Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
Dobrý den,
opět je tu pátek, takže je čas na článek k přečtení, zamyšlení a případné diskuzi. Dnes tu mám tip, co si můžete koupit, pokud Vám právě přebývá 625 milionů korun
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
Pagurus je 25 metrů dlouhý katamarán, který při svém provozu využívá energii slunce a vody. Ve dvou trupech této luxusní jachty, spojených ocelovou konstrukcí, jsou umístěné obytné prostory. V horní části se pak nachází kapitánský můstek, jídelna a garáž.
Prostory pro posádku a cestující lze individuálně konfigurovat dle potřeb majitele tak, že v každém trupu mohou být dvě až tři ložnice, kuchyň a toaleta. Loď tak uveze až dvanáct cestujících a čtyři členy posádky - poskytuje tedy prostor pro přepravu celkem šestnácti osob.
Centrální část slouží nejen jako kapitánský můstek a formální jídelna, ale též jako garáž pro automobily, čtyřkolky nebo sněžné skútry. Ty lze do ní zaparkovat pomocí jeřábové plošiny, vybavené čtyřmi elektrickými navijáky.
Plnou parou vpřed!
Pohyb katamaránu zajišťují dva lodní šrouby, poháněné vznětovými motory s výkonem 890 koňských sil. Díky nim se loď může pohybovat rychlostí až 25 uzlů, tedy asi 46 km/h. V tomto směru tedy nejde o úplně ekologický dopravní prostředek.
Kromě dieselových motorů lze k pohybu jachty použít také elektrický pohon. V takovém případě je maximální cestovní rychlost pouze 6 uzlů, tedy asi 11 km/h, ovšem jachta se bude pohybovat prakticky neslyšně. Pagurus využívá při pohybu energii vody a během plavby vyrábí pomocí čtyř šestimetrových ponořených ocelových válců se šroubovicí elektřinu, kterou nabíjí palubní akumulátory.
Když se loď dostane na pevninu, vysunou se z jeho spodní části o šedesát centimetrů čtyři rotující válce, poháněné nezávislými elektromotory. Tím se z katamaránu stane obojživelné vozidlo schopné pohybovat se po písku nebo v bahně rychlostí až 35 km/h. Není to neuvěřitelně rychlé, ale rozhodně je to několikanásobně rychlejší než u jiných typů obojživelných plavidel.
Šílení Italové
Za tímto možná poněkud výstředním nápadem stojí italské designerské studio Lazzarini Design. To na začátku roku publikovalo na svém YouTube kanále dvě a půl minuty dlouhé video, ve kterém představuje počítačovou animaci celého konceptu.
Ze všech designerských studií, která se občas oddávají futuristickým vizím, je Lazzarini možná jedním z nejodvážnějších. Inspiruje se současnými trendy a futuristickými nápady, a vytváří dopravní prostředky, které jsou lepší než moderní protějšky, ať už z hlediska výkonu nebo funkčnosti.
Solární panely
Prakticky všechny horizontální plochy jsou pokryté solárními panely. Ty slouží jako další způsob, jakým plavidlo získává elektrickou energii, kterou lze využít k nabíjení elektromobilu v podpalubí. Konkrétně na videu v této roli figuruje terénní Tesla Cybertruck. Výrobce bohužel neuvádí žádné další podrobnosti, jako je například instalovaný výkon.
Ačkoli by obojživelné plavidlo, schopné pohybu na souši, mohlo najít využití při vojenských operacích, Lazzarini Design se rozhodl pro úplně jinou cílovou skupinu. Hodlá ho nabízet movitým klientům, dychtícím po luxusní jachtě, kteří hledají dobrodružství na vodě i na zemi.
Firma míní vyrábět Pagurus na zakázku s tím, že předpokládaná cena startuje na 29,5 milionech dolarů, což je v přepočtu asi 625 milionů korun. Pokud tedy sháníte jachtu, se kterou budete moci vyjet i na pobřeží, máte jedinečnou příležitost!
Technické parametry
opět je tu pátek, takže je čas na článek k přečtení, zamyšlení a případné diskuzi. Dnes tu mám tip, co si můžete koupit, pokud Vám právě přebývá 625 milionů korun
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
Pagurus je 25 metrů dlouhý katamarán, který při svém provozu využívá energii slunce a vody. Ve dvou trupech této luxusní jachty, spojených ocelovou konstrukcí, jsou umístěné obytné prostory. V horní části se pak nachází kapitánský můstek, jídelna a garáž.
Prostory pro posádku a cestující lze individuálně konfigurovat dle potřeb majitele tak, že v každém trupu mohou být dvě až tři ložnice, kuchyň a toaleta. Loď tak uveze až dvanáct cestujících a čtyři členy posádky - poskytuje tedy prostor pro přepravu celkem šestnácti osob.
Centrální část slouží nejen jako kapitánský můstek a formální jídelna, ale též jako garáž pro automobily, čtyřkolky nebo sněžné skútry. Ty lze do ní zaparkovat pomocí jeřábové plošiny, vybavené čtyřmi elektrickými navijáky.
Plnou parou vpřed!
Pohyb katamaránu zajišťují dva lodní šrouby, poháněné vznětovými motory s výkonem 890 koňských sil. Díky nim se loď může pohybovat rychlostí až 25 uzlů, tedy asi 46 km/h. V tomto směru tedy nejde o úplně ekologický dopravní prostředek.
Kromě dieselových motorů lze k pohybu jachty použít také elektrický pohon. V takovém případě je maximální cestovní rychlost pouze 6 uzlů, tedy asi 11 km/h, ovšem jachta se bude pohybovat prakticky neslyšně. Pagurus využívá při pohybu energii vody a během plavby vyrábí pomocí čtyř šestimetrových ponořených ocelových válců se šroubovicí elektřinu, kterou nabíjí palubní akumulátory.
Když se loď dostane na pevninu, vysunou se z jeho spodní části o šedesát centimetrů čtyři rotující válce, poháněné nezávislými elektromotory. Tím se z katamaránu stane obojživelné vozidlo schopné pohybovat se po písku nebo v bahně rychlostí až 35 km/h. Není to neuvěřitelně rychlé, ale rozhodně je to několikanásobně rychlejší než u jiných typů obojživelných plavidel.
Šílení Italové
Za tímto možná poněkud výstředním nápadem stojí italské designerské studio Lazzarini Design. To na začátku roku publikovalo na svém YouTube kanále dvě a půl minuty dlouhé video, ve kterém představuje počítačovou animaci celého konceptu.
Ze všech designerských studií, která se občas oddávají futuristickým vizím, je Lazzarini možná jedním z nejodvážnějších. Inspiruje se současnými trendy a futuristickými nápady, a vytváří dopravní prostředky, které jsou lepší než moderní protějšky, ať už z hlediska výkonu nebo funkčnosti.
Solární panely
Prakticky všechny horizontální plochy jsou pokryté solárními panely. Ty slouží jako další způsob, jakým plavidlo získává elektrickou energii, kterou lze využít k nabíjení elektromobilu v podpalubí. Konkrétně na videu v této roli figuruje terénní Tesla Cybertruck. Výrobce bohužel neuvádí žádné další podrobnosti, jako je například instalovaný výkon.
Ačkoli by obojživelné plavidlo, schopné pohybu na souši, mohlo najít využití při vojenských operacích, Lazzarini Design se rozhodl pro úplně jinou cílovou skupinu. Hodlá ho nabízet movitým klientům, dychtícím po luxusní jachtě, kteří hledají dobrodružství na vodě i na zemi.
Firma míní vyrábět Pagurus na zakázku s tím, že předpokládaná cena startuje na 29,5 milionech dolarů, což je v přepočtu asi 625 milionů korun. Pokud tedy sháníte jachtu, se kterou budete moci vyjet i na pobřeží, máte jedinečnou příležitost!
Technické parametry
- Materiál: 69 % kovaná ocel, 31 % uhlíková vlákna
- Pohon na vodě: 2 motory Caterpillar, každý s výkonem 890 koní
- Pohon na souši: 4 motory Yanmar, každý s výkonem 440 koní
- Rozměry: 25 × 9,2 × 5,2 metrů
- Ponor: od 1600 mm do 1800 mm
- Suchý výtlak: 52000 kg
- Hmotnost: 52 999 kg
- Rychlost na vodě: cestovní 33 km/h, maximální 46 km/h
- Rychlost na souši: cestovní 20 km/h, maximální 35 km/h
- Objem palivové nádrže: 8000 litrů nafty
- Kapacita: až 12 osob
-
- Příspěvky: 7726
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
kdepak asi chlapci kopírovali: https://youtu.be/haHZzTIQAt8?t=40 - v sovětském svazu, ale tam už před více než 50-ti lety zjistili, že ty spirály jsou k ničemu, mají značný opotřebení a na některejch površích strašlivý tření, třeba na písku...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
No pekné, za veľké peniaze sa dá postvárať veľa hlúposti.
Nemám dosť dobrú predstavu, na ktorom pobreží by sa loď smela dotknúť pobrežia mimo prístavu, ale mám predstavu, že by ani uhlíkové vlákna nemuseli byť dosť proti brokovnici.... Preorať pláž alebo súkromný pozemok sa asi nesmie všade. Keď už treba prepojiť vlastnú garáž s pobrežím, mohli navrhnúť radšej univerzálny tender na spôsob armádneho vyloďovacieho člna, ktorý by to zvládol a plnil aj funkciu povinného záchranného člna.
Ináč pekná loď je nehorázne "premotorovaná" a to ju spolu s tou skrutkou degraduje.
Tých 69% kovanej ocele tam určite nakovali technicky najvzdelanejší novinári, ale to musíme tolerovať. Veď kde brať dobrých novinárov ?
"...Pagurus využívá při pohybu energii vody a během plavby vyrábí pomocí čtyř šestimetrových ponořených ocelových válců se šroubovicí elektřinu, kterou nabíjí palubní akumulátory...."
Há - há - há
Nemám dosť dobrú predstavu, na ktorom pobreží by sa loď smela dotknúť pobrežia mimo prístavu, ale mám predstavu, že by ani uhlíkové vlákna nemuseli byť dosť proti brokovnici.... Preorať pláž alebo súkromný pozemok sa asi nesmie všade. Keď už treba prepojiť vlastnú garáž s pobrežím, mohli navrhnúť radšej univerzálny tender na spôsob armádneho vyloďovacieho člna, ktorý by to zvládol a plnil aj funkciu povinného záchranného člna.
Ináč pekná loď je nehorázne "premotorovaná" a to ju spolu s tou skrutkou degraduje.
Tých 69% kovanej ocele tam určite nakovali technicky najvzdelanejší novinári, ale to musíme tolerovať. Veď kde brať dobrých novinárov ?
"...Pagurus využívá při pohybu energii vody a během plavby vyrábí pomocí čtyř šestimetrových ponořených ocelových válců se šroubovicí elektřinu, kterou nabíjí palubní akumulátory...."
Há - há - há
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Pagurus: obojživelný katamarán (nejen) na elektřinu
Jednoducho sa nechce veriť že to nevymysleli v Rusku...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Soběstačnost nejen v energetice ale i ve zdraví
od kyocera » » v Ostatní
Soběstačnost nejen v energetice ale i ve zdraví
- 8 Odpovědi
- 1001 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kyocera
-
-
- 20 Odpovědi
- 2984 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JozefSK
-
- 199 Odpovědi
- 9569 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-
- 26 Odpovědi
- 6946 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nautilus
-
-
Nejen solární dotace zaplatíme všichni, bude toho víc.
od pasta » » v Legislativa a právo
Nejen solární dotace zaplatíme všichni, bude toho víc.
- 68 Odpovědi
- 4325 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ChlapeczDediny
-