Vysokoproudé prismatické články
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Vysokoproudé prismatické články
Nemáte nějaký tip na vysokoproudé prismatické články za rozumnou cenu? Např. 3x20 2x30 6x10Ah a pod.
Koukal jsem na alíka a nic rozumného jsem nenašel. Sice pár jo, ale tam zase byl min. odběr více kusů a to bylo daleko za hranicí 22€ tudíž rizika výběru výpanného státu a české poště. Nebo klidně i na nějaký zdroj z EU.
Plánuju rozhodit v IONu baterku a pokusně 4 články nahradit vlastní vyrobenou baterkou, abych ověřil, jestli zvládnou dlouhodobě fungovat v podmínkách elektromobilu.
Našel jsem i pokus jednoho člověka o náhradu z 18650, ale tam to ty baterky vzdali po 3 měsících. Asi jim špičky při rekuperaci přes 100A nedělají dobře.
Nyní tam dal nějakou baterii 40Ah a na ní jezdí.
A datasheet orig článku
https://www.secondlife-evbatteries.com/ ... 0-Cell.pdf
Koukal jsem na alíka a nic rozumného jsem nenašel. Sice pár jo, ale tam zase byl min. odběr více kusů a to bylo daleko za hranicí 22€ tudíž rizika výběru výpanného státu a české poště. Nebo klidně i na nějaký zdroj z EU.
Plánuju rozhodit v IONu baterku a pokusně 4 články nahradit vlastní vyrobenou baterkou, abych ověřil, jestli zvládnou dlouhodobě fungovat v podmínkách elektromobilu.
Našel jsem i pokus jednoho člověka o náhradu z 18650, ale tam to ty baterky vzdali po 3 měsících. Asi jim špičky při rekuperaci přes 100A nedělají dobře.
Nyní tam dal nějakou baterii 40Ah a na ní jezdí.
A datasheet orig článku
https://www.secondlife-evbatteries.com/ ... 0-Cell.pdf
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Vysokoproudé prismatické články
Asi blbá otázka, ale proč tam nedáš stejný článek? Měl jsem pocit, že občas jdou někde koupit...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Otázka je dobrá.
1. Nedaj se koupit nové. Jeté mívají kapacitu okolo 40Ah a je otázka jestli se vyplatí něco takového kupovat v ceně okolo 50€. Na jak dlouho si vlastně člověk pomůže.
Jestli není lepší za 50-60€ tam raději dát článek s kapacitou 60-70Ah a udělat si z toho lepší elektromobil s dojezdem přes 150 km.
Ideální by asi bylo sehnat zánovní 60Ah z i3. Ale rozměrově jsou trošku jiné a nejsem si jistý, jestli by se tam nějak rozumně poskládali.
Poskládat články z prismatických článků stejné velikosti jako LEV50 by byla sázka na jistotu.
Jsem ochotný do té záležitosti investovat asi tak 120 tis. Pokud by to bylo víc, tak se spíš vyplatí IONa prodat a koupit si za 3 roky jetou Škodu Citigo IV.
1. Nedaj se koupit nové. Jeté mívají kapacitu okolo 40Ah a je otázka jestli se vyplatí něco takového kupovat v ceně okolo 50€. Na jak dlouho si vlastně člověk pomůže.
Jestli není lepší za 50-60€ tam raději dát článek s kapacitou 60-70Ah a udělat si z toho lepší elektromobil s dojezdem přes 150 km.
Ideální by asi bylo sehnat zánovní 60Ah z i3. Ale rozměrově jsou trošku jiné a nejsem si jistý, jestli by se tam nějak rozumně poskládali.
Poskládat články z prismatických článků stejné velikosti jako LEV50 by byla sázka na jistotu.
Jsem ochotný do té záležitosti investovat asi tak 120 tis. Pokud by to bylo víc, tak se spíš vyplatí IONa prodat a koupit si za 3 roky jetou Škodu Citigo IV.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Už dlouho koukám po těchto článkách.
https://www.aliexpress.com/item/32865963102.html
Ale je otázka jak to bude s DPH a CLO.
https://www.aliexpress.com/item/32865963102.html
Ale je otázka jak to bude s DPH a CLO.
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Ty články mně přijdou nějaký lehký. Samsungy SDI při kapacitě 60Ah mají něco kolem 2 kg.
-
- Příspěvky: 1486
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vysokoproudé prismatické články
No jak, jak... Půjdeš na vyclívací poštu, pěkně si počkáš, než přijdeš na řadu a pak tě tam ti zmetci skásnou. A pokud budeš mít dopravu v ceně, tak ti připočítají ještě 210 Kč DPH z fiktivní tisícovky tabulkového poštovného. Čekáš snad něco jiného?dracekvo píše:Ale je otázka jak to bude s DPH a CLO.
Už dlouho jim tam chci poslat krabici plnou banánů a nechat je tam se zkazit a zesmrádnout.
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Vysokoproudé prismatické články
Vlastní zkušenosti nemaje, ale něco jsem při úhavách o koupi načetl. Nabyl jsem dojmu, že z toho battery packu "odejde" jen několik málo článků, které se vyplatí vyměnit, protože degradují kapacitu celého packu. Zbytek článků pak degraduje nějakých 3-5% ročně. Takže i když se tam vloží použitý článek, tak to využití battery packu nevadí. Takže pokud se ti nepodaří koupit na výměnu zrovna nějaký ten vadný článek, neměl by to být problém. A za několik málo peněz lze rozpohybovat celkem nepoužitelné auto se slabým článkem. Upřímě když jsem viděl nějaké vidoe, jak to mění a mají tam 300V DC na svorkách, tak bych z takové práce měl respekt.dracekvo píše:Otázka je dobrá.
1. Nedaj se koupit nové. Jeté mívají kapacitu okolo 40Ah a je otázka jestli se vyplatí něco takového kupovat v ceně okolo 50€. Na jak dlouho si vlastně člověk pomůže.
Není LEV50 podobnější takovému článku? https://www.aliexpress.com/item/32888613944.html
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Já mám těch horších baterek víc. Aby to mělo cenu, tak by to chtělo vyměnit nejmíň 14 kusů.
Ale beru to tak, že jestli už do toho vrážet peníze, tak by to chtělo udělat upgrade. Přece jen auto s dojezdem 150 km je použitelnější jak auto co najede něco málo přes 100.
Je tomu podobný dost. Ale jak jsem psal. Rád bych udělal upgrade na vyšší kapacitu.
Asi zkusím trápit Lanzhd 3300mAh proudem 1C jak při nabíjení tak při vybíjení, schválně jak dlouho to vydrží. Do velikosti LEV50 by se 18650 mělo vejít 24ks.
Ale beru to tak, že jestli už do toho vrážet peníze, tak by to chtělo udělat upgrade. Přece jen auto s dojezdem 150 km je použitelnější jak auto co najede něco málo přes 100.
Je tomu podobný dost. Ale jak jsem psal. Rád bych udělal upgrade na vyšší kapacitu.
Asi zkusím trápit Lanzhd 3300mAh proudem 1C jak při nabíjení tak při vybíjení, schválně jak dlouho to vydrží. Do velikosti LEV50 by se 18650 mělo vejít 24ks.
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Vysokoproudé prismatické články
14ks, aha. To není tak optimistický...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
To však není dostatečné. Vůz povolí Chademu nabíjení akumulátorů proudem 108A tedy více než 2C. (a netuším zda to není pouze omezení nabíječky a zda s jinou by nešel ještě výš.)dracekvo píše: ...Asi zkusím trápit Lanzhd 3300mAh proudem 1C .......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Já v diagnostice viděl i 130A. Ale je to chvilkové. Jak baterky dosáhnou 4,105V, tak se proud snižuje.
Test nabíjet 1C a vybíjet 2C aspoň ukáže jak to ty baterky budou snášet. Nebude problém zkusit je nabíjet i 2C, jak se na to budou tvářit.
Počítám že by se aspoň ukázalo, jestli má cenu o velkokapacitních 18650 uvažovat jako možné náhradě.
Nahradit opotřebované články jinejma bazarovejma článkama mi nepříde moc rentabilní vzhledem k tomu kolik by to stálo a o kolik km by se mi zvednul dojezd. Když už do toho dávat peníze, tak by se auto mělo zlepšit, aby dojelo alespoň 150km.
Jinak vyjde lépe to dojezdit do úplné smrti a pak auto rozprodat na díly a koupit si jiné ojeté elektro. Třeba to citigo.
Test nabíjet 1C a vybíjet 2C aspoň ukáže jak to ty baterky budou snášet. Nebude problém zkusit je nabíjet i 2C, jak se na to budou tvářit.
Počítám že by se aspoň ukázalo, jestli má cenu o velkokapacitních 18650 uvažovat jako možné náhradě.
Nahradit opotřebované články jinejma bazarovejma článkama mi nepříde moc rentabilní vzhledem k tomu kolik by to stálo a o kolik km by se mi zvednul dojezd. Když už do toho dávat peníze, tak by se auto mělo zlepšit, aby dojelo alespoň 150km.
Jinak vyjde lépe to dojezdit do úplné smrti a pak auto rozprodat na díly a koupit si jiné ojeté elektro. Třeba to citigo.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Vysokoproudé prismatické články
Jaké řazení baterie v sérii to auto má?dracekvo píše:Já v diagnostice viděl i 130A. Ale je to chvilkové. Jak baterky dosáhnou 4,105V, tak se proud snižuje.
Test nabíjet 1C a vybíjet 2C aspoň ukáže jak to ty baterky budou snášet. Nebude problém zkusit je nabíjet i 2C, jak se na to budou tvářit.
Počítám že by se aspoň ukázalo, jestli má cenu o velkokapacitních 18650 uvažovat jako možné náhradě.
Nahradit opotřebované články jinejma bazarovejma článkama mi nepříde moc rentabilní vzhledem k tomu kolik by to stálo a o kolik km by se mi zvednul dojezd. Když už do toho dávat peníze, tak by se auto mělo zlepšit, aby dojelo alespoň 150km.
Jinak vyjde lépe to dojezdit do úplné smrti a pak auto rozprodat na díly a koupit si jiné ojeté elektro. Třeba to citigo.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
88 článků 50Ah Li-Ion vše sériově. Tj. napětí cca 330V.
Nabíjení až 50kW, nebo rekuperace taky umí špičky ke 100A a motor si při plném knedlíku umí vzít až 150A. Jinak běžná jízda je od 30 od 80A. Pokud je velký kopec, tak taky přes 100A třeba minutku, dvě.
Toto vše by měla baterka vydržet. A pracuje se v rozmezí 4,105V do cca 3,4V.
Podle datasheetu komunikace umí BMS reportovat maximum 60Ah. Originál nové články 50Ah vykazují zhruba 45Ah, protože nepracují v plném rozsahu napětí. Takže cokoliv většího jak 70Ah by asi nemělo cenu do auta dávat.
Našel jsem dva kandidáty
https://www.aliexpress.com/item/32891711059.html
a https://www.aliexpress.com/item/32968678485.html
První bude asi moc velký a nebude možné nejspíš všech 88 článků poskládat do prostoru pro baterie. S válečkama by se to nejspíš nějak dalo.
Jenže je tu furt strašák ohledně celníků. Kdyby zachytili několik baterek, tak to nevadí. Ale kdyby každou druhou a víc, tak to ekonomicky nedává smysl.
Nabíjení až 50kW, nebo rekuperace taky umí špičky ke 100A a motor si při plném knedlíku umí vzít až 150A. Jinak běžná jízda je od 30 od 80A. Pokud je velký kopec, tak taky přes 100A třeba minutku, dvě.
Toto vše by měla baterka vydržet. A pracuje se v rozmezí 4,105V do cca 3,4V.
Podle datasheetu komunikace umí BMS reportovat maximum 60Ah. Originál nové články 50Ah vykazují zhruba 45Ah, protože nepracují v plném rozsahu napětí. Takže cokoliv většího jak 70Ah by asi nemělo cenu do auta dávat.
Našel jsem dva kandidáty
https://www.aliexpress.com/item/32891711059.html
a https://www.aliexpress.com/item/32968678485.html
První bude asi moc velký a nebude možné nejspíš všech 88 článků poskládat do prostoru pro baterie. S válečkama by se to nejspíš nějak dalo.
Jenže je tu furt strašák ohledně celníků. Kdyby zachytili několik baterek, tak to nevadí. Ale kdyby každou druhou a víc, tak to ekonomicky nedává smysl.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Vysokoproudé prismatické články
Zdravím ,
Do letadel to nechcou brát , takže lodí .
Elektronům zdar
Takovéto velké články není možné přepravovat jen jako obyč psaníčko v poštovním pytlu . Obecně se tomu nadává ADR jež je souborem mnoha opatření , regulí a omezení přepravy nebezpečného zboží .dracekvo píše:88 článků...
Jenže je tu furt strašák ohledně celníků. Kdyby zachytili několik baterek, tak to nevadí. Ale kdyby každou druhou a víc, tak to ekonomicky nedává smysl.
Do letadel to nechcou brát , takže lodí .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vysokoproudé prismatické články
dracekvo: Škoda, že jsi tu nevychytal tu nabídku na bazaru nových Samsungů SDI 94Ah za 1800tuším kousek. Já bych je do žluťase koupil hned a rovnou je dal po dvou paralelně Baterky by si jen chrochtaly a oproti režimu v i3 by se flákaly.. Ale žena by mě asi zabila xD Nicméně koukal jsem na datasheet a když vezmu v potaz, jakej kouř dostanou v tý i3, tak se to bude specifikacím poněkud vymykat..a stejně ty baterky vydrží dost.. takže já bych je měl stopro na doživotí auta v týhle konfiguraci a dojezd 200km spolehlivě ....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
abrams: jestli to jede letadlem, lodí nebo to přiveze šikmoočko na kole je mi celkem jedno. Hlavně aby to přehlíželi celnící 2kg balíček je už asi zajímat bude.
Stále ještě doufám, že nějaký obchod s těmahle baterkama otevře sklad v EU.
Starej Peugeot je těmto modifikacím poněkud více nakloněn.
Já sem limitovanej tím, že to musím vše nacpat do podlahy (vyndat baterku doma bez zvedáku je taky strašná zábava) a ještě to připojit na originální BMS, kterou zatím nejspíš nikdo nehacknul. Bez toho se auto ani nezapne.
Prostor v podlaze je taky poněkud limitovaný.
Mám ještě čas. Aktuální kapacita 32Ah pořád stačí na ježdění okolo 70-90km. A instalací bufíku už mě netrápí ani topení. Takže tak 2-3 roky si asi ještě pojezdím na orig baterky. Jenže to chce nezaspat a pak to neřešit ve spěchu.
Samsungu SDI se bojím, aby se tam nějak vešlo těch 88 článků. To že by se muselo komplet překopat vnitřní zapojení silového pásového vodiče mezi článkama by problém nebyl. A BMS se tam prostě nějak dozapojí. Byla by to asi nejschůdnější varianta klidně i s 60Ah verzí.
Největší problém je cena současných baterek. Těch 150 tis (ideálně do 120 tis) je absolutní limit který bych byl ochoten do toho dát. Cokoliv víc už nemá smysl. To pak vyjde lépe si za 3 roky koupit ojeté citigo s dojezdem přes 200km.
Stále čekám, že to v zahraničí někdo pořeší za mě. Nechce se mi být ten první průkopník
Stále ještě doufám, že nějaký obchod s těmahle baterkama otevře sklad v EU.
Starej Peugeot je těmto modifikacím poněkud více nakloněn.
Já sem limitovanej tím, že to musím vše nacpat do podlahy (vyndat baterku doma bez zvedáku je taky strašná zábava) a ještě to připojit na originální BMS, kterou zatím nejspíš nikdo nehacknul. Bez toho se auto ani nezapne.
Prostor v podlaze je taky poněkud limitovaný.
Mám ještě čas. Aktuální kapacita 32Ah pořád stačí na ježdění okolo 70-90km. A instalací bufíku už mě netrápí ani topení. Takže tak 2-3 roky si asi ještě pojezdím na orig baterky. Jenže to chce nezaspat a pak to neřešit ve spěchu.
Samsungu SDI se bojím, aby se tam nějak vešlo těch 88 článků. To že by se muselo komplet překopat vnitřní zapojení silového pásového vodiče mezi článkama by problém nebyl. A BMS se tam prostě nějak dozapojí. Byla by to asi nejschůdnější varianta klidně i s 60Ah verzí.
Největší problém je cena současných baterek. Těch 150 tis (ideálně do 120 tis) je absolutní limit který bych byl ochoten do toho dát. Cokoliv víc už nemá smysl. To pak vyjde lépe si za 3 roky koupit ojeté citigo s dojezdem přes 200km.
Stále čekám, že to v zahraničí někdo pořeší za mě. Nechce se mi být ten první průkopník
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Vysokoproudé prismatické články
Ahoj,
Zkusil bych se domluvit tady: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 47#p103847
Zkusil bych se domluvit tady: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 47#p103847
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Prvotní účel tématu byl, Že pokud by někdo věděl o nějakých článcích za rozumnou cenu, že bych je zatím prohnal zátěžovejma testama.
Samsung SDI nemusím zkoušet tam je jistota že pobyt v autě zvládnou. Jejich nákup bych řešil až v době, kdy bych začal s výměnou komplet aku.
Samsung SDI nemusím zkoušet tam je jistota že pobyt v autě zvládnou. Jejich nákup bych řešil až v době, kdy bych začal s výměnou komplet aku.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vysokoproudé prismatické články
Zajímalo by mě jedno, plánuješ pak nějak řešit teplotní management? Resp. jaký je ten stávající? Hádám, že auto jen hlídá teplotu na různých místech a na základě těchto údajů v případě nutnosti omezí nabíjecí proud.. Ale třeba řeší se nějaký předehřev článků, pokud jsou promrzlé?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Vysokoproudé prismatické články
Jak je to s předehřevem netuším. Ale chladí je pomocí klimatizace. Prostě přepne klapku a větrák co by jinak chladil interiér fouká studenej vzduch do baterek. Tuto funkci vídávám pouze při rychlonabíjení. Jinak jsem to nikdy v chodu neviděl.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 725 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota
-
- 4 Odpovědi
- 493 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od georgiik
-
- 2 Odpovědi
- 786 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od radeczek
-
- 0 Odpovědi
- 563 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Myšodlak
-
- 2 Odpovědi
- 795 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa