YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Já vím a máš pravdu Oto.Ale tohle není blázen.Je to ....Písmena dosaďte sami + tečka.Když Ríšo dohledáš starší témata, zjistíš že nelžu, víš ....?Písmena dosaďte sami.Já tě prosím, založ si to fórum za petikilo, jak sám říkal že to JDE a nech normální lidi dýchat.Už unavuješ.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
"Ale jo, já to beru, chcete mi dokázat ze všech sil že tady logika a fyzikální zákony neplatí."
A citace z tvého domovského vlákna "5. - předchladit lednici a mrazák přes den aby se v noci nemusela pouštět. Je to proveditelné, zkoušel to někdo? Nerozmrazí se mrazák přes noc? Spotřeba lednice je zhruba 0,6 kWh/den + mražák = 1,2kWh celkem. Vypnutím na noc by se dalo ušetřit 0,4kWh."
Prosil bych vysvětlit z hlediska fyzikálních zákonů tu úsporu. Děkuji.
Ale poprosil bych o reálnou argumentaci, ne nějakou domněnku.
A citace z tvého domovského vlákna "5. - předchladit lednici a mrazák přes den aby se v noci nemusela pouštět. Je to proveditelné, zkoušel to někdo? Nerozmrazí se mrazák přes noc? Spotřeba lednice je zhruba 0,6 kWh/den + mražák = 1,2kWh celkem. Vypnutím na noc by se dalo ušetřit 0,4kWh."
Prosil bych vysvětlit z hlediska fyzikálních zákonů tu úsporu. Děkuji.
Ale poprosil bych o reálnou argumentaci, ne nějakou domněnku.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
No nic.. vod kteryho prispevku tuhle diskuzi oddělit jinam od youtubera, ktery si prestavel passata na elektro?
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Ono když máš 3.6 v panelech a 45Ah v olovu, musíš holt kouzlit.volente píše:"Ale jo, já to beru, chcete mi dokázat ze všech sil že tady logika a fyzikální zákony neplatí."
A citace z tvého domovského vlákna "5. - předchladit lednici a mrazák přes den aby se v noci nemusela pouštět. Je to proveditelné, zkoušel to někdo? Nerozmrazí se mrazák přes noc? Spotřeba lednice je zhruba 0,6 kWh/den + mražák = 1,2kWh celkem. Vypnutím na noc by se dalo ušetřit 0,4kWh."
Prosil bych vysvětlit z hlediska fyzikálních zákonů tu úsporu. Děkuji.
Ale poprosil bych o reálnou argumentaci, ne nějakou domněnku.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Začal bych Admine tam co se nabíjí 12kWh denně po celý rok Ale nechci ti do toho kecat jako někdo zkoušímypower.cz píše:No nic.. vod kteryho prispevku tuhle diskuzi oddělit jinam od youtubera, ktery si prestavel passata na elektro?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Od kaď to oddělit je jednoduché admine,ale jak to sakra nazvat ? .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Netreba chodiť ďaleko :
Kdejakej hobík s dvaceti panelama je odborník světového formátu
Kdejakej hobík s dvaceti panelama je odborník světového formátu
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Hyperlink alebrz odkaz ... se to nazyva ... Vy me chcete zhuntovat chlapi. Nejdriv nadiskutujete 8 stran a nasledne ja to mam prochazet a najit ten spravny bod, kde se diskuze stocila do zumpy ... Super ...marko250 píše:Od kaď to oddělit je jednoduché admine,ale jak to sakra nazvat ? .
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
ja bych to nechal jako odstrasujici priklad pro budouci generace
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Strana tři,lempl začíná Já bych to nechal v kuse,nevadí mi to,naopak už mi díky Covidu dlouho takoví v práci chybí .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Prešiel som si toto cele vlakno,viacmenej usmevne,lebo viem presne o čom tu padala reč,aj ta s ktorou nesuhlasim,ale spravil by som to inač.mypower.cz píše:No nic.. vod kteryho prispevku tuhle diskuzi oddělit jinam od youtubera, ktery si prestavel passata na elektro?
Tato cela diskusia je už od uplneho začiatku zle mierena,tak cele toto vlakno by som presunul do novo vzniknuteho odseku nazvaneho napriklad: odpadova debata,alebo na pobavenie,popripade spamovanie.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Treba si uvedomiť, že V2G dodáva elektrinu do siete u niektorých eut od r. 2015.
Tento človek na tom zarába 140 libier mesačne:
https://www.youtube.com/watch?v=MFyd5ooax1U
Ďalej si treba uvedomiť, že každý može veľmi jednoducho reportovať bug
v autopilotovi Tesly. Tesla má obrovské množstvo dát a aktívne na tom
pracuje, aby sa daný bug už v budúcnosti nevyskytoval.
Ak by u nas pracovala Virtuálna Batéria na princípe koĺko dodáš,
toľko dostaneš za tú istú cenu, tak je poriešený problém prebytkov
v lete a problém nabíjania EV v zime.
Že máme u nás ľudí, ktorým sa nechce tieto veci implementovať,
hoci v zahraničí to funguje už roky, to je presne ten prístup,
ktorý tu bol kritizovaný, nedá sa ...., lebo ....
Tu vidno, koľko euto dodalo do siete a koĺko z nej zobralo
https://youtu.be/pq_aQwWAK4o?t=400
Ak chceme urýchliť prechod na sieť ďalšej generácie a zbytočne
si nekupovať dalšie baterky, ak už máme baterky v eute,
tak prečo sa nezapojiť do takého projektu, aby sa to odladilo čo najskor
a aby sme mohli odstaviť uhlie a plyn čo najkor.
Tento človek na tom zarába 140 libier mesačne:
https://www.youtube.com/watch?v=MFyd5ooax1U
Ďalej si treba uvedomiť, že každý može veľmi jednoducho reportovať bug
v autopilotovi Tesly. Tesla má obrovské množstvo dát a aktívne na tom
pracuje, aby sa daný bug už v budúcnosti nevyskytoval.
Ak by u nas pracovala Virtuálna Batéria na princípe koĺko dodáš,
toľko dostaneš za tú istú cenu, tak je poriešený problém prebytkov
v lete a problém nabíjania EV v zime.
Že máme u nás ľudí, ktorým sa nechce tieto veci implementovať,
hoci v zahraničí to funguje už roky, to je presne ten prístup,
ktorý tu bol kritizovaný, nedá sa ...., lebo ....
Tu vidno, koľko euto dodalo do siete a koĺko z nej zobralo
https://youtu.be/pq_aQwWAK4o?t=400
Ak chceme urýchliť prechod na sieť ďalšej generácie a zbytočne
si nekupovať dalšie baterky, ak už máme baterky v eute,
tak prečo sa nezapojiť do takého projektu, aby sa to odladilo čo najskor
a aby sme mohli odstaviť uhlie a plyn čo najkor.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Nechcel som na teba reagovať kiwi,lebo viem o čom rozpravaš,tiež sme mali podobne debaty už viac krat a aj Ja viem,že take veci existuju,ale poslednych niekoľko stran sa tu riešilo niečo čo sa da praktizovať teraz a okamžite. Nie možno,ak sa zmenia zakony,alebo ak dajaky autonomny pilot vznikne za 5-10-20 rokov,popripade ako jazdime na aute,ktore ale sa nam nabija doma na FV,lebo ine uložište nemame.rottenkiwi píše:Treba si uvedomiť, že V2G dodáva elektrinu do siete u niektorých eut od r. 2015.
Tento človek na tom zarába 140 libier mesačne:
https://www.youtube.com/watch?v=MFyd5ooax1U
Ďalej si treba uvedomiť, že každý može veľmi jednoducho reportovať bug
v autopilotovi Tesly. Tesla má obrovské množstvo dát a aktívne na tom
pracuje, aby sa daný bug už v budúcnosti nevyskytoval.
Ak by u nas pracovala Virtuálna Batéria na princípe koĺko dodáš,
toľko dostaneš za tú istú cenu, tak je poriešený problém prebytkov
v lete a problém nabíjania EV v zime.
Že máme u nás ľudí, ktorým sa nechce tieto veci implementovať,
hoci v zahraničí to funguje už roky, to je presne ten prístup,
ktorý tu bol kritizovaný, nedá sa ...., lebo ....
Za to si si musel aj všimnuť,že malo kto reagoval na tvoje komentare,lebo čo rozpravaš Ty je uplne odlišne od toho,čo tvrdi Ricardo.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Vždyť to je pokrok.Někoho to fascinuje, třeba toho kdo neumí, bojí se nebo ze zdravotních důvodů nemůže řídit.Jinému je to jedno a někoho to naopak irituje z řady důvodů.Hlavně obrovské míry zneužitelnosti a obrovsky malé míře bezpečnosti.Ano virtuální baterie by řešila EV celoročně, ale tu nemáme.
Po pravdě i kdyby ano, mnohonásobně by se vyplatilo tou energií vytápět dům, než na ni jezdit při porovnání nákladů.
Autopilot není.Asi bude, nejspíš bude, ale teď zdaleka není.Jak píše Jonas, kalkulovat s tím není ještě zdaleka možné.
Momentálně běží testování dalšího exkluzivního projektu a to ovládání elektroniky pomocí čipu v mozku.Když pomineme obrovskou míru zneužitelnosti, tak asi ani největší zastánci pokroku nebudou stát frontu na vrták do hlavy.
Takže podobné libůstky přenechám jiným i kdyby jim ty autonomní Tesly rozdávali zdarma.Toť můj názor.
Člověk který si přestaví auto na elektromobil je člověk šikovný a nadšený.Má můj obdiv.Pokud žije v zemi kde lze takovou věc legalizovat, trochu mu i závidím Takový se zcela jistě čipovat nenechá...
Po pravdě i kdyby ano, mnohonásobně by se vyplatilo tou energií vytápět dům, než na ni jezdit při porovnání nákladů.
Autopilot není.Asi bude, nejspíš bude, ale teď zdaleka není.Jak píše Jonas, kalkulovat s tím není ještě zdaleka možné.
Momentálně běží testování dalšího exkluzivního projektu a to ovládání elektroniky pomocí čipu v mozku.Když pomineme obrovskou míru zneužitelnosti, tak asi ani největší zastánci pokroku nebudou stát frontu na vrták do hlavy.
Takže podobné libůstky přenechám jiným i kdyby jim ty autonomní Tesly rozdávali zdarma.Toť můj názor.
Člověk který si přestaví auto na elektromobil je člověk šikovný a nadšený.Má můj obdiv.Pokud žije v zemi kde lze takovou věc legalizovat, trochu mu i závidím Takový se zcela jistě čipovat nenechá...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Človek nemám ani najmenšiu šancu porovnávať sa s autopilom.
Človek sa účí na základe skúseností a programuje svoju neuronovú
sieť, ak mu ako tak funguje prenos signálov zo sietnice do mozgu
a v mozgu.
Ale podĺa mojich videí, ktoré niekoľko rokov nahrávam pri ceste ebikom,
99.9 % vodičov nevie ani nikdy nebude vedieť reagovať tak, ako autopilot.
Priemerná reakcia vodiča, ktorý prepne diaľkové na tlmené je cca. 8 sekúnd.
Nové autá s LED či lasermi reagujú do dvoch sekúnd.
No ale cyklista, oslepený 2 - 8 sekúnd nič nevidí a pri každom aute končí
bud mimo krajnice v potoku, alebo musí pri každom protiidúcom aute
zastaviť a pokračovať v jazde, až keď vodič/auto vpbne diaĺkové,
alebo lúč svetla presmeruje mimo cyklistu.
Autopilot v 1 500 000 000 autách na svete je jeden žijúci orgaizmus,
ktorý podobne ako človek, spracúva a vyhodnocuje vstupy / kamery, radar, lidar /
porovnáva ich s naučeným a beskovo, v rádoch mikrosekúd produkuje
predikciu reality a to robí sústavene a presne a ďalej model reality
spresňuje, ale nie na základe jedného euta.
To je ako by ste spojili všetky mozgy dokopy, všetkých ľudí na svete.
Akurát že ľudský mozog sa učí a škáluje liknavo, tak RISC, CISC,
GPU, hybridy ako Tachyum škálujú v korelácii s Moorovým zákonom.
A my namiesto toho, aby sme znížili počet nehod na minimum,
snažíme sa vychovať nevychovateĹného človeka, aby nepozeral
len na seba a svoju rodinu, ale aj na iných na ceste v realite,
akosi sme si zabudli brať príklad z Indiánov, u ktorých je v kmeni
postarané o všetkých rovnako, i keď slepí, chromí či s inak postihnutí,
nechodia loviť, ale robia to, čo im mozog umožňuje.
Takže bude od zajtra v doprave 0 nehod vďaka človeku, ktorý
zvoľní tempo a uvedomí si, že cesta nie je športový okruch Le Mans,
alebo nahradíme takého nevzdelaného ignoranta autopilotom ?
Alebo dáme do euta technologiu, ktorá nedovolí človeku šoférovať,
ak prekračuje rýchlosť na každom kroku, ak nedáva prednosť
v jadze cyklistom, kde ju majú ?
Alebo zabezpečíme inak chorému človeku dopravu 80 km do zamestnania,
ak do 15:00 popoludní nemože na bicykel ani za volant ?
