BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Dobrý den všem. Patrně budu mít tupý dotaz, ale co už... Jako náhradu Pb start aku do motocyklu jsem pořídil články LiFePo4 Headway 8Ah:
https://www.evlithium.com/Headway_Battery/898.html
Ale to není až tak podstatné. A teď se zpožděním řeším BMS. A nejsem z toho vůbec chytrý... Moc rád bych BMS s bluetoth, ale není to podmínka. Jestli jsem vše pochopil správně tak všechny BMS řeší vše na - pólu a to je problém 1. Problém 2 je ten, že nemám prostor pro větší BMS jak 60 - 80A (klidně koupím i 200A, ale tu tam prostě kvůli délce nenarvu), tedy startér přes ni asi nebudu moct vést. OK, start sice trvá chvíli a může být mimo BMS, a jsem lehce schopen oddělit plus pól, ale ne mínus... Má prosím někdo nějakou zkušenost co s tím? Nejsem si jistý co s tím, budu rád za každý podnět či zkušenost, články nejou zrovna za pusu a odvařit bych je nechtěl...
https://www.evlithium.com/Headway_Battery/898.html
Ale to není až tak podstatné. A teď se zpožděním řeším BMS. A nejsem z toho vůbec chytrý... Moc rád bych BMS s bluetoth, ale není to podmínka. Jestli jsem vše pochopil správně tak všechny BMS řeší vše na - pólu a to je problém 1. Problém 2 je ten, že nemám prostor pro větší BMS jak 60 - 80A (klidně koupím i 200A, ale tu tam prostě kvůli délce nenarvu), tedy startér přes ni asi nebudu moct vést. OK, start sice trvá chvíli a může být mimo BMS, a jsem lehce schopen oddělit plus pól, ale ne mínus... Má prosím někdo nějakou zkušenost co s tím? Nejsem si jistý co s tím, budu rád za každý podnět či zkušenost, články nejou zrovna za pusu a odvařit bych je nechtěl...
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Pořídit tam spátky olovo co tam má být.
Lifepo4 není dělané na takové proudové nárazy při startu, tak stejně není optimální dobíjení.
Edit: Jsem se koukal špičkový vybíjecí proud 200A tak potom OK, ale potřebuješ 200A BMS.
Jinak jaký je problém že BMS přeruší - pol? Prostě minus od BMS připojím jedním koncem na baterku, druhým na kostru.
Jinak co na to elektrika když BMS odpojí akumulátor? Tak ti vše vyhoří a to se oplatí.....
https://www.mivvyenergy.cz/cs/bms-a-bal ... ikong.html tato je 18mm tlustá
Lifepo4 není dělané na takové proudové nárazy při startu, tak stejně není optimální dobíjení.
Edit: Jsem se koukal špičkový vybíjecí proud 200A tak potom OK, ale potřebuješ 200A BMS.
Jinak jaký je problém že BMS přeruší - pol? Prostě minus od BMS připojím jedním koncem na baterku, druhým na kostru.
Jinak co na to elektrika když BMS odpojí akumulátor? Tak ti vše vyhoří a to se oplatí.....
https://www.mivvyenergy.cz/cs/bms-a-bal ... ikong.html tato je 18mm tlustá
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Chce se podívat co která bms snese krátkodobě. U 60a může dát 200 po krátký čas
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Nesouhlasím s tím olovem... Dělal jsem pro aku první poslední a přesto po 5ti letech chcípla origo Yuasa (jinak stojí 18 kil). Mám to vyzkoušeno, i když koupíš zase Yuasu vydrží max 3 roky... To už je lepší Exide za menší cenu se stejnou životností. Kamarád jehož syn jezdí vrchy evropu na moje doporučení používá tyto články jako startovací aku a jsou už 8 let staré. Jen je pokaždé nechá srovnat modelářskou nabíječkou. A to je motor 2.0. Samo že hledí na každý gram a karbononé díly stály X násobky ceny aku...Soban píše: ↑pát úno 02, 2024 7:07 pmPořídit tam spátky olovo co tam má být.
Lifepo4 není dělané na takové proudové nárazy při startu, tak stejně není optimální dobíjení.
Edit: Jsem se koukal špičkový vybíjecí proud 200A tak potom OK, ale potřebuješ 200A BMS.
Jinak jaký je problém že BMS přeruší - pol? Prostě minus od BMS připojím jedním koncem na baterku, druhým na kostru.
Jinak co na to elektrika když BMS odpojí akumulátor? Tak ti vše vyhoří a to se oplatí.....
https://www.mivvyenergy.cz/cs/bms-a-bal ... ikong.html tato je 18mm tlustá
Tu "krátkou" BMS jsem neobjevil ale je to prd platné, zase výška, to tam nenarvu...
Nevyhoří nic při odpojení aku, u moto se nepoužívá řízení výkonu altíku, ale pasivní regulace. Ta to ukočíruje, ne jako v autě kde Ti vyletí po odpojení aku při běžícím motoru napětí až do nebes (tedy špičky okolo 20V kde elektronika už nemusí přežít.
Mně nejde o ten špičkový proud při startu, ale o jakýs takýs balancing při dobíjení.
Problém s mínusem je ten, že nejsem schopen oddělit kostry od sebe... Startér je kostřený "kostrou" stejně jak větěina spotřebičů. Idealní by bylo startér "odkostřit" a přivést sólo kabelem k aku. Ale to rozumně nejde. Pokud by BMS řešila plus pól, není problém.
LiFePo4 jsou dle mne ideální pro náhradu Pb i když bych měl do obvodu zařadit antiparalelně diody jež "shodí" napětí
A to je ono... Jenže s těmito BMS nemám zkušenost a nevím co si která dá co líbit a co přežije.Taky tyto detaily jsem možná kvůli svojí neschopnosti nedohledal. Klidně dodám oscilogram startu proudovými kleštěmi, nemám problém, ale co si nechá líbit BMS to nevím a nechci koupit ptákovini kterou odvařím a nebo bude k ničemu. Jen z měření vím, že třeba Octavia 1 klasika TDI s rotačkou je prvotní ptoudový náraz 1,2kA... Nepamatuji si jak dlouhý přesně je, ale jedná se cca o 0,1s. Tady to bude míň, ale fakt nevím co si která BMS snese. Proto tento dotaz...
Díky
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
To s tou kostrou neberu?
Však ty baterky nemáš přece spojené s kostrou, prostě baterky mají + a - no a ten - nepřipojíš na kostru, ale na BMS a druhý kabel připojíš na kostru.
Jinak proč tu BMS cpeš někam do pouzdra k baterce, tak ji našroubuj jinam kde je místo, přece se někde něco najde ne?
Však ty baterky nemáš přece spojené s kostrou, prostě baterky mají + a - no a ten - nepřipojíš na kostru, ale na BMS a druhý kabel připojíš na kostru.
Jinak proč tu BMS cpeš někam do pouzdra k baterce, tak ji našroubuj jinam kde je místo, přece se někde něco najde ne?
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Jasný to chápu, ale to je situace kdy ta BMS unese proud startéru. S tím místem je to blbý... Pod sedlo to nenarvu, tam není kam a musel bych s BMS někam kde může i voda a to se mi nezdá dobrý. Kdyby existovala BMS která odpojuje kladný pól to by bylo super, ale takovou jsem nenašel... Pohrávám si s myšlenkou že bych do mínus větve zařadil antiparalelně diody a tudíž by BMS řešila jen dobíjení, vybíjení nikoliv. Ta na vybíjení je tam ale těžce na obtíž, jen shazuje napětí na startér... Ta v dobíjení je plus pro celou funkci proto že zase lehce sníží napětí na aku a tím a je to "lepší" napětí pro LFP. Prubnu to, ale to už asi vymýšlím strašnou ptákovinuSoban píše: ↑pát úno 02, 2024 9:56 pmTo s tou kostrou neberu?
Však ty baterky nemáš přece spojené s kostrou, prostě baterky mají + a - no a ten - nepřipojíš na kostru, ale na BMS a druhý kabel připojíš na kostru.
Jinak proč tu BMS cpeš někam do pouzdra k baterce, tak ji našroubuj jinam kde je místo, přece se někde něco najde ne?
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Kolik vůbec ten startér bere?
Jinak ta dioda bude mít větší ztráty jak ty IGBT v BMS!!
Jinak ta dioda bude mít větší ztráty jak ty IGBT v BMS!!
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Měl jsem tam ještě přidat napětí, aby byl vypočítatelný úbytek výkonu kvůli eventuální diodě
Edit: Nejradši bych JBD, tu provozuji i s bluetoth. To BT tam nechci kvůli "šmírování" (s mojí Nokií E52 to nespolupracuje ) ale kvůli nastavení.
Ten prvotní náraz je 240A, dílek je 25 ms. Ale je to s PB aku 60Ah. Chytá na brnk, tady po skoro třech měsících start během 0,5s. Ale nějaká rozumná časová rezerva by nebyla k zahození... Nejradši bych tam dal BMS "normálně" ale pekelně mně tam štve to místo Jinak bych nic neřešil. Máš tucha kolikati A BMS by dala prvotní náraz a potom řekněme pro rezervu 2-5s start? Taky mne napadlo použít třeba 60-80A BMS ale 2 paralelně. Pitomost?Edit: Nejradši bych JBD, tu provozuji i s bluetoth. To BT tam nechci kvůli "šmírování" (s mojí Nokií E52 to nespolupracuje ) ale kvůli nastavení.
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Možná bych tam dal nějakou BMS co zvládne nabíjení a pro vybíjení tam dal externí IGBT které by snesly kolem 300A špičku.
Takže BMS rozebrat a vybíjecí IGBT posílit.
Ale když není místo bude to problém......
Takže BMS rozebrat a vybíjecí IGBT posílit.
Ale když není místo bude to problém......
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Na nabíjení stačí v poho 30A, možná trošku víc. Pokud by to byla tedy jen 30A BMS tak nějaké místo bude a navíc by se to dalo rozdělit do dvou dílů a nebo "tlustší". Sice chápu co mi navrhuješ, ale to asi nedám, zas tak zdatný elektronik nejsu...
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Pak mě už fakt nic nenapadá.......
Jedině nejslabší BMS a přidělat tam stykač, ovšem na 300A to bude pěkné hovado.....
a jsme zase u toho kam ho dát.....
https://www.startery-alternatory.cz/civ ... inaci-rele
Jedině nejslabší BMS a přidělat tam stykač, ovšem na 300A to bude pěkné hovado.....
a jsme zase u toho kam ho dát.....
https://www.startery-alternatory.cz/civ ... inaci-rele
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Tefil jsi hřebík na hlavičku Před chvílí jsem na to hleděl a napadlo mne to samé, praštil jsem se do hlavy že mně taková blbost nenapadla dřív Prostě přemostit BMS na start. Už mám objednáno:Soban píše: ↑sob úno 03, 2024 3:07 pmPak mě už fakt nic nenapadá.......
Jedině nejslabší BMS a přidělat tam stykač, ovšem na 300A to bude pěkné hovado.....
a jsme zase u toho kam ho dát.....
https://www.startery-alternatory.cz/civ ... inaci-rele
https://hadex.cz/l620b-rele-auto-rl280-12-12v200a/
A v kombinaci s 30A BMS pro mne značka ideal Na to tam plac mám
Díky že jsi se mojí prkotinou zabýval
-
- Příspěvky: 3941
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Tak celkem mě to zajímalo jak se s tím popereš, uvidíme zda to bude funkční.....
Taky mě překvapily ty články s discharge 200A......
Taky mě překvapily ty články s discharge 200A......
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Určitě dám vědět a doufám že to budou pozitivní zprávy Ty články jsou už k mání docela dlouho, jak jsem psal kamarád je má v závoďáku už 8 let! Sice jsou dražší a nejsou úplně běžně k mání, ale zdá se že si to odmakají A ještě jednou dík za "pokec"
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
Ahoj všem! Tak už to mám v provozu nějakou dobu a vše OK Funguje to jako fík. Jen malý nedostatek. Jak BMS na volnoběh odpojuje a připojuje tak je motor drobně neklidnější jak dřív, ale za jízdy jsem to nepostřehl, možná díky tomu že motory CP3 od Yamahy (tedy ty 850 ccm, u novějších 890 ccm už to konečně pořešili) jsou normálně "ucukané" a to dost nepříjemně hlavně při mapě A. Celkově si nemůžu stěžovat, články krásně srovnané na 3,30V při max. U na čl. 3,38V. Takže za mne max spokojenost a přeji dlouhý život, když už jsem tomu věnoval úsilí Jestli si vpomenu tak dám vědět jak se to vyvíjí. Děkuji všem za podněty
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 154 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 2 Odpovědi
- 744 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krnule
-
-
Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená
od aldrtik » » v Pb
Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená
- 4 Odpovědi
- 1204 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od goodbie
-
-
- 21 Odpovědi
- 2658 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pezizka