Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi imiev
Archiv ukončených inzerátů
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi imiev
Měl jsem starý akupack z vozu Peugeot ion 2012 107000 km nájezd, degradace baterie 35%.
Ten jsem rozebral na články, těm jsem proměřil kapacitu a následně články rozprodávám. Tržní cena je cca 1450 kč (nyní za 1700,- zde), navíc jsou nedostatkovým zbožím a na rozdíl od pohlupavého Brita (jediný kdo je prodává na celém internetu) budu mít články proměřené (koupil jsme od něj 6 ks LEV50 s garancí 85 % původní kapacity, na to se nedostal ani jeden, takže mi vracel peníze).
Kapacita v přiloženém online xls.
Metodika měření kapacity:
Nabíjení modelářskou nabíječkou Li-Ion
Dotlačení zdrojem na U = 4,11 V; I < 100 mA
Vybíjení zátěží konstantním proudem 50 A; až do poklesu parametrů na I < 5 A; U = 2,8 V
Z okamžitého proudu v každém okamžiku vypočítána odebraná kapacita
Nabito na skladovací napětí (3,75 V)
O slevách se můžeme bavit na místě při větších odběrech.
Vhodné jak do BEV, tak do stacionárních uložišť.
Ten jsem rozebral na články, těm jsem proměřil kapacitu a následně články rozprodávám. Tržní cena je cca 1450 kč (nyní za 1700,- zde), navíc jsou nedostatkovým zbožím a na rozdíl od pohlupavého Brita (jediný kdo je prodává na celém internetu) budu mít články proměřené (koupil jsme od něj 6 ks LEV50 s garancí 85 % původní kapacity, na to se nedostal ani jeden, takže mi vracel peníze).
Kapacita v přiloženém online xls.
Metodika měření kapacity:
Nabíjení modelářskou nabíječkou Li-Ion
Dotlačení zdrojem na U = 4,11 V; I < 100 mA
Vybíjení zátěží konstantním proudem 50 A; až do poklesu parametrů na I < 5 A; U = 2,8 V
Z okamžitého proudu v každém okamžiku vypočítána odebraná kapacita
Nabito na skladovací napětí (3,75 V)
O slevách se můžeme bavit na místě při větších odběrech.
Vhodné jak do BEV, tak do stacionárních uložišť.
- Lui
- Příspěvky: 1245
- Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
- Reputace: 137
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
- Kapacita baterie [kWh]: malá
- Bydliště: Slovensko
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Uved aspon nejakú približnú orientačnú cenu,aby si prípadný záujemca vedel aspoň zamyslieť nad touto ponukou
málo kwp , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion + 60V 198Ah Lifepo4 , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm
- Reputace: 43
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Len navediem predavajuceho, ze naposlady sa tu prevadali cisto nove SDI 60Ah clanky po 45E.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Omlouvám se cena je 999,-, kopíroval jsem to z místa na místo a tohle zapomněl.
O ceně můžeme mluvit.
O ceně můžeme mluvit.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
- Reputace: 22
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Měl bych jenom dotaz na kupující - to se vážně vyplatí kupovat jeté Lion články za téměř cenu nového LiFePO?
- diablo007
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Reputace: 239
- Bydliště: Vyškov
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Toto je bazar diskuzi bych přenesl do tema které kvůli tomuto vzniklo
- ResHacker
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Reputace: 21
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Nevyplatí... za 40Eur/kus jsem od Djpeto kupoval úplně nové SDI60tky, všechny mají Ri výrobcem deklarovaných 0,8mOhm nebo menší, všechny zatím mají min. kapacitu 60Ah při vybíjení 4,1V > 10A > 3V, nabíjel jsem na 4,15 pouze metodou CC proudem 15A.feliz navidad píše:Měl bych jenom dotaz na kupující - to se vážně vyplatí kupovat jeté Lion články za téměř cenu nového LiFePO?
Tyhle články můžou mít reálnou cenu okolo 500Kč/ks, jsou již dost jeté..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Nevyplatí - pokud jsi člověk co se vyzná a nebojí se koupíš si 18650 za 45kč/kus, naboduješ si je zapojíš BMS a poměr cena : kWh je nepořekonatelný. Už si hrajeme i s 2170, které jsou, ale zatím dost nové a dost drahé.feliz navidad píše:Měl bych jenom dotaz na kupující - to se vážně vyplatí kupovat jeté Lion články za téměř cenu nového LiFePO?
