Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 922
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 92
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Asi ne, nevím, je to provizorní parkoviště, okolí té školy a sportovní haly se opravuje...
Zítra jedu okolo zastavím se tam podívat, ty kamery mě také už napadli.
Je to cca 30km od nás. .
No je to prekerka a pech ::facepalm::
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Německo je zaostalé. My tu máme drive-in skoro u každé školy, aby mamánci nemuseli ujít ani 20m pěšky. Matky se tam přetlačují v SUV.
A MP už u nás zjistili, že je lepší sedět v kanclu u kamer, které sice mají rozlišení, že nepoznáš jestli jde o člověka nebo kance, ale obce nešetří na zakázkách pro kámoše Lojzu co je montuje. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 922
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 92
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Ano zaostává...
Proto tady jsou školní autobusy - ZDARMA
Které objedou okolní vesnice, pokud je tam vlak, mají stejný lístek ZDARMA do vlaku.

Ekologické, ekonomické + podpora malých místních dopravců...

Vzhledem k tomu že tam jsou na jednom místě 2 zcela zásadní školy, je tam v ten moment cca 1600 děti.

1600 aut v tak malém městečku by byl kolaps dopravy....
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

To by tady neproslo. Prece Arnold nebude jezdit sockou. Sice bydli 150m od skoly na puste vesnici ale mamina ho do skoly odveze a jeste mu vynese aktovku do tridy v patre. Rano je to masakr.
V sousednim meste se skolou pro 1000 deti je to takivy masakr, ze museji policajti zablokovat projezdove komunikace protoze matky v autech regulerne jezdili mezi detma az pred skolni vchod.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 177
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Zemetrasenie na trhu elektromobilov: Zatiaľ čo Európa zápasí s poklesom predaja, svetové štatistiky bijú rekordy.
Európa bojuje s byrokraciou a ekonomickými prekážkami ... a stopnutie vládnych dotácií ....
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2094
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 287
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prv%C3% ... %C3%A1tory

SOR EBN 8 (typ EVC 300 Ah LiFeYPO4, kapacita 300 Ah/172 kWh) - cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 68 569 € bez DPH.

To je 180ks 300Ah článkov, keby som rátal koncovú MOC s DPH 72€/kus, tak je to 13000€, bez DPH nejakých 10k€. Čo robí zvyšných 58000€? :sm1:
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 8.8 MWh AC
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Předpokládám, že u vás to funguje jako u nás, takže z těch 58000€ musíš zaplatit bosse co to podepsal, lobistu, úředníky co to mohli ovlivnit, něco padne na stranický účet....není to žádná sranda, vyměnit baterky v busu. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

TomHC píše: pát led 24, 2025 7:18 am
https://imhd.sk/ba/doc/sk/23904/Prv%C3% ... %C3%A1tory

SOR EBN 8 (typ EVC 300 Ah LiFeYPO4, kapacita 300 Ah/172 kWh) - cena jednej sady batérií (vrátane montáže, oživenia, záručného servisu a likvidácie starých akumulátorov) je 68 569 € bez DPH.

To je 180ks 300Ah článkov, keby som rátal koncovú MOC s DPH 72€/kus, tak je to 13000€, bez DPH nejakých 10k€. Čo robí zvyšných 58000€? :sm1:
To by muselo být umožněno hledat cesty. To šefům nevyhovuje. U nás si uřednící staví radnici za 500 000 000Kč a není tam,kde zaparkovat naproti si rekonstrujují restauraci, aby měli kam na obědy. :cry: :cry:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/bud ... zpravy_dmk
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady je srovnání nákladů diesel x Bev:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

:D To je ta Oktávka se spotřebou jako naložená Tatra? Asi není nic manipulativnější, než tohle "srovnání nákladů".
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
pave69
Příspěvky: 99
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 6
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

Podle mne je to srovnání celkem ok, taky je z toho vidět, že bez dotace a při menších nájezdech EV výhodnější nebude. A že provozovat dieslovou Oktávku trvale v městském režimu - spousta krátkých jízd a startování - vyjde draho.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2094
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 287
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Hodina a pol? Čo ja mám všetok čas sveta aby som si mohol dovoliť pozerať to celé?
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 8.8 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob led 25, 2025 11:42 am
:D To je ta Oktávka se spotřebou jako naložená Tatra? Asi není nic manipulativnější, než tohle "srovnání nákladů".
To je ten diesel.motor, co je.nevhodný na městský provoz. Diesel si zaměstnanci načerpají do kanystru, elektřinu ne.Taky proto ta nenávist vůči BEV. :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

pave69 píše: sob led 25, 2025 12:02 pm
Podle mne je to srovnání celkem ok, taky je z toho vidět, že bez dotace a při menších nájezdech EV výhodnější nebude. A že provozovat dieslovou Oktávku trvale v městském režimu - spousta krátkých jízd a startování - vyjde draho.
Nekoukal jsem na to, ale když si platili PR na Novinkách, tak uváděli spotřebu 12l/100km. To nežere moje 2.0 HDi C8 ani, když za sebou tahám 2t vlek. I při skákání po Praze mi žere kolem 6l. Tady museli MP krást jak straky, včetně ředitele, protože odmítám uvěřit, že to propálili stáním v zapadlých uličkách.

Edit: Silně pochybuju, že se tý "super Oktávky" zbavili. Té akorát ještě stoupne "spotřeba", protože většinu odjezdí to EV.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1912
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 190
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Budou drsný, budou neoblomný a každému provinilci napaří aspoň 12 zákazů řízení. Kobra SID. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1809
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 182
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

tak ono co se divíte té spotřebě? policie jezdí dost často krokem kolem parků, míst kde prostě jen tak projíždí a hlídá noční klid apod... motor má spotřebu kolem 1,5l za hodinu a když jedou hodinu rychlostí 5km/h dělá to průměr 30l/100km

to samé pokud auto stojí někde na krajnici a motor klape na prázdno aby se tam mohli zahřát když zastavují nějaké řidiče... opět se pálí nafta a nejedou se kilometry což se promítá negativně do spotřeby. Pokud budete s dieselovou ofcí jezdit město stylem jedu, stojím, jedu, stojím, spotřeba bude kolem 10l/100km. Diesel je super na dlouhé cesty ustálenou rychlostí. Tam jste schopni jet fakt za 3-5l/100km, nebo jak říká kamarád 160-180km/h při spotřebě kolem 8l/100km... tady by srovnaní s BEV BEV totálně shořelo, ale pro nízké rychlosti okolo komína nic lepšího jak elektro není.
Franta2776
Příspěvky: 3590
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: sob led 25, 2025 11:42 am
:D To je ta Oktávka se spotřebou jako naložená Tatra? Asi není nic manipulativnější, než tohle "srovnání nákladů".
8.66l/100km se ti zdá na cukačku po městě hodně???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3399
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 243
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 36
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

jestli je spotřeba velká nebo malá to je dost individuální.
v životě jsem nevlastnil dieselův stroj a už vím že nikdy nebudu. Cokoli s čím jsem soukromě něbo pracovně jezdil tak všechno žralo cca 8-14 litrů takže za mě je spotřeba 8,66 parádní číslo.
Ten plugin když započítám obě energie taky žere těch 8 a víc. Kdysi jsem jezdil s berlingem 1,4 55kw což bylo peklo na zemi ale co si pamatuju tak to bylo něco přes 8 litrů.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], eman, MartinF, TomHC a 3 hosti