Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 1983
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 202
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

TomHC píše: sob úno 22, 2025 4:51 pm
Na Lidl mi nešahaj, mám zopár kusov Parkside náradia a spokojnosť. Na doma úplne super...
Jojo, když s tím nepracuješ, tak je to "supr". :D Jejich "inovace" jsou famózní. Tak do dvou let přestanou do těch šmejdů dávat i pojistky, aby ušetřili. :D

Zajímalo by mě, kam se poděli chlapi, co si šetřili na opravdu solidní nářadí a měli pak radost, že mají doma opravdu kovanou Golu. Teď chodí po Lidlu a kupují nejhorší šunt. To i ty ženský kupují zásadně značkovou kosmetiku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PetrDubi
Příspěvky: 1615
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Reputace: 273
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetrDubi »

Tak pokud je nějaký shit, který vydrží 10 použití a já ho použiju jednou za rok nebo dva, tak je zbytečný kupovat si něco drahého, co vydrží.
A naopak pokud to používat třeba každý týden, tak si koupím něco dražšího/lepšího.
Druhá věc je, že ani ty dražší značky už často nejsou co bývaly a odejdou stejně jako ten shit za polovinu.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2233
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 333
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Mám ešte aj cca 15 rokov staré Extol Premium, čo som kupoval keď som staval som. Väčšina ešte drží. A moja srdcovka je flexa Tesco čo som kúpil na 6€ :-D
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 02/2025 = 9.4 MWh AC
gupa
Příspěvky: 2829
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Teď jsem někde viděl laserovou svářečku za 160tKč, což je dílo. Tuším že v eshopu Holzmann - Zipper. Svařovat plechy pro vyvíječe nebo konzervy pro stirlingy ideál. Být mlád a pln sil vyměnil bych mé Selko za toto. Dokonce i v kovošrotě jsem nedávno viděl vyhozené laser sváry na jakémsi nepovedeném kotli na olej z nějaké DIY produkce. Mašiny nejsou vše.

No je to smutné, ale pochopitelné že lidi myslí obráceně, obchodník se raduje když se točí zboží co se za chvíly zkurví a je prakticky na vyhození. Do doby než prokazatelně shoří kvůli té baterii barák nebo auto a vina a žaloba padne na výrobce. A co udělá marketingové? Dá od průseru ruce pryč a svede to na výrobní nebo výzkum.

Třeba ten Lídl mi napsal, vážený zákazníku, Vámi zakoupené zboží prosím zlikvidujte odevzdáním na sběrné místo, zjistili jsme, že baterie vložená do akufoukače typu xy začne jako celek akunářadí hořet a proto Vám doporučujeme tento postup. Samozřejmě Vám na účet vracíme plnou kupní cenu za daný výrobek. (musel bych to přesně najít ale tak to bylo)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
pibi
Příspěvky: 1162
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 193
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

S Lidlovským nářadím mám jako kutil pozitivní zkušenosti, z cca 20 různých zatím zdechly 2. Sekací kladivo PAH 1300, rozbil jsem s ním komplet garáž, chlívek, podezdívku pod plotem, takže asi 3 roky požívání, za ty prachy spokojenost. Jako druhá zdechla aku ocaska, při řezání kořenů pařezu borovice, normálně jsem ji utavil. Nejpoužívanější jsou 2 akušroubováky, jeden zelený, druhý černý Performance, kromě běžných prací výměna komplet střešní krytiny na domě a stodole, celkem cca 350m2, latě jsem do krovů šrouboval vruty 6x120, Al krytinu vruty 6x65. Zelenou jsem předvrtával, černou šrouboval.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
unicast
Příspěvky: 1592
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 267
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Příklepovku a aku vrtačku od nich mám skoro deset let a udělalo se toho s nimi taky už hodně. Šavlová pila je fajn a po devíti letech pořád řeže jak nová. Horkovzdušná pistole taky funguje dobře. Skvělé jsou ty jejich ráčnové ploché klíče, celá sada za cenu jednoho a fungují dobře.

Naopak přímočarka šla do háje sakra rychle. Laserová vodováha totálně nepoužitelná, vrácena pár dní po zakoupení. Rázový utahovák bída a utrpení. Krimpovací kleště tak bídné, že jsem je vrátil i se sadou konektorů. Jejich vrtáky jsou za chvíli tupé, ty do betonu pak bez břitů. Detektor drátů v zdi nepoužitelný, taky vrácen. Na flexu nebo mafla od nich jsem neměl odvahu.

Takže je nutná obezřetnost a když už nějaké jejich nářadí vypadá zajímavě, opsat si kód a pak googlit. Dost nepříjemné také je to, pokud zrovna něco potřebujete, tak akce skončila před týdnem nebo dvěma a v regálech už to nemají, čímž si zavřou dveře.
ChlapeczDediny
Příspěvky: 352
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 76
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Aku mafl slouží deset let, ten kabelový po sedmi letech zdechl, za 50 éček jsem koupil nový. Aku vrtaček mám několik typů, vše OK. Zelenou aku ocasku jsem jednou v zimě utavil, koupil černou, ta měla po dvou letech práce tak vyšlehaný vedení, že jsem radši objednal další. V ten den ta stará zdechla, převod. Třetí den i ta nová, koupil jsem třetí. Za první mi vrátili peníze, druhou vyměnili za novou. Stejně mám všechno nářadí dvojmo, často v různých výkonech, jen ocasku a cirkular po jednom.
Nedělám s nářadím zrovna málo. V podstatě jsem celé hospodářství postavil s Parkside. A když potřebuji nářadí, moje první volba je Lidl, u ručního Fiskars. Pár kousků zahradního nářadí, spalovací i aku, jsme zkusili Hecht, další mi už do baráku nesmí.
Samozřejmě že sleduji i recenze a dám si poradit, ale i možná díky tomu jsme u nás s Parkside náradím spokojeni a jsem přesvědčen, že jsme díky němu i dost ušetřili. Značkové a drahé u nás neudělá více práce, ani dříve ani levněji.
Záruka Parkside řeší případné problémy s kvalitou, vyměnili i aku odvětvovač po dvaapůl roce, spálený motor, i nenabíjející akumulátory. A vše jde rychle a snadno.
Chlap, co u mě dělá koupelnu, má vše Dewalt nebo Bosch, jenže on se tím dlouhá léta živí. Já jsem dělal vše pro sebe, pouze jeden velký kurník na kšeft.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
eman
Příspěvky: 1983
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 202
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Pánové, taky nesmíte srovnávat 10 let staré výrobky, kdy Lidl vpodstatě s tímhle zbožím začínal a jeho nákupčí ještě dodavatelům dokola neopakovali "levně, levně, levně". Taky v současné době má Lidl na každém výrobku 50%+ marži, takže za co to asi vyrobí..
Zavedený výrobci jsou pořád kvalita. Modrý Bosch, Makita, Dewalt, Festool, atd. Například u přímočarky je důležitá přesnost vedení a ta Parkside je dobrá tak na řezání větví.
Ale dost jsme ujeli od tématu, Cipis nás všechny zavře na samotku. :D

Chlapeczdediny: Zajímavý rozpor, kupovat Lidl nářadí a top třídu Fiskars. ::rolleyes::
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PetrDubi
Příspěvky: 1615
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Reputace: 273
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetrDubi »

Tak já chkapce chápu, protože to nářadí na zahradu je v sezoně dost použivané a Fiskars to prostě vydrží bez ztráty kytičky léta a pokud ho nakoupíš v různých akcích, tak už to není několika násobek ceny a vyplatí se ti to. O tom jak se dělá s Fiskars a jak s ostatním nářadím taky není potřeba řešit- je to nesrovnatelné. A rozdíl v kvalitě poznáš nejpozději druhou sezónu.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Mex
Příspěvky: 1002
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 165
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: sob úno 22, 2025 7:06 am
Uvnitř těch prizmatických budou asi sáčky, uvnitř těch cylindrických jsou navíjené vrstvy na sebe.Cylindrické můžou mít lepší chlazení. Každopádně to musí mít odladěné, když to nejde rozebrat a poskytují záruku 8let. To už se nedá opravit výměnou bloku, ale celé baterky.
No to jo.
Ale tady dávají záruku na něco, co ještě v praxi na silnici nejezdí.
Aby to pak třeba nebyl podobný výbuch, jako když BMW udělal vodíkové auto, kde vodík spalovali.
On vodík v autech je obecně průser a propadák. Ale s tím spalováním to bylo ještě mnohem horší než řešení s palivovými články.

Největší baterkáři jsou dneska určitě Číňani. Jak výrobou, tak provozem v autech a z toho plynoucími zkušenosti z provozu.
A ti se do kulatých článků nehrnou.
Přitom to není žádní novinka, Tesla je používala už odjakživa. A zrovna Tesla je/byla hodně kopírovaná značka.
Franta2776
Příspěvky: 3681
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 262

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Však tam říká články CATL. Na baterce mají navařené držáky na sedadla. Musí si být jistí, že už to nikdo nebude rozdělávat, auto ta baterka přežije.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 1002
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 165
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

CATL, ale jistě podle návrhu a zadání BMW, když na tom stavějí svou novou strategii.
Že tam mají ty držáky sedadel neznamená, že to bude spolehlivější. Jen že tomu prostě hodně věří, a tím větší to může být (ale samozřejmě nemusí) ve finále průser.

Rozhodně bych si něco z první generace těchto aut nekoupil.
Franta2776
Příspěvky: 3681
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 262

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Navic to pouzdro celé té baterky je nerozebiratelné. I když ji vytáhneš i se sedadly spodem auta ven. Do baterky se nedostaneš. Jsou si jisti.Ty válcové články, jak jsou namotávané vrstvy na sobě jsou jako by byly pod kompresí, to bude hlavní výhoda oproti prismatickým, co tam mám já v generaci 5.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1983
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 202
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Chlapci, chlapci, kde žijete...
To že to má BMW tak udělané vůbec neznamená, že to auto přežije, že je to spolehlivé a že tomu věří. To znamená jenom snížení nákladů pro výrobce a dobře napsané záruční a všeobecné obchodní podmínky.
Nebo mi napiště, jaká "inovace" v poslední době, byla dělaná s ohledem na životnost čehokoliv a ve prospěch zákazníka..... :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3681
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 262

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Třeba mě déle vydrží počítače nebo telefony, televize se mi pokazila naposledy plazma před 12lety.po roce provozu. Potom jsem si koupil 65palců Panasonic a ta má nabĕhàno okolo 40000 hodin a věnoval jsem ji synovi , funguje bez závad. Ale nekupuju levný zboží.Teď jsem si koupil 77palců OLED Samsung a technický pokrok je obrovský.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, JozefSK, QuasarCZ a 0 hostů