Človek sa účí na základe skúseností a programuje svoju neuronovú
sieť, ak mu ako tak funguje prenos signálov zo sietnice do mozgu
a v mozgu.
Ale podĺa mojich videí, ktoré niekoľko rokov nahrávam pri ceste ebikom,
99.9 % vodičov nevie ani nikdy nebude vedieť reagovať tak, ako autopilot.
Priemerná reakcia vodiča, ktorý prepne diaľkové na tlmené je cca. 8 sekúnd.
Nové autá s LED či lasermi reagujú do dvoch sekúnd.
No ale cyklista, oslepený 2 - 8 sekúnd nič nevidí a pri každom aute končí
bud mimo krajnice v potoku, alebo musí pri každom protiidúcom aute
zastaviť a pokračovať v jazde, až keď vodič/auto vpbne diaĺkové,
alebo lúč svetla presmeruje mimo cyklistu.
Autopilot v 1 500 000 000 autách na svete je jeden žijúci orgaizmus,
ktorý podobne ako človek, spracúva a vyhodnocuje vstupy / kamery, radar, lidar /
porovnáva ich s naučeným a beskovo, v rádoch mikrosekúd produkuje
predikciu reality a to robí sústavene a presne a ďalej model reality
spresňuje, ale nie na základe jedného euta.
To je ako by ste spojili všetky mozgy dokopy, všetkých ľudí na svete.
Akurát že ľudský mozog sa učí a škáluje liknavo, tak RISC, CISC,
GPU, hybridy ako Tachyum škálujú v korelácii s Moorovým zákonom.
A my namiesto toho, aby sme znížili počet nehod na minimum,
snažíme sa vychovať nevychovateĹného človeka, aby nepozeral
len na seba a svoju rodinu, ale aj na iných na ceste v realite,
akosi sme si zabudli brať príklad z Indiánov, u ktorých je v kmeni
postarané o všetkých rovnako, i keď slepí, chromí či s inak postihnutí,
nechodia loviť, ale robia to, čo im mozog umožňuje.
Takže bude od zajtra v doprave 0 nehod vďaka človeku, ktorý
zvoľní tempo a uvedomí si, že cesta nie je športový okruch Le Mans,
alebo nahradíme takého nevzdelaného ignoranta autopilotom ?
Alebo dáme do euta technologiu, ktorá nedovolí človeku šoférovať,
ak prekračuje rýchlosť na každom kroku, ak nedáva prednosť
v jadze cyklistom, kde ju majú ?
Alebo zabezpečíme inak chorému človeku dopravu 80 km do zamestnania,
ak do 15:00 popoludní nemože na bicykel ani za volant ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Ja ti nevim, ale mam presne opacnou zkusenost. Clovek vypina dalkova svetla podstatne driv, on totiz vidi uz zari nad obzorem, kdez to automaty az kdyz na ne sviti tva svetla a tim padem, ti on uz sviti do obliceje.
Proste moje zkusenost je opacna, nova auta s automatickym prepinanim jsou vyrazne horsi nez vetsina ridicu
Proste moje zkusenost je opacna, nova auta s automatickym prepinanim jsou vyrazne horsi nez vetsina ridicu
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Myslím, že s tou "nekvalitou" řidičů dost přeháníš - ano, je dost "magorů", ale že by mi průměrně v noci každý pálil 8s dálkovýma do očí je holý nesmysl. Jedině, že tě na ebiku špatně vidí a reagují prostě od jiného časového okamžiku než považuješ za start oslnění ty... (jen na okraj, auto ztlumí dálkové výrazně rychleji než za 2s - moc to nepoužívám, protože mi v 99% případů stačí tlumená světla, ale jsem přesvědčený, že to je do 0,5s)
Naopak autopilota stavíš do role neomylného boha, jmenuješ ideální a optimistické případy - ono to má i odvrácenou stránku. Jako třeba, že případná chyba zasahuje všechny auta a má 1,5Gx větší šanci se projevit, že člověk reaguje i podle nedopravních zkušeností, což bude autopilot umět těžko, atd. atp.
Ona asi jedná použitelná varianta by fakt byla nahradit 100% aut těmi řízenými autopilotem - pak by se i výrazně snížila složitost algoritmů autopilota. Jenže to by si všichni museli koupit nové auto - u nás, kde je 15+, nevím jak na Slovensku, ale nečekal bych výrazný rozdíl. Nereálné...
Pod čarou: naše dopravní infrastruktura (v ČR a myslím v celém rozvinutém světě) prostě nezvládne tolik aut, kolik jich je (u náš víc jak 6M. Jejich dostupnost je nebezpečně vysoká/snadná. Toto vidím jako hlavní problém hodný řešení (asi to dopadne tak, že se zdraží/zdaní a auto bude zase znakem privilegovaných).
Naopak autopilota stavíš do role neomylného boha, jmenuješ ideální a optimistické případy - ono to má i odvrácenou stránku. Jako třeba, že případná chyba zasahuje všechny auta a má 1,5Gx větší šanci se projevit, že člověk reaguje i podle nedopravních zkušeností, což bude autopilot umět těžko, atd. atp.
Ona asi jedná použitelná varianta by fakt byla nahradit 100% aut těmi řízenými autopilotem - pak by se i výrazně snížila složitost algoritmů autopilota. Jenže to by si všichni museli koupit nové auto - u nás, kde je 15+, nevím jak na Slovensku, ale nečekal bych výrazný rozdíl. Nereálné...
Pod čarou: naše dopravní infrastruktura (v ČR a myslím v celém rozvinutém světě) prostě nezvládne tolik aut, kolik jich je (u náš víc jak 6M. Jejich dostupnost je nebezpečně vysoká/snadná. Toto vidím jako hlavní problém hodný řešení (asi to dopadne tak, že se zdraží/zdaní a auto bude zase znakem privilegovaných).
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
Přesně tak to vidím já.Naprostý souhlas.Naopak řidiči jedoucí s automatickým rozpoznáním si ode mne často vyslouží probliknutí v domění že neví, že tam mají dálkové.Dokonce jsem ve společnosti rozpoutal debatu o degeneraci řidičů, protože to tam každý druhý zapomíná.Ten den mi byla odhalena tato skvělá technologie.dumi píše:Ja ti nevim, ale mam presne opacnou zkusenost. Clovek vypina dalkova svetla podstatne driv, on totiz vidi uz zari nad obzorem, kdez to automaty az kdyz na ne sviti tva svetla a tim padem, ti on uz sviti do obliceje.
Proste moje zkusenost je opacna, nova auta s automatickym prepinanim jsou vyrazne horsi nez vetsina ridicu
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
minuly rok ideme domov z Juhoslavie dve rodiny, predomnou kámošš na prepinacej automatike Toyota Auris 2018 LED. Ked na neho blikol asi desiaty kamion z druhej strany dvojprudovej dialnice tak sa vysielackou pytam ci nahodou nechce riesit tie svetla rucne.
"Jaj, ja som si nevsimol ze na mna kamiony blikaju".
To iste Mercedes C 2016, Superba 2018, este som nestretol auto ktore by dostatocne rychlo samo prepinalo z dialkovych svetiel na tlmene. Vzdy na nas v protismere niekto blika. Vodicovi Céčka nestacilo povedat, na toho musel od Bratislavy pri Viedni (50km) pustit kamion celu rampu aby pochopil ze mu hovorime pravdu.
A do tohoto ze autopilot, za kazdych okolnosti. Neviem sa dockat.
"Jaj, ja som si nevsimol ze na mna kamiony blikaju".
To iste Mercedes C 2016, Superba 2018, este som nestretol auto ktore by dostatocne rychlo samo prepinalo z dialkovych svetiel na tlmene. Vzdy na nas v protismere niekto blika. Vodicovi Céčka nestacilo povedat, na toho musel od Bratislavy pri Viedni (50km) pustit kamion celu rampu aby pochopil ze mu hovorime pravdu.
A do tohoto ze autopilot, za kazdych okolnosti. Neviem sa dockat.
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil
V BMW se mi to neděje, ale zase na mě blikají i když mám tlumené. Si nevyberešlubomirz píše:este som nestretol auto ktore by dostatocne rychlo samo prepinalo z dialkovych svetiel na tlmene.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ochrana FVE - starý dům
od Jarin » » v Jističe, přepěťové ochrany, ochrana proti blesku
ochrana FVE - starý dům
- 30 Odpovědi
- 4150 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bol-St
-
-
- 5 Odpovědi
- 2287 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
- 12 Odpovědi
- 1022 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
má smysl repasovat starý termický kolektor FSC24 od 4T
od ZdZ » » v Fototermika
má smysl repasovat starý termický kolektor FSC24 od 4T
- 43 Odpovědi
- 2803 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ZdZ
-
-
- 68 Odpovědi
- 4363 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR