Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak idem cez zimu dat dohromady aj ja daku tu baterku nech si troska rozsirim system. Prva varka 18650 naluskana z novych NB baterii, cakam kym dorazia drziaky z ciny a ide sa na to
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Přemýšlím, že bych si pro řídící systém domu postavil záložní zdroj z baterek 18650 (asi 7S2P) a moc se mi nechce řešit ochrana baterií před vybitím a přebitím. Na aliexpresu jsem narazil na baterky 18650 s integrovanou ochranou (k najití jako 18650 PCB) třeba tyto https://www.aliexpress.com/item/2017-Or ... eLevelAB=5 Nemá s těmito bateriemi někdo zkušenost?
-
- Příspěvky: 2397
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
No já osobně bych tyto články použíl jen pro sériové zapojení jednoho článku, pro více paralelně zapojených článků je to dle mě nepraktické pak z důvodu hledání případné závady, nebo poruchy na článcích.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ta ochrana na clanku je nastavena moc vysoko..pre dlhodobe pouzivanie potrebujes nabijat tak na 4,05V radsej na 4 Volty.
Pri kupe nových clánkov a nabíjani na 4 V nepotrebujes balancovat..staci mozno raz za pol roka.dobit najslabsiu vetvu..
Pri kupe nových clánkov a nabíjani na 4 V nepotrebujes balancovat..staci mozno raz za pol roka.dobit najslabsiu vetvu..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Mě se líbí pracovní postup i samotné provedení baterie viz. video.
https://youtu.be/TedqvvDatMk
Jen mi není jasné, jak se mění vadný článek, když překáží jak sběrnicový drát, tak i plastový držák. Držák neumožní vysunutí článku do boku.
Jak řešíte nebo budete řešit vy výměnu článků?
Další otázka na znalé... Jaký je nejefektivnější způsob nalezení vadných článků u velké baterie např 10-20 kWh? Termokamera?
Dík
https://youtu.be/TedqvvDatMk
Jen mi není jasné, jak se mění vadný článek, když překáží jak sběrnicový drát, tak i plastový držák. Držák neumožní vysunutí článku do boku.
Jak řešíte nebo budete řešit vy výměnu článků?
Další otázka na znalé... Jaký je nejefektivnější způsob nalezení vadných článků u velké baterie např 10-20 kWh? Termokamera?
Dík
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 2024
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
pokud jsou vybrány dobré články,tak budou stárnout dost rovnoměrně a pokud nějaký půjde do zkratu,pozná se to přepáleným drátkem,pokud stratí kapacitu je to problematické,pak pokud je dost místa je možno vedle přidat článek na doplnění kapacity a pokud ne,lze baterii provozovat se sníženou kapacitou.Další a velice pracná metoda je rozebrání a po přeměření článku znova sestavit.Pokud je ale jiná metoda,rád se poučím,hezký den
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Podle mě by šly udělat držáky tak, aby pro demontáž nepřekážela sběrnice a článek jistila třeba jen pružná packa. Odpájet pojistkový drát by nebyl problém. Jen přemýšlím, proč to tak Číňan nedělá. Samozřejmě argumentem může být zvětšení baterie, což ale pro powerwall není problém. Pokud se používají staré baterie neznámého původu, problém určitě přijde. On přijde i u použití nových článků, jen o něco později. Podle mě dělat baterie s nedemontovatelnými články je min. krátkozraké.
Vyměnit článek by mělo jít i za provozu.
Vyměnit článek by mělo jít i za provozu.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak pokial sa pouziju nove clanky budu sa opotrebovavat rovnako.. Ak bude daktora vetva stracat kapacitu prva..staci ako pisal dakto hore pridat jeden clanok. Sam mam 6 vetvu asi slabsiu lebo ostatne su zrovnahe na 0.02-0.03 volta ale tato je pri nabijani prva na 4.02V ked ostatne su este na 3.94-4.96V..zrovna ju cca vybitie 2.5-3Ah. Chcem ju vybrat a skontrolovat spoje..ak to bude ok.pridam jeden clanok.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
No NB baterie se staví taky z nových značkových článků a taky ukončí život baterie často jen jeden článek. Takže argument stavby baterie z vyrovnaných článků mi nepřipadá moc robustní. Nedívejme se na to z pohledu nové baterie, ale z pohledu dosažení např. její 80% životnosti. Přidávání článků, zvětšování skříně, prodlužování sběrnice,.... mi připadá nešikovné.... Nekritizuji, jen se zamýšlím nad promyšleností současné techniky.
Co ta detekce vadných článků, tedy přesněji řečeno výrazně snížené kapacity?
Co ta detekce vadných článků, tedy přesněji řečeno výrazně snížené kapacity?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak neviem si cekom dobre predstavit LACNU a JEDNODUCHU detekciu vadného článku. A v notase je to podla ma úmysel..ako po 2 rokoch predat zákazníkovy novu bateriu...v notase osetrit nabíjanie je jednoduche kedze ide o par článkov..ale ja ich mam uz teraz 420
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Pokud klesá kapacita, tak by měl stupnout vnitřní odpor? a tím pádem vyšší teplota při nabíjení. Termokamera? Je to správná úvaha?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ale .. !...baterka teda tych 7 vetiev je v blokoch ktoré su v rozvodnej skrinke tak natesno ze by sa museli poodpájat a vybrat von aby sa dali snímat termokamerou..inak by si mal len pohlad zboku a nevidel na vsetky clánky. Plus..nabíjací prúd je v pomere ku kapacite tak nízky...ze by si asi nic zavazné nenameral..
A ako tvrdím ked sa vyberú nové články a dobre sa to spojí je stav po cca 5 mesacnom používaní taký ako na foto..len 6 vetvu som za tych 5 mesiacov 2 krát zrovnal...vybil cca 2-3 Ah. A to je celková kapacita cca 170 Ah. Takže odchýlka tej vetvy je 1,5% cca .
Foto som spravil pred chvilou po dnesnom celkom slnecnom dni..do batérie pritieklo 1,79kWh.
A ako tvrdím ked sa vyberú nové články a dobre sa to spojí je stav po cca 5 mesacnom používaní taký ako na foto..len 6 vetvu som za tych 5 mesiacov 2 krát zrovnal...vybil cca 2-3 Ah. A to je celková kapacita cca 170 Ah. Takže odchýlka tej vetvy je 1,5% cca .
Foto som spravil pred chvilou po dnesnom celkom slnecnom dni..do batérie pritieklo 1,79kWh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ok, a jak to bude vypadat po 7 letech?
To jestli je vidět na všechny články z čela je věcí jen uspořádáním skříně/racku.....
To jestli je vidět na všechny články z čela je věcí jen uspořádáním skříně/racku.....
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ano ak to dakto stavia nanovo tak sa to tak da postavit...ja uz to mam bohuzial hotove
A ako to bude vyzerat za 7 rokov ti poviem v lete 2024 ,.ak forum prezije..
A ako to bude vyzerat za 7 rokov ti poviem v lete 2024 ,.ak forum prezije..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1186
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ad vyndání článku: odpojit na obou koncích, vyrazit kladivem a tyčkou, článek je na zahození, vytvořenou dírou se tam nacpe nový a zase se pojistkovým drátem připojí.
Ad detekce jednoho vadného z xx: podle mě je možné detekovat zkrat. Malá kapacita nebo samovybíjení nebo zvětšený vnitřní odpor detekovat v zapojení nelze. Jediné co mě napadá k vyzkoušení: pustit co největší proud je jedno jakým směrem a měřit na pojistkových drátcích, ale chce to kvalitní hroty, velký proud a kvalitní multimetr. Myslím si, že 3 a1/2 místa je málo. Podmínek ale je potřeba splnit spoustu aby naměřené hodnoty měli nějakou vypovídající hodnotu a dál se poznat horší kus. Nemám možnost jak zatížit nebo nabíjet jeden článek dostatečně velkým proudem.
Ad detekce jednoho vadného z xx: podle mě je možné detekovat zkrat. Malá kapacita nebo samovybíjení nebo zvětšený vnitřní odpor detekovat v zapojení nelze. Jediné co mě napadá k vyzkoušení: pustit co největší proud je jedno jakým směrem a měřit na pojistkových drátcích, ale chce to kvalitní hroty, velký proud a kvalitní multimetr. Myslím si, že 3 a1/2 místa je málo. Podmínek ale je potřeba splnit spoustu aby naměřené hodnoty měli nějakou vypovídající hodnotu a dál se poznat horší kus. Nemám možnost jak zatížit nebo nabíjet jeden článek dostatečně velkým proudem.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
A žeby toto robili v Tesle pri kapacite 90 až 200 kWh a paličkou vyrážali článok,
lebo po 4 r. stráca baterka kapacitu ? Však je to tak mechanicky zabezpečené,
aby celá baterka bola pevná, takže oni to musia riešiť inak.
lebo po 4 r. stráca baterka kapacitu ? Však je to tak mechanicky zabezpečené,
aby celá baterka bola pevná, takže oni to musia riešiť inak.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Zdravím ,
stavění bloků z nových článků - čerstvé baterky s max kapacitou a dlouhým životem před sebou . Avšak reálně se vyskytují kusy s vrozenou vadou , která se projeví až používáním .
Stavení bloků z použitých článků - dá se říci že mají záběh za sebou a kus života ještě před sebou , kusy s vrozenou vadou jsou již od vrstevníků snadno zjistitelné (menší kapacita , problémy udržet napětí či abnormální vnitřní odpor) .
V obou variantách je vhodné provést řádný test reálné kapacity a dle jeho výsledků poskládat blok/y . Běžnější je toto testování u použitých článků , u nových ne . Je to logické , nové jsou považovány za 100%-ní a v souladu s čísly na kusu papíru . Na trubce se dá najít hejno videí o zpracovávání buřtíků , třeba v tomto třídí do 10-ti tříd - nevím dle jakých parametrů (napětí , mΩ či obojí) https://www.youtube.com/watch?v=U86WjTZj-kk .
Ad Tesla a výměna vadného buřtíku - ani ve snu . Jejich aku-pack není konstruován a ani vyroben s ohledem na případnou výměnu buřtíku . Proto má každý článek pojistku která chcípáčka vyřadí a dál se jede bez něj . Ovšem že o onen článek klesne kapacita bloku , ale v celkovém počtu se to ztratí . Uživatel nemá šanci něco poznat - články jsou provozovány na cca 90 až 95% kapacity .
Osobně si dovedu představit spíš generálku celých bloků rozebrat , změřit , vytřídit , promíchat s novějšími a poskládat . Řešit každý chcípnutý či kulhající buřtík ... pěknej vopruz . Toto často neříkám a ani nedělám , taky už mám pár buřtíků z kterých hodlám poskládat slušnej aku-pack , a kuchat je x-krát do roka nehodlám .
Elektronům zdar
stavění bloků z nových článků - čerstvé baterky s max kapacitou a dlouhým životem před sebou . Avšak reálně se vyskytují kusy s vrozenou vadou , která se projeví až používáním .
Stavení bloků z použitých článků - dá se říci že mají záběh za sebou a kus života ještě před sebou , kusy s vrozenou vadou jsou již od vrstevníků snadno zjistitelné (menší kapacita , problémy udržet napětí či abnormální vnitřní odpor) .
V obou variantách je vhodné provést řádný test reálné kapacity a dle jeho výsledků poskládat blok/y . Běžnější je toto testování u použitých článků , u nových ne . Je to logické , nové jsou považovány za 100%-ní a v souladu s čísly na kusu papíru . Na trubce se dá najít hejno videí o zpracovávání buřtíků , třeba v tomto třídí do 10-ti tříd - nevím dle jakých parametrů (napětí , mΩ či obojí) https://www.youtube.com/watch?v=U86WjTZj-kk .
Ad Tesla a výměna vadného buřtíku - ani ve snu . Jejich aku-pack není konstruován a ani vyroben s ohledem na případnou výměnu buřtíku . Proto má každý článek pojistku která chcípáčka vyřadí a dál se jede bez něj . Ovšem že o onen článek klesne kapacita bloku , ale v celkovém počtu se to ztratí . Uživatel nemá šanci něco poznat - články jsou provozovány na cca 90 až 95% kapacity .
Osobně si dovedu představit spíš generálku celých bloků rozebrat , změřit , vytřídit , promíchat s novějšími a poskládat . Řešit každý chcípnutý či kulhající buřtík ... pěknej vopruz . Toto často neříkám a ani nedělám , taky už mám pár buřtíků z kterých hodlám poskládat slušnej aku-pack , a kuchat je x-krát do roka nehodlám .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak já mám 7x96 článků a nad nějakou výměnou článků jsem ani neuvažoval. Všechno jsou to použité články z NTB baterií. V provozu od 6.3. 2017, nabíjím na 28,4V a funguje bez balancování. Plně nabitá vykazuje max rozdíl mezi články 0,06V. V každém článku je místo na přidání až 10 článků. Výměnu jednotlivých článků bych neřešil. Pokud dojde ke zkratu jedné 18650 tak se odpojí, a pokud začne na některém bloku klesat kapacita tak přidám články. Jak jsem kdysi napsal, když vydrží 1rok budu nespokojen, jestli 2 roky budu spokojen a jestli 3 a více budu šťasten.
V brzké době budu stavět další bloky a zase stejným způsobem. Každý článek je zkontrolován nabit a vybit a popsán dosaženou kapacitou. Více se proto asi udělat nedá. Ptát se jak bude vypadat po sedmi letech je otázka na kterou neodpoví ani Elon. Prostě těžko říct, a to se týká i nových baterií, nebo snad nějaká firma dává záruku 7 let?
V brzké době budu stavět další bloky a zase stejným způsobem. Každý článek je zkontrolován nabit a vybit a popsán dosaženou kapacitou. Více se proto asi udělat nedá. Ptát se jak bude vypadat po sedmi letech je otázka na kterou neodpoví ani Elon. Prostě těžko říct, a to se týká i nových baterií, nebo snad nějaká firma dává záruku 7 let?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Nejde o záruku, ale o to, aby když se do toho narve hafo práce nebo peněz (případně kombinace), tak aby člověk neřekl, že po 3 letech člověk vyhodí baterii o kapacitě třeba 20 kWh. Efektivní obnovu a dojetí baterie do konce životnosti považuji za klíčovou devizu domácí baterie oproti komerčním. Výrobci komerčních baterií hrají na včasnou výměnu. Podobně jako u baterií NB.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Je jasné že stavět obrovské bloky nemá cenu. Taky používám 6 baterií po 7 článcích. 4 jsou z prizmatických článků a 2 z 18650. Celkem je v nich uloženo asi 8,5kWh. Když postavím další do obalů LiFe přibude asi 4,5kWh. Každá baterie má svoji pojistku a tudíž ji mohu kdykoliv vypnout a třeba ji balancovat. I kdybych kupoval nové tak nepůjdu do 1000Ah článků i když to vyjde levněji. Raději třeba 3x 300Ah a když ti odejde jeden článek tak máš pořád 2/3 kapacity k dispozici než baterku opravíš.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
od vla » » v LiFe*
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
- 9 Odpovědi
- 5424 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlkazajac
-
-
- 0 Odpovědi
- 452 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joskob
-
- 1 Odpovědi
- 397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 11 Odpovědi
- 867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mihlit
-
- 9 Odpovědi
- 1617 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat