FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od eman »

vomic píše:pro žádost je požadovaný odpovědný technik a přílohou projekt + posléze revize ... jako já to vzdávám nic bastlit z čínských článků sám nechci a i když bych to udělal jsem cca 60-80k pod cenou legálního HV řešení pomocí toho zakázanýho slova zde což bych minimálně stejně z většiny projel v platbě někomu kdo mě stím aspoň částečně pomůže neřkuli v projektu a revizi.
Začínám přemýšlet jít tou zde zakázanou cestou a k tomu si pak dobudoucna zbastlit druhou čistě ostrovní FVE, třeba jen bez baterek s přímým ukládáním do TUV, ohřevu bazénu či k tomu menší baterky třeba jen olovo pro noční provoz jezírka ...
Pokud neumíš samodomo, tak musíš jít zakázanou cestou. Ale ta rozhodně není jen o 80tis. levnější. Stačí se podívat na FB, jak se tam brečí a počítají se neuvěřitelné návratnosti, aby se ta zlodějina zdůvodnila. Dostaneš na krev předražené řešení, témě nulovou podporu, bez šance cokoliv později změnit, úplně pod kontrolou ČEZu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od marko250 »

Co tam pořád chcete revizovat, za hodinama přestřihnete tři dráty a ty svedete k strojovně a zpět.Vše ostatní je ve strojovně FVE a říká mi to pane,v rozvaděči žádný zásah není.
Paní v pojišťovně zajímal jen počet panelů a dopojištění stálo 300Kč/rok k pojistce domu.Kde nepřetíká,nemůže být problém a ten schyzofrenik z Victronu žije ve starých vyhláškách a informacích.
Přepnutí dvou navzájem blokovaných 50A průmyslových stykaču i se západkama nevyvede z míry v dvou domácnostech nic,jediné pobliknutí je na LED žárovce(prahistorické) na mém stole u PC.A přepíná to nejčastěji při vysokém výkonu dvou spotřebičů(myčka+vodárna+volnoběžka domu ,5kW).
Udělat desítky zářezů do tašek a přišroubovat hák na střešní lať kde je trám taky není žádná raketová věda a nasadit na to pak profil a panely hračka.
Vybrali jste si bohužel dobu ,kdy vše šlo cenově nahoru a ještě se rozmohl boom po zdražení energií a momentální situaci.U Mivi jsem byl v prosinci informován ,že v číně je od března nějaký svátek "draka či co" a vše bude stát než pomine.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
PetrDubi
Příspěvky: 1534
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od PetrDubi »

Já myslím, že u Mivvy je hlavní problém v tom, že stoupnul zájem o hotové batterypacky tak, že nemají volnou kapacitu na výrobu dalších a tak udělali stop stav dokud nevyřídí všechny stávající objednávky (informovali o tom už někdy v půlce února). Chápu že nechtějí mít objednávky na půl roku dopředu a potom se dohadovat s nespokojenýma zákazníkama, proč to ještě není hotový..
A teď jsem koukal, že i články už mají rozebraný a teď už jedině předobjednávky na články který dorazí v půlce května. Já jsem objednával na konci února, protože jsem předpokládal špatnou dostupnost až se začne oteplovat a přiblíží se jaro, takže mi články dorazily v pátek. Někdy před týdnem ještě byly k dispozici články, které měly dorazit v půlce března.
Holt voják se stará, voják má ;)
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od brin »

Problém je, že baterky z Číny chodily vlakem přes Rusko. Proč to je problém asi vysvětlovat nemusím. Sám s tím mám potíže.
mopadzi
Příspěvky: 1051
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od mopadzi »

ono je to celkem vše naprd...dvouměsíční fronty na ADR kontejnery v HK, a aktuálně lockdown v Shenzen. Zaplacené palety opět uvázly...doufám, že jen do 20.3
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od eman »

To s tím vlakem je nějaká nemoc nebo co. Tím každý zdůvodňuje vysoké ceny. Přitom je to kravina. Vlak byl vždy dražší než námořní doprava a normální člověk dopravu vlakem vůbec nepoptával. Ani náš korporát ho nikdy nevyužil. Z Číny vede tisíce cest. Je to stejné jako ty pohádky...zdražily OSB desky....protože vyhořela továrna na lepidlo, zdražil polystyren...protože vyhořela továrna na granulát, teď zdražilo železo....takže asi shořela nějaká ocelárna. Stouply ceny baterií, hlavně Pylontech, takže určitě někde hoří jejich továrna.. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PetrW
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 08, 2022 12:17 pm
Bydliště: Ostrava

Re: FVE 9,9kW+baterie bez dotace

Příspěvek od PetrW »

Vlakem ty baterky moc vozit nechtěli, ale problém je v tom že spousta společností přešla na vlaky kvůli problémům s lodní dopravou. Teď je problém i s vlakovou kvůli konfliktu (ikdyž vlaky jezdí Rusko Bělorusko) pojišťovny nechtějí pojišťovat náklad a tak se všichni zase vracejí k lodní dopravě...a vše se zpožďuje + covid lockdowny a málo vody v Hamburku , málo kontejnerů v číne.... :uh:
Mám taky v CN objednávku, už je vyrobena a čeká na LCL a nalodění :-)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek