Pylontech US 2000 plus

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
rva
Příspěvky: 3940
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od rva »

Jen dva grafy ze zprávy http://batterytestcentre.com.au/wp-cont ... r-2018.pdf, kde se porovnávala řada baterií v (zrychlené) simulaci napodobující běžný provoz. Porovnávají i články CALB, u nich upozorňují, že pokles kapacity byl způsoben pravděpodobně měknutím článku, kdy BMS vypínalo kvůli napětí dříve dobíjení i vybíjení. Jinak dle poklesu kapacity si ty Pylontech vzhledem k nízké ceně zatím nevedou vůbec špatně.
SOH baterie v závislosti na cyklech
SOH baterie v závislosti na cyklech
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od ota »

Zeptal bych se na Pylony konkrétně:
- jaká je vlastní spotřeba elektroniky v té krabici?
- U koho budu uplatňovat záruku 10 let nebo 6000 cyklů po kolapsu baterie pro cyklu č 5999?
- Za jakých podmínek záruka plati? Jaké jsou výluky? Jaké jsou dovolené DOD? SOC? Jaké proudy?
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od vlkazajac »

" ... Nabíjecí napětí 53,2V nominálně ... "
V inštalačnom manuáli čítam :

" c) High Voltage: If charging voltage above 54V, battery protection will turn on.
Solution: Check whether voltage is too high or not, if it is, to change the settings on power
supply side "

To znamená, že nabíjacie napätie ( limit ) nie je ináč nastaviteľný, len sa odopne zdroj nabíjania pri dosiahnutí 54 V ? To ale znamená, že tam je až do 3,6 V, nielen 3,54666 V ? V tom prípade je to brak za drahé peniaze, ak sa spolieha len na nastavenie iného regulátora. Rád by som sa mýlil.

Nepozorne som čítal, marko250 už opakoval, že je to LEN 15S.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od dracekvo »

Já teda nevím, ale můj poznatek.
15S naprd. Nevidím absolutní důvod něčeho takového, když se ve všech aplikacích s lifepo běžně používají násobky 4x

2. Proč skládat baterie po x totožných blokách?
Já se držím hesla, že možnost poruchy stroje roste z jeho složitostí a každá součást zvyšuje možnost takové poruchy.
Takže proč mít kvůli každých 50Ah kapacity baterie jeden procesor, nevím kolik AD převodníků a tak podobně?
Pokud mám baterii jako jednu velkou součást, tak vemu jednou za čas multimetr a projdu si články, jestli sedí s tím co si myslí BMS.

3. já měl dřív baterie v takovém výklenku a naproti byli částečně prosklené dveře do pokoje. Nedovedu si představit že by mi tam svítilo takové tornádo ledek.

4. baterie co se sama odpojí od systému bez varování? Děkuji nechci.

5. Co je myšleno zárukou 6000s cyklů při 80% DoD? Většinou se záruka udává třeba že při xxxx cyklech 80% DoD neklesne kapacita baterie pod xx%.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od marko250 »

Pochopil jsem správně,že v tom prvním pdf. má po 520 cyklech 93% a v druhém po 780 cyklech už 88% ? Při 80%DOD.A nejde o to z kolika článků je složen,ale jak je na toto složení provozován.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
1romeo1
Příspěvky: 80
Registrován: pát bře 08, 2013 9:20 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od 1romeo1 »

olovo 12V za 169€ pri 25-30% aby vydržalo 2600cyklov tak to by som rád vedel presný druh??? za dalšie ak by to aj bola pravda čo určite nieje tak je to 2,16kWh pri 25% je to 0,54kWh x 2600(čomu naozaj neverím) = 1404kWh pri cene 169€ = 12centov/kWh . Pylontech je to 6centov. Podľa ceny toho olova predpokladám, že je to niečo čo má na dátovom liste 500cyklov pri 50%DOD. Poprosím link na predajcu a prsný druh batérie prípadne dátový list? Ja mám D1 preto, lebo mesačne neplatím 8€ ale len 2€ a ročne nenakúpim viac ako 1400kWh takže nerátam úspory ako niektorí predajcovia, ale reálne ušetrené peniaze, lebo zasa na druhú stranu mesačný rozdiel z paušálu prepočítaný na kWh ajtak ti navýší cenu za jeden kWh.
4,8kWp prifázovacia elektráren, 15,2kWp ostrov na ohrev TUV+kúrenie paralelne spojiteľný s 2,7kWp hybridom (5kW) s 14,4kWh LiFePO4(Pylontech) úložišťom. (Dohromady 22,7kWp v paneloch/94ks polykrištálov 60článkových)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od rottenkiwi »

Mne Banner SHD 180 Ah vydržalo od r. 2012 a Trojany od r. 2011 a ešte mi 2 x 6 V 390 Ah ide,
uvidíme či Banner dá 3000 a Trojany 3300 cyklov. Treba to každý deň dobiť, aj v zime.
Podobne baterka v aute, tiež má niekoĺko rokov / 7 / a nebadať na nej zmeny v štartovaní.
Je to ešte parallelne s LiFE, takže Life to dosť dlho drží okolo 13.1 až 13.3 V, čo brání sufatácii
a korózii, až nad ránom ide Pb okolo 12.4 až 12.7 V.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od marko250 »

1romeo1> a jak se řeší vyšší přenos proudu pro větší měnič,třeba 8kW,když na Pylontech je jen origo kabel se spešl koncovkou a dosavadní dovoluje jen 120A a je jedno kolik Pylonů bude ve štosu? To položení u Tebe na hranu bych dobře ověřil s prodejcem,či výrobcem.Rack je na plocho a věřím,že tam jsou uvnitř věci upevněné na tuto polohu(chlazení,elit v sáčcích).
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
1romeo1
Příspěvky: 80
Registrován: pát bře 08, 2013 9:20 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od 1romeo1 »

rottenkiwi píše:Mne Banner SHD 180 Ah vydržalo od r. 2012 a Trojany od r. 2011 a ešte mi 2 x 6 V 390 Ah ide,
uvidíme či Banner dá 3000 a Trojany 3300 cyklov. Treba to každý deň dobiť, aj v zime.
Podobne baterka v aute, tiež má niekoĺko rokov / 7 / a nebadať na nej zmeny v štartovaní.
Je to ešte parallelne s LiFE, takže Life to dosť dlho drží okolo 13.1 až 13.3 V, čo brání sufatácii
a korózii, až nad ránom ide Pb okolo 12.4 až 12.7 V.
Tak to si zabil. Mal som kvalitnejšie batérie energy bull,(vidno ich ešte na tom obrázku čo som dal tie pylontechy ed som ich menil) ktoré vydržia trojnásobne dlhšie ako tie tvoje autobatérie tej istej značky a mne tie trakcie čo majú v dátovom liste napísané ako som sa práve dozvedel 270cyklov a nie 500cyklov pri 50%DOD vydržali rok potom tak zmäkli, že padali napätím tak dole pri záťaži, že to nepovažujem za funkčnú batériu vo FVT systéme. Ano možno ak to používaš na 50W spotrebiče tak ok, Tak isto aj autobatéria ak je stále nabitá tak nieje roblém aj 10 rokov. No a paralelne napojene s LiFe tak o čom to potom je??? Prosimta bavme sa tu normálne a nepovažujme "život v kóme za plnohodnotný život" Takže ak píšeš 3000cyklov na banner tak musíš napísať 60tisíc cyklov na Pylontech podľa tvojej teorie.
Naposledy upravil(a) 1romeo1 dne ned pro 23, 2018 9:27 pm, celkem upraveno 2 x.
4,8kWp prifázovacia elektráren, 15,2kWp ostrov na ohrev TUV+kúrenie paralelne spojiteľný s 2,7kWp hybridom (5kW) s 14,4kWh LiFePO4(Pylontech) úložišťom. (Dohromady 22,7kWp v paneloch/94ks polykrištálov 60článkových)
1romeo1
Příspěvky: 80
Registrován: pát bře 08, 2013 9:20 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od 1romeo1 »

marko250 píše:1romeo1> a jak se řeší vyšší přenos proudu pro větší měnič,třeba 8kW,když na Pylontech je jen origo kabel se spešl koncovkou a dosavadní dovoluje jen 120A a je jedno kolik Pylonů bude ve štosu? To položení u Tebe na hranu bych dobře ověřil s prodejcem,či výrobcem.Rack je na plocho a věřím,že tam jsou uvnitř věci upevněné na tuto polohu(chlazení,elit v sáčcích).
Ty si ten najmúdrejší človek ohľadne batérii Pylontech US 2000 plus! Videl si ich tak max. na obrázku a všetko o nich vieš. Nebaví ma to ti odpovedať na tie tvoje výmysly a domnienky. Prosimťa preštuduj si najprv návod , ak nebudeš niečomu rozumieť, kontaktuj výrobcu prípadne dovozcu a on ti mile rád všetko vysvetlí. Ešte ta chcem ubezpečiť, že ja nepredávam moje baterky, ale viem ich zohnať lacnejšie nové, žiadne sekáče a tie ak niekto bude mať záujem mu prídu nové zabalené a aj s prepojovacími káblami v jednej krabici. Baterie sa ukladaju bud na seba do rámikov max 4ks, alebo na bok tk ako ich mám ja a max 8kusov. Je tam 25mm kábel ja som dva strihol a naletoval 32mm kábel do meniča. Myslím, že pri 8kW meniči nieje problém napojiť dva + a dva - s 2x25mm2 čiže 50mm2 do meniča čo je max 167A nakoľko sú tam dva výstupy + a dva -. Ak nemáš záujem tak tu prosím nepíš nezmysly, ale si to naštuduj a potom nebudeš mať žiadne problémy! Ak je raz niečo zadefinované výrobcom tak to netreba porušiť ,ak nepojdeš za tieto hranice tak životnosť a záruka je nespochybniteľná. Ak mieniš laborovať tak na vlastné triko. Napíš mi na mail 1romeo1@azet.sk pošlem ti tam ten návod tu sa nedá pridať nakoľko má cez 2MB. Iba nadstavenie meniča bez komunikácie mi tu ide ak by niekto mal záujem
voltronic-inverter-setup-sop-updated-0820.pdf
(756.71 KiB) Staženo 177 x
Naposledy upravil(a) 1romeo1 dne ned pro 23, 2018 9:04 pm, celkem upraveno 1 x.
4,8kWp prifázovacia elektráren, 15,2kWp ostrov na ohrev TUV+kúrenie paralelne spojiteľný s 2,7kWp hybridom (5kW) s 14,4kWh LiFePO4(Pylontech) úložišťom. (Dohromady 22,7kWp v paneloch/94ks polykrištálov 60článkových)
FRSO
Příspěvky: 2397
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od FRSO »

