YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od volente »

to Ricardo
"Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce je lempl."
Hlásím se k lemplům a tobě bych doporučil trošku se krotit, ty inteligente.
Přece nechceš abych se kvůli tobě rozčílil a praskla mě cévka a tahal nohu.
Bavíš se tady s lidmy kteří mají nějaké zkušenosti, vesměs docela bohaté, a ti mezi sebou debatují a konfrontují svoje názory a závěry, ale nevysírají.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Martin P
Příspěvky: 634
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od Martin P »

Ze své vlastní zkušenosti musím konstatovat, že od listopadu do března bych EV až na nějaké vyjímky prakticky nenabil, neboť mi veškerou výrobu z FVE sežere barák a ještě musím baterie dokrmovat ze sítě ( a to mám přes 7kWp panelů).
To, že každý kWp panelů vyrobí 1000kWh ee beru jako vejicku na nezkušené, neboť to může platit u on gridu který co vyrobí nacpe do DS a neřeší sezónní nerovnoměrnost výroby. V létě FVE vyrobí tolik ee (pokud není několik dní po sobě fakt blbě), že se to prakticky ani nedá spotřebovat a ee zůstává na střeše. No a v zimě je výroba tak malá, že se stejně musí dokrmovat baterie z DS, nebo agregátu. A pořizovat si k Tesle motorovou powerbanku na zimu... . Fakt nevím.

Plné *batt* přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od ota »

Elektrický auto mám rok a neusetril jsem nic.

Do doby jeho pořízení jsem byl elektricky po většinu roku soběstačný.

S e-autem jsem musel koupit větší 3x výkonnější měnič aby utáhl dům i auto a 2x kapacitu baterii a 3x výkon panelů, abych přes den nabil z FVE do baterky domu a večer energii prelil do trakční baterky v autě.

O úsporách bych prosil aby psal někdo kdo e-auto už provozuje.
Nadšenců co nám tu na fóru vykládali jak jsme zabedněni tu bylo mnoho. Přišli, poučili se nebo zmizeli. Vydělávat s teslou, to je cosi jako volná energie nebo chov kalifornských žížal.
Pro pobavení dobré ale nesmíš nám to tu Ricardo klínovat do hlavy moc dlouho protože se tomu nikdo nebude ani smát.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od lubomirz »

>> Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává výrazný ekonomický smysl v ČR
>> (elegantně obchází scházející Netmetering/virtuální baterii). Tím spíš že nemusím investovat do drahých
>> Lifepo batterylpacků

je pravda ze LiFePo su drahe. Ako uz zaznelo, tvoje EV nebude furt stat doma aby sa mohlo idealne nabijat takze bez vlastnej baterky NEPOUZIJES celu produkciu EV. A nezachrani to ani pracka mycka pretoze nikdy nevytazis spotrebu na watt presne kolko ti panely v danom momente vyrobia. Zima tu uz zaznela mnohokrat, vtedy mas problem nakrmit barak elektrinou a to este musis pouzivat velmi velmi striedmo. O akomkolvek EV diskusia nemoze byt, a uz vobec nie pri 3.6kWp... ked budes mat 30kWp na streche, potom sa mozeme znovu stretnut ale ajtak to nebude uplne jednoduche technicky, odhliadnuc od toho ze 30kWp infrastruktura je uplne cela zadarmo a netreba ju zaplatit. Nebol by predsalen lacnejsi ten diesel ??


Mat 2 EV "aby jedno jazdilo a druhe sa nabijalo" hadam strucne takto : https://www.youtube.com/watch?v=hvGZAZ_gO-w




>> pominu fakt že ta Tesla má akceleraci jako Porsche 911 za 4 mega nebo že bude mít autopilota což VW bude mít tak za 20 let

stavim sa s tebou, ze Wolcgagen bude mat autopilota skor ako za 20 rokov. Ak vyhram, das mi tvoju FVE aj EV ; ak vyhras ty, dam moju FVE aj EV ja tebe. BERES ?

Akcelerace Porsche je uplne nepodstatna pre 99.999999% obyvatelstva Ceskoslovenska. Nemas ju kde vyuzit a urcite nema absolutne nic spolocne s FVE a ekonomickou vyhodnostou o ktorej je tu diskusia.



.
.


>> Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto.

nie, spravne je to takto : pokud dotycny provozuje STRASNE DRAHE EV (strasne drahe v porovnani so spalovakmi AK ZARATAS AJ PALIVO) a pokud dane EV stoji pred barakom aby sa mohlo nabijat. Ked je totiz EV prec od baraku, je mu prd platna cela FVE aj keby to bolo 30kWp ze ? Jaj zabudol som, mame druhe superdrahe EV ktore sa za ten cas nabija.

Pokles hodnoty jedneho aj druheho EV si zaratal ? Ked mi padne jedna Tesla na hodnote 30.000 eur za 6 rokov (som zvedavy za kolko bude Norton predavat tu svoju, viem za kolko ju kupil) a to som teda strasne milosrdny, tak kde v prdeli je ekonomicka navratnost FVE ?! Skus nam povedat kto by asi tak kupil 6 rocnu / 150.000km Teslu S za 70.000 eur, napriek tomu ze nova stala 110.000 eur... Ked mi dve EV auta padnu na hodnote 60.000 alebo 75.000 eur a zaplatim 10.000 eur na havarijnych poistkach za 5 rokov, dopredele o akej EKONOMICKEJ velicine sa chces bavit v porovnani s FVE ???????

Zabudol si na POKLES HODNOTY AUTA, CO SU TVOJE PRACHY VON KOMINOM. FVE alebo nie, SU TO PRACHY VON KOMINOM. Ked kupim spalovak, nestrati tolko na hodnote. Dve uplne nove dieslove Oktavie po 20.000 eur kus za 6 rokov predam priblizne za 7.000 eur kus, takze stratim 26.000 eur na rozdiel od 60.000 eur ktore NABETON spalis pri DVOCH Teslach za ten isty cas, nehovoriac o dalsich 10.000 eurach co padnu navyse na havarijnej poistke !!! TAKZE KVOLI UKRUTNE MENSIEMU POKLESU HODNOTY DVOCH DIESLOV V POROVNANI S DVOMI EVckami S OBROVSKYM USMEVOM NA PUMPE NATANKUJEM 22.000 EUR PALIVO A ESTE MI ZOSTANE V KLOBUKU V POROVNANI S TESLOU KTORA JAZDI UPLNE ZADARMO A ANI NETREBA PNEUMATIKY MENIT 150.000KM !!!


Ako som dostal 22.000 eur za palivo ? 6 litrov spotreba/100km, 150.000km kazdy spalovak za sest rokov a mam ich dva, takze 150.000/100*6 = 9000 litrov nafty na jeden spalovak x 1.2eur priemerna cena nafty za liter pocas 6 rokov = celkom 10.800 eur nafta na jeden spalovak, na dva spalovaky teda 22.000 eur spolu. A to najazdili 300.000km za 6 rokov ktore Tesla z 3.6kWp elektrarne nenajazdi ani za 20 rokov ked z toho budes krmit aj barak !!! V pripade ak nejazdis 300.000km za 6 rokov, co 99% z nas nejazdi, tento rozdiel by bol este vacsi V PROSPECH SPALOVAKU !!!



>> Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně.

prdlajz, to su len tvoje chymery, absolutne nepochopenie a totalne zaslepenie / zmagorenie Teslou. 3.6kWp FVE vygeneruje 4000kWh rocne, super. Vsetku zozeres do posledneho wattu, super. Ja kupim 4000kWh od CZE za 3.5Kc (na Slovensku mame beznu cenu 0.14e/kWh, takze 3.6Kc podla kurzu) cize miniem 14.000Kc rocne za rovnaku elektrinu. Kamarade, pozeraj na to ako chces, ale daleko viac nez 14.000 Kc rocne zaplatis za havarijnu poistku toho EV, pretoze jeho cena je podstatne vyssia nez cena spalovaku !!! Havarijna poistka Skoda Oktavia 1.6tdi co nova stoji 20.000 eur je podstatne mensia nez havarijna poistka Tesla S co nova stoji 110.000 eur ci sa ti to paci alebo nie.

Takto to musis vidiet. Je nepodstatne ze nafta versus FVE versus tvoje kWh litre... dolezite je JEDINE TO ze ked FVE vyprodukuje 4000kWh rocne, tak tieto 4000kWh maju hodnotu 14.000 Kc na peniaze. Fajront. Koniec. Naftu do toho nemusis pripletat. Keby si mal EV a furt nabijal zo zasuvky, tak minies 14.000Kc. Teraz mas FVE, minies nulu, to je cela uspora. ZIADNA DALSIA USPORA EV versus SPALOVAK SA NEKONA, TO SU VSETKO HAUSNUMERA Z MULTILEVEL MARKETINGU KTORYM TA NIEKTO NAKRMIL.

!! KAZDE EV BUDE MAT USPORU VOCI SPALOVAKU, BEZ OHLADU NA TO CI MAS ALEBO NEMAS FVE !!


!! JEDINA USPORA KTORU TI PRINESIE 4000kWh ROCNE FVE 3.6kWp JE PROSIMPEKNE 14.000 KC !! NIC VIAC. TO JE CENA ENERGIE 4000kWh OD CEZu A TO NEHOVORIM ZE V CECHACH MATE EV SADZBU 2Kc/kWh CO BY ZNAMENALO USPORU LEN 8.000 Kc ROCNE !!


ci sa ti to paci alebo nie, je to tak. A samozrejme ziadna FVE nema navratnost 1.5 roku, to uz tu zaznelo. Chapes ? Proste namiesto toho aby ti FVE vyrobila XYZ kWh energie si tu energiu volakde kupis, minies ABC penazi a hotovo. Neplet do toho naftu, to je scestne !



>> Plus je tu možný sousedský hack, kdo ti zabrání propojit Axperta do paralelu se sousedem?
>> Při dojezdu 400 km stačí nechat auto doma jednou týdně. Stačí propojit 4 sousedy každý se
>> dvěma EV, nebo 8 chudých sousedů s jedním EV a prakticky nepotřebuješ Netmetering
>> (kompletně obejdeš ČEZ) a nepotřebuješ battery pack. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce je lempl.

tak to je uplna parada, susedia ti budu davat svoju energiu zadarmo aby si ty mohol jazdit. Perfektne. Clovece to je absolutna demagogia akurat vo vasich tesla obláčkoch, jak ked sa Teslafantazmagori pustia v diskusii do Rich Rebuilds chlapika ktory oznamil ze ide skusit naspat spalovak... dobre ze ho nezlyncovali.

Ty wogo okrem toho ze to nie je legalne chcem vidiet technicku realizaciu. Osem pošahaných teslasusedov alebo sedem zdravych co odovzdava energiu osmemu, osem barakov vedla seba to mame tak 200 metrov kabla seriovo od jedneho domceku do druheho. Ked to bafne, tam by som nechcel byt. Kto to zaplati ? Rozkopat pozemky, natiahnut nejaky dobre hruby šlauf dobre hlboko do zeme kde uz nezamrza... kto vam na toto da povolenia ? A potom pride prax, kto kolko fotonov zjedol, ty viac ako ja, on menej jazdi ako ja, ja si zasluzim viac zo spolocneho kolaca... co si sa s konom zrazil, brat sa s bratom natotalku rozide kvoli dedicstvu a do konca zivota spolu slovo neprehovoria, nieze sedem pošahancov si spravi retiazku aby pomohli osmemu zadarmo :)
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od jahodovák »

Docela se bavím a žasnu kam až je možno se dostat v úvahách,jak se tak dívám,má nás systém pěkně zpracované,málokdo je ochoten pomáhat v rozvoji všech a místo toho pokud to nenese,tak radši nic nedělá,pravda ono je to mnohdy lepší pokud je obklopen neumětely a podnikately co přinesla ta údajná demokracie....takže aby se to změnilo,bude třeba tvrdý restart,což se pomalounku blíží a mnozí si toho ani nevšimnou a asi to i neustojí....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od Ricardo »

PavelR píše:
u nás na jižní moravě se podzim a zima vyskytuje taky. Tzn přidávám se mezi lemply s Tebou fugasi.

vážně: Ano lze provozovat FVE a EV. Ale samozřejmě s tím že když dá FVE nabiju z FVE když nedá nakoupím od eonu. Takto ano. Provozovat elektromobilitu jen z FVE - no přes zimu u mě bych nenabil ani ebike. 5,5kwp mi dává v listopad - únor tam málo, že na elektromobilitu není a ni Wh. Všechno sežere barák.
Kde jsem psal že EV pojede jen a pouze z FVE? Nikde! Naopak NĚKOLIKRÁT jsem vyloženě psal, že co nevyrobí FVE tak dotáhnu v zimě z DS za 2 Kč/kWh. Člověk by řekl že tu lidé umí alespoň číst. Taky jsem psal že díky tomu je FVE vytížená, nepotřebuje baterky a má perfektní návratnost. Přepanelování nebo zimní ostrov tu návratnost posílá směrem k nekonečnu.

Važte si svého admina, protože tolik trpělivosti s takovou porci negativity hned tak někdo nemá. Protože lhát a překrucovat něčí myšlenky a tím pádem vyvolávat flame, jenom abyste se tady kasali jací jste zkušení solárníci, za to se jinde na fórech dává automaticky ban. Poslouchat miliardu důvodů proč něco nejde, EV auto neušetří nic a podobné nesmysly, ano někde v hospodě, ale na FVE fóru? Za slovo NEJDE bych automaticky rušil registrace a vyhazoval z fóra. Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet". Dokonce i sloučit teorii obecné relativity s kvantovou fyzikou jde, jenom na to zatím nikdo nepřišel.

Je to úplně stejné jako když jsem se zeptal na spotřebu v zimě. Nejde, blbost, naprd, nula technická, nula absolutní. Lidi se museli do krve dohádat než z nich vypadly nějaké čísla abych si mohl udělat nějaký závěr. Tohle mi připomíná film Pašerák s Clintem Eastwoodem. "Don't let the old man in" aneb nenechej vstoupit do své mysli mentalitu starce nadávajícího na všechno. A tady je to vyloženě jako spolek důchodců těsně před smrtí. Tím smutnější že je tu hodně lidí co na to zdaleka nemají věk a je to vyloženě jen mind-set co tady zaseli bolševici lidem do makovic. A to i po 30 letech kvasi-demokracie.

Bavit se s duchnama co mají mentalitu umírající lemry, budeme předstírat že cena akcií Tesly nestoupá, že vůbec její hodnota nepředběhla VW, budeme předstírat že autopilot jakožto 4x větší jump než samotné EV letos taky nebude, budeme dělat že všechny světové automobilky Teslu nenásledují a hlavně budeme dělat že FVE a EV není konečná a finální technologie (nic lepšího totiž už vymyslet nejde, přímý převod elektřiny bez pohyblivých součástí, protože ikdyby někdo vynalezl kapesní fůzní reaktor pořád bude vyrábět teplo pro parní turbínu, což jsou točivé stroje, opotřebení lopatek od mokré páry, ložiska, odstávky, pravidelné opravy a to pominu, že už jeden funkční fůzní reaktor máme ve Slunci). Budeme žít v přeludu že Diesel je lepší, 10 tis pohyblivých částí v motoru je spolehlivější než jeden jediný pohyblivý stator el motoru, a pár oběhových čerpadel a jediné co se může podělat je, že odejde nějaký článek nebo časem zdegraduje kapacita baterie. Budeme dělat že Elon Musk letos nemá představit pro Teslu baterie s životností 1,6 milionu km a budeme dělat že těch 300-500 tis km co za obrovských servisních nákladů najedeš se spalovákem je vlastně lepší. S takovou mentalitou se nemůžeme divit, že jediné čím co se ČR v poslední době povedlo byly baterky He3da, což se ukázalo jako podvod.

Když vezmu Čínu, kteří tam před 30 lety pěstovali akorát rejži, tak dnes mají fabriky na výrobu křemíku pro FV panelu a počítačové čipy, většina baterií včetně Pylontechů se vyrábí v Číně, 50% všech EV se prodá v Číně.... A kde je ČR? Tady budou lemplové tvrdit že EV se nevyplatí a budoucnost není v polovodičích ale v celých vodičích, bože! Totální degenerace národa.
Naposledy upravil(a) Ricardo dne sob srp 08, 2020 6:52 pm, celkem upraveno 1 x.
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od fugas »

Ricardo píše:
Docela se divím kolik místích solárníků tady je schopno tvrdit, že energie ze slunce není zadarmo. Moje 3,6 kWp FVE stála 60 tis a hypotetickou Teslu Model 3 by mi nabylo každý den na cca 80 km jízdy. To je ekvivalent cca 4 litrů benzínu, což je bajvoko 120 Kč denně (43 000 ročně, návratnost 1.5 roku). Kdyby někdo prodával mini-těžební zařízení, že by si každý mohl vytěžit 4 litry benálu denně to by mu lidi utrhali ruce, ikdyby to stálo 200 tisíc.

Z toho plyne, že efekt úspory z FVE se ve spojení s elektrovehiklem násobí. Je rozdíl jestli těch vyrobených 12kWh za den dodám do sítě za 2 kč/kWh tedy za 24 Kč nebo tím zásobuji dům (5 Kč/kWh a ušetřím 60 Kč tedy 2,5x tolik) nebo úplně nejlíp jestli si tím nabiji EV a ušetřím 5x tolik (120 Kč) za palivo. Možná kdyby tím někdo krmil těžební farmu na bitcoin nebo monero, tak ten poměr ještě mohl stoupnout.

Samozřejmě hater si najde tu nejhorší variantu, započte do toho baterypack 10x pylontech US3000, cenu Tesly X pro sebe a manželku a prohlásí, že připojení k DS + jedna zrezlá Felicie na LPG je mnohem ekonomicky výhodnější varianta. Co na to říct?
:D
Co třeba tady?Takže chceš tedy překroutit co jsi napsal?Jak jsi si někde načetl 4000kWh/rok a vydělil podle kalendáře?Nebo to tak není?A my jsme ti zdůvodnili hned na začátku proč to NEJDE!Tak si to po sobě přečti.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od lubomirz »

>> Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet".

mas ho hore. Odomna. Uz vacsie pismenka som nevedel pouzit a ty si ich ajtak prehliadol :)
3.6kWP FVE ktora vyrobi 4000kWh rocne ti usetri v najlepsom pripade 14.000 Kc, nic viac. V realnom pripade by to bolo len 8.000 Kc.


Jednoduchy a rychly zaver : EV ti strati na hodnote tak strasne vela penazi, plus spotrebuje na havarijnych poistkach viac nez spalovak, ze cela elektraren ti to NIKDY nevynahradi.

Ked sa bavime o lacnom blbom EV a'la Honda E (uz od 37.000 eur !!!) alebo Hjundaj Kona (45.000 eur), tak tie nebudu mat autopilota takze nemozu pre teba zarabat ako taxik. Ked sa bavime o 60.000 eurovej Tesle3, ta nebude ekonomickejsia nez spalovak, inak by uz na nej jazdili vsetci - to tu uz zaznelo tiez bez ohladu na demokraciu alebo ako dlho ju mame. Kolko poznas Tesla taxikov, kazdy druhy v meste ? Ak nie, preco asi ? A to este Ska mali supercharger zadarmo... aj to tu uz zaznelo.

Diskutovat o ekonomickosti 110.000eurovej S alebo Y je totalne mimo misu. Kup si spalovak za dvacku, pouzi dvacku za palivo na 300.000km a šmitec. Predaj spalovak. Ked nenajazdis 300.000km tak nepotrebujes 20.000 eur na palivo, ale menej, je to potom este vyhodnejsie.

Aky vypocet chyba, pane ?

Uplne najekonomickejsie ajtak je kupit 6 rocnu Oktaviu za 8.000 eur s najazdom ~120.000km alebo nedajboze mensim, a potom ju drat dalsich 6 rokov a opravovat a tankovat. Ziadne EV nikdy v zivote nedobehne EKONOMICKU vyhodnost tohoto riesenia. Vypocet si kludne mozes spravit sam :) 12 rocna Oktavia sa predava povedzme za 3.000 eur, 6 rocna stoji povedzme 8.000 eur takze na hodnote strati KAZDY ROK ~1.000 eur, dalsich 1.500 eur polozis do servisu (nie, nepolozis, cely zivot jazdim vyhradne pouzite auta a nikdy som nedal v priemere 1.000 eur do servisu rocne).
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od volente »

Tak a za mě dost.

"Važte si svého admina, protože tolik trpělivosti s takovou porci negativity hned tak někdo nemá. Protože lhát a překrucovat něčí myšlenky a tím pádem vyvolávat flame, jenom abyste se tady kasali jací jste zkušení solárníci, za to se jinde na fórech dává automaticky ban. Poslouchat miliardu důvodů proč něco nejde, EV auto neušetří nic a podobné nesmysly, ano někde v hospodě, ale na FVE fóru? Za slovo NEJDE bych automaticky rušil registrace a vyhazoval z fóra."

My si svého admina vážíme, o to se nemusíš bát. Jestli jsi Slunce a pouze tvůj a jenom tvůj názor je správný, tak jdi prudit jinam. A ban by jsi si zasloužil ty, za svoje urážlivé výroky vůči ostatním.
Založ si vlastní fórum a tam si ruš registrace a vyhazuj jak je libo.
Matematika ani ekonomie ti moc nejde tak se klidně můžeš živit žvaněním, ale poprosil bych aby to nebylo tady.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od fugas »

Ricardo píše:
A tady je to vyloženě jako spolek důchodců těsně před smrtí. Tím smutnější že je tu hodně lidí co na to zdaleka nemají věk a je to vyloženě jen mind-set co tady zaseli bolševici lidem do makovic. A to i po 30 letech kvasi-demokracie.
No jedna taková mladá nadějná a schopná jako ty nastoupila ke Správě letišť.Holka šikovná vypočítala, že když má pojížděcí komunikace 24m šířku, stačí tři sněžné pluhy s osmimetrovou radlicí.Měla na to postavení, páč byla študovaná na tu inženýrku víme?Takže zbylých sedm prodala a byla slavná jak ušetřila.Ovšem do prvního sněhu, že...Pak se nelítalo, páč ona mrcha zmrzlá padá i za tím autem a těch pojížděček je jaksi nějaký ten kousek.Dravá schopná mladá a hlavně študovaná ona byla.Všechno věděla lépe než ti geronti, holka průbojná.Ta k lemplům nepatřila, tedy myslela si to o sobě, protože ji nějaký trouba natloukl do hlavy že je schopná.Naštěstí byl svět ještě relativně v pořádku a z toho manažerského křesílka letěla kamsi do vesmíru blbek.Ale ta se za bolšána nenarodila...
Ty počty vzorově sedí.Nechodili jste spolu do školy pro nelemply?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od Ricardo »

lubomirz píše:
>> Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet".
Jednoduchy a rychly zaver : EV ti strati na hodnote tak strasne vela penazi, plus spotrebuje na havarijnych poistkach viac nez spalovak, ze cela elektraren ti to NIKDY nevynahradi.


Uplne najekonomickejsie ajtak je kupit 6 rocnu Oktaviu za 8.000 eur s najazdom ~120.000km alebo nedajboze mensim, a potom ju drat dalsich 6 rokov a opravovat a tankovat. Ziadne EV nikdy v zivote nedobehne EKONOMICKU vyhodnost tohoto riesenia. Vypocet si kludne mozes spravit sam :) 12 rocna Oktavia sa predava povedzme za 3.000 eur, 6 rocna stoji povedzme 8.000 eur takze na hodnote strati KAZDY ROK ~1.000 eur, dalsich 1.500 eur polozis do servisu (nie, nepolozis, cely zivot jazdim vyhradne pouzite auta a nikdy som nedal v priemere 1.000 eur do servisu rocne).
Když koupíš Renault Zoe za 400 tis Kč s 41 kWh baterkou tak 300 tis km jezdíš za 0,1 Kč/km (66% FVE, 33% DS), takže náklady jsou 30 tis Kč.

Ta tvoje TDI ochcávka najede 300 tis km za 2 Kč/km a to budeš muset repasovat minimálně 2x vstřiky a DPF filtr za bůhví kolik. Jen za naftu dáš ukrutných 600 tis Kč plus cca 40 tis za pravidelný servis, což je víc než Renault Zoe + platby DS a to ti zbyde ještě 210 tis. Za to vpohodě pořídíš FVE 8kWp+ Axpert MAX 7,2kW+US3000, to je nějakých 170 tis. A to se bavíme jen o úspoře za palivo. Připočti si 200 tis cenu oktávky a odečti nějaké úspory z FVE co ti krmí barák. Ještě pořád se vyplatí diesel?

Takže ujet 300 tis km:
  • TDI = cca 900 tis.
  • EV Zoe + 8kWp FVE = cca 600 tis
Takže EV ušetří 300 tis Kč což je 1/3 nákladů a to ikdyž započítám pořízení FVE. Úspory z krmení baráku FVE budou dalších 100 tis. Kč. Já nevím ale čísla jasně mluví ve prospěch EV. Ostatně jak jinak když 80% z ceny paliva jde státu na daních a tudíž to prostě nemůže být výhodnější už z principu?
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od ota »

Ricardo, než nám budeš zas nadávat do zabedněných důchodců, odpověz mi na 2 otázky:
- kolik zim a s jakou zkušeností s FVE jsi prožil?
- jaké máš e-auto, kolik km jsi s ním najezdil a jaké máš roční náklady?

Když někdo napíše ze neco nejde, váž si ho protože šetří tvůj čas a peníze při prošlapávání slepých uliček.

Mimochodem....., jaké je tvoje odborné elektro vzdělání ?
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od fugas »

Ricardo píše:

Když vezmu Čínu, kteří tam před 30 lety pěstovali akorát rejži, tak dnes mají fabriky na výrobu křemíku pro FV panelu a počítačové čipy, většina baterií včetně Pylontechů se vyrábí v Číně, 50% všech EV se prodá v Číně.... A kde je ČR? Tady budou lemplové tvrdit že EV se nevyplatí a budoucnost není v polovodičích ale v celých vodičích, bože! Totální degenerace národa.
Hele nic ve zlým, ale už jen za to co tu předvádíš od toho nesmyslu o přepočtu nafty do elektromobilu nebo tvými 12kWh denně po celý rok...?Nemluv o degeneraci prosím.Založ si fórum jak psal Volente, nepouštěj tam lemply a hlídej se aby ses nevyhodil.Tohle fakt nikam nevede.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od hurvayz »

Tady to dnes žije :twisted:
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od fugas »

Přečti si to až do včerejška.To ti stojí za to.Jako první doznaný lempl oznamuji, přihlášky do Lemplklubu zde ve vlákně :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od NOPARasito »

Ricardo píše:
lubomirz píše:
>> Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet".
Jednoduchy a rychly zaver : EV ti strati na hodnote tak strasne vela penazi, plus spotrebuje na havarijnych poistkach viac nez spalovak, ze cela elektraren ti to NIKDY nevynahradi.


Uplne najekonomickejsie ajtak je kupit 6 rocnu Oktaviu za 8.000 eur s najazdom ~120.000km alebo nedajboze mensim, a potom ju drat dalsich 6 rokov a opravovat a tankovat. Ziadne EV nikdy v zivote nedobehne EKONOMICKU vyhodnost tohoto riesenia. Vypocet si kludne mozes spravit sam :) 12 rocna Oktavia sa predava povedzme za 3.000 eur, 6 rocna stoji povedzme 8.000 eur takze na hodnote strati KAZDY ROK ~1.000 eur, dalsich 1.500 eur polozis do servisu (nie, nepolozis, cely zivot jazdim vyhradne pouzite auta a nikdy som nedal v priemere 1.000 eur do servisu rocne).
Když koupíš Renault Zoe za 400 tis Kč s 41 kWh baterkou tak 300 tis km jezdíš za 0,1 Kč/km (66% FVE, 33% DS), takže náklady jsou 30 tis Kč.

Ta tvoje TDI ochcávka najede 300 tis km za 2 Kč/km a to budeš muset repasovat minimálně 2x vstřiky a DPF filtr za bůhví kolik. Jen za naftu dáš ukrutných 600 tis Kč plus cca 40 tis za pravidelný servis, což je víc než Renault Zoe + platby DS a to ti zbyde ještě 210 tis. Za to vpohodě pořídíš FVE 8kWp+ Axpert MAX 7,2kW+US3000, to je nějakých 170 tis. A to se bavíme jen o úspoře za palivo. Připočti si 200 tis cenu oktávky a odečti nějaké úspory z FVE co ti krmí barák. Ještě pořád se vyplatí diesel?

Takže ujet 300 tis km:
  • TDI = cca 900 tis.
  • EV Zoe + 8kWp FVE = cca 600 tis
Takže EV ušetří 300 tis Kč což je 1/3 nákladů a to ikdyž započítám pořízení FVE. Úspory z krmení baráku FVE budou dalších 100 tis. Kč. Já nevím ale čísla jasně mluví