Vyplatí - pokud chceš mít od těchto věcí klid SP spojování, bodování a podobné věci. Pokud potřebuješ tahat špičkově větší proudy než by sis mohl dovolit z LiFePO, nebo měl nabíjecí výkon než by se LiFePO mohlo líbit. (Má znalost LiFePO a derivátů je asi 3 roky stará, pokud máš něco se stejnými parametry jako tyto staré LiION tak považuj poslední větu za neplatnou )
Kde se dají koupit SDI 60 Ah? Protože já našel jediného prodejce naEbaya po přepočtu na článek to stojí asi 1125 kč/ks bez dopravy a to jich má dohromady 24 k mání. Pro srovnání LEV50 stojí na Ebayi cca 1700,- (odkaz výše), takže tuším že se tomu říká "tržní cena" která šroubuje cenu nižších kapacit výše. Možná je to výrobcem, možná je to tím, že jsou žádané do BEV (trojčat jezdí daleko více než i3 a jsou starší)ResHacker píše:Nevyplatí... za 40Eur/kus jsem od Djpeto kupoval úplně nové SDI60tky, všechny mají Ri výrobcem deklarovaných 0,8mOhm nebo menší, všechny zatím mají min. kapacitu 60Ah při vybíjení 4,1V > 10A > 3V, nabíjel jsem na 4,15 pouze metodou CC proudem 15A.
Tyhle články můžou mít reálnou cenu okolo 500Kč/ks, jsou již dost jeté..
To že jsi chytil tak dobrou cenu - Tvá výhoda, ale buď chlap a řekni dostal jsem skvělou nabídku teď už taková není. Četl jsem vlákno k tomu prodeji (první výsledek když to člověk dá vyhledat na google) cena byla 50€ pokud jsi ho sklepal na 40€ opět je to Tvůj um a zvládl by jsi to i u mého inzerátu proto tam je "cena k diskuzi".
Testovat baterie do poloostrovu / ostrovu / BEV na 20 A, tzn 0,33C mi přijde dost nonsence. V reálu ze 48V packu nedostaneš ani kilowatu, věřím že to prodejce udělal, protože neměl přístup k pořádné zátěži a ne ze zlé vůle, protože jak všichni víme se stoupajícím zatížením stoupá impedance a klesá kapacita. Já testoval 80 A což bylo 1,6C původní kapacity a 2,3C reálné kapacity. Pak jsem přešel na testování 1C původní kapacity, protože mi to přišlo více košér, stále "přetěžuji" při testování články 1,8C vzhledem ke kapacitě. Testovat to 0,33C mám místo 65% původní kapacity třeba 70-75% a najednou zase cena za kWh vypadá příznivěji.
Moje zásadní výhoda oproti Brita, který se tímhle rozprodáváním baterií a článků živí je to že ke každému mam vybíjecí charakteristiku a konkrétní kapacitu. Což nedělá ani on, ani člověk co prodával SDI 60 Ah, ani nikdo další co jsem viděl. Jednoduše protože jsme nad tím strávil 3 týdny života abych neprodal někomu nějaký (polo)mrtvý článek.
Takže netvrdím, že mám top poměr cena/kwh, netvrdím, že potřebujete do solárních stacků trakční LiIon, třeba vám stačí LiFe(Y)PO. Rovněž ale netvrdím že cena je konečná, bohužel u nás na prochlastaném východě má každý druhý Polské (nebo arabské) předky a má potřebu smlouvat a sklepávat cenu a abych nešel pod nákupku a zároveň ukojil touhu mě sklepat a "mít něco levněji než Franta" cenu jsem lehce nadsadil.
Takže prosím pokud někdo máte zájem o články napište to a nesrovnávejte nesrovnatelné.
Mám člověka co mi ty zbytky odebere za 600/ks v případě nouze, takže za 500 určitě ne Chtěl jsem tady pomoct a nabídnout něco na čem jsem jezdil a čemu věřím a mám proměřené, ale pod nákupku nepůjdu, to fakt ne.
- Marcus81
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Reputace: 4
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Kolko presne ks na predaj ich mas zivotaschopne?
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
AhojMarcus81 píše:Kolko presne ks na predaj ich mas zivotaschopne?
Z BEV jsem to vykopal kvůli malé kapacitě, dle testů jsou všechny životaschopné pokud nepudeš do vysokých proudů.
Seznam, kapacitu a počet volných najdeš zde zelené jsou rozebrané, u některých jsou jména. Ty jsou zarezervované.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
- Reputace: 22
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Zase se musím ozvat - jak při vybíjení konstantním proudem 50A může dojít k poklesu na I < 5 A???rosparovac píše:Vybíjení zátěží konstantním proudem 50 A; až do poklesu parametrů na I < 5 A; U = 2,8 V
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Dobrá poznámkafeliz navidad píše:Zase se musím ozvat - jak při vybíjení konstantním proudem 50A může dojít k poklesu na I < 5 A???rosparovac píše:Vybíjení zátěží konstantním proudem 50 A; až do poklesu parametrů na I < 5 A; U = 2,8 V
Jak tedy pojmenovat běžně řešený test, kdy se vybíjí nejprve CC a pak CV?
Tedy 50 A až do 2,8 V a na 2,8 V pak snižovat proud až do 5 A?
Je pro to nějaký odborný termín?
Díky
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 286
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
60 Ah SDI sú po 58 €, a dá sa z nich ťahať 200 A a nie nejakých smiešnych 80 A.rosparovac píše:Nevyplatí - pokud jsi člověk co se vyzná a nebojí se koupíš si 18650 za 45kč/kus, naboduješ si je zapojíš BMS a poměr cena : kWh je nepořekonatelný. Už si hrajeme i s 2170, které jsou, ale zatím dost nové a dost drahé.feliz navidad píše:Měl bych jenom dotaz na kupující - to se vážně vyplatí kupovat jeté Lion články za téměř cenu nového LiFePO?
Vyplatí - pokud chceš mít od těchto věcí klid SP spojování, bodování a podobné věci. Pokud potřebuješ tahat špičkově větší proudy než by sis mohl dovolit z LiFePO, nebo měl nabíjecí výkon než by se LiFePO mohlo líbit. (Má znalost LiFePO a derivátů je asi 3 roky stará, pokud máš něco se stejnými parametry jako tyto staré LiION tak považuj poslední větu za neplatnou )
Kde se dají koupit SDI 60 Ah? Protože já našel jediného prodejce naEbaya po přepočtu na článek to stojí asi 1125 kč/ks bez dopravy a to jich má dohromady 24 k mání. Pro srovnání LEV50 stojí na Ebayi cca 1700,- (odkaz výše), takže tuším že se tomu říká "tržní cena" která šroubuje cenu nižších kapacit výše. Možná je to výrobcem, možná je to tím, že jsou žádané do BEV (trojčat jezdí daleko více než i3 a jsou starší)ResHacker píše:Nevyplatí... za 40Eur/kus jsem od Djpeto kupoval úplně nové SDI60tky, všechny mají Ri výrobcem deklarovaných 0,8mOhm nebo menší, všechny zatím mají min. kapacitu 60Ah při vybíjení 4,1V > 10A > 3V, nabíjel jsem na 4,15 pouze metodou CC proudem 15A.
Tyhle články můžou mít reálnou cenu okolo 500Kč/ks, jsou již dost jeté..
To že jsi chytil tak dobrou cenu - Tvá výhoda, ale buď chlap a řekni dostal jsem skvělou nabídku teď už taková není. Četl jsem vlákno k tomu prodeji (první výsledek když to člověk dá vyhledat na google) cena byla 50€ pokud jsi ho sklepal na 40€ opět je to Tvůj um a zvládl by jsi to i u mého inzerátu proto tam je "cena k diskuzi".
Testovat baterie do poloostrovu / ostrovu / BEV na 20 A, tzn 0,33C mi přijde dost nonsence. V reálu ze 48V packu nedostaneš ani kilowatu, věřím že to prodejce udělal, protože neměl přístup k pořádné zátěži a ne ze zlé vůle, protože jak všichni víme se stoupajícím zatížením stoupá impedance a klesá kapacita. Já testoval 80 A což bylo 1,6C původní kapacity a 2,3C reálné kapacity. Pak jsem přešel na testování 1C původní kapacity, protože mi to přišlo více košér, stále "přetěžuji" při testování články 1,8C vzhledem ke kapacitě. Testovat to 0,33C mám místo 65% původní kapacity třeba 70-75% a najednou zase cena za kWh vypadá příznivěji.
Moje zásadní výhoda oproti Brita, který se tímhle rozprodáváním baterií a článků živí je to že ke každému mam vybíjecí charakteristiku a konkrétní kapacitu. Což nedělá ani on, ani člověk co prodával SDI 60 Ah, ani nikdo další co jsem viděl. Jednoduše protože jsme nad tím strávil 3 týdny života abych neprodal někomu nějaký (polo)mrtvý článek.
Takže netvrdím, že mám top poměr cena/kwh, netvrdím, že potřebujete do solárních stacků trakční LiIon, třeba vám stačí LiFe(Y)PO. Rovněž ale netvrdím že cena je konečná, bohužel u nás na prochlastaném východě má každý druhý Polské (nebo arabské) předky a má potřebu smlouvat a sklepávat cenu a abych nešel pod nákupku a zároveň ukojil touhu mě sklepat a "mít něco levněji než Franta" cenu jsem lehce nadsadil.
Takže prosím pokud někdo máte zájem o články napište to a nesrovnávejte nesrovnatelné.
Mám člověka co mi ty zbytky odebere za 600/ks v případě nouze, takže za 500 určitě ne Chtěl jsem tady pomoct a nabídnout něco na čem jsem jezdil a čemu věřím a mám proměřené, ale pod nákupku nepůjdu, to fakt ne.
Pre info 300 Ah LFP dajú 700 A v pohode, bez zahrievania a nafukovania.
Dajú ponúkané články 2.5 C až do vybitia a majú aspoň 99 % povodnej nominálnej kapacity ?
A cena 18650 NMC je 90 až 160 € za kWh, SDI sú po 270 € za kWh.
Ponúkané majú koľko Ah pri 200 A discharge na článok ? Koĺko potom stojí kWh ?
A koľko cyklov ešte vydržia do 80 až 85 % nom. kap. keby sú považované za useless ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
80 A jsem omezený protože má elektronická zátěž nedá kontinuálně více.rottenkiwi píše:60 Ah SDI sú po 58 €, a dá sa z nich ťahať 200 A a nie nejakých smiešnych 80 A.
Pre info 300 Ah LFP dajú 700 A v pohode, bez zahrievania a nafukovania.
V autě mi baterie dávají cca 200 A a není to špičkový výkon. Tzn dle původní kapacity 4C dle současné tak 6C
Nevím, 2,5C nezvládnu vytvořit kontinuálním zatížením. Nemám nový LEV50 článek (statně jako nikdo na světě) s nominální kapacitou. Upřímně nevím proč to řešíme, když nabízím ojeté články, nikoliv nové.rottenkiwi píše:Dajú ponúkané články 2.5 C až do vybitia a majú aspoň 99 % povodnej nominálnej kapacity ?
Mi cena s dost levnými, ale přiměřeně kvalitními 18650 články vyšla na 200€ mohu se zeptat kde kupujete 18650?rottenkiwi píše:A cena 18650 NMC je 90 až 160 € za kWh, SDI sú po 270 € za kWh.
Opět, nebudu se opírat o datasheety a podobně, protože to nemám rád, mám rád realitu, měření a podobně. Nemám možnost měřit 200 A kontinuální vybíjení. Když byly články v BEV měřil a jel jsem max výkonem klesl dojezd o cca čtvrtinu, tedy se dá přibližně odhadnout že tyto extrémní podmínky snižují kapacitu o čtvrtinu.rottenkiwi píše:Ponúkané majú koľko Ah pri 200 A discharge na článok ? Koĺko potom stojí kWh ?
A koľko cyklov ešte vydržia do 80 až 85 % nom. kap. keby sú považované za useless ?
Tady někdo potřebuje 100% SoH články na ukládání slunce? Tak to jsem tady špatně. :-/ Prodal jsem 6 z původních 94 článků elektromobilistům a dalších 34 jsem prodal lidem se solárními elektrárnami, kteří mi děkovali za dobrou nabídku.
Fakt jsem tady přišel udělat win win obchod, proč máte potřebu se tady na mě sesypat a chodit kolem toho a porovnávat staré BEV články s technologicky o 10 let mladšími bateriemi? Prodávám LEV50 buď pro ně máte využití, nebo ne.
- ResHacker
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Reputace: 21
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
@rosparovac: Určitě tu nechci nějak shazovat tvou nabídku a chápu, že jsi třeba nedohledal jiné... Jen píšu, co je fakt a určitě to nebyla nějaká mimořádná jednorázová nabídka.. Djpeto pro ně pravidelně jezdí do Německa, za tuto cenu jsou standardně, neni to žádný "supr speciální" nabídka, začátkem příštího roku opět budou.
Za obdobnou cenu je tuším nabízeli i poláci... Prostě je tu jeden dodavatel v Německu a pár vyvolených odběratelů, kteří nám je pak takto velice výhodně nabízejí, nic víc nic míň.
Za 600 asi OK, ale stejně bych raději investoval do nových, toť můj názor, nic ve zlém
Za obdobnou cenu je tuším nabízeli i poláci... Prostě je tu jeden dodavatel v Německu a pár vyvolených odběratelů, kteří nám je pak takto velice výhodně nabízejí, nic víc nic míň.
Za 600 asi OK, ale stejně bych raději investoval do nových, toť můj názor, nic ve zlém
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
- Reputace: 22
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Abych jenom nerejpal - chtěl bych poděkovat prodejci za informace, které poskytl. Vyplývá z nich totiž jedna velmi zajímavá skutečnost:
Peugeot Ion má, pokud google nelže, kapacitu baterií 16kWh. Nevím, jaká byla kokrétní spotřeba tohoto vozu, ale podle zkušeností uživatelů na http://www.spritmonitor.de je reálná průměrná spotřeba 13,92kWh/100km. Což přepočteno na plné cykly nabíjení/vybíjení odpovídá cca 930 cyklům.
Během ekvivalentu necelých 1000 plných cyklů během 7 let tedy došlo k poklesu kapacity na 65%. Podle datašítu výrobce mají zvládnout 5500 cyklů do poklesu kapacity na 80%. Samozřejmě něco jiného jsou laboratorní podmínky měření parametru cycle life u výrobce a něco jiného pak skutečná hodnota v konkrétním BEV. Přesto si myslím, že je to velmi zajímavé srovnání s jistou vypovídající hodnotou.
Peugeot Ion má, pokud google nelže, kapacitu baterií 16kWh. Nevím, jaká byla kokrétní spotřeba tohoto vozu, ale podle zkušeností uživatelů na http://www.spritmonitor.de je reálná průměrná spotřeba 13,92kWh/100km. Což přepočteno na plné cykly nabíjení/vybíjení odpovídá cca 930 cyklům.
Během ekvivalentu necelých 1000 plných cyklů během 7 let tedy došlo k poklesu kapacity na 65%. Podle datašítu výrobce mají zvládnout 5500 cyklů do poklesu kapacity na 80%. Samozřejmě něco jiného jsou laboratorní podmínky měření parametru cycle life u výrobce a něco jiného pak skutečná hodnota v konkrétním BEV. Přesto si myslím, že je to velmi zajímavé srovnání s jistou vypovídající hodnotou.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Ta spotřeba celkem sedí.feliz navidad píše:Abych jenom nerejpal - chtěl bych poděkovat prodejci za informace, které poskytl. Vyplývá z nich totiž jedna velmi zajímavá skutečnost:
Peugeot Ion má, pokud google nelže, kapacitu baterií 16kWh. Nevím, jaká byla kokrétní spotřeba tohoto vozu, ale podle zkušeností uživatelů na http://www.spritmonitor.de je reálná průměrná spotřeba 13,92kWh/100km. Což přepočteno na plné cykly nabíjení/vybíjení odpovídá cca 930 cyklům.
Během ekvivalentu necelých 1000 plných cyklů během 7 let tedy došlo k poklesu kapacity na 65%. Podle datašítu výrobce mají zvládnout 5500 cyklů do poklesu kapacity na 80%. Samozřejmě něco jiného jsou laboratorní podmínky měření parametru cycle life u výrobce a něco jiného pak skutečná hodnota v konkrétním BEV. Přesto si myslím, že je to velmi zajímavé srovnání s jistou vypovídající hodnotou.
Zajímavé u tohohle vozu je to že se téměř vždy nabíjel do plného nabití (4,105 V 2 A), ale za to neměl vice než 10 rychlonabíjení za celý svůj život. celkem na něm bylo najeto 107 000 km
Naopak kamarádův ION má najeto 90 000 km z toho v posledních 60 000 km nabíjí téměř výhradně na rychlonabíječkách a degradaci má stejnou.
Já mám teď nový akumulátor ve voze (najeto 45 000 km) a má cca stejnou kapacitu jako starý, jen nemá ustřelené články, ten dovezli z Norska a tam předpokládám že dost trpěl, protože kromě zimy a "studených startů" také určitě daleko více topil (topení má 4 kW).
U mého vozu se topení téměř nepoužívalo, protože tam je naftový bufík.
Moje závěry? Rychlonabíjení, nebo nabíjení do 100 % SoC má podobný účinek.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Pozor LEV50 má třetinu těch cyklů, 5500 cyklu mají LEV50N což je upgrade z roku 2012 a ten upgrade stojí za to! MArně hledám baterii s těmato články.feliz navidad píše:Během ekvivalentu necelých 1000 plných cyklů během 7 let tedy došlo k poklesu kapacity na 65%. Podle datašítu výrobce mají zvládnout 5500 cyklů do poklesu kapacity na 80%.
-
- Příspěvky: 1210
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 143
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Běžné řešený test vybíjení nesnižuje proud, ty články jsou tedy dnes už pod 60% ve skutečnosti? To je past na kupujícího, nyní již kapacita bude klesat strmě dolů s každým cyklem. Ani do auta, ani do domácí elektrárny už nepatří. Jedině na pokusy.rosparovac píše:Dobrá poznámkafeliz navidad píše:Zase se musím ozvat - jak při vybíjení konstantním proudem 50A může dojít k poklesu na I < 5 A???rosparovac píše:Vybíjení zátěží konstantním proudem 50 A; až do poklesu parametrů na I < 5 A; U = 2,8 V
Jak tedy pojmenovat běžně řešený test, kdy se vybíjí nejprve CC a pak CV?
Tedy 50 A až do 2,8 V a na 2,8 V pak snižovat proud až do 5 A?
Je pro to nějaký odborný termín?
Díky
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: čtv zář 27, 2018 7:23 am
- Reputace: 0
Re: Prodej: LEV50 - Peugeot Ion, Citroen Czero, Mitsubishi i
Nechci se hádat, ale toto testování nejen že dává smysl, ale rovněž se používá při akreditovaném měření. Nedávno jsem takové měření podnikal ve spolupráci s bývalým VVU ve Vyškově, který jako jediný v ČR měl akreditaci na měření kapacity. A měřil to přesně tak jak jsem to popsal.josse píše:Běžné řešený test vybíjení nesnižuje proud, ty články jsou tedy dnes už pod 60% ve skutečnosti? To je past na kupujícího, nyní již kapacita bude klesat strmě dolů s každým cyklem. Ani do auta, ani do domácí elektrárny už nepatří. Jedině na pokusy.
Stran uplatnění článků: Ty LEV50 články co jsem nastudovával nedělají žadný "logaritmický pokles". Jediný případ kdy se tohle děje je při přetěžování a to samozřejmě dává smysl. Čím nižší kapacita při konstantních požadavcích na výkon, tím vyšší C, tím vyšší degradace chemie, vyzařovaní tepla, zvyšování impedance a podobně, pak je to snowball effect (kladná zpětná vazba) a pak ty články jdou do pekel opravdu rychle. Troufám si tvrdit že stejně jako mí známí (ti co odebrali poloviu těch článků) tak i ostatní nemají potřebu tahat z baterek více jak 3,6 kW což na 48 V dá slabých 75 A. Ty články jsou stavěné na 20 C špičkově, 5 C kontinuálně, tzn i teď jde trvale tahat cca 175 A. Články mají 60-63 % SoH.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Zhanzhang [Bot] a 0 hostů