3.3kWp klima a nabijeni auta

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od xdenser »

Zdravim
planuji mensi elektrarnu na garazi u baraku
podle ceny, vykonu a optimalneho pokryti dostupne plochy mi vysli nejlip panely 550Wp.
Tak ze mam 6x550Wp STC: VOC=49.8V ISC=13.99A VMP=41.6V IMP=13.23A
Mam take objednanou LIFEPO4 16S 48V 100AH s BMS z AE ktera pry podporuje komunikaci pres RS485 a CAN
to jeste uvudime co prijede.

Chci z toho nabjiet 1F EV ktery pres den vetsinou stoji pod barakem, ted' to nabijim 3Fx16A pres HDO, musim jeste zjistit jestli ten muj WB bude fungovat kdyz mu odpojim 2 faze, pak by to bylo jednoduchy pres 4+1 polovy prepinac prepnout na 3F/1F a HDO pres rele na vystup stridace - aby nabijeni se povolovalo jen kdyz jede menic
jenom ze v lete ja tolik s autem nejezdim a asi 5 dny v tydnu bude to bezet naprazdno, auto bere 200kWH/mesic v lete,
Podle https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html mi vychazi vyroba kolem 400kWh/mesic v lete.
tak chci tam jeste pripojit 1F klimatizacni jednotku ma jistic 13A, max proud podle specifikace 9,27A.
Auto muzu omezit stale na 8A , pripadne dodelat dynamicke rizeni nabijeni - WB ma na to vstup 0-6V, nejakou chytrou regulaci jsem schopen doprogramovat sam bud' pres RPI nebo Arduino.
Prebytky do DS posilat nechci, zaplatim i za legalizaci mikrozdroje ale chci jedno leto to propojit do DS na cerno aby se zjistilo jestli ta cela soustava ma smysl, takze chci se vyhnout pretokum.

Ted' stojim pred vyberem stridace asi Axpert VM III 5000W by to utahnoul s panelama do 6s co myslite?
Jen se mi nezda ta ucinnost 93%, divam se take na DEYE 3600W - ten ale uz na 100% pretoky nevylouci.
Pripadne poradte neco lepsiho. Za stridac ale nechci davat vic jak 40-50 tis.
Soban
Příspěvky: 3842
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: 3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od Soban »

Asi bych šel do tohoto měniče:

https://shop.mypower.cz/menic-kombinova ... 5200w-9766

Napětí na panelech může být do 430V což 6*50V = 300V což je OK pro správnou činnost by mělo být napětí od 200V

Dodá 5200W co je asi 22A a pokud vím auta na jednu fázi berou max 16A.
3,6kWp ::pv:: | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt*
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: 3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od xdenser »

A neni ten MUST PV1800 PRO - HV stridac kery ma bypass propojeny na vystup menice?
Takze v okamzik kdy se zastavi klima pri zrovna vybite baterce on udela pretok do DS?
cipis
Příspěvky: 5170
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: 3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od cipis »

Klimu přece nebudeš mít puštěnou, když budeš mít vybitou baterii. Tu snad pustíš, až bude baterka nabitá a bude furt ještě svítit ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: 3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od xdenser »

Ja ale nechci sledovat stav baterky kdyz mi bezi klima. Ona proste bezi jako lednice udrzuje nastavenou teplotu. Od toho je tam ten bypass aby pri vybite baterce a mraku spoterbic bezel dal.
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: 3.3kWp klima a nabijeni auta

Příspěvek od xdenser »

Tak jsem to dostavil.
Nakonec to je na Victronu MP II 3k, od 12 brezna vyrobilo 212Kwh, z toho 186 slo do auta.
WB jde prepnout na 1F, udelal jsem regulaci nabijeni signalem 0-10V, flow na Node-red mi ridi nabijeni podle vyroby.
neni to ale uplne plynule ale po 1A, nevim cim to je - WB nebo autem, ale staci to.
Cinska baterka 5kWh LifePO je ok. Victron ji vidi jako Pylontech pres CAN-BUS, jen ta stavajici verze Venus OS, omezuje nabiti na 52.4V, i kdyz baterka hlasi max 57V, to ale jde upravit ve Victronu pres SSH, na github u Victronu uz vidim ze to je opraveny.
Objednal jsem dalsi stejnou.
Budu to casem rozsirovat. Dlouho jsem resil kam to rozmistit, do garaze nebo do tech. mistosti v dome, ale kvuli baterce nechtel jsem to davat do garaze kde se netopi, nakonec jsem nasel starou ted' nevyuzitu pripojiku z domu do garaze 4x6, tak pak stacil jen kratky kablik do nove rozvodnice a pak k WB. Solarne kabely musel jsem holt dotahnout ulici 17m.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek