Druhý život batérií z elektromobilu.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Druhý život batérií z elektromobilu.
Vďaka príspevku užívateľa Mike som sa dozvedel o Carlovy Hassinkovi z Holandska ktorý rozobera batérie s elektromobilov (Inak ak dakto chce ma aj kompletné batérie v cene aj 100/kWh.) Dlho som sa nerozmýšľal a dnes príšli dve drevené krabice a v nich 32 ks 40Ah blokov. Keď to rozoberiem tak otestujem kapacitu a výsledky zverejním . 1kWh staka +/- 185 eur. Je zo batéria z Mitsubishi Outlander.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Dake prvotne foto
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
No, tak batéria z Mitsubishi Outlander už je, tak jen doplnit toho Outlandera a je to v poho.trud píše:Vďaka príspevku.........
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Jaké limitní proudy mají ty články? Resp co to je za články?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Pri nabíjaní 1C a vybíjaní 1C maju udavanu zivotnost 5500 cyklov (Typ LEV50, toto su LEV40)..limitné prúdy sú vyššie...ale to je mne v solarnom syteme jedno...U mna to pojde max 0,2C nabíjanie a vybíjanie este menej..taktiež budme nabíjat len na 4V nie na 4,1V ako je datasheet.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7752
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Co mám zkušenosti s plackama a 18650, tak mezi 4V a 4.1V je celkem dost velká část kapacity, spíš bych to omezil na spodním konci, pod 3.5V už je prakticky konec.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Tak jest. Práve preto by som vsadil na nižšie napätia nabíjania a nepodliezal by som tých 3,5 - 3,4 V. Radšej nech sem-tam prepne na DS alebo na olovo alebo na iné lítium.
Je to ťažšie na vyregulovanie systému, ale ako parameter č. 1 by som stále držal životnosť, keď už je s tým toľko práce.
Je to ťažšie na vyregulovanie systému, ale ako parameter č. 1 by som stále držal životnosť, keď už je s tým toľko práce.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Práve horne napätie skracuje životnosť.. A dole končím na 3.45V...pozri si napätie aj tu na eshope predávaných uložisk založených na 18650.. Vždy končia nižšie.To je fakt ktorý sa sa dohladat aj na internete.. Vždy obmedziť hornú hranicu.Dakde som tu aj uvádzal kapacity pri nabiti 18650 na 4.2-4.1-4V pri 4V je to myslím okolo 20% menej kapacity.. Ale životnosť nasobne lepsia pod 3.45V sa v batérii nachádza +/- 5% kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Konecne som si cez vikend našiel čas to poskladat a pripojit k mojmu systému...takže dáke foto na ochutnávku .
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná ....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná ....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: pát bře 20, 2015 9:25 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
trud píše:Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná ....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.
Cín
9000Wp, 48v, 2x Pip-5048 MK paralelně, Li-ion 470Ah, ICC monitoring, GreenBonO vytěžovač
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=50768
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=50768
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Test kapacity článku 40Ah (3V-4,1V) z ojazdeného mitsubishi outlander...trvalo mi to trochu dlhšie nakolko mam len modelársku nabíjačku kde sa dá nastavit 4,1V. Takže tu sú výsledky.
Po 1 hod.... 4,06V - 2130mAh
2......... 4,04V - 4091mAh
3......... 4,03V - 6089mAh
4......... 4,01V - 8059mAh
5......... 3,99V - 10200mAh
6......... 3,96V - 12040mAh
7......... 3,92V - 14050mAh
8......... 3,90V - 16050mAh
potom som šiel spať a zapísal som až
18........ 3,47V - 36090mAh
18,5 .... 3,33V - 37100mAh
Test ukončený po cca 19 hod ... 3V -- 38,08 Ah.
Záťaž bola 2A.
Po 1 hod.... 4,06V - 2130mAh
2......... 4,04V - 4091mAh
3......... 4,03V - 6089mAh
4......... 4,01V - 8059mAh
5......... 3,99V - 10200mAh
6......... 3,96V - 12040mAh
7......... 3,92V - 14050mAh
8......... 3,90V - 16050mAh
potom som šiel spať a zapísal som až
18........ 3,47V - 36090mAh
18,5 .... 3,33V - 37100mAh
Test ukončený po cca 19 hod ... 3V -- 38,08 Ah.
Záťaž bola 2A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Našel jsem údaje k te 50 Ah.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.
Dík.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
No jo, ale kde ji ne mnoho jetou sehnat? Přecijen nastane doba, kdy nejslabší bude vhodné vyměnit.Janma píše:....Našel jsem údaje k te 50 Ah.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Kúsok plastovej tabule vyrezane otvory planzetakom, a dnu voltmetre z číny.. za pár centov.. Ja to mam v garáži... Švagor v obývačke a ten to ma pekne učesaneJanma píše:Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.
Podotýkam aj ja, aj švagor ideme bez balancerov...ked sa to začne rozchadzat tak to zrovnam...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: pát kvě 09, 2014 8:11 pm
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Čím to je, že ten článek má na li-ion technologii tolik cyklu? U této technologie to přeci není běžně, ne?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Nižšie napätie a trošku alchýmie v zloženi ale aj články 18650.. Co majú životnosť 350-500 cyklov.. Pri nabíjaní na 4.2V majú pri nabiti na 4V životnost násobne lepšiu...
Mna skôr zaráža že z článkov 94Ah..co maju max nabíjací prúd 0.5C..zlozia batériu do bmwi3 co nabijaju kľudne 1.5-2C...áno...chladia ju.. Ale aj tak to asi životnosti neprospieva.
Mna skôr zaráža že z článkov 94Ah..co maju max nabíjací prúd 0.5C..zlozia batériu do bmwi3 co nabijaju kľudne 1.5-2C...áno...chladia ju.. Ale aj tak to asi životnosti neprospieva.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 3430
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
U Tesly je to tím,že je větší a nepoužívá se na 100% jen 80%.Určitě se i limituje proud a pak není jednotlivý váleček tak napínán.
To nepájení je vtipné
To nepájení je vtipné
Naposledy upravil(a) marko250 dne pon bře 05, 2018 9:37 pm, celkem upraveno 1 x.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 144 Odpovědi
- 4607 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 19 Odpovědi
- 2417 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz
-
- 4 Odpovědi
- 1150 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Karlik73
-
- 6 Odpovědi
- 1080 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Saman_CZ
-
- 96 Odpovědi
- 17897 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess