Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
cipis: Nene. Prý se změní tok Golfského proudu a bude nová doba ledová, takže FVE bude naprd 12měsíců v roce.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
A jak jinak hodnotit 100x vyvrácená tvrzení, (záměrně lživých, což je definice dezinformace)? Nabyl jsem přesvědčení, že se jedná o záměrné činy. Pomoz mi to přesvědčení změnit nějakým faktem/důkazem, že to tak není, pls...cipis píše:Jestli myslíš dezinformace, tak ty musí být záměrné ...
No právě neprodávám a nelobuji, a proto mohu nazvat věci pravým jménem.cipis píše:Zkroť trochu to své vyjadřování. Zde jsme technici, ne politici ani obchodníci. A jestli prodáváš a lobuješ za EV, tak se s těmito, třeba i špatnými, argumenty musíš vypořádat ve vší slušnosti.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 456
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ešte sa mi nestalo, že by boli obsadené nabíjačky a ja som sa nemal kde nabiť.TomHC píše:Len berme do úvahy aj to, že aktuálna infraštruktúra neumožňuje na jednom diaľničnom odpočívadle nabíjať povedzme 5 (nedajbože) 10 EV. A čím viac na východ, tým menej nabíjačiek.
Je síce pravda, že chodím väčšinou okolo komína.
Teslácke Supercharger - max treti som prišiel a ešte jeden ostal voľný.
Iba ak tlačenica sem tam pri Kauflande ( zatiaľ zadarmo )
Tá infraštruktúra sa má posilňovať.
Je sice pravda, že sa mi nechce tankovať kWh za 0,70 eura a ešťe aj čakať. Tam sa tam už tie výhody strácajú a PHM je drahé ako pri ropákovy.
Ešteže sa mi to stalo iba dva krát za rok.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nevíte někdo, proč není nabíječka na každé benzině?
Co jsem si všiml, tak pumpy co nejsou vyloženě v zástavbě, mají často vlastní trafo co má minimálně 25kVA a neříkejte mi, že ty chlaďáky s pivem a prošlejma bagetama ho vytíží. To je ta nabíječka tak drahá?
kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
Co jsem si všiml, tak pumpy co nejsou vyloženě v zástavbě, mají často vlastní trafo co má minimálně 25kVA a neříkejte mi, že ty chlaďáky s pivem a prošlejma bagetama ho vytíží. To je ta nabíječka tak drahá?
kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
Naposledy upravil(a) eman dne úte led 17, 2023 5:48 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3942
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ale všichni majitelé EV prý jedí výhradně na pumpě u nabíječky, tak třeba můžou otevřít restaurace.rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Cekal bych prave ze to je tim nizkym vykonem pripojeni a ikdyz maj mozna svoje trafo a 25kva se zda hodne, chtelo by to aspon 100kva na stojan jinak tam auta vystoji dulek v loziskacheman píše:Nevíte někdo, proč není nabíječka na každé benzině?
Co jsem si všiml, tak pumpy co nejsou vyloženě v zástavbě, mají často vlastní trafo co má minimálně 25kVA a neříkejte mi, že ty chlaďáky s pivem a prošlejma bagetama ho vytíží. To je ta nabíječka tak drahá?
kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Podle přímého kontaktu z ČEZ je spousty problémů a hlavní jsou tyto:rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
a) Zdlouhavé stavební řízení.
b) Složité jednání s vlastníky pozemku.
c) Nedostatečná kapacita sítě. (Eman: Trafo u benzinky je jen jeden článek řetězce)
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 5190
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
V rádiu říkali, že i tak máme nejhustější síť nabíječek ... Ale to bude asi spíše nízkým počtem EV, než vysokým počtem nabíječek
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Souhlas, toto je další důvod proč se nestavějí nabíječky na pumpách... není tam totiž těch 20minut, co dělat... Takže raději jezdíme tam, kde můžu i něco rozumného sníst..eman píše:Ale všichni majitelé EV prý jedí výhradně na pumpě u nabíječky, tak třeba můžou otevřít restaurace.
Třeba ideální kombinace je SuperCharger Vestec, OS Hana v Olomouci taky celkem dobrá station...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 5190
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jo, to se také říká, co člověk ušetří na EV, tak pak prožere při nabíjení
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Je fakt, že ČEZu trvá tak dva roky připojení novostavby, ikdyž je kabel přes ulici a všichni souhlasí, takže nabíječka pro ně musí být nerealizovatelná akce.Ronn píše:Podle přímého kontaktu z ČEZ je spousty problémů a hlavní jsou tyto:rva píše:Domnívám se, že nabíječka moc nenese, protože se tam klient zdržuje neskutečně dlouho.
a) Zdlouhavé stavební řízení.
b) Složité jednání s vlastníky pozemku.
c) Nedostatečná kapacita sítě. (Eman: Trafo u benzinky je jen jeden článek řetězce)
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Celkem dobře se sockuje podle téhle mapy https://nabijim-zadarmo.mapotic.com/ úplně v pohodě bych dal Italie a zpět zdarma. Akorát to jsou 50kW a když spěcháš, tak jedeš SC, kde to jede 250kW a dříve než se děti vrátí z WC máš dalších 250km v baterce...eman píše:kuli: Jenže co bylo včera není dnes. Se sockováním je konec, cena prudce stoupla a některý lidi dělají přes den, takže nemůžou doma nabíjet z FVE.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1610
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Teď mě napadla hrozná věc....jak se říká on má "pivní mozol", tak nově tu máme "EV mozol". Pupek kvůli nabíjení. Ale zase to budou mít zlatokopky jednodušší..
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2024
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Protože pokud by jel spalovákem,po natankování by mu na to nezbylo...cipis píše:Jo, to se také říká, co člověk ušetří na EV, tak pak prožere při nabíjení
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3205
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tento web je o DYI,OZE,soběstačnosti minimalizaci plateb státu a proti přijímání dotací.Překvapujemě,že většina přispivatelů odmítá elektromobilitu přitom elektromobilita většinu aspektů tohoto webu splňuje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7648
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Otázka je, jak dlouho ta mapa bude platná... elektromobilitu neodmítám, onehdy jsem jel šalinou, elektrickým vlakem taky jednou, mám elektrokolo... Ale u něčeho většího než je malá elektrická motorka mi ta individuální elektromobilita nedává smysl, teda krom věcí, co se používají už od poloviny minulýho století a vypsal jsem je hned na začátku. Proč elektrickej kamion, když vedle je elektrifikovaná trať ?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 653
- Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
- Lokalita: okr. Vyškov
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5800
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
No, o tom posledním by se dalo polemizovat, protože prominutí platby je forma dotace. Dál s tím, že DYI - nejsem si úplně jistý, jestli fosil nebo ev dokážu snadněji opravit svépomocí. No a hlavně... zaplatit tisícovku, abych dostal dvě stovky slevu, tak to se mi moc nechce. Když jsem si počítal naposledy, kdy se mi dražší ev oproti spalováku vrátí, po kolika km, když pro jednoduchost započítám domácí elektriku zdarma... tak při počítání povinné, havarijní, servisní poplatky, palivo,... výsledek byl nikdy. Počítáno pro ne úplně malé auto, rekonstruuji dům, takže potřebuji alespoň kufr velikosti kombíka fabka/i30.
EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.
EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.
-
- Příspěvky: 3205
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
mihlit píše:No, o tom posledním by se dalo polemizovat, protože prominutí platby je forma dotace. Dál s tím, že DYI - nejsem si úplně jistý, jestli fosil nebo ev dokážu snadněji opravit svépomocí. No a hlavně... zaplatit tisícovku, abych dostal dvě stovky slevu, tak to se mi moc nechce. Když jsem si počítal naposledy, kdy se mi dražší ev oproti spalováku vrátí, po kolika km, když pro jednoduchost započítám domácí elektriku zdarma... tak při počítání povinné, havarijní, servisní poplatky, palivo,... výsledek byl nikdy. Počítáno pro ne úplně malé auto, rekonstruuji dům, takže potřebuji alespoň kufr velikosti kombíka fabka/i30.
EDIT: Pozor taky na to, že jsem si všiml, že někdo počítá elektriku zdarma dvakrát. Pořízení FVE není zdarma a tak si spočítají, kdy se jim vrátí (kolik by zaplatili DS), jenže pak jsou schopni stejnou 1 kWh započítat jako splátku za FVE a i jako splátku paliva u EV.
Jde o to jestli počítáš všechno,podle mě se tam musí počitat:
1)pořizovací cena
2)palivo na 300000km(kolik si vyrobíš sám)
3)servis na 300000km
4)poplatky,dálniční známka,silniční daň
5)spotřební mat:pneu,oleje,destičky
6)zůstatková cena
Když to sečtu,vždycky.mi vyjde Tesla levněji než oktávka v diesel a blíží se ceně fabie:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Porovnání nového spalovacího auta a EV auta v stejné kategorii.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2072 Odpovědi
- 76397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 46 Odpovědi
- 5163 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 882 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3141 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda