Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Obecná diskuze na téma soběstačnost s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Ucinnost cokoli nad 4% by byla fantasticka a resenim nasich problemu.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Nic jednoduché. Pokud vezmeme za základ momentálne nejpríznivejší prípad, tech 150W a 3 bary s odpovídajícím hmotnostním prutokem, tak vyjde potrebný tepelný výkon 36kW na odparení potrebných 16ml vody za sekundu.
Pomery s párou se díky expanzi mohou i neco zlepšit dejmetomu na 10kW nebo méne na vstupu, ale to by zase musela být navržena kaskáda stupňu v souladu s termodynamikou, co podle mne není, ty velikosti jsou dost velké na tenhle výkon. Napájecí čerpadlo, pokud by bylo dobre udelané a napasované na tom není kriticky, spíš to teplo a tlakové pomery. Je to muj hrubý odhad hlavne z toho, že mechanická účinnost takového soustrojí by mela být vyšší. Nemám vubec nic proti, pokud by se to povedlo lépe.
Pomery s párou se díky expanzi mohou i neco zlepšit dejmetomu na 10kW nebo méne na vstupu, ale to by zase musela být navržena kaskáda stupňu v souladu s termodynamikou, co podle mne není, ty velikosti jsou dost velké na tenhle výkon. Napájecí čerpadlo, pokud by bylo dobre udelané a napasované na tom není kriticky, spíš to teplo a tlakové pomery. Je to muj hrubý odhad hlavne z toho, že mechanická účinnost takového soustrojí by mela být vyšší. Nemám vubec nic proti, pokud by se to povedlo lépe.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Abrams, moja úcta a uznanie za Váš ťah na bránu! Zvládnete za málo pár týždňov to, na čo potrebujú iní na fóre roky.....
Mohli by ste prosím uviesť k Vašim údajom
1. při napětí aku 26,8V (8 článků) 8,98Ap a 242,3Wp .
2. při napětí aku 40,2V (10 článků) 7,94Ap a 320,8Wp .
3. při napětí aku 46,9V (12 článků) 8,06Ap a 380,5Wp .
4. při napětí aku 54,1V (16 článků) 7,90Ap a 430,8Wp .
aspoň zhruba otáčky? V štvrtom teste ste takpovediac " na svojom ", zdá sa, že previnutie generátora hrubším drôtom by prinieslo viac Wp. Je to na mieste aj preto, lebo vylepšením geometrie turbíny sa dostanete do vyšších otáčok.
Mohli by ste prosím uviesť k Vašim údajom
1. při napětí aku 26,8V (8 článků) 8,98Ap a 242,3Wp .
2. při napětí aku 40,2V (10 článků) 7,94Ap a 320,8Wp .
3. při napětí aku 46,9V (12 článků) 8,06Ap a 380,5Wp .
4. při napětí aku 54,1V (16 článků) 7,90Ap a 430,8Wp .
aspoň zhruba otáčky? V štvrtom teste ste takpovediac " na svojom ", zdá sa, že previnutie generátora hrubším drôtom by prinieslo viac Wp. Je to na mieste aj preto, lebo vylepšením geometrie turbíny sa dostanete do vyšších otáčok.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Načo vám sú otáčky, keď neviete ani zhruba spočítať generátor?vlkazajac píše:aspoň zhruba otáčky? V štvrtom teste ste takpovediac " na svojom ", zdá sa, že previnutie generátora hrubším drôtom by prinieslo viac Wp. Je to na mieste aj preto, lebo vylepšením geometrie turbíny sa dostanete do vyšších otáčok.
Zase tie školácke chyby, najprv si overte, čo určuje výkon a účinnosť akéhokoľvek generátora.
Nepomohlo ani, že som to tu pred pár dňami napísal v susednom vlákne o vetre.
...ak by sa dostal do vyšších otáčok, tak si zvýši účinnosť bez ohľadu na hrúbku drôtu. (Napätie je skoro posledná vec, čo by dakoho trápilo.) Zväčšením alebo aj zmenšením hrúbky drôtu (dokonca ani zmenou počtu závitov) nedostanem zo žiadneho normálneho generátora vyšší výkon "Wp"... iba z takého, ktorý by bol navrhnutý zle, neprofesionálne.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
xxtt , nie ste pán boh, aby ste určovali, čo viem a čo neviem. Tiež nie ste na to, aby ste na fóre kádrovali, kto je filozof, kto bordelár atď. Tak ako ste to nedávno napísali, máte určité právo formovať svoje vlákno, s tým súhlasím. Ak chcete napísať novú bibliu, kde budú len Vaše zaručené pravdy, skúste to a dajte vedieť, pomôžem Vám nájsť vydávateľa.
Moja otázka je regulárna. Pretože je dôvod prispôsobiť vzájomne turbínu a poháňaný generátor, tak sa pýtam tak, ako sa pýtam.
Moja otázka je regulárna. Pretože je dôvod prispôsobiť vzájomne turbínu a poháňaný generátor, tak sa pýtam tak, ako sa pýtam.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Nemusím byť boh, aby som si prečítal, a pochopil text, že píšete nezmysly o akomsi drôte. Jednoducho počítajte s tým, že keď niekoho chtiac-nechtiac oklamete, tak sa niekto semtam ozve.vlkazajac píše:xxtt , nie ste pán boh, aby ste určovali, čo viem a čo neviem. Tiež nie ste na to, aby ste na fóre kádrovali, kto je filozof, kto bordelár atď. Tak ako ste to nedávno napísali, máte určité právo formovať svoje vlákno, s tým súhlasím. Ak chcete napísať novú bibliu, kde budú len Vaše zaručené pravdy, skúste to a dajte vedieť, pomôžem Vám nájsť vydávateľa. Moja otázka je regulárna. Pretože je dôvod prispôsobiť vzájomne turbínu a poháňaný generátor, tak sa pýtam tak, ako sa pýtam.
Elektrické stroje počítať neviete, inak by ste nenapísali takú generálnu kravinu. Zbytočne sa hráte na slepú babu.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Zdravím ,
jak jsem psal na začátku vlákna - tato turbína je jen pokusný experimentální výtvor k naznačení zda-li je cesta tímto směrem schůdná k cíli či jen další slepou uličkou končící zdí nebo dírou . Veškeré parametry jsem si lidově řečeno vycucal z prstu že bych se náhodou trefil na dokonalé schopnosti a možnosti dané technologie je čirá iluze . Nicméně , časem provedu pár dalších testů a na základě jejich výsledků turbínu upravím .
Generátor je jak jsem taktéž psal na začátku , modelářský 3f motorek , nikoli generátor . Převinutím primárně z důvodu vyššího napětí jsem maximálně využil kapacitu prostoru mezi kotvami silnější drát by nepomohl . Jde-li o "nízký" proud při testech není to zřejmě omezením drátu v generátoru , ale "překážkou" ve vedení stlačeného vzduchu .
K otáčkám soustrojí při testech - generátor má změřené 210Kv napětí x 210 = otáčky .
Elektronům zdar
jak jsem psal na začátku vlákna - tato turbína je jen pokusný experimentální výtvor k naznačení zda-li je cesta tímto směrem schůdná k cíli či jen další slepou uličkou končící zdí nebo dírou . Veškeré parametry jsem si lidově řečeno vycucal z prstu že bych se náhodou trefil na dokonalé schopnosti a možnosti dané technologie je čirá iluze . Nicméně , časem provedu pár dalších testů a na základě jejich výsledků turbínu upravím .
Generátor je jak jsem taktéž psal na začátku , modelářský 3f motorek , nikoli generátor . Převinutím primárně z důvodu vyššího napětí jsem maximálně využil kapacitu prostoru mezi kotvami silnější drát by nepomohl . Jde-li o "nízký" proud při testech není to zřejmě omezením drátu v generátoru , ale "překážkou" ve vedení stlačeného vzduchu .
K otáčkám soustrojí při testech - generátor má změřené 210Kv napětí x 210 = otáčky .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
xxtt:Nezlobte se na mě,ale pocit,že jste něco vysvětlil nemohu sdílet.Zatím mám pocit že na přímé otázky odpovídáte mlžením kolem faktů,které jste studoval.Generátor umíte vypočítat jen Vy,ale žádný běžící funkční jsem zatím nezaznamenal.Funkční tepelný motor nám ve vašem vlákně ukázal gupa.Na tohle nejsou zatím peníze,jiná odpověď by Vás poškodila a tak dokola zdůrazňujete schopnost vypočítat generátor a nabádáte ke čtení knih.Na foru jsou podle Vás jen hlupáci,kteří na všechno skočí.Přednášíte o fyzikálních faktech,jejichš znalost je laikovi při výrobě generátoru k ničemu,protože mnohem více pomůže polopatý výklad doplněný ukázkou.Podle vašeho tonu Vám musí být přinejmenším stodeset let a řadu z těch knih jste během svého dlouhého života napsal sám.Někdo si rád přečte tlustou knihu a jiný si ji nechá raději od praktika za pár minut srozumitelně vyprávět.Vím o čem mluvím.Musel jsem také studovat a autory některých technických knih bych za zbytečně složitou terminologii jako věcí mnoha léty zkušený praktik nejraději nakopnul do (_!_) Ne vše je pouze v knihách.
Abramsi omlouvám se za OT.K tématu,ku.va dobrá práce!
Abramsi omlouvám se za OT.K tématu,ku.va dobrá práce!
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Nepodsouvejte mi pitomosti a lži. Já napsal, že kolem generátoru je hromada zejména české literatury. Takže není pravda, že generátory umím počítat jen já. Umí to možná stovky lidí, ale tady na fóru je tady opravdu dost podle mne naivu, co na všechno skočí. Navíc jsou zde lidi, co neumí číst nadpisy, co skáčou jiným do reči a odbornosti, jakoby jim bylo "110 let", pritom i zbehlý amatér pochopí, že ve skutečnosti práve oni dohromady nic nedelají, jenom plácají.fugas píše:xxtt:Nezlobte se na mě,ale pocit,že jste něco vysvětlil nemohu sdílet.Zatím mám pocit že na přímé otázky odpovídáte mlžením kolem faktů,které jste studoval.Generátor umíte vypočítat jen Vy,ale žádný běžící funkční jsem zatím nezaznamenal.Funkční tepelný motor nám ve vašem vlákně ukázal gupa.Na tohle nejsou zatím peníze,jiná odpověď by Vás poškodila a tak dokola zdůrazňujete schopnost vypočítat generátor a nabádáte ke čtení knih.Na foru jsou podle Vás jen hlupáci,kteří na všechno skočí.
Že jste ode mne nezaznamenal funkční motor/generátor je spíše váš problém, a problém toho, že začínáte být líný porádne číst, nebo zjišťovat. Vás jsem považoval za rozumného, a začínám litovat, že jsem Vám poradil. Ale možná jste to ani nepochopil a spraví se to samo.
Tak to zrovna. Nedomýšlejte, když jste technik. Mlžili tady kolegové o ruzných drátech a sycení, a najednou já? Už jste si zjistil, jaká jsou správná čísla, a že na tom videu byly odprezentovány bludy? Ríká se že dobre položená otázka= polovina správné odpovedi. Zatím nečtu ani technicky porádne formulované otázky, furt jenom nejaké filozofické kvičení.Zatím mám pocit že na přímé otázky odpovídáte mlžením kolem faktů,které jste studoval
...Hele, pane, já toho až tolik nevím, ale vy tu nekterí jste parádne pozadu, leda co si hrajete na doktory a utešujete se jak na návšteve u psychologa. Myslíte, že jsem ničím neprošel a nevím, že podobné nalhávání si je na škodu?
...jo ješte tohle
Spokojte se s tím, že je toho tolik, že na nejaké focení a ospevování nemám čas, i když nejaké fotky zcela jiste nekde visí. Perspektivne nezajímavá část skončila také ve šrote. Jednu funkční vec jsem navíc sem dal, a ani jste o ni nezavadil, hlavne že píšete jako četník.ale žádný běžící funkční jsem zatím nezaznamenal
Skoro bych byl zapomel, je tam i vlastní generátor, jeden z velké hromady, neduležitý, ani mi nestál za vetší pozornost, trčí z nej drátky.... víte, ale dávat návody pri docela smešném prístupu, koho by to bavilo.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Zdravím ,
xxtt - "potíž" je právě v tom , že se v tomto fóru sdružují laici , amatéři a snílci . Nechci tím nikoho urazit , sám jsem amatér , laik a snílek . Další komplikací je fakt , že tepelným motorům obecně není dopřána obdobná pozornost , podpora a zájem jako kupříkladu fotovoltaice - myslím tím celosvětový zájem od laboratoří , výrobců přes obchodníky , uživatele a nutno říci i dotací . Kdežto tepelné motory diskutované ve vedlejším vlákně jsou obrazně řečeno zapadlé někde v koutě s "pár" nadšenci . Nedivte se nad neodbornými otázkami laiků k něčemu co není jednoduché přirovnat ke známějším strojům . I plné pochopení motorů / generátorů není snadné .
Práce Jste určitě odvedl spoustu , to by vám neměl nikdo upírat , pokud možno laskavě pochopte , že tunajší čtenáře zajímají podstatnou měrou obecnější informace typu jaký to má výkon , kolik to stojí , co to vydrží a podobně .
A ještě jedna věc , toto vláko je věnované kogenerační paro-turbíně . Děkuji za pochopení .
Elektronům zdar
xxtt - "potíž" je právě v tom , že se v tomto fóru sdružují laici , amatéři a snílci . Nechci tím nikoho urazit , sám jsem amatér , laik a snílek . Další komplikací je fakt , že tepelným motorům obecně není dopřána obdobná pozornost , podpora a zájem jako kupříkladu fotovoltaice - myslím tím celosvětový zájem od laboratoří , výrobců přes obchodníky , uživatele a nutno říci i dotací . Kdežto tepelné motory diskutované ve vedlejším vlákně jsou obrazně řečeno zapadlé někde v koutě s "pár" nadšenci . Nedivte se nad neodbornými otázkami laiků k něčemu co není jednoduché přirovnat ke známějším strojům . I plné pochopení motorů / generátorů není snadné .
Práce Jste určitě odvedl spoustu , to by vám neměl nikdo upírat , pokud možno laskavě pochopte , že tunajší čtenáře zajímají podstatnou měrou obecnější informace typu jaký to má výkon , kolik to stojí , co to vydrží a podobně .
A ještě jedna věc , toto vláko je věnované kogenerační paro-turbíně . Děkuji za pochopení .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Ne, potíž v tomto rozhodne není. Potíž je v tom, když se pod nohy pletou lidi, kterí si vymýšlejí, ačkoliv pro danou vec dohromady nic neudelali a ješte budou intrikovat na nove príchozí, aniž jsou schopni seriozne vyhodnotit psaný text.abrams píše:xxtt - "potíž" je právě v tom , že se v tomto fóru sdružují laici , amatéři a snílci .
S Váma jsem zabil posledne nejméne hodinu, co jsem propočítával ten váš graf. Pokud vám je to k ničemu, nebo si to dokonce spočítal sám, tak sory. Dekuju za ušetrený čas.
-
- Příspěvky: 2618
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Toto je pěkný kompromis a stroje pro transmisi. Myslel jsem, že to je minulostí a na vlastní oči už dílnu na páru neuvidím, ale spletl jsem se, toto video stojí zato.
https://www.youtube.com/watch?v=9WXHNBMLZZM
https://www.youtube.com/watch?v=9WXHNBMLZZM
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Zdravím ,
první potíž o které jsem doufal že nenastane se stala . Selhání kuličkového ložiska .
Po včerejším ladění byl dnes proveden další test s jiným motorem (4,2kW 1.000kV) , testoval jsem otáčky bez odběru el. z generátoru při různých tlacích stlačeného vzduchu . Navzdory relativně silnému magnetickému odporu rotoru se roztočit , se bez problému roztočil už při pouhém 1baru při kterém si držel otáčky kolem 28.000ot/min . Po celou dobu testu jsem celé soustrojí držel v jedné ruce - nejcitelnější vybrace byly kolem 8 až 10.000ot/min , mimo toto pásmo byly mechanické vybrace zanedbatelné . Postupně byl zvyšován tlak stlačeného vzduchu až na cca 2bary při kterých soustrojí dosahovalo přibližně 42.000ot/min (vibrace nulové , gyroskopický efekt citelný) ... po pár vteřinách ustáleného chodu začali okáčky výrazně prudce kolísat mezi naměřeným maximem a cca 20.000 v doprovodu kovových miko-konfet vyletujících z výstupu . Po zastavení přívodu vzduchu se soustrojí normálně dotočilo , ale opětovné puštění stl. vzduchu se již neroztočilo . Hřídelem nešlo ni ručně hnout .
Při rozebírání vypadávali kousky stříbrného kovu selhalo první kuličkové ložisko navzdory před-instalačnímu dodatečnému promazání (co se do něj vešlo) byla poškozena kuličková klec již následně kuličky řádně zdevastovali .
A to se nejednalo o nějaké obyč ložisko , nýbrž o typ pro zamýšlené použití vhodnější - keramické kuličky .
Toto je docela problém , počítal sem s nimi ... vyhnul bych se potížím s nuceným olejovým mazacím systémem se všemi důsledky na celý systém , jakým je především kontaminace parního okruhu olejem .
Holt návrat k rýsovacímu prknu ... . No nic , to je holt výzkum a vývoj .
Elektronům zdar
první potíž o které jsem doufal že nenastane se stala . Selhání kuličkového ložiska .
Po včerejším ladění byl dnes proveden další test s jiným motorem (4,2kW 1.000kV) , testoval jsem otáčky bez odběru el. z generátoru při různých tlacích stlačeného vzduchu . Navzdory relativně silnému magnetickému odporu rotoru se roztočit , se bez problému roztočil už při pouhém 1baru při kterém si držel otáčky kolem 28.000ot/min . Po celou dobu testu jsem celé soustrojí držel v jedné ruce - nejcitelnější vybrace byly kolem 8 až 10.000ot/min , mimo toto pásmo byly mechanické vybrace zanedbatelné . Postupně byl zvyšován tlak stlačeného vzduchu až na cca 2bary při kterých soustrojí dosahovalo přibližně 42.000ot/min (vibrace nulové , gyroskopický efekt citelný) ... po pár vteřinách ustáleného chodu začali okáčky výrazně prudce kolísat mezi naměřeným maximem a cca 20.000 v doprovodu kovových miko-konfet vyletujících z výstupu . Po zastavení přívodu vzduchu se soustrojí normálně dotočilo , ale opětovné puštění stl. vzduchu se již neroztočilo . Hřídelem nešlo ni ručně hnout .
Při rozebírání vypadávali kousky stříbrného kovu selhalo první kuličkové ložisko navzdory před-instalačnímu dodatečnému promazání (co se do něj vešlo) byla poškozena kuličková klec již následně kuličky řádně zdevastovali .
A to se nejednalo o nějaké obyč ložisko , nýbrž o typ pro zamýšlené použití vhodnější - keramické kuličky .
Toto je docela problém , počítal sem s nimi ... vyhnul bych se potížím s nuceným olejovým mazacím systémem se všemi důsledky na celý systém , jakým je především kontaminace parního okruhu olejem .
Holt návrat k rýsovacímu prknu ... . No nic , to je holt výzkum a vývoj .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned úno 08, 2015 8:01 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
A co něco takovýho https://www.youtube.com/watch?v=Gh34A0b8MrE , postavené z turba, mělo by to smysl, palivo by mohl být například bioplyn a dřevoplyn, možná i vodík, po nějakém promyšlení i nějaké kapalné palivo. Dal by se odebírat nějakej výkon z hřídele, nebo by zařízení bylo že by pohánělo samo sebe a pak až za vývod dát další turbínu s generátorem. Nechci zatím zakládat další téma, jen se chci zeptat zkušenějších, zda by to mohlo fungovat. Zítra si již jedu vyzvednout malé turbo a vyskouším postavit zatím jako na videu, a uvidíme co by se z toho dalo dostat, později dyštak turbínu za vývod. V případě neúspěchu budu mít aspoň malý proudový motor.
Další co mě napadlo je postavit turbínu jako má Abrams, také na nějaké plynné palivo. Ta by však musela mít v předu kompresor, pak spalovací komoru a následně turbínu, jako u plynových elektrárnách.
Další co mě napadlo je postavit turbínu jako má Abrams, také na nějaké plynné palivo. Ta by však musela mít v předu kompresor, pak spalovací komoru a následně turbínu, jako u plynových elektrárnách.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Zdravím ,
hrátky s turbama mám už za sebou . Z počátku sem si od nich sliboval hodně , ale mě se moc nevedlo ... pravdou je , že dle výše zmíněného maníka sem nepostupoval .
Auto turbo je z faktického pohledu málo účinný stroj . Turbína je projektována na určitý průvan spalin její výkon je počítán na potřebu kompresoru , který je dimenzován dle potřeb klechtačky . Spaliny prolétavající turbínou mývají energetický potenciál v řádu XX kW až XXX kW , ale kompresor potřebuje 0,X až X kW . Proto je samotná turbína tak málo účinná - kvůli vyváženosti potřebných energií .
Poslední pokus byl s 3f "dynamo-startérem" připojeným na hřídel kompresoru . Proběhly pouze studené testy stlačeným vzduchem a průmyslovým vysavačem bez valného výsledku . Mírně zatížený generátor dokázal téměř zastavit rozjeté turbo . Turbo bylo tuším z 2.2l dízlu Golf II .
Z důvodu uvažovaného paliva - dřevo , jsem od turb upustil . třeba se Vám bude dařit lépe při použití konvenčních paliv . Rozhodně Vám fandím a těším se na Vaše poznatky .
Elektronům zdar
hrátky s turbama mám už za sebou . Z počátku sem si od nich sliboval hodně , ale mě se moc nevedlo ... pravdou je , že dle výše zmíněného maníka sem nepostupoval .
Auto turbo je z faktického pohledu málo účinný stroj . Turbína je projektována na určitý průvan spalin její výkon je počítán na potřebu kompresoru , který je dimenzován dle potřeb klechtačky . Spaliny prolétavající turbínou mývají energetický potenciál v řádu XX kW až XXX kW , ale kompresor potřebuje 0,X až X kW . Proto je samotná turbína tak málo účinná - kvůli vyváženosti potřebných energií .
Poslední pokus byl s 3f "dynamo-startérem" připojeným na hřídel kompresoru . Proběhly pouze studené testy stlačeným vzduchem a průmyslovým vysavačem bez valného výsledku . Mírně zatížený generátor dokázal téměř zastavit rozjeté turbo . Turbo bylo tuším z 2.2l dízlu Golf II .
Z důvodu uvažovaného paliva - dřevo , jsem od turb upustil . třeba se Vám bude dařit lépe při použití konvenčních paliv . Rozhodně Vám fandím a těším se na Vaše poznatky .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned úno 08, 2015 8:01 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Děkuji za odpověd. Aspon zkusím postavit a něco s tim zkoušet vymejšlet. Nejlépe by se mi líbila turbína jako máte vy, akorát na ten plyn na pohon. Páte nějaké nákresy turbíny, nebo aspoň nějaké rozměry. Jak jste vyráběl ty lopatky na kolech, pod jakym jsou uhlem a zda mají nějaké zaoblení, nebo jsou rovné. Děkuji a ať sprovozníte turbínu a získáte spoustu energie.
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Halooooó,ty jsi to s tou párou přehnal že?! Ani vidu ,ani slechu od poslední zkoušky.Co takhle místo kuliček kluzný bronz s průtokem toho parního média,které by to mazalo.Jen bys odtěsnil výstup na generátor přes stěnu.Tím by ses vyhnul mazání olejem a zaneřádění média a všeho okolo.V autě je turbo taky mazáno olejovým filmem vtlačovaným z boku do pouzdra z bronzu.Jen by musel být vyvíječ páry a cesty bez možnosti znečištění.A samozřejmě ty vložky posunout do turbíny a cesty kam jde pára.
NEVYBOUCHNUL JSI V TOM BRNĚ STRÉCU?
NEVYBOUCHNUL JSI V TOM BRNĚ STRÉCU?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Zdravím ,
ještě nemá co bóóóchnót ... kotel nebude dokud nepovalí turbína , jenže turbína na hromátce - "mazat" kluzná ložiska párou ? Hmmm , to mi moc neštymuje . Dumám nad kombinací kuličkové uvnitř a olejem mazané kluzné mimo turbínu je totiž problém s rozdílnou tepelnou roztažností teplejšího rotoru vůči chladnějšímu statoru . Za vyrornané teploty se obě kuličková ložiska pohybují volně , ale po zahřátí a roztažení rotoru vznikne na ložiska značný axiální tlak . Což by se kluzným ložiskem dalo pořešit kuličkové by mohlo točit volněji . Zatím nad tím jen přemýšlím ... řeším jiné věci .
Elektronům zdar
ještě nemá co bóóóchnót ... kotel nebude dokud nepovalí turbína , jenže turbína na hromátce - "mazat" kluzná ložiska párou ? Hmmm , to mi moc neštymuje . Dumám nad kombinací kuličkové uvnitř a olejem mazané kluzné mimo turbínu je totiž problém s rozdílnou tepelnou roztažností teplejšího rotoru vůči chladnějšímu statoru . Za vyrornané teploty se obě kuličková ložiska pohybují volně , ale po zahřátí a roztažení rotoru vznikne na ložiska značný axiální tlak . Což by se kluzným ložiskem dalo pořešit kuličkové by mohlo točit volněji . Zatím nad tím jen přemýšlím ... řeším jiné věci .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Tak ještě jinak ,průchody dva a utěsnit a ložiska venku ve stálé teplotě a přímaz nebo olejová lázeň,ale celkově jsem skeptický ke kuličkám a těm otáčkám od počátku.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kogenerační paro-turbína 1.0 Abrams
Jo labyrinty z turba by to vyřešily.Nebo konec konců turbína z turba.Místo kompresoru vyvážit a náhon protáhnout na generátor a jupí čerte.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 26 Odpovědi
- 4087 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Rams
-
- 24 Odpovědi
- 3125 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Komanche
-
- 12 Odpovědi
- 1519 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 4 Odpovědi
- 674 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
- 5 Odpovědi
- 1070 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban