Solarni pristresek na auto
Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am
Solarni pristresek na auto
Specifikace 15x 280wp pole jako strecha pristresku na auto.
Do budoucna rozsireni na strechu pridruzeneho pristavku o dalsich 9 panelu.
Menic 5048mk axpert.
Baterie 2x 16s 120Ah lifepo. Na kazdem packu daly bms.
K zapojeni:
Mam venkovni kombibox, kde jistim kazdy string a za tim mam svodic prepeti. Za svodicem planuju mit zarazeny dc jistic. Odtamtud kabel cyky 4x10 vyuzit na propojeni s menicem. Vzdy 2 zily jeden pol.
Casem nafotim jak to budu miz dopojeno.
Mam dotaz k zemneni konsteukce a svodice. Mam v planu v okoli pristresku zakopat pasek a zemnici tyce. Mam nejak prosroubovat a propojit ramy panelu s konstrukci? Konstrukce je pouink a ramy jsou klasika elox hliník.
Dale bych k tomuto zamnicimu bodu privedl i zemnici vodic od svodice a menice.
Je to takto v poradku? Je to moje prvni zapojeni, takze s kritikou pocitam. Vitam kazdy podnet.
Prikladam foto.
Diky
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Solarni pristresek na auto
Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Solarni pristresek na auto
Todle je dobry.
Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.
Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.
Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
-
- Příspěvky: 5169
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Solarni pristresek na auto
Podle fotek to má díravé, ale v jiném threadu kolega použil profil Omega https://www.alsap.cz/profil-omega-74-x-25mm-al-p21872/ v celé délce a ne jen ty pár_cm kousky, co se standardně používají.
Edit: aha, on to nepřidělal přes ty Omega, ale šroubkama rovnou do nosné traverzy. Ale to pak nechápu, proč to není na sraz s těsněním.LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky.
Naposledy upravil(a) cipis dne pon zář 27, 2021 9:33 pm, celkem upraveno 1 x.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 5169
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Solarni pristresek na auto
Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am
Re: Solarni pristresek na auto
Mezi panely je gumove tesneni, ktere se dava do dveri, aby netahlo. Mam to vypocitane tak, ze tesneni ve volnem stavu vyplni cca 10mm a mezery mam cca na 4-5, takze je permanentne zmackle. Nafotim, jak budu zas u toho. Semtam kapka asi nekde ukapne, ale je to pro auto, takze to az tak neresim. Ona ta fotka trochu klame, protoze nejhornejsi radu panelu mam nezatesnenou, aby to jeste pobral okap, protoze ten spoj je jeste nad strechou. Zbytek je utesneny.LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky.
Neco takovehoto tam mam.
https://www.kutilstvi.cz/samolepici-tes ... IDEALw_wcB
Naposledy upravil(a) Hrebik dne pon zář 27, 2021 11:31 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am
Re: Solarni pristresek na auto
Konstrukce vysla cca 25 tis v materialu. strojni vybaveni mam, takze pak uz jen ten cas:) Ale ceny se za ten pulrok, co to lezelo v garazi celkem pohly, tak ted nevim,jak to vyjde.mypower.cz píše:Todle je dobry.
Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.
Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am
Re: Solarni pristresek na auto
Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Solarni pristresek na auto
Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.Hrebik píše:Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
A ďakujem za radu ohladom tesnenia.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am
Re: Solarni pristresek na auto
Aha jasne. chapu. Diky za upresneni. Tak mam tam tento nechat a k regulatoru pridat jeste jeden na tech 150V? Nebo to dat pryc a dat nove na 150V?LIX píše:Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.Hrebik píše:Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
A ďakujem za radu ohladom tesnenia.
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Solarni pristresek na auto
U těch svodičů je lepší si nejprve přeměřit, jaké napětí se tam normálně vyskytuje. Moje měniče ISolar SM II mají na + pólu oproti zemi +-398V a na - pólu -530V - +188V. https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 65#p149909
Originální Axperty toto snad nemají, ale je lepší si to změřil.
Originální Axperty toto snad nemají, ale je lepší si to změřil.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Solarni pristresek na auto
Hrebik Ano nechaj tam ten 1000v a pridaj ešte 150v.
Rva Výstup meniča N a PE máš spojené?
Rva Výstup meniča N a PE máš spojené?
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Solarni pristresek na auto
Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 506
- Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm
Re: Solarni pristresek na auto
Bude pokracovani?
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
- Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.
Re: Solarni pristresek na auto
A uz ti ten svodic odesel? Ja mam N a PE spojeno. Panely v zimnich mesicich pri peknych svetelnych podminkach davaly 430 Voc. Pouzivam svodice Citel DS50VGPVS 500V na dvou invertorech dlouhodobe a ani jeden neodesel. Svodic ma Y koniguraci a i kdyz je na 500V PV, tak stejne zacne nejdrive srazet dle specifikace az pri 600V. Offsetovane DC vuci zemi spolu s AC slozkou neprekonava 600V vuci zemi.rva píše:Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.
Ono kdyz si projedes vnitrni propojeni soucastek v invertoru, tak zjistis ze diky neexistenci galvanickeho oddeleni mezi outputem a PV vstupem je na PV maximalne vuci zemi tolik co je na PV vstupu. V extremnim pripade je N spojen s PV- a PV+ vuci zemi ma pak stejne napeti jako vuci PV-. Booster na MPPT boardu prohani PV+ pres velkou indukcnost a tam teda pak dochazi ke zvedani napeti na BUS+. Tedy v druhem extremu je typicky PV+ offsetovan vuci N vystupu a PV- vuci zemi ma pak mensi napeti nez mezi PV+ a PV-. Velikost offsetu zavisi na pracovnim bode MPPT. Pri nabitych bateriich a prebytku PV vykonu ma BUS 470 V (odsud plyne onen operativni 450 Voc limit pro MPP tracking; totalni limit 500V je dan limitem napeti kondenzatoru BUS, protoze pak je proste booster na MPPT vypnut uplne). Pri bulk nabijeni baterii odpovida napeti BUS 8-mi nasobku napeti baterie. Ve specialnich pripadech (napeti MPP bodu je vyssi nez 8-mi nasobek napeti baterie) se trackovani MPP bodu neprovadi boosterm na MPPT boardu (booster je deaktivovan), ale buck convertorem nabijeni baterie, ale to velikost napeti PV kontaktu vuci zemi neovlivni je pak na svem extremu symetricky vuci zemi.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 2047 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Solaris
-
-
Solární přístřešek jako ostrov - má to smysl?
od JirkaT » » v Plánované elektrárny
Solární přístřešek jako ostrov - má to smysl?
- 3 Odpovědi
- 492 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaT
-
-
-
Solární přístřešek a budoucí rekonstrukce střešní FVE
od JirkaT » » v Plánované elektrárny
Solární přístřešek a budoucí rekonstrukce střešní FVE
- 1 Odpovědi
- 459 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaT
-
-
- 32 Odpovědi
- 2222 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hyp
-
- 39 Odpovědi
- 4633 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vata