Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Využití sítě by šlo jednoduše řešit cestou kapitalizmu, protože současný stav neodpovídá potřebám spotového trhu. Prostě by se i distribuce platila tržně a je tam kapacita fyzicky omezená, tak prostě ve špičkách přenáší ten, kdo zaplatí víc. Když prostě síť nemá kapacitu aby si mohli všichni najednou pustit 150kW nabíječku, tak to jinak nejde a takový dráty ani natahat nejdou, leda by byl i ve městech rozvod VN a VVN a trafo pro každej dům (jako to mají třeba v USA s jejich rozvodama 7.2kV až k domu)teonas píše: ↑pát bře 15, 2024 10:49 am - opravdu masové nabíjení elektromobilů při vysoké adopci elektromobility je opravdu reálný problém (ne z hlediska potřebného množství energie, ale z hlediska vyššího koeficientu soudobosti zátěží v síti - vidíme dnes problémy v Holandsku) = vyšší náklady na distribuci el. Toto platí ať už pro pomalé domácí nabíjení či rychlonabíječky, obojí má svoje specifika a zátěž distribuce je opravdu vysoká (a s tím souvisí opravdu vysoké náklady, podobně jako se snahou mít na každé střeše dotovanou FVE, která může dodávat 10kW do sítě).
- pořád nízká hustota energie baterie vs kapalné palivo = zbytečně vožená hmotnost
Nízká hustota energie v baterii je tak trochu mýtus pramenící z neznalosti/nepochopení fyziky. Palivo "vyhrává" hlavně proto, že sebou nese jenom malou část materiálu pro jeho využití a spoléhá na vzduch/kyslík. Paliva jako benzín mají poměr 3:1 pro čistej kyskík, takže stačí sebou nést jenom 25% toho co je potřeba k využití toho paliva + samozřejmě ten motor.
A teoretická baterie využívající vzdušný kyslík je na tom podobně jako fúzní elektrárna Teoreticky sice funguje a je úžasná, ale realizace je nad možnosti dnešní vědy a možná nikdy nebude použitelná.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Kamarád s Teslou (tuším 400kW) si stěžoval, že to žere gumy. V jeho případě je to kombinace hmotnosti auta, ukrutnýho výkonu a stylu jízdy.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Mimochodem to platí i o menších elektrostrojích.
Švára má elektrokolo s opravdu celkem silným motorem (individuální přestavba). S stěžuje si, že velmi často musí měnit duši, protože si ustřihne ventilek. Plášť kola se prostě na ráfku při záběru protočí.
Švára má elektrokolo s opravdu celkem silným motorem (individuální přestavba). S stěžuje si, že velmi často musí měnit duši, protože si ustřihne ventilek. Plášť kola se prostě na ráfku při záběru protočí.
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
tam musi byt neco spatne jinak ne? To by ustrihl kazdej pri brzdeni. Nema mastne rafky?
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Takhle jednoduché to není. Tloušťka silničního svršku derivuje tlak na podloží, takže zatížení samotného povrchu (v kg/mm^2) není zase tak podstatné. Podstatnější je zátěž na nápravu (proto taky dvojmontáž, tedy náprava se čtyřmi pneumatikami, nemá povolenou dvojnásobnou zátěž, ale jen o něco málo více než náprava se dvěma pneumatikami, konkrétně je to 9 a 11.5 tuny).
Navíc ta míra poškození vozovky hmotností nemá lineární, ale spíše exponenciální průběh. Takže bych klidně věřil tomu, že dvoutunové auto kvalitní vozovku opotřebí přibližně stejně, jako tunové, tedy skoro vůbec (víc zla napáchá počasí), kdežto nákladní auto s devíti tunami na nápravu tu vozovku poškodí jako padesát tisíc těch osobáků. Navíc vyjeté koleje v silničním svršku představují ten menší problém, pohyby v podloží jsou horší.
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Treba dať bezduše a je to vybavené
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.
Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Až na to, že tu máme něco, čemu se říká valivý odpor je je to přímo závislé na hmotnosti.glottis píše: ↑sob bře 16, 2024 4:12 pmJe to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.
Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
Dojnásobná hmotnost, dvojnásobný odpor.
A kromě jízdy dálníční rychlostí tenhle odpor je ten větší než odpor vzduchu. Pokud to není krabicojdní SUV, tak rychlost, kdy se tyhle dva odpory vyrovnají bývá až někde kolem 60-80 km/h
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
ty auta ale nejsou dvakrat tezsi. Vetsi vliv muze mit jestli nemam podhustene pneumatiky.
Kdyz bych vzal tu umeru pro mojeho golfa a bral ze normalni golf 7 se 100kw vazi 1,4t a muj 1,6t je navyseni valiveho odporu 12,5%. Porovnavam schvalne stejny model auta. kdyz do 50km jedu se spotrebou 12kwh/100km tak bych s lehcim autem jel za 10,5. Tesla 3 mimochodem vazi 1,7t. Muj stary 307sw 1,6t
Ja treba nedokazu rict, o kolik mam vetsi spotrebu, kdyz se do auta naskladame vsichni 4 s bagazi = + 400kg? Jine vlivy na spotrebu jsou vetsi. Dest treba poznam.
rozdil 12% je pro me "nema zasadni vliv".
U kamionu, nalozeny/prazdny to bude uplne jina pohadka.
Kdyz bych vzal tu umeru pro mojeho golfa a bral ze normalni golf 7 se 100kw vazi 1,4t a muj 1,6t je navyseni valiveho odporu 12,5%. Porovnavam schvalne stejny model auta. kdyz do 50km jedu se spotrebou 12kwh/100km tak bych s lehcim autem jel za 10,5. Tesla 3 mimochodem vazi 1,7t. Muj stary 307sw 1,6t
Ja treba nedokazu rict, o kolik mam vetsi spotrebu, kdyz se do auta naskladame vsichni 4 s bagazi = + 400kg? Jine vlivy na spotrebu jsou vetsi. Dest treba poznam.
rozdil 12% je pro me "nema zasadni vliv".
U kamionu, nalozeny/prazdny to bude uplne jina pohadka.
-
- Příspěvky: 264
- Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
- Bydliště: naplavenina u OL.
Re: Začátek konce elektromobility?
akcelerace nepatří mezi fyzikální zákony?
a tímto "Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas" jsi trefil hřebík na hlavičku
a tímto "Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas" jsi trefil hřebík na hlavičku
++
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Je tu niekde téma na vtipy?
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 2571
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jen si delej prdel, aby neprisla dan z prdeni Maly plynomer do kazde ...
ale napsat clanek na seznam tak tomu snad i lidi uveri
ale napsat clanek na seznam tak tomu snad i lidi uveri
-
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Chlapci a chlapy, take veci tu radsej nepiste, ze dan s prdeni, este si to tu precita niekto z EU institucie a zakaze nam v EU fazulu, a ine dobroty ...
Mimochodom, pekne mi burate moje idealy o autach na baterky. O niecom takom som snival na domace drobne prace a povoz po okoli. Ale za takuto cenu. To by som hned zobral a napojil na panely ...
Mimochodom, pekne mi burate moje idealy o autach na baterky. O niecom takom som snival na domace drobne prace a povoz po okoli. Ale za takuto cenu. To by som hned zobral a napojil na panely ...
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: Začátek konce elektromobility?
...rusofóbna chu.ovina...
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
V Norsku je pokles spotřeby PHM za rok 2022.. 9% a to jsme na začátku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Každý 20 letý ocas co si koupil Teslu je teď odborníkem na světovou ekonomiku, těžbu a přepravu ropy, energetické otázky a všeho okolo automobilového průmyslu.
Franta2776: Mám tě rád, ale Norsko sem netahej. To by mohl někdo říct, že v SA je levná nafta, takže EV je nesmysl. Norsko sedí na ropě a díky přírodě na vodních elektrárnách. Navíc neví co s penězma.
Franta2776: Mám tě rád, ale Norsko sem netahej. To by mohl někdo říct, že v SA je levná nafta, takže EV je nesmysl. Norsko sedí na ropě a díky přírodě na vodních elektrárnách. Navíc neví co s penězma.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3134
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám 2 syny na VŠ a jejich znalosti a dovednosti jsou větší než moje určitě si v budoucnu poradí.Ona ta elektromobilita a solární energie nabízí třeba toto.eman píše: ↑pát bře 22, 2024 2:08 pm Každý 20 letý ocas co si koupil Teslu je teď odborníkem na světovou ekonomiku, těžbu a přepravu ropy, energetické otázky a všeho okolo automobilového průmyslu.
Franta2776: Mám tě rád, ale Norsko sem netahej. To by mohl někdo říct, že v SA je levná nafta, takže EV je nesmysl. Norsko sedí na ropě a díky přírodě na vodních elektrárnách. Navíc neví co s penězma.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W