1romeo1 píše:
rottenkiwi píše:Mne Banner SHD 180 Ah vydržalo od r. 2012 a Trojany od r. 2011 a ešte mi 2 x 6 V 390 Ah ide,
uvidíme či Banner dá 3000 a Trojany 3300 cyklov. Treba to každý deň dobiť, aj v zime.
Podobne baterka v aute, tiež má niekoĺko rokov / 7 / a nebadať na nej zmeny v štartovaní.
Je to ešte parallelne s LiFE, takže Life to dosť dlho drží okolo 13.1 až 13.3 V, čo brání sufatácii
a korózii, až nad ránom ide Pb okolo 12.4 až 12.7 V.
Tak to si zabil. Mal som kvalitnejšie batérie energy bull,(vidno ich ešte na tom obrázku čo som dal tie pylontechy ed som ich menil) ktoré vydržia trojnásobne dlhšie ako tie tvoje autobatérie tej istej značky a mne tie trakcie čo majú v dátovom liste napísané 500cyklov pri 50%DOD vydržali rok potom tak zmäkli, že padali napätím tak dole pri záťaži, že to nepovažujem za funkčnú batériu vo FVT systéme. Ano možno ak to používaš na 50W spotrebiče tak ok, Tak isto aj autobatéria ak je stále nabitá tak nieje roblém aj 10 rokov. No a paralelne napojene s LiFe tak o čom to potom je??? Prosimta bavme sa tu normálne a nepovažujme "život v kóme za plnohodnotný život"
Píšeš romeo blbosti že měly ty tvoje Banner Energy Bull 500 cyklů při 50% DOD, dle výrobce je to jen cca 240 cyklů při 50% DOD, tos je teda pěkně blbě provozoval, na jedné chatě mám tu 100Ah a jede na to v létě čerpadlo 600W které čerpá vodu do bečky po 200l 2x týdně. Má jich už 7 roků pořád jsou plně funkční. Takže zas tak špatné nejsou jak píšeš, ale jsou určeny spíš na sezónní provoz cca 50 cyklů za rok.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
1romeo1
Příspěvky: 80
Registrován: pát bře 08, 2013 9:20 pm

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od 1romeo1 »

FRSO píše:
1romeo1 píše:
rottenkiwi píše:Mne Banner SHD 180 Ah vydržalo od r. 2012 a Trojany od r. 2011 a ešte mi 2 x 6 V 390 Ah ide,
uvidíme či Banner dá 3000 a Trojany 3300 cyklov. Treba to každý deň dobiť, aj v zime.
Podobne baterka v aute, tiež má niekoĺko rokov / 7 / a nebadať na nej zmeny v štartovaní.
Je to ešte parallelne s LiFE, takže Life to dosť dlho drží okolo 13.1 až 13.3 V, čo brání sufatácii
a korózii, až nad ránom ide Pb okolo 12.4 až 12.7 V.
Tak to si zabil. Mal som kvalitnejšie batérie energy bull,(vidno ich ešte na tom obrázku čo som dal tie pylontechy ed som ich menil) ktoré vydržia trojnásobne dlhšie ako tie tvoje autobatérie tej istej značky a mne tie trakcie čo majú v dátovom liste napísané 500cyklov pri 50%DOD vydržali rok potom tak zmäkli, že padali napätím tak dole pri záťaži, že to nepovažujem za funkčnú batériu vo FVT systéme. Ano možno ak to používaš na 50W spotrebiče tak ok, Tak isto aj autobatéria ak je stále nabitá tak nieje roblém aj 10 rokov. No a paralelne napojene s LiFe tak o čom to potom je??? Prosimta bavme sa tu normálne a nepovažujme "život v kóme za plnohodnotný život"
Píšeš romeo blbosti že měly ty tvoje Banner Energy Bull 500 cyklů při 50% DOD, dle výrobce je to jen cca 240 cyklů při 50% DOD, tos je teda pěkně blbě provozoval, na jedné chatě mám tu 100Ah a jede na to v létě čerpadlo 600W které čerpá vodu do bečky po 200l 2x týdně. Má jich už 7 roků pořád jsou plně funkční. Takže zas tak špatné nejsou jak píšeš, ale jsou určeny spíš na sezónní provoz cca 50 cyklů za rok.
10kWh kapacita nabíjana max 40A no a odber bol 2-3kw z 5kW meniča nadstavené na max vybitie 46V float 56V bulk 57V a každý mesiac som ich prevrel na 58V tuším. Marí sa mi že som niekde videl alebo mi to hovoril predajca, že 500-600cyklov pri 50%DOD. ALe tak klasicka autobatéria je len 30% z týchto batérii, takže o čom to potom je??? Ak nemáte v dome 5ton olova tak byebye olovo mäkké ako svina ak tam zapnete 4kW trebars tepelné čerpadlo.
4,8kWp prifázovacia elektráren, 15,2kWp ostrov na ohrev TUV+kúrenie paralelne spojiteľný s 2,7kWp hybridom (5kW) s 14,4kWh LiFePO4(Pylontech) úložišťom. (Dohromady 22,7kWp v paneloch/94ks polykrištálov 60článkových)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od rottenkiwi »

Zo 4 x banner 180 Ah + 4 x Trojan 6 V 390 Ah, možes brať 3300 + 1800 + 700 W, to nepovažujem
za 50 W a tvoje rady si nechaj, treba sa držať toho, čo som nameral.
Pylontech má 25 A @ 48 V, s tým si možem tak zohriať jedlo v uVlnke :D :D :D
za 1420 € ? NIe ďakujem, do krabice si radšej dám 900 x 18650 @ 3.3 Ah, to bude
iná baterka a vlastný soft pre SOC aj BMS pre aktívne balancovanie 30 A prúdom,
čo ale prvé roky vobec nebude treba, len musí ísť cena 18650 dole, čo aj pojde.

Mne to vyhovuje, lebo neťahám 5 kW v noci, ale cez deň a aj to len zriedkavo,
snažím sa do 3000 + 1200 W, v noci max. 800 W. 20 kWh olova a 4 kWh LiFE, to
je dosť rozdiel. Treba mi napr. 6.5 kWh v noci, 3 kWh dá LiFe a ďaších 3.5 zas Pb.

Moje vreli až od 14.8 v zime 15.6 V, 14.25 V je málo.
Přílohy
lion_battery_BMS.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od tomas »

kodl69 píše:Takže vlastní spotřeba elektroniky je teda neznámá. Možná by bylo zajímavý baterku nabít na plno, a nechat měsíc odležet. a zkontrolovat SOC. Ony ty procesory a další technologie uvnitř asi nějakakou spotřebu mají. Ostatně proč by na tom jinak ten vypínač byl.
V manuálu k HV verzi je uvedeno:
"U baterií dochází méně k samovolnému vybití, a vydrží až 6 měsíců bez nabíjení"
"Baterii musíte nabít do 12 hodin po jejím úplném vybití"
https://www.solidpower.cz/data/user-con ... ual-cz.pdf

Když tam nic neteče a akumulátor je ve stavu spánku nebo pohotovosti tak tam bliká jen jedna LED (musím se ještě podívat jestli na každém modulu nebo jen BMSce).
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od marko250 »

Tak ještě jednou pro >1romeo1 a kyocera(v poznámkách) :vzal jsem technická data a informace prodejce a řekl co je vzhledem k LIFEPO4 známo.Pokud Vám vadí upozornění na to ,že se tam články pečou - OK Vaše věc,pokud Vám nevadí přetěžovat originální konektor Pylontechu ,než je v popise(100A) - OK .S definicí výrobce tady naletěl nejeden uživatel,jen tak náhodou právě u nabíjení LIFEPO4 na 3.6V!V tom návodu na nastavení se 1romeo1 píše právě Bulk a Float 53.2V a koncové 48V,což odpovídá těm DOD80%,ale pečeš články uvnitř a to stále na 3.55V.Pokud jsi tedy taky prodejce,tak mě vysvětli řídící modul,který tam nemáš a má funkci řízení celého celku.Co tedy vlastně samostatný US2000B kus umí,umí vyrovnávat náboj jednotlivých článků uvnitř? Ty zdvojené konektory + a - propojíš jak?Na obou koncích,nezanikne tím možnost BMS,kvůli toku?
A ten pokles kapacity na 88% po pár cyklech svědčí jen o tom,že je k nim vydán špatný pokyn k provozování!
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
PavelR
Příspěvky: 3289
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od PavelR »

Podle me je k jakymkoliv takovym krabicovym aku nehlede na vyrobce ta komunikace potreba. Napeti baterii je jedna vec ale pokud si bms meri dodany a odebrany naboj dostatecne presne, tak podle SOC dokaze rict reglum omezte nabijeci proud na xxA, nebo ukoncete nabijeni. To napeti pak taky nemusi byt tak vysoke, kdyz do teho regly netlaci vic nez je treba. Nasledne jde dle SOC spinat ruzny balasty. Jiz jsem nekolik takovych systemu pro firmu instaloval a co se baterii tyce chodi to krasne.

Proto jsem se divil ze ty aku zustavaji zaply i bez komunikace - BYD aku se vypnou. Toto s sebou nese taky potrebu mit korektne udelany komunikacni kabelaze zvlast pokud jsou v soubehu se silovkou.
To vypinani aku za nejakych havarijnich podminek neni spatna vec. Automatika systemu by mela byt nastavena tak, aby k temto stavum nedoslo, pokud by ale neco selhalo - trebas slepene rele DC spotreby tak lepsi odpojit aku prijit o regl (coz by slo taky osetrit) nez baterky vybit nekam k nule.

Ty konektory u pylontechu jsou podle me nestastny reseni. Proboha proc konekor vzdyt staci pouze kousek medi se zavitem a na to se pridunda kabelovy oko - takto to maji jiny aku. - ten konetor jsou dalsi naklady i pro vyrobce. Osobne bych u pylontechu kabel strihl vejpul, naspojkoval na cya16 a od kazdyho aku stejnou delkou kabelaze na medenou sinu a je po problemu s odporama.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od tomas »

PavelR
ne všechny krabice musí mít komunikaci. Boxy od eskutru (ENSTORE) komunikací nemají a přesto si dokáží regulovat nabíjecí proud i mají dva bistabilní stykače pro vypnutí, zvlášť nabíjejí i vybíjení. Podobně i krabice Sinlion které sice komunikaci mají, ale pro svou funkci ji nutně nepotřebují.

Konektory plní funkci nějakého krytí IP. Zvláště u těch které jsou i pro vyšší napětí (až 1000V) a neizolované střídače. Výrobce tak dělá jednu univerzální řadu (Sinlion) nebo dvě (Pylontech) se stejnými díly které zajišťují bezpečnost a krytí ve všech případech a nemusí řešit spoustu různých dílů pro různá použití. Potom je to o kompromisech ale ty konektory by se snad dali koupit i zvlášť případně ty kabely rozstřihat a zapojit podle vlastní potřeby to je taky řešení. Pokud budou paralelně, tak by měla být jištěna každá krabice zvlášť.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od tomas »

marko250 píše:Pokud jsi tedy taky prodejce,tak mě vysvětli řídící modul,který tam nemáš a má funkci řízení celého celku.
Řítící modul BMS zvlášť je jen u HV (u nás nízké napětí) verze do 1000V. Ty na malé napětí do 60V mají BMS v každém modulu a centrální řídící modul tam není.
Nejlépe to má si vyřešené ten Sinlion, u každého modulu lze nastavit napětí 0-100V a tak je možné tyto moduly zapojovat libovolně serioparalelně podle potřeby až do 1000V a přidávat nebo odebírat i po jednom kusu různého stáří i stavu.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od marko250 »

Dík Tome,když se ty moduly spojí paraelně na těch 48V u LIFEPO4 verze,tak jde použít ty počáteční volné konektory navzájem s těmi ukončovacíma,bez vlivu na měření a ovládání?Čili kabely 2+ a 2-(v levo a v pravo) a ty pak združit už na nějaký měnič,či společnou sběrnici co snese větší proudy?A na propojích není v modulech jištění?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Stavba 5KW hybridnej el.

Příspěvek od tomas »

Já nemám s tou verzí Pylontechu na těch 48V žádné zkušenosti, párkrát jsem to viděl ale nejsem toho příznivec. Já se orientuji spíše na vyšší napětí a účinnosti a menší proudy a tedy Pylontech H48050 a tam je to zapojené do série. Takže nevím.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek