Desulfátor a BMV 700
Obnova kapacity baterií, desulfatace, DIY konstrukce desulfátoru, výsledky, měření, vhodnost použití, rady, tipy, návody, zkušenosti
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Desulfátor a BMV 700
Dobrý den všem, dostal jsem k Vánocům tento desulfátor - https://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena- ... /d-159417/ . Můžu ho připojit přímo k baterkám, když je mám zapojeny přes BMV 700? Bojím se, aby to ten BMV 700 těma pulzy nepoškodilo. Mám 4x Banner energy bull 230Ah do série na 48V, ted na zimu dá se říct spí, jsou stále nabity na 100%, nemají až do konce března žádný odběr, na střeše 1200Wp, regulátor Studer VT - 65.
Je rozdíl, když měřím hustotu elektrolytu při nabíjení, nebo musím baterie odpojit a měřit hustotu po určitém čase?
Je nějaká tabulka hustoty , kde by jsem zjistil, jak na tom baterky jsou? Např. 1.28 - 100%, 1.27 - např. 80%, 1.26 - 60% kapacity, nebo nějak tak? Teplota baterek je zhruba 5 st. celsia, mám tam teplotní čidlo k VT 65.
Moc děkuji.
Je rozdíl, když měřím hustotu elektrolytu při nabíjení, nebo musím baterie odpojit a měřit hustotu po určitém čase?
Je nějaká tabulka hustoty , kde by jsem zjistil, jak na tom baterky jsou? Např. 1.28 - 100%, 1.27 - např. 80%, 1.26 - 60% kapacity, nebo nějak tak? Teplota baterek je zhruba 5 st. celsia, mám tam teplotní čidlo k VT 65.
Moc děkuji.
-
- Příspěvky: 2409
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Desulfátor a BMV 700
Zdravím sako, díval jsem se na ten návod v odkazu a tam píší, že se desulfátor vypíná v tvém případě při 44V, což už by byli akumulátory hodně vybité v případě absence sluníčka !!, třeba je to jen chyba v návodu ??SAKO píše:Dobrý den všem, dostal jsem k Vánocům tento desulfátor - https://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena- ... /d-159417/ . Můžu ho připojit přímo k baterkám, když je mám zapojeny přes BMV 700? Bojím se, aby to ten BMV 700 těma pulzy nepoškodilo. Mám 4x Banner energy bull 230Ah do série na 48V, ted na zimu dá se říct spí, jsou stále nabity na 100%, nemají až do konce března žádný odběr, na střeše 1200Wp, regulátor Studer VT - 65.
Je rozdíl, když měřím hustotu elektrolytu při nabíjení, nebo musím baterie odpojit a měřit hustotu po určitém čase?
Je nějaká tabulka hustoty , kde by jsem zjistil, jak na tom baterky jsou? Např. 1.28 - 100%, 1.27 - např. 80%, 1.26 - 60% kapacity, nebo nějak tak? Teplota baterek je zhruba 5 st. celsia, mám tam teplotní čidlo k VT 65.
Moc děkuji.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Re: Desulfátor a BMV 700
Děkuji, ale nemusím to zapájet ted, když téměř vůbec nesvítí, mám ještě 3 měsíce čas, jde mi jenom o to, jestli se zapojením desulfátoru přímo na baterii nepoškodí těmi pulzy BMV 700. Nevíte to prosím někdo???
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Desulfátor a BMV 700
BMV je pro mě auto, takže nevím o co jde, (moje blbost). Já jsem desulfátor vyhodil poté co mi na plně nabité baterii začal cyklicky vypadávat měnič, neb pulzy zvedaly napětí nad ochranu přepětí měniče.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Desulfátor a BMV 700
Nevím či poškodíš nebo ne.Ale každopádně nebude stejně schopen počítat ,protože získané hodnoty pro něj budou nesmysl.Po dobu desulfatace bych doporučil ho odpojit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Re: Desulfátor a BMV 700
Dobrý den, co je lepší, jeden desusfátor samostatně na každou 12V baterii, nebo jeden, který umí 48V, na všechny 4 baterky společně? Nebo je to jedno? Už jsem se jednou ptal, nevíte, jestli to funguje, nepoužívá tento desulfátor někdo?
https://www.autoprofi.cz/nabijecky-auto ... 14214.html
Děkuji moc.
https://www.autoprofi.cz/nabijecky-auto ... 14214.html
Děkuji moc.
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Desulfátor a BMV 700
SAKO, ten desulfator mam. Je to desulfator ktory generuje iba vybijacie impulzy. Teda jeho primarnou vlastnostou je vytvaranie sulfatu kratkym pulzom velkej intenzity. Jeho najpozitivnejsou vlastnostou je to ze ho mozete namontovat aj do auta a nezrusi Vam elektroniku vyssim napatim. Ci aj naozaj regeneruje Pb bateriu neviem. Ziadny pozitivny vplyv na bateriu tejto skatuly som ale nezistil a povazujem ho za nejake auto"placebo" pre starostlivych autofanusikov a turningovych borcov.
Moja diagnoza - pre bateriu zbytocne, pre obchodnika bezpecny predaj a zisk, pre Vas (a aj pre mna) vydaj ktory sa nikdy nevrati.
Moja diagnoza - pre bateriu zbytocne, pre obchodnika bezpecny predaj a zisk, pre Vas (a aj pre mna) vydaj ktory sa nikdy nevrati.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Desulfátor a BMV 700
Když jsem četl, že se zase někdo snaží oživit mrtvolu desulfátorem, chtělo si napsat zase něco příkrýho, ale udržel jsem se.Jozef51 píše:....Moja diagnoza - pre bateriu zbytocne, pre obchodnika bezpecny predaj a zisk, pre Vas (a aj pre mna) vydaj ktory sa nikdy nevrati.
Pokud je olověnka starší, má opadané olovo, pokud je starší a zanedbávaná má opadané olovo a zbytek zasulfátovaný.
Ani na jednu variantu defulfátor nefunguje. Pokud by vůbec fungovat i na nové baterce.
U zdravé baterky je třeba občas nechat proběhnout vyrovnání ono známě "povaření". Nic jinýho na olovo nefunguje.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Desulfátor a BMV 700
už jsem to tu někde psal,ohledně baterie v autě co byla téměř rok vybitá,z důvodu úrazu a ročního pobytu v nemocnici baterii jsem nabil,měla jen 1,7V proud nechtěla vůbec,no ale nabila se po třech týdnech po nabití jsem udělal kapacitní zkoušku kdy baterie dala cca 55Ah z 60Ah staří baterie je cca 2roky z toho půlku prožila vybitá desulfátor nebyl použit vůbec, nyní je baterie v druhém provozovaném autě a funguje,desulfátor není věc co baterie spasí či zachrání mrtvé baterie,osobně si myslím používají li se baterie tak jak mají a správně se dobíjí není potřeba žádného desulfátoru
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Re: Desulfátor a BMV 700
Když jsem četl, že se zase někdo snaží oživit mrtvolu desulfátorem, chtělo si napsat zase něco příkrýho, ale udržel jsem se.- napsal střídač....
Nee, nechci nic oživovat, dostal jsem ho na vánoce 2016, leží v šuplíku, tak se jenom ptám, jestli ho nemám zapojit k mému 48V olovu, když už ho mám, ale jinak děkuji za odpovědi, bude ležet v šuplíku dál....
Nee, nechci nic oživovat, dostal jsem ho na vánoce 2016, leží v šuplíku, tak se jenom ptám, jestli ho nemám zapojit k mému 48V olovu, když už ho mám, ale jinak děkuji za odpovědi, bude ležet v šuplíku dál....
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 1558 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od KubisKV
-
- 2 Odpovědi
- 1092 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat
-
- 4 Odpovědi
- 801 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Driv3r
-
- 0 Odpovědi
- 730 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od palko
-
- 19 Odpovědi
- 3250 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od goodbie