Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Oni chtít nebudou. Číňani právě doufali, že jim Evropani zaplatí ty prodělky v Číně. V Číně sice prodávají auto za půl mega, ale nic naněm nevydělají. Proto zahltili EU přístavy autama, aby aspoň něco trhli, než na to EU zareaguje clama.Matess píše: ↑sob zář 28, 2024 1:53 pm
neboj... elektroauta už se pomalu dostávají na paritu se spalováky... dotace brzy nebudou. Aktuální dotace vyhlášená na nákup EV už se blíží vyčerpání. Problém vidím spíš v tom že spalovací auta budou prostě drahá. Čína ti dnes udělá solidní elektroauto za 400k (a v evropě ho prodá za 800k), ale jakmile budou chtít tak ty ceny půjdou dolů a nevím kdo bude potom platit vývoj a výrobu spalováku.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1485
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 7770
- Kapacita baterie [kWh]: 13,4
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
My najezdíme denně klidně 800-1100km, takže pro nás zatím nereálné... Uvidíme co bude časemglottis píše: ↑sob zář 28, 2024 2:42 pm Já teda radši zastavím po 250km a postojim 15 minut než hodinu šťouchat auto do 100.. Třeba cesta k moři do Polska, 600km, Tesla naplánuje na dvě zastávky. 10+30 minut. Dá se to dát na jedno zastavení. Dát 500 v kuse na to už nejsem tak mladej a s rodinou to je nesmysl. Jet dám tak možná.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 4kWp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 7770Wp
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Nebude to prodloužení intervalu výměny aut spíše kvůli pořizovacím nákladům za auto, než je menší poruchovostí a "kvalitou" EV ? Co jste to kupovali za šroty, že to bylo po 150k na výměnu?Ronn píše: ↑pát zář 27, 2024 7:27 pm Diskuze na Twitter:
Prodej nových automobilů v Evropské unii se v srpnu snížil o 18,3 % na nejnižší úroveň za poslední tři roky, což bylo způsobeno dvouciferným poklesem na hlavních trzích v Německu, Francii a Itálii...
Reakce:
Ja se nedivim. Driv jsme museli auta ve firme tocit kazde 2-3 roky, kdy se s nim najelo 150tis km. Vic nedavalo smysl(proste se to pak sere). Ted mame komplet flotilu EV a interval byl prodlouzeny na 5 let(250t-300tkm). Uvidime, co pak dal. EV proste neni potreba menit tak casto, jsou mene poruchova(krome jednoho od Tesly, ale to je asi patecni auto od mexikana).
-
- Příspěvky: 746
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Totéž zažívám, když občas přespím u rodičů, kde taky postavili dálnici. V noci ty motorky a občas "vytuněné" auto, to je na vraždu.