Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Po pokusech které jsem dělal si myslím že bezpečné spojení paralelně bez jištění drátkem je tak do 5ti článků. Záleží také na typu a kondici článků. Při mém pokusu se článek zahřál až ke 100 stupňům a vyfuněl z něj dým, ale k zahoření nedošlo. Což ovšem při mém zapojení článků pro elektrárnu 96p by znamenalo jistě výbuch článku a následný požár. Střízlivě odhadnutý zkratový proud bude v rovině tisíců Ampér.
Dám zde znovu odkaz na video z pokusu: https://www.youtube.com/watch?v=QuweXmMrH8U
Dám zde znovu odkaz na video z pokusu: https://www.youtube.com/watch?v=QuweXmMrH8U
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ďalších cca 0.75 kW.. Tentoraz z článkov 26650.
Testik kapacity už beží
Testik kapacity už beží
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tak při trápení do 3V už tam jsou kapacity nad 3000.
Už se to tu určitě řešilo, ale je tu moc stránek na přečtení.
Jaké je nejlepší pracovní napětí?
V autě mi liion běhá od 4,1V do 3,6V zhruba. Při 3,4V už se baterka hlásí jako totálně vybitá a auto jede v nouzáku.
Už se to tu určitě řešilo, ale je tu moc stránek na přečtení.
Jaké je nejlepší pracovní napětí?
V autě mi liion běhá od 4,1V do 3,6V zhruba. Při 3,4V už se baterka hlásí jako totálně vybitá a auto jede v nouzáku.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Já mám 28,4V vrch a 23,5V spodek. Takže děleno 7 je napětí na článek. Zajímavé je že pokud nastavím na spodek 24,0V tak je pryč dalších 10% kapacity. A níž než 23,5V si zase baterka rychle rozhodí napětí článků.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Máš to zmerané? si si istý že medzi 3,43V a 3,36V je 10% ? To sa mi nezdá..Moje skúsenosti sú že pod 3,43V sa už rozchádzajú články a 10% je možno tak po 3V iste nie po 3,36V.volente píše:Já mám 28,4V vrch a 23,5V spodek. Takže děleno 7 je napětí na článek. Zajímavé je že pokud nastavím na spodek 24,0V tak je pryč dalších 10% kapacity. A níž než 23,5V si zase baterka rychle rozhodí napětí článků.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Vysvětlím, na modelové situaci. Odběr 70A , spodní napětí nastaveno 23,5V, napětí baterie 24,2V a teď sepne mrazák, vše v pohodě. Stejná situace,jen spodní napětí nastaveno na 24V a Axpert se přepne pro podpětí. Na měřiči SOC to je rozdíl 10%.
Takto jsem to myslel. V prvním případě mi měřič SOC ukáže 15% v druhém případě 25% zbývajícího náboje.
P.S. Situace se samozřejmě změní s přidáním další baterie 4-5 kWh kterou zařadím do systému v dohledné době.
Takto jsem to myslel. V prvním případě mi měřič SOC ukáže 15% v druhém případě 25% zbývajícího náboje.
P.S. Situace se samozřejmě změní s přidáním další baterie 4-5 kWh kterou zařadím do systému v dohledné době.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
To je síce možne..na záberový prúd je to ok ale neverim že tam je 10% kapacity.. ide len o to že skrátka pokles ti nepresiahne nastavenú hranicu.Ja mam 24,5V hlavne preto že nižšie už sa začnú dosť rozchádzať batérie.(idem bez BMS)
Plus to fakt ti mrazák stiahne 12kWh batériu o 0,2V ...ved to je záťaž tak 0,1-0,15C.
Možno by bola ideálna hranica 24,5V plus povoliť po dobu 2-3sekúnd 23,5,alebo aj 23V.
Plus to fakt ti mrazák stiahne 12kWh batériu o 0,2V ...ved to je záťaž tak 0,1-0,15C.
Možno by bola ideálna hranica 24,5V plus povoliť po dobu 2-3sekúnd 23,5,alebo aj 23V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Odběr mrazáku při startu je přes 2kW, odběr v chodu je asi 180W. Při tom nízkém napětí to opravdu udělá.
Nezapomnout na to že články jsou až 10 let staré a použité z NTB.
Nezapomnout na to že články jsou až 10 let staré a použité z NTB.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ale na těchto videích je vidět že těch 10% tam opravdu je i při kontiunálním vybíjení.
https://youtu.be/neMG_mDoYbY
https://youtu.be/SVJDCIvSlz8
https://youtu.be/neMG_mDoYbY
https://youtu.be/SVJDCIvSlz8
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Tie videa mi nefungujú.. Ale hodil som jeden blok na test a uvidím kolko tam je.volente píše:Ale na těchto videích je vidět že těch 10% tam opravdu je i při kontiunálním vybíjení.
https://youtu.be/neMG_mDoYbY
https://youtu.be/SVJDCIvSlz8
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
No sklamem ta. V mojom bloku z nových lioniek
32Ah je medzi 3.43-3.36V len cca 3% z kapacity.Záťaž bola 2A.
32Ah je medzi 3.43-3.36V len cca 3% z kapacity.Záťaž bola 2A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Video opravím až to bude možné.
Jaké články používáš? Já 3,6V, takže jestli používáš 3,8V tak je to jasné.
Jaké články používáš? Já 3,6V, takže jestli používáš 3,8V tak je to jasné.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Ved to máš v príspevku hore.. Testol som svoju batériu..cca 3%.NOPARasito píše:Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
Zober ze takmer celá kapacita je v rozmedzí voltu.. Teda 1%=0.01V...ak by v rozmedzí 0.07V okolo 3.4V bolo 10% kapacity tak by to bolo viac ako priemer.. Ale ta krivka nie je lineárna.. Po zaťažení ide napätie rýchle dolu a práveže najviac kapacity je okolo 3.6-3.7V... Dolu je už rýchly pad.... Záleží samozrejme od zataze ale 10% tam nebude.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Relativne zajimavy napad na konstrukci drzaku baterii je v tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=3aomupcrsy8
Je mi jasne ze prechodaky na tech drzacich budou problem, ale samotny koncept s plosnakem na jedno patro je pekny.
https://www.youtube.com/watch?v=3aomupcrsy8
Je mi jasne ze prechodaky na tech drzacich budou problem, ale samotny koncept s plosnakem na jedno patro je pekny.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Problém je ze u kazdeho je to trochu jinak, ale o 100% rozdílu se mi nezdá ;-(((trud píše:Ved to máš v príspevku hore.. Testol som svoju batériu..cca 3%.NOPARasito píše:Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
Zober ze takmer celá kapacita je v rozmedzí voltu.. Teda 1%=0.01V...ak by v rozmedzí 0.07V okolo 3.4V bolo 10% kapacity tak by to bolo viac ako priemer.. Ale ta krivka nie je lineárna.. Po zaťažení ide napätie rýchle dolu a práveže najviac kapacity je okolo 3.6-3.7V... Dolu je už rýchly pad.... Záleží samozrejme od zataze ale 10% tam nebude.
Sorry ale v mych testech je nejvice kapacity je prave 3,5-3,1V, asi chyba mereni. Resp. je mi u pr...le tvoje mereni, jelikoz jak jsem rikal, budu v tomto případě za jedno s Volente.
Muj osobní názor.
Nastaveni systému vybijeni atd. bych ponechal na každém jak jsou jeho výsledky měření.
Za mě jsou podobné jak uvádí Volente.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Zdravím ,
není Li-Ionka jako Li-Ionka nejn že jsou podstatné rozdíly mezi výrobci , potažmo materiálo-chemickou strukturou , rozdílně se chovají i různé typy od jednoho výrobce . Osobně jsem testoval řadu druhů Li-Ionek , byl jsem velice překvapen markantními rozdíly jejich chování . Některé mají gró kapacity nad nominálním napětí , jiné kolem nominálního napětí a další pod nominálním napětím některé jsou při 3,40V téměř na nule , ale jiné ještě plné sil .
Nelze tedy porovnávat Li-Ionky obecně , nýbrž sdělit konkrétní typ aby bylo jasno vocogou .
Zde je rozsáhlá databáze Li-Ionek včetně jejich testů z nichž je patrné které jsou horňáci , střeďáci a sdolňáci
http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... arator.php
Elektronům zdar
není Li-Ionka jako Li-Ionka nejn že jsou podstatné rozdíly mezi výrobci , potažmo materiálo-chemickou strukturou , rozdílně se chovají i různé typy od jednoho výrobce . Osobně jsem testoval řadu druhů Li-Ionek , byl jsem velice překvapen markantními rozdíly jejich chování . Některé mají gró kapacity nad nominálním napětí , jiné kolem nominálního napětí a další pod nominálním napětím některé jsou při 3,40V téměř na nule , ale jiné ještě plné sil .
Nelze tedy porovnávat Li-Ionky obecně , nýbrž sdělit konkrétní typ aby bylo jasno vocogou .
Zde je rozsáhlá databáze Li-Ionek včetně jejich testů z nichž je patrné které jsou horňáci , střeďáci a sdolňáci
http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... arator.php
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Co sa to v poslednej dobe deje s ľuďmi?? Je ti u prdele moje meranie? Ešte nedávno si odomňa v tejto téme chcel aby som zmeral lanzhd 3300 pod vecsim prúdom.. Co som aj urobil a výsledky som sem hodil.
A teraz ku téme.. Bavíme sa o nastaví a používaní batériu v solare. A áno verím ze pri vysokej záťaži ako ich testujes ty...3A bude krivka plocha a bude plocha ešte aj v rozsahu 3.3-3.4V.. Lebo napätie klesne hneď pri pripojení zataze v nasobkoch C a krivka sa posunie.. Lenže to je krivka do vŕtačky.. Doma solárnu batériu používam šetrne.. Určite u nej neťahám násobky C.. A Volente už vôbec nie.. Má toho 12kWh..aky je bežný odber? 0.1C?..0.2...0.3..
Neveris mojim meraniam.. Prosím..
Skus stránku https://lygte-info.dk/review/batteries2 ... arator.php
Tam máš desiatky batérii 18650 aj s krivkami vybijania.. Ja som konkrétne testoval Samsung 26F...tu ti dávam graf kde sú dve krivky vybijania a dobre si pozri kapacitu okolo 3.4V pri záťaži 0.2A a pri 5A.
Takže áno 10% kapacity tam skutočne je...pri záťaži 2C..teda vo vrtacke.. Pri solare a nízkom zaťažení.. 0.1.0.2.0.3C tam nie je už takmer nič... Moje namerané 3%..co potvrdzuje aj graf z uvedenej stránky.
A teraz ku téme.. Bavíme sa o nastaví a používaní batériu v solare. A áno verím ze pri vysokej záťaži ako ich testujes ty...3A bude krivka plocha a bude plocha ešte aj v rozsahu 3.3-3.4V.. Lebo napätie klesne hneď pri pripojení zataze v nasobkoch C a krivka sa posunie.. Lenže to je krivka do vŕtačky.. Doma solárnu batériu používam šetrne.. Určite u nej neťahám násobky C.. A Volente už vôbec nie.. Má toho 12kWh..aky je bežný odber? 0.1C?..0.2...0.3..
Neveris mojim meraniam.. Prosím..
Skus stránku https://lygte-info.dk/review/batteries2 ... arator.php
Tam máš desiatky batérii 18650 aj s krivkami vybijania.. Ja som konkrétne testoval Samsung 26F...tu ti dávam graf kde sú dve krivky vybijania a dobre si pozri kapacitu okolo 3.4V pri záťaži 0.2A a pri 5A.
Takže áno 10% kapacity tam skutočne je...pri záťaži 2C..teda vo vrtacke.. Pri solare a nízkom zaťažení.. 0.1.0.2.0.3C tam nie je už takmer nič... Moje namerané 3%..co potvrdzuje aj graf z uvedenej stránky.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.
Sorry a Lanzhd mi výsledky měření souhlasily, jen jsme se nebavili o křivce, kde podají nej výkon. Tudíž poznámka , že měření každého zúčastněného na stole je důležitější než měření někoho jiného zde z fóra je důležitější.
A za tím si budu stát.
Nástřel je dobrej, ale vlastní měření lepší.
Neber to osobně a doslova, ale je to tak.
U me v testu Samsung, Panasonic, Sanyo,LG chem. Podaly nej vykon pod 3,5V(95%), a to jsem je testoval 0,5-1C. Mozna chyba měření neni vyloučená.
Takže doporučuji více verit osobnimu měření jak názorům druhých. (Nic proti nikomu)
Jak jsi super zmínil, baterie se chvaji jinak v systemu s 2kWh nez treba 15kWh. Bez debat.
A za tím si budu stát.
Nástřel je dobrej, ale vlastní měření lepší.
Neber to osobně a doslova, ale je to tak.
U me v testu Samsung, Panasonic, Sanyo,LG chem. Podaly nej vykon pod 3,5V(95%), a to jsem je testoval 0,5-1C. Mozna chyba měření neni vyloučená.
Takže doporučuji více verit osobnimu měření jak názorům druhých. (Nic proti nikomu)
Jak jsi super zmínil, baterie se chvaji jinak v systemu s 2kWh nez treba 15kWh. Bez debat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
od vla » » v LiFe*
Stavba aku z použitých 18650 lion článků
- 9 Odpovědi
- 5421 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlkazajac
-
-
- 0 Odpovědi
- 452 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joskob
-
- 1 Odpovědi
- 397 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
- 11 Odpovědi
- 867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mihlit
-
- 9 Odpovědi
- 1617 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat