HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od youda »

Ano, jistič 3x25 znamená 3 fáze, každá 25A.
Určitě bych nesnižoval bezhlavě, ale opravdu až po pořízení FVE, ve vašem připadě ještě navíc po pořízení Tesly S P100D, a ročním monitoringu odběrů z DS a z panelů. Mimochodem, elektromobil se dá nabíjet i z panelů a tuším že tu někdo snad provozuje i veřejnou FVE nabíječku (nebo to možná bylo na fóru rozpad.cz?) Jinak elektromobil je krásná věc, jestli natankovat plnou nádž (800km) za 2000 Kč nebo za 400 Kč to je sakra rozdíl ;)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od rottenkiwi »

Lenže niektoré el. nemajú 3f nabíjačku, majú len 10 A / 16 A / 32 A / 240 V
a tu už potrebujete poriadny menič, ak to chcete nabiť 32 A prúdom.

Aj tých 10 kWp je pekných, ak máte auto v tom čase doma, ale vačšinou je auto
v meste resp. na parkovisku pred fabrikou a tam sa toho veľa nenabije, takže
k tomu treba ešte 30 kWh LiFE, ak to chcete nabíjať doma v noci.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od youda »

Hele a co koupit ty auta dve? Tak by se jednim mohlo jezdit a druhy by se zatim doma v klidu nabijelo, treba i tyden :)

Manzelka stejne bude chtit taky auto pro sebe.

Rottenkiwi: opravdu by na nocni dobiti Tesly se 100KWh baterii stacilo 30KWh LiFePo? To jako ze by se kazdej den docucla jen ta trocha co se projela, ze? Ikdyz nevim jestli bych chtel huntovat baterky tim, ze budu prelejvat elektrony tam a zpatky... to radeji to druhy vozitko :)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
příspěvek k youda čas 12:19 PM
Nabiječku z místního fora provozuje kodl 69. Další veřejnou nabiječku má třeba pan Kubiš.
To je majitel prvního elektromobilu v čr.
Více o panu Kubišovi a jak kupoval první elektromobil najdete zde
https://auto.idnes.cz/elektromobil-niss ... _testy_fdv
Pokud se zamýšlíte nad jističem v souvislosti s nabiječkou pro elektromobil, tak
Výkon pro 3f se počítá jako P je odmocnina ze 3 x I x U. Takže i nejmenší jistič 3 x 10A propouští
příkon 6,5kW.
Elektromobil natankovat za 400Kč by bylo krásné, kdyby to platilo na věčné časy.
Ale elktrochemický aku v elektromobilu má svoji životnost. A nadšení nás po letech může
přejít, když uplynou nějaké roky a najednou nás čeká platba za nový aku , např. náhradní nový aku k
Opel Ampera stojí 250 000. Kč.
Za ty peníze je už úplně nové auto se spalovacím motorem. Ale jinak jo, elektromobily se mi líbí
i když si zatím nový elektromobil nekoupím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od marko250 »

Není to tak zlé s baterkama v Tesle https://www.teslafan.cz/clanky/400-000- ... erie-je-93

Já potřebuji 20 000km/rok,takže konkrétně model S by mě přežil :-) A ten taxík je provozován v tom nejhorším možném režimu na baterky.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od youda »

Nemohl jsem se dopočítat toho 3f výkonu, tak jsem si to raději našel a vyzkoušel, vychází to krásně :)

3f výkon P = sqrt(3) * U * I * cos(fi)
1.732 * 400V * 10A * 1 = 6.928 KW
_____________________________
sqrt(3) = 1.732...
U = napětí fáze-to-fáze (400V)
I = proud každé fáze
cos(fi) = fázový posuv mezi napětím a proudem
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
Pro marko 250 :Elektrochemický aku má omezenou životnost. Po dobu životnosti aku, můžete najet jako taxikář
stovky tis.km. Nebo jako marko 250 jen 20tis.km / rok protože marko 250 není taxikář a najede proto málo.
Pro elektrochemický aku neplatí, že elektromobil budu šetřit tím, že ho zavřu do garáže na 20 roků
a vyjedu jen jednou za 20 roků a budu se radovat, že tímto způsobem mně elektromobil a jediný aku
vydrží 100 roků a tak jediný aku v TESLA mně přežije.
V odkazu, na TESLA, který uvedl marko 250 se uvádí, že společnost Tesla dává osmiletou záruku na
neomezený počet km.
Čím více km se Vám podaří najet v době životnosti aku, je to pro Vás jen dobré a lepší.
Tedy využít zmíněný elektromobil je ideální např. pro nepřetržitou službu taxikáře. Pokud někdo najede
jen málo km každý rok, tak nevyužije životnost aku tak, jako to dokázal ten taxikář.
Ale vúbec neplatí, že když budu jezdit málo, aku TESLA mně přežije a bude funkční i za 100 roků, protože jsem jezdil
málo auto TESLA šetřil a dělám si nárok, že mně aku musí přežít. Mimochodem nevíte náhodou, kolik stojí náhradní
nový aku k TESLA ? Protože i TESLA má aku s omezenou životností.
Já bych cenu nového náhradního aku TESLA typoval tak mezi 400tis.Kč až 600 tis.Kč.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od rottenkiwi »

Mnohé el. majú vo výbave 3 f x 400 V konektor, ale využívajú len 1 fázu,
takže s 32 A konektorom je to 32 x 240 V výkonu.
Preto to nemožete počítať ako to počítate.

Aby ste mohli využívať 3 x 16 alebo 32 A, musíte mať extra nabíjaciu stanicu
a za tú si už doplatíte, alebo pojdete dobíjať na 50 kW DC.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od ota »

Podotek k životnosti aku Tesla:
Výrobce garantuje ze auto bude po 8 letech provozuschopné. Dosáhne toho tak ze některé z akubloků které odejdou software odpojí a auto bude jezdit na ty akubloky které budou tou dobou ještě použitelné.
To neznamená ze celá baterie bude tou dobou funkční.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

tak tak , v Eutech sou 1F nabíječe , minimálně jeden (logicky :D ) nebo tři :arrow: tojest 3 x 231V . Při 1f nabíjení jede jen jeden a při 3f nabíjení oba tři . Je to levnější i pro výrobu - jen jeden typ v miliónových počtech :yes: . Bavil jsem se s jedním Teslistou o Teslách (nebo trenclích ? :lol: ) , říkal že mu blbnul jeden nabíječ a v servisu mu jej vyměnili .

Ad baterka do Tesly - na ebaji se občas objeví s cenou kolem 0,5MKč , "jetá" .

Záruka na aku není to samé jako životnost aku . Onen taxikář měl závadu při nabíjení , se články samotnými to nemuselo mýt nic společného , problém mohl být v elektronice . jelikož je to vše v jedný škatuli tak to vyměnili celý - dnes běžná "servisní" praxe .

Obecně - nic není na věky , vše od počátku spěje ke konci :idea: . V dnešní době je vše spotřebním zbožím - po použití zahodit a koupit další :hell: . Za investici lze považovat koupi veterána (co se dopravních prostředků týče) , těm cena roste , nikoli u nových pohybovadel . Někdo chce Fábii tak si pořídí Fábii , někdo chce Mercedesa tak si pořídí Mercedesa , někdo chce Leafa tak si pořídí Leafa a kdo chce Teslu tak si pořídí Teslu .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od brumlaj »

kyocera píše:........Více o panu Kubišovi a jak kupoval první elektromobil najdete zde ..
alternativně a to včetně jeho fotovoltaiky zde
kyocera píše:.....Ale elktrochemický aku v elektromobilu má svoji životnost. A nadšení nás po letech může
přejít, když uplynou nějaké roky a najednou nás čeká platba za nový aku , např. náhradní nový aku k
Opel Ampera stojí 250 000. Kč.
Za ty peníze je už úplně nové auto se spalovacím motorem. Ale jinak jo, elektromobily se mi líbí
i když si zatím nový elektromobil nekoupím.
Jeden konkrétní aku po sedmi letech v elektromobilu má dle počítadla 84% původní kapacity. Najede-li marko250 20kkm/rok, má za těch 7 let ušetřeno dle dříve udaných palivových cen 140000*1,6Kč=224kKč takže klidně může koupit ten spalovák, nebo dát na palivu ušetřené peníze do nového aku a ten starý šoupnout "zdarma" do sklepa k fotovoltaice. Nula od nuly pošla a oba nadále budete jezdit sedm let starým vozem. (a to předpokládám, že další ušetřené náklady hravě smažou ten rozdíl 250-224)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od marko250 »

:-) :-) :-) :-) Dobřé Tý! :-) Já potřebuji panely,baterek je nadbytek.A nějaká Tesla za 250tKč by nebyla? -hehe
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
rouchi
Příspěvky: 63
Registrován: čtv čer 11, 2015 7:22 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od rouchi »

Ahoj solárníci,
uběhlo pár let a já jsem zatím pořád nezrealizoval svůj projekt....
ale některé věci se změnily a dostal jsem nový čas a impuls toto opět začít řešit a realizovat...
Je jasný že na spoustě věcí se asi jen tak nikdo neshodne, ale i tak by bylo moc fajn, kdyby jsme tady shrnuli dnešní možnosti výstavby FVE na hranici 10kWp.
přece jenom doba za ty 4 roky zase trochu pokročila a zkušenosti spousty z Vás se tady rozšířily, nebo i nový výskumníci přibyli (youda) atd...
Už na tom zase pár dní sedím a trochu jsem si rozšířil obzory:
takže situace dovu domácností je u mě pořád stejná.... zároveň bych bral v potaz, že jsme zjistil, že příkon mého čerpadla není 5kW, ale "pouze" 3,7kW v 3f režimu, tj asi 1,25kW /f náběhový proud 13 A/f
každopádně po všech těch řešeních jsem došel k názoru že mi příjde blbost nenapájet z FVE dominantní spotřebič, který zároveň dokáže běžet (nastavením) zásadně v době výroby FVE a "nakumulované teplo" využívat v průběhu večera / noci
každopádně co byla asi hlavní překážka byl rozpočet.
ten by se dal momentálně "snížit" využitím dotace nová NZU (což vím, že je zde na foru sprosté slovo) ale i kdyby jsme v potaz nebrali, tak za ty roky zase nějaké koruny přibyli, takže rozpočet na cestě k soběstačnosti a nezávislosti případně větší ekologičnosti narostl.
Docela se mi líbí nastavení youdovy elektrárny, který jede heslem když nejde něco silou tak to půjde ještě větší silou.. :D
předpokládám, že má jednu z největších elektráren tady na foru... každopádně hodím na další příspěvek nějaké sesumírování možností a informací, které bych momentálně viděl sobě přístupné...
díky kdo se s mojí maličkostí otravujete a případně máte i chuť si tohle dočíst a přispívat a radit nějaké realizační možnosti.
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od kyocera »

marko250 píše::-) :-) :-) :-) Dobřé Tý! :-) Já potřebuji panely,baterek je nadbytek.A nějaká Tesla za 250tKč by nebyla? -hehe
Zdravím,
jako červená nitˇse některými vlákny vine to co by se dalo nazvat zjednodušeně neplátežnost.
Prostě někteří členové fora by stále chtěli stále maximum muziky za skoro žádné peníze.
Ale to není možné. Vždy stojí něco vývoj, vždy stojí něco součástky a vždy stojí něco i
kvalita v souvislosti s reprodukovatelností výroby .
Neberte Marko 250 za typický příklad. Ale právě u Marko 250 se dá vysledovat v textech opakovaně
neplátežnost, tedy neochota platit za za zboží technicky definovaných stálých parametrů.
Jednou to může být nějaký balancer, podruhé nějaký měnič, mohl bych najít v minulých výrocích Marko 250
a tady požaduje Marko 250 zase levnou TESLU.
Jedno rčení říká, že z h..na bič neupleteš. Ale Marko 250 se neustále o to snaží.
Marko 250 neberte to nijak osobně. Je to jen příklad snahy dohnat jakéhokoliv výrobce do záporných zisků.
A slovo neplátežnost znamená neochotu platit za reálné ceny.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
kyocera
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
brumlaj píše
jeden konkrétní aku po sedmi letech v elektromobilu má dle počítadla 84% původní kapacity. Najede-li marko250 20kkm/rok, má za těch 7 let ušetřeno dle dříve udaných palivových cen 140000*1,6Kč=224kKč takže klidně může koupit ten spalovák, nebo dát na palivu ušetřené peníze do nového aku a ten starý šoupnout "zdarma" do sklepa k fotovoltaice. Nula od nuly pošla a oba nadále budete jezdit sedm let starým vozem. (a to předpokládám, že další ušetřené náklady hravě smažou ten rozdíl 250-224) konec citace.
Jenže zkusme se podívat na aku třeba dracevo. ten v minulých textech uvádí, že některé články jsou KO už po
6ti rocích provozu jeho elektromobilu. A těch 6 roků je zatraceně málo...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
rouchi
Příspěvky: 63
Registrován: čtv čer 11, 2015 7:22 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od rouchi »

Rozpočet 500 000kč
požadavek - být zelenější, méně závislý a nehledět primárně na návratnost, ale na efektivitu vynaložených financí za cestou k snížení závislosti na monopolech a ekologii (děláme to pro naše děti) pro připojení v hybridním režimu nad 3,7kw musí být systém 3fázový...
instalovaný výkon 8 - 10kWp polykrystal
bateriové úložiště 10 - 20kWh LiFePo4

Měnič - musí mít funkci přisosávání výkonu ze sítě z důvodu souběhu T4 s dalšími Výkonovými spotřebiči (pračka sušička, nebo sporák) (předpoklad přisosávání v době kdy svítí slunce a nestačí výkon....) přetoky posílat - příp, prodávat do sítě)
Takže co se týče panelů, tak jako nejefektivnější variantu jsme našel Canadian solar od ev-power - 35ks za 78 650 = 9,8kWp výkonu
Infinisolar pokud vím, tak umí přisosávat ze sítě (RATED POWER IN HYBRID MODE 3x 9kW) , -nevýhoda je velká spotřeba
GoodWe (myslim, že neumí přisosávat)
Fronious symo (nevím proč stojí 10kW jen cca 50k ale domnívám se že právě neumí přisosávat ze sítě)
Struder (asi dost dobrý, ale taky i drahý řešení) umí přisosávat...
Victron (vyjde asi jako struder možná o něco levněji) nejspíš by měl taky umět přisosávat
SME
Schneider electric (co vim, tak nemá 3f měnič ale určitě jdou stacknout 2 k ksobě, ale nevím jestli jdou stacknout i 3... každopádně nevím jak v konfigurací více měničů (např 3x struder/ victron) funguje bateriové úložiště... předpokládám, připojení jednoho bateriového úložiště

baterie: co zvolit ? youdo proč jsi vyměnil Winstony za pylontech ? příjde ti to lepší řešení, inteligentnější, trvanlivější, kompatibilnější, nebo snad levnější ?
Zde by se mi líbila např baterie od sonnenbatterie 10 - 20kW ale máte s tím někdo zkušenosti, jaké to má výhody oproti pylontechu, (uvádějí např. 10tis nabíjecích cyklů) co mám informace jsou také rozšiřitelné... atd...
další kdo dělá baterie je např. Fronious nebo dokonce SMA dodava a jede s nějakými LG Chem kde ale na netu dohledatelné ceny stojí 10kW cca 190tis což už mi přijde na 10kWp dost.... předpokládám, že ten sonnen bude stát podobně.... paks e ptám proč nevzít klasickou skládačku winstonky 400AH = 20kW s balancovanim atd by to mohlo dávat cca 240tis jak to pak ale komunikuje dál s PC, střídačem celým systémem atd ?
myslím, že tady by to chtělo mít limit do 250k, jinak je to rozpočtem out...

no a nakonec... kde to všechno pořídit... (shánět někde z číny) nebo od místních prodejců... ?
Díky za rady a ať to pěkně svítí....
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od volente »

Můj dotaz zní, proč má sakra baterie komunikovat s něčím-někým. Baterie má plnit svoji funkci, nabíjet se a vybíjet se, nebo je to snad tiskový mluvčí?
Jestli chce někdo mít úplný a přesný přístup k datům o momentální kondici systému, tak si zvolí nějaký systém informatiky, který ho bude, třeba přes satelit, informovat i na dovolené na Novém Zélandu.
Omlouvám se, ale opravdu nesnáším zbytečnou elektroniku.
Vím že problém LiFePo spočívá v tom že se podle napětí nedá určit SOC, ale tohle se dá řešit i bez nehlídatelné a neovlivnitelné komunikace zavřené a blokované v bedně s články.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Jozef51
Příspěvky: 493
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od Jozef51 »

volente píše:Můj dotaz zní, proč má sakra baterie komunikovat s něčím-někým. Baterie má plnit svoji funkci, nabíjet se a vybíjet se, nebo je to snad tiskový mluvčí?...
volente, samozrejme odpovedat na Vasu otazku celkom neviem. Ale podla momentalne platnej teorie v mojom okoli - bateria ma komunikovat s cimkolvek pretoze je to moderne, modne az progresivne a mobilne (MMPaM). Dnes kazda bateria by mala byt charakterizovana vselicim ale najma poctom mikropocitacov na amperhodinu a svietivostou blikajucich LED-diod na kWh. Potom predate aj zbytocne nic s kapacitou 2.5kWh za nehorazne predrazenu sumu. Dnes je cena novych Li4.2V a LiFe... v maloobchode okolo 150$/kWh. Otazkou pre vyrobcou nie je co dat do krabice aby to fungovalo. Ale akym sposobom zvysit cenu zakladu na aspon 3-nasobok ale radsej 10-nasobok. Vysacka MMPaM zatial funguje.
kvako1
Příspěvky: 613
Registrován: ned lis 11, 2018 5:18 pm

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od kvako1 »

:lol: :lol: dnes co nemá bluetoth je kničemu a nemoderní :lol: :lol:
ale proč ne, pokuť je to zabava

baterii 10-20 kW na 3 faz je podle mě žalostně malo.
muj nazor je minimalně 10kW baterii na fazi.

ja teť stavim vlastně to co popisuješ.
zatim jsem se vešel do 200 000 kč. a da se říct že materialově mam už vše. teť skládám a dostavuju .
Bylo na tom ale moc práce a ještě bude.

8,8Kwp baterie 30kW měniče 3x5kW pip 5048. baterka bude ještě rozšířena na cca 50kW coš bude ještě do 50k kč.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... &start=300
FVE 17kWp na trackeru, 3xpip5048 3faz, baterie li ion 1160Ah cca 60kWh
jahodovák
Příspěvky: 2023
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvek od jahodovák »

Jozef51 píše:
volente píše:Můj dotaz zní, proč má sakra baterie komunikovat s něčím-někým. Baterie má plnit svoji funkci, nabíjet se a vybíjet se, nebo je to snad tiskový mluvčí?...
volente, samozrejme odpovedat na Vasu otazku celkom neviem. Ale podla momentalne platnej teorie v mojom okoli - bateria ma komunikovat s cimkolvek pretoze je to moderne, modne az progresivne a mobilne (MMPaM). Dnes kazda bateria by mala byt charakterizovana vselicim ale najma poctom mikropocitacov na amperhodinu a svietivostou blikajucich LED-diod na kWh. Potom predate aj zbytocne nic s kapacitou 2.5kWh za nehorazne predrazenu sumu. Dnes je cena novych Li4.2V a LiFe... v maloobchode okolo 150$/kWh. Otazkou pre vyrobcou nie je co dat do krabice aby to fungovalo. Ale akym sposobom zvysit cenu zakladu na aspon 3-nasobok ale radsej 10-nasobok. Vysacka MMPaM zatial funguje.
No bezdrátovou komunikaci to musí mít proto aby jsi mohl být snadněji sledován,ono by se jinak musel na tebe jít někdo podívat,takhle mu to pěkně pošleš sám...a elektrosmog je taky příjemný ba přímo zázračný jistě to přispěje k našemu zdraví :D
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek