Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1452
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

cipis: Nene. Prý se změní tok Golfského proudu a bude nová doba ledová, takže FVE bude naprd 12měsíců v roce. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

cipis píše:Jestli myslíš dezinformace, tak ty musí být záměrné ...
A jak jinak hodnotit 100x vyvrácená tvrzení, (záměrně lživých, což je definice dezinformace)? Nabyl jsem přesvědčení, že se jedná o záměrné činy. Pomoz mi to přesvědčení změnit nějakým faktem/důkazem, že to tak není, pls...
cipis píše:Zkroť trochu to své vyjadřování. Zde jsme technici, ne politici ani obchodníci. A jestli prodáváš a lobuješ za EV, tak se s těmito, třeba i špatnými, argumenty musíš vypořádat ve vší slušnosti.
No právě neprodávám a nelobuji, a proto mohu nazvat věci pravým jménem.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
kuli
Příspěvky: 452
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

TomHC píše:Len berme do úvahy aj to, že aktuálna infraštruktúra neumožňuje na jednom diaľničnom odpočívadle nabíjať povedzme 5 (nedajbože) 10 EV. A čím viac na východ, tým menej nabíjačiek.
Ešte sa mi nestalo, že by boli obsadené nabíjačky a ja som sa nemal kde nabiť.
Je síce pravda, že chodím väčšinou okolo komína.
Teslácke Supercharger - max treti som prišiel a ešte jeden ostal voľný.
Iba ak tlačenica sem tam pri Kauflande ( zatiaľ zadarmo )

Tá infraštruktúra sa má posilňovať.

Je sice pravda, že sa mi nechce tankovať kWh za 0,70 eura a ešťe aj čakať. Tam sa tam už tie výhody strácajú a PHM je drahé ako pri ropákovy.

Ešteže sa mi to stalo iba dva krát za rok.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
eman
Příspěvky: 1452
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Nevíte někdo, proč není nabíječka na každé benzině?
Co jsem si všiml, tak pumpy co nejsou vyloženě v zástavbě, mají často vlastní trafo co má minimálně 25kVA a neříkejte mi, že ty chlaďáky s pivem a prošlejma bagetama ho vytíží. To je ta nabíječka tak drahá?

kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
Naposledy upravil(a) eman dne úte led 17, 2023 5:48 pm, celkem upraveno 1 x.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
rva
Příspěvky: 3883
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od rva »

Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
eman
Příspěvky: 1452
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
Ale všichni majitelé EV prý jedí výhradně na pumpě u nabíječky, tak třeba můžou otevřít restaurace. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2434
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

eman píše:Nevíte někdo, proč není nabíječka na každé benzině?
Co jsem si všiml, tak pumpy co nejsou vyloženě v zástavbě, mají často vlastní trafo co má minimálně 25kVA a neříkejte mi, že ty chlaďáky s pivem a prošlejma bagetama ho vytíží. To je ta nabíječka tak drahá?

kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
Cekal bych prave ze to je tim nizkym vykonem pripojeni a ikdyz maj mozna svoje trafo a 25kva se zda hodne, chtelo by to aspon 100kva na stojan :) jinak tam auta vystoji dulek v loziskach
Ronn
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
Podle přímého kontaktu z ČEZ je spousty problémů a hlavní jsou tyto:

a) Zdlouhavé stavební řízení.
b) Složité jednání s vlastníky pozemku.
c) Nedostatečná kapacita sítě. (Eman: Trafo u benzinky je jen jeden článek řetězce)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
cipis
Příspěvky: 4989
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

V rádiu říkali, že i tak máme nejhustější síť nabíječek ... Ale to bude asi spíše nízkým počtem EV, než vysokým počtem nabíječek :)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Ronn
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

eman píše:Ale všichni majitelé EV prý jedí výhradně na pumpě u nabíječky, tak třeba můžou otevřít restaurace. :D
Souhlas, toto je další důvod proč se nestavějí nabíječky na pumpách... není tam totiž těch 20minut, co dělat... Takže raději jezdíme tam, kde můžu i něco rozumného sníst..

Třeba ideální kombinace je SuperCharger Vestec, OS Hana v Olomouci taky celkem dobrá station...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
cipis
Příspěvky: 4989
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Jo, to se také říká, co člověk ušetří na EV, tak pak prožere při nabíjení :D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1452
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Ronn píše:
rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
Podle přímého kontaktu z ČEZ je spousty problémů a hlavní jsou tyto:

a) Zdlouhavé stavební řízení.
b) Složité jednání s vlastníky pozemku.
c) Nedostatečná kapacita sítě. (Eman: Trafo u benzinky je jen jeden článek řetězce)
Je fakt, že ČEZu trvá tak dva roky připojení novostavby, ikdyž je kabel přes ulici a všichni souhlasí, takže nabíječka pro ně musí být nerealizovatelná akce. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

eman píše:kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
Celkem dobře se sockuje podle téhle mapy https://nabijim-zadarmo.mapotic.com/ úplně v pohodě bych dal Italie a zpět zdarma. Akorát to jsou 50kW a když spěcháš, tak jedeš SC, kde to jede 250kW a dříve než se děti vrátí z WC máš dalších 250km v baterce...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1452
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Teď mě napadla hrozná věc....jak se říká on má "pivní mozol", tak nově tu máme "EV mozol". Pupek kvůli nabíjení. :D Ale zase to budou mít zlatokopky jednodušší..
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
jahodovák
Příspěvky: 2008
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

cipis píše:Jo, to se také říká, co člověk ušetří na EV, tak pak prožere při nabíjení :D
Protože pokud by jel spalovákem,po natankování by mu na to nezbylo...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 2898
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Tento web je o DYI,OZE,soběstačnosti minimalizaci plateb státu a proti přijímání dotací.Překvapujemě,že většina přispivatelů odmítá elektromobilitu přitom elektromobilita většinu aspektů tohoto webu splňuje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7530
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kodl69 »

Otázka je, jak dlouho ta mapa bude platná... elektromobilitu neodmítám, onehdy jsem jel šalinou, elektrickým vlakem taky jednou, mám elektrokolo... Ale u něčeho většího než je malá elektrická motorka mi ta individuální elektromobilita nedává smysl, teda krom věcí, co se používají už od poloviny minulýho století a vypsal jsem je hned na začátku. Proč elektrickej kamion, když vedle je elektrifikovaná trať ?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
mihlit
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5800
Kapacita baterie [kWh]: 24
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od mihlit »

No, o tom posledním by se dalo polemizovat, protože prominutí platby je forma dotace. Dál s tím, že DYI - nejsem si úplně jistý, jestli fosil nebo ev dokážu snadněji opravit svépomocí. No a hlavně... zaplatit tisícovku, abych dostal dvě stovky slevu, tak to se mi moc nechce. Když jsem si počítal naposledy, kdy se mi dražší ev oproti spalováku vrátí, po kolika km, když pro jednoduchost započítám domácí elektriku zdarma... tak při počítání povinné, havarijní, servisní poplatky, palivo,... výsledek byl nikdy. Počítáno pro ne úplně malé auto, rekonstruuji dům, takže potřebuji alespoň kufr velikosti kombíka fabka/i30.

EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.
Franta2776
Příspěvky: 2898
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

mihlit píše:No, o tom posledním by se dalo polemizovat, protože prominutí platby je forma dotace. Dál s tím, že DYI - nejsem si úplně jistý, jestli fosil nebo ev dokážu snadněji opravit svépomocí. No a hlavně... zaplatit tisícovku, abych dostal dvě stovky slevu, tak to se mi moc nechce. Když jsem si počítal naposledy, kdy se mi dražší ev oproti spalováku vrátí, po kolika km, když pro jednoduchost započítám domácí elektriku zdarma... tak při počítání povinné, havarijní, servisní poplatky, palivo,... výsledek byl nikdy. Počítáno pro ne úplně malé auto, rekonstruuji dům, takže potřebuji alespoň kufr velikosti kombíka fabka/i30.

EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.

Jde o to jestli počítáš všechno,podle mě se tam musí počitat:

1)pořizovací cena
2)palivo na 300000km(kolik si vyrobíš sám)
3)servis na 300000km
4)poplatky,dálniční známka,silniční daň
5)spotřební mat:pneu,oleje,destičky
6)zůstatková cena

Když to sečtu,vždycky.mi vyjde Tesla levněji než oktávka v diesel a blíží se ceně fabie:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 309
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

Porovnání nového spalovacího auta a EV auta v stejné kategorii.
porovnanisuperb_tesla3.jpg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek