Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1458
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Matess píše: sob zář 28, 2024 1:53 pm
neboj... elektroauta už se pomalu dostávají na paritu se spalováky... dotace brzy nebudou. Aktuální dotace vyhlášená na nákup EV už se blíží vyčerpání. Problém vidím spíš v tom že spalovací auta budou prostě drahá. Čína ti dnes udělá solidní elektroauto za 400k (a v evropě ho prodá za 800k), ale jakmile budou chtít tak ty ceny půjdou dolů a nevím kdo bude potom platit vývoj a výrobu spalováku.
Oni chtít nebudou. Číňani právě doufali, že jim Evropani zaplatí ty prodělky v Číně. V Číně sice prodávají auto za půl mega, ale nic naněm nevydělají. Proto zahltili EU přístavy autama, aby aspoň něco trhli, než na to EU zareaguje clama.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
bokser01
Příspěvky: 1485
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 7770
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od bokser01 »

glottis píše: sob zář 28, 2024 2:42 pm Já teda radši zastavím po 250km a postojim 15 minut než hodinu šťouchat auto do 100.. Třeba cesta k moři do Polska, 600km, Tesla naplánuje na dvě zastávky. 10+30 minut. Dá se to dát na jedno zastavení. Dát 500 v kuse na to už nejsem tak mladej a s rodinou to je nesmysl. Jet dám tak možná.
My najezdíme denně klidně 800-1100km, takže pro nás zatím nereálné... Uvidíme co bude časem
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 4kWp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 7770Wp :yes:
Mogul
Příspěvky: 208
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

Ronn píše: pát zář 27, 2024 7:27 pm Diskuze na Twitter:

Prodej nových automobilů v Evropské unii se v srpnu snížil o 18,3 % na nejnižší úroveň za poslední tři roky, což bylo způsobeno dvouciferným poklesem na hlavních trzích v Německu, Francii a Itálii...

Reakce:
Ja se nedivim. Driv jsme museli auta ve firme tocit kazde 2-3 roky, kdy se s nim najelo 150tis km. Vic nedavalo smysl(proste se to pak sere). Ted mame komplet flotilu EV a interval byl prodlouzeny na 5 let(250t-300tkm). Uvidime, co pak dal. EV proste neni potreba menit tak casto, jsou mene poruchova(krome jednoho od Tesly, ale to je asi patecni auto od mexikana).
Nebude to prodloužení intervalu výměny aut spíše kvůli pořizovacím nákladům za auto, než je menší poruchovostí a "kvalitou" EV ? Co jste to kupovali za šroty, že to bylo po 150k na výměnu?
Mex
Příspěvky: 746
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

eman píše: sob zář 28, 2024 8:29 am Na úpravy motorek bych si došlápnul víc než na emise. Bydlíme blízko dálnice a není normální, že je každá druhá motorka slyšet na kilometry daleko. Od jara do podzimu je to peklo.
Totéž zažívám, když občas přespím u rodičů, kde taky postavili dálnici. V noci ty motorky a občas "vytuněné" auto, to je na vraždu.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek