není zdarma. Elektřina z něho ale ano... Prehistorický prales nám fakturu nikdy nevystaví...mypower.cz píše:FVE jako hardware a technický prostředek k převodu světla na elektřinu není zdarma. Elektřina z ní ale ano..... Slunce nám fakturu nikdy nevystaví, ...
Třeba doly pro krmení uhelky taky nebyly zdarma, že jo, nebo cena nového odsíření tak, aby tolik neotravovaly ovzduší apod. obvykle co se komu hodí. Pak cena za elektřinu z tepelné elektrárny výjde pochopitelně jako strašné hausnumero u každého totálně jinak a přitom výhody tepelné elektrárny jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny. "
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Jenže právě to, že huhelka je zdrojem který může vyrábět elektřinu 24 hodin denně je nám předhazováno huhelnou lobby jako nezaplatitelná výhoda a důvod pro to aby těch 24 hodin denně hulila, protože groše se přeci musí sypat, ne aby tu huhelka byla jako studená záloha kterou obhospodařuje správa státních hmotných rezerv. Kdo byl na vojně a ví co jsou to NZety, tak má o finanční efektivitě uloženek řekl bych jasnou představu. Tak proč by měla být huhelka vyjimkou? O JE v podobě Cventndorfu (opakuji že každému doporučuji exkurzi v ní) už ani popel. Ač jsem příznivcem jaderné energetiky, tak jsem si naopak vědom že právě přirozená chamtivost, mocenské a ekonomické důvody které společnost není schopna v sobě eliminovat, popírají možnost bezpečně provozovat takovýto zdroj. O vyhořelém jaderném palivu ani nehovoříc. To je kapitola sama o sobě a ještě brzy bude na přetřesu dne.kybos píše:........... výhody tepelné elektrárny jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny. "
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Ano. Kdyz to tak ctu tak jsi rekl to stejne o uhli co admin o svetle.kybos píše:Pak bych mohl stejným způsobem tvrdit "Tepelná elektrárna jako hardware a technický prostředek k převodu chemické energie vzniklé z fotosyntézy a uložené v uhlí není zdarma. Elektřina z něho ale ano... Prehistorický prales nám fakturu nikdy nevystaví...mypower.cz píše:FVE jako hardware a technický prostředek k převodu světla na elektřinu není zdarma. Elektřina z ní ale ano..... Slunce nám fakturu nikdy nevystaví, ...
Třeba doly pro krmení uhelky taky nebyly zdarma, že jo, nebo cena nového odsíření tak, aby tolik neotravovaly ovzduší apod. obvykle co se komu hodí. Pak cena za elektřinu z tepelné elektrárny výjde pochopitelně jako strašné hausnumero u každého totálně jinak a přitom výhody tepelné elektrárny jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny. "
Pokud za HW povazuji FVE, domovni pripojku k DS a plynu, tak z FVE to tece ze strechy zadarmo. z pripojek to zadarmo netece.
Samozrejme cena HW je rozdilna, ale kdo do ceny elektriny z DS zapocitava naklady na pripojku a eletroinstalacni material a praci v dome?
Pokud tedy nekdo pocita do ceny za kwh z fve i naklady, tak jak do toho zapocist vyhody fve? Treba to ze kdyz lehne DS tak FVE muze fungovat dal.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Jestli jsem to pochopil, tak tezba uhli, dovoz a ladovani do procesu a to i u jaderne je srovnavano, tak jako elektromagneticke zareni ze slunce??? To take musi nejake stroje predpripravit???kybos píše:Pak bych mohl stejným způsobem tvrdit "Tepelná elektrárna jako hardware a technický prostředek k převodu chemické energie vzniklé z fotosyntézy a uložené v uhlí není zdarma. Elektřina z něho ale ano... Prehistorický prales nám fakturu nikdy nevystaví...mypower.cz píše:FVE jako hardware a technický prostředek k převodu světla na elektřinu není zdarma. Elektřina z ní ale ano..... Slunce nám fakturu nikdy nevystaví, ...
Třeba doly pro krmení uhelky taky nebyly zdarma, že jo, nebo cena nového odsíření tak, aby tolik neotravovaly ovzduší apod. obvykle co se komu hodí. Pak cena za elektřinu z tepelné elektrárny výjde pochopitelně jako strašné hausnumero u každého totálně jinak a přitom výhody tepelné elektrárny jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny. "
No nemusi takze pri srovnani HW u uhelky a jinych "komercnich" vydrbu s HW FV a nasledne premene energie je zcestne.
Obcas jsem na vazkach proc si vlastne, nekteri na foru poridili FV!!!!
Stacil poridit SITON a pak je srovnani s DS bezkonkurencni.
Takze Admin pravdu mel, a mozna i hromada lidi na foru maji jiny cil nez financni navratnost sve investice do FV.
Treba to co se deje v posledni dobe s pocasim. A to tak, ze takhle vymetenou oblohu jsem naposled vidival pred 25lety.
A Kybosi musis sam uznat, ze pri trose vyuziti mozku v hlave cloveka se s energii da nakladat hospodarneji , nez tak jak dnesni typ cloveka umi energii doslova "prodrbat"
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
I když jsem velkým příznivcem elektromobilů, jít touto cestou se nemůže vyplatit nikdy. I nám se někdy naše elektrárna vyplatí, pokud si ji uděláme sami. Jinak je to investice nenávratná. ( Ano, vím bumlaji, jsem lhář.)
Ona nevyplacenost se skrývá v " šikovný kutil strávil přestavbou kolem 500 hodin", a "svůj dům nechal nainstalovat fotovoltaické panely. takže vůz může nabíjet prakticky zadarmo." Tyto skryté nutné vedlejší výdaje určují, že jde jen a jen o fandovství s nicotným využitím.
Dovedu si představit jen jeden způsob jak udělat takovou přestavbu ekonomicky výhodnou. Na příklad, pokud bychom v našich podmínkách, udělali typovou přestavbu na elektromobil u fabie. Nebylo by třeba různých ústrků ze strany výrobce, a ona sada by byla sestavena s běžně dostupných dílů, případně jako stavebnice. Nebylo by třeba různých žádostí a schvalování. No a jelikož je ve větách příliš mnoho kondicionálů, je zřejmé, že je to jen a jen fantazie.
Tudíž ano, můžeme maníkovy z USA poblahopřát k dobrému výsledku, jistě z něho má převelikou radost, ale pro naše evropskounijní české podmínky jsou takovéto přestavby přílišné nepřekročitelné překážky.
Ona nevyplacenost se skrývá v " šikovný kutil strávil přestavbou kolem 500 hodin", a "svůj dům nechal nainstalovat fotovoltaické panely. takže vůz může nabíjet prakticky zadarmo." Tyto skryté nutné vedlejší výdaje určují, že jde jen a jen o fandovství s nicotným využitím.
Dovedu si představit jen jeden způsob jak udělat takovou přestavbu ekonomicky výhodnou. Na příklad, pokud bychom v našich podmínkách, udělali typovou přestavbu na elektromobil u fabie. Nebylo by třeba různých ústrků ze strany výrobce, a ona sada by byla sestavena s běžně dostupných dílů, případně jako stavebnice. Nebylo by třeba různých žádostí a schvalování. No a jelikož je ve větách příliš mnoho kondicionálů, je zřejmé, že je to jen a jen fantazie.
Tudíž ano, můžeme maníkovy z USA poblahopřát k dobrému výsledku, jistě z něho má převelikou radost, ale pro naše evropskounijní české podmínky jsou takovéto přestavby přílišné nepřekročitelné překážky.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
No ono stačí pochopit proces a pak je vše náhle zřetelnější. Takže těžba křemene a ládování do procesu u výrovy fotovoltaických panelů je srovnáno s "elektromagneticke zareni ze slunce"????NOPARasito píše:....
Jestli jsem to pochopil, tak tezba uhli, dovoz a ladovani do procesu a to i u jaderne je srovnavano, tak jako elektromagneticke zareni ze slunce??? .............
Na počátku je vždy a za každých okolností slunce, něco dáme mezi tento počátek a konec a ve výsledku dostaneme elektrickou energii. Ten díl mezi začátkem a koncem je určující k určení efektivity procesu. Je to smutné, ale velkovýroba EE v uhelné elektrárně je efektivnější, než výrova pomocí fotovoltaického panelu. Efektivita EE z FV panelů je na počátku svého ekonomického životního cyklu, tudíž je to vcelku přirozené. Pokud lépe naložíme s akumulací, přejdeme u spotřebičů k DC napájení, věřím, že se poměry změní ve prospěch fotovoltaiky. Nalhávat si v současné vývojové etapě, jek je ta FVE efektivní je známka nepochopení problematiky.
A abych neopomenul jednu velikou pravdu. Kybos má vždycky pravdu. Nechtějte se s kybosem přít, nebo dopadnete stejně jak já. Vždy v prohře.
Naposledy upravil(a) střídač_N dne sob dub 11, 2020 9:47 am, celkem upraveno 2 x.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Koukam kybosi, ze u vas doma pokazde kdyz koupite novou zarovku, nebo vypinac, zasuvku, jistic, prodluzku, UPSku, adapter, rozdvojku, nebo kdo vi co, zvedne se vam o tuto castku cena el.en na nekolik let. No proc ne. Kazdy na fakture za elektrinu vidime neco jineho. Ja cenu elektriny, vy cenu elektriny a vsech dle vas souvisejicich veci i kdyz tam napsany nejsou. Nekdo je na tom az tak, ze vidi i faktury vystavene sluncem a faktury od dodavatele FVE si plete s fakturami za el.en. Proc ne, i to se muze stat.kybos píše:Pak bych mohl stejným způsobem tvrdit "Tepelná elektrárna jako hardware a technický prostředek k převodu chemické energie vzniklé z fotosyntézy a uložené v uhlí není zdarma. Elektřina z něho ale ano... Prehistorický prales nám fakturu nikdy nevystaví...mypower.cz píše:FVE jako hardware a technický prostředek k převodu světla na elektřinu není zdarma. Elektřina z ní ale ano..... Slunce nám fakturu nikdy nevystaví, ...
Třeba doly pro krmení uhelky taky nebyly zdarma, že jo, nebo cena nového odsíření tak, aby tolik neotravovaly ovzduší apod. obvykle co se komu hodí. Pak cena za elektřinu z tepelné elektrárny výjde pochopitelně jako strašné hausnumero u každého totálně jinak a přitom výhody tepelné elektrárny jsou úplně jinde než v nějaké vykombinované ceně elektřiny. "
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
ono to vyplatise nevypaltise je takovy dost relativni. Strasne to zalezi na prioritach a uhlu pohledu. Ja to nedelam pro navratnost ano je to kun, ciste ekonomicky nenavratny. Ale s jednim aspon pro me velice dulezitym bocnim efektem - velmi podstatne snizuje stale mesicni platby. Stejne tak zatepleni. Chci letost delat fasadu a zateplit naklady mam propoctene na min 250kkc. Navratnost? pokud vubec nekdy tak 20 let to bude minimalne. Ale zase mi to snizi nutne mesicni naklady. Toto je pro me dulezitejsi nez hotovost na uctu.
Beru to jako takovy maly pripojisteni pro pripad zmenseni, nebo vypadku prijmu z jakychkoliv duvodu.
takze at si kazdy rika co chce me se to vyplati...
Beru to jako takovy maly pripojisteni pro pripad zmenseni, nebo vypadku prijmu z jakychkoliv duvodu.
takze at si kazdy rika co chce me se to vyplati...
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: ned srp 05, 2012 10:41 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
No když to vezmeme doslova tak energie ze slunce je zadarmo ale abychom ji mohli využít v podobě elektrické energie musíme investovat peníze které bychom normálně při odběru ze sítě energetikům nedali, tam jim to platímé (to technické vybavení na získání a přeměnu energie na elektrickjou energii).
Tedy nelze oddělovat čistou energii ze slunce a investované prostředky k její přeměnně. Za mne tedy doma vyrobená elektrická energie ze slunce NENÍ zadarmo (sluneční ano)
Pavel
Tedy nelze oddělovat čistou energii ze slunce a investované prostředky k její přeměnně. Za mne tedy doma vyrobená elektrická energie ze slunce NENÍ zadarmo (sluneční ano)
Pavel
7,1kWp - 8x3 panely Renesola 240Wp, 2x3x235Wp lightway, 2xTristat TS60, trakční 48V 2x750Ah olovo, 2xměnič Studer XTM 4000, SDS Micro, solární dvouosý tracker se třemi panely
-
- Příspěvky: 94
- Registrován: ned lis 04, 2018 8:33 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Ano , je to jen bláznovství.. Mám a měl jsem EV před 10 léty, 7x200Ah olovo 12kW motor - koupeno jako přestavba z DE a mělo to čeké papíry, jinak to byl koupený nepojízdný šrot. 2 roky buzerací na úřadech, STK buzerace udělat technickou a nejvíc byla kontrola emisí. Ano bylo tp před 10 lety.. Před rokem byla jízda na NiCd PSA vozidlo a nyní jezdím na Liion Ionemstřídač_N píše:I když jsem velkým příznivcem elektromobilů, jít touto cestou se nemůže vyplatit nikdy. I nám se někdy naše elektrárna vyplatí, pokud si ji uděláme sami. Jinak je to investice nenávratná. ( Ano, vím bumlaji, jsem lhář.)
Ona nevyplacenost se skrývá v " šikovný kutil strávil přestavbou kolem 500 hodin", a "svůj dům nechal nainstalovat fotovoltaické panely. takže vůz může nabíjet prakticky zadarmo." Tyto skryté nutné vedlejší výdaje určují, že jde jen a jen o fandovství s nicotným využitím.
Dovedu si představit jen jeden způsob jak udělat takovou přestavbu ekonomicky výhodnou. Na příklad, pokud bychom v našich podmínkách, udělali typovou přestavbu na elektromobil u fabie. Nebylo by třeba různých ústrků ze strany výrobce, a ona sada by byla sestavena s běžně dostupných dílů, případně jako stavebnice. Nebylo by třeba různých žádostí a schvalování. No a jelikož je ve větách příliš mnoho kondicionálů, je zřejmé, že je to jen a jen fantazie.
Tudíž ano, můžeme maníkovy z USA poblahopřát k dobrému výsledku, jistě z něho má převelikou radost, ale pro naše evropskounijní české podmínky jsou takovéto přestavby přílišné nepřekročitelné překážky.
Nevyplatí se to, i když to doma nabíjím čistě z FVE, je spočtená energie od DS stále levnější.
Ale bez takových lidí by svět přišel o tohle kutilství..
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Podle vyse uvedeneho jsme-li ve stavu, ze mame na pozemku pripojku el.en s urcitou cenou el.en. z ni vylezajici, a mame jen pozemek s pripojkou a nic dal, pak nasledna cena zakladu, stavby baraku a rozvodu nam k tomu, abychom si sedli do obyvaku a pustili televizi, zvysi cenu el.en. o nejmene 10 tisic za kwh po dobu aspon 30ti let. No ve skutecnosti to tak neni. Cena elektriny je stale stejna a my platime hypoteku. Ze by nekdo hypo zapocitaval do ceny el.en. protoze prevadi elektrinu z mista pripojky do mista obyvaku, kde je zasuvka napajejici televizi, strecha nad hlavou a jine komforty, ktere staly nekolik mega, to si nejsem jisty. Ale u FVE je to jakasi specialni moda posledni dobou.pkougl píše:No když to vezmeme doslova tak energie ze slunce je zadarmo ale abychom ji mohli využít v podobě elektrické energie musíme investovat peníze které bychom normálně při odběru ze sítě energetikům nedali, tam jim to platímé (to technické vybavení na získání a přeměnu energie na elektrickjou energii).
Tedy nelze oddělovat čistou energii ze slunce a investované prostředky k její přeměnně. Za mne tedy doma vyrobená elektrická energie ze slunce NENÍ zadarmo (sluneční ano)
Pavel
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Trosku mimo misu. Tezbou kremene do fotovoltaickeho panelu jsi zatahl nesmysl do Hardware!!!!!!střídač_N píše:No ono stačí pochopit proces a pak je vše náhle zřetelnější. Takže těžba křemene a ládování do procesu u výrovy fotovoltaických panelů je srovnáno s "elektromagneticke zareni ze slunce"????NOPARasito píše:....
Jestli jsem to pochopil, tak tezba uhli, dovoz a ladovani do procesu a to i u jaderne je srovnavano, tak jako elektromagneticke zareni ze slunce??? .............
Na počátku je vždy a za každých okolností slunce, něco dáme mezi tento počátek a konec a ve výsledku dostaneme elektrickou energii. Ten díl mezi začátkem a koncem je určující k určení efektivity procesu. Je to smutné, ale velkovýroba EE v uhelné elektrárně je efektivnější, než výrova pomocí fotovoltaického panelu. Efektivita EE z FV panelů je na počátku svého ekonomického životního cyklu, tudíž je to vcelku přirozené. Pokud lépe naložíme s akumulací, přejdeme u spotřebičů k DC napájení, věřím, že se poměry změní ve prospěch fotovoltaiky. Nalhávat si v současné vývojové etapě, jek je ta FVE efektivní je známka nepochopení problematiky.
A abych neopomenul jednu velikou pravdu. Kybos má vždycky pravdu. Nechtějte se s kybosem přít, nebo dopadnete stejně jak já. Vždy v prohře.
Ja se bavil o vstupni energii. U uhelky je vstup uhli a to do kotle nenaskace samo ze zeme. Do FVe ale zareni naskace samo . A s efektivitou treba 15% u FVe je to vstup hned ze zdroje a fosilnich paliv tento proces trva treba tisice let. Dost docela je mozne, ze kdyby jsme zapocitali energii, co byla vyuzita na premenu fosilii budeme razem na 5% .
To jen tak k vyuziti energie, kterou si planeta uklada, samozrejme proto, aby ji lide vyhrabali a zoxidovali do procesu. To je poslani cloveka vuci planete od koho???
Jo jeste me pak muze zase nekdo zase vsadit takovy srandy jako kolik energie se pouzije na vyrobu FV komponent a jak dlouho na sebe energii musi vracet.(to jsou samozrejme nesmyslne cisla, vzdy nekde v clankach o loby proti vlastni FVe, jelikoz pak prichazi paraziti o kacky.)
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Admine, použil jsem tvá slova, abys snadněji pochopil, že původ energie z FVE i z uhelky je shodný. V obou případech tato energie pochází ze slunce a je tedy, jak tvrdíš, zdarma. V případě uhelky jen prošla fotosyntézou do dřeva, zuhelnatěním, spálením do formy tepla a přes páru do turbíny a generátoru. V případě FVE se konvertuje v kolektorech přímo a chybí tedy možnost řízení akumulace pro vyrovnání odběrového diagramu. Původ energie je tedy shodný bez ohledu na to, zda si "koupite novou zarovku, nebo vypinac, zasuvku, jistic, prodluzku, UPSku, adapter, rozdvojku, nebo kdo vi co".mypower.cz píše:Koukam kybosi, ze u vas doma pokazde kdyz koupite novou zarovku, nebo vypinac, zasuvku, jistic, prodluzku, UPSku, adapter, rozdvojku, nebo kdo vi co, zvedne se vam o tuto castku cena el.en na nekolik let. No proc ne. Kazdy na fakture za elektrinu vidime neco jineho. Ja cenu elektriny, vy cenu elektriny a vsech dle vas souvisejicich veci i kdyz tam napsany nejsou. Nekdo je na tom az tak, ze vidi i faktury vystavene sluncem a faktury od dodavatele FVE si plete s fakturami za el.en. Proc ne, i to se muze stat.
Pokud tedy budu parafrázovat tvá slova: Jenže platí za elektrárnu, ne za elektřinu, která do ní z jedné strany zadarmo leze ve formě světla a z druhé z ní zadarmo leze ve formě elektřiny.
Pak to musí platit pro oba srovnávané zdroje.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Tos jako neni co chapat, pac primer je uplne mimo... kybosi to uhli tam do toho kotle samo nenaskace, samo se nevytezi a je ho navic celkem omezene mnozstvi. Takze dalsi naklady s dopravou a kdo vi cim uz jen pri ziskavani surovin a nasledneho cisteni bordelu, ktery z tech surovin vyleze po odebrani energie.kybos píše:Admine, použil jsem tvá slova, abys snadněji pochopil, že původ energie z FVE i z uhelky je shodný. V obou případech tato energie pochází ze slunce a je tedy, jak tvrdíš, zdarma.
Jak rikam jestli vy platite za elektrinu z vlastni FVE, klidne platte co chcete, to je vec kazdeho. Ja za elektrinu ze sve FVE neplatim nikomu ani korunu, zadne mesicni faktury mi za elektriku na chate nechodi a jestli jo, tak mi je ukazte. Asi mam lepsiho dodavatele energie ze slunce, holt to se neda nic delat.
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Admine, to uhlí chápej jen jako určitou formu akumulace energie, která se u FVE řeší formou chemického akumulátoru. I v tomto případě akumulace nutně vznikají náklady na těžbu surovin a následné likvidace opotřebených akumulátorů. I akumulátory je potřeba dopravovat (a není to tak snadné jako u uhlí, je to nebezpečný náklad). Surovin pro výrobu současné technologie chemických akumulátorů je také omezené množství, dokonce bych si troufl tvrdit, že lithia je alespoň u nás k dispozici méně než uhlí.mypower.cz píše:... kybosi to uhli tam do toho kotle samo nenaskace, samo se nevytezi a je ho navic celkem omezene mnozstvi. Takze dalsi naklady s dopravou a kdo vi cim uz jen pri ziskavani surovin a nasledneho cisteni bordelu, ktery z tech surovin vyleze po odebrani energie.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Tak jisteze, i u stavby baraku vznikaji naklady na dovedeni elektriny z hranice pozemku do baraku. A co teprv vody a plynu. Cena tech komodit, tedy elektriny, plynu nebo vody od toho, kdo nam ji dodava se stale i pres to nemeni. A ze slunce je zdarma. K tem akumulatorum opotrebovanym, nezapomenme na naklady a spotrebu lidi, kteri ty aku likviduji, bez nich by aku nikdo nelikvidoval, a co teprv jejich rodiny, maminky a tatinkove a dedeckove a babicky, bez kterych by nebyli lidi na likvidaci aku. A takhle muzeme kombinovat hrusky a jablka donekonecna a dostat se k nekonecne cene energie ze slunce. Jak se komu libi. Stale to nic nemeni na faktu, ze slunce nam fakturu za elektrinu proste nevystavi. Tecka.kybos píše:Admine, to uhlí chápej jen jako určitou formu akumulace energie, která se u FVE řeší formou chemického akumulátoru. I v tomto případě akumulace nutně vznikají náklady na těžbu surovin a následné likvidace opotřebených akumulátorů. I akumulátory je potřeba dopravovat (a není to tak snadné jako u uhlí, je to nebezpečný náklad). Surovin pro výrobu současné technologie chemických akumulátorů je také omezené množství, dokonce bych si troufl tvrdit, že lithia je alespoň u nás k dispozici méně než uhlí.mypower.cz píše:... kybosi to uhli tam do toho kotle samo nenaskace, samo se nevytezi a je ho navic celkem omezene mnozstvi. Takze dalsi naklady s dopravou a kdo vi cim uz jen pri ziskavani surovin a nasledneho cisteni bordelu, ktery z tech surovin vyleze po odebrani energie.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ochrana FVE - starý dům
od Jarin » » v Jističe, přepěťové ochrany, ochrana proti blesku
ochrana FVE - starý dům
- 30 Odpovědi
- 4194 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bol-St
-
-
- 5 Odpovědi
- 2308 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
- 12 Odpovědi
- 1025 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
má smysl repasovat starý termický kolektor FSC24 od 4T
od ZdZ » » v Fototermika
má smysl repasovat starý termický kolektor FSC24 od 4T
- 43 Odpovědi
- 2837 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ZdZ
-
-
- 68 Odpovědi
- 4408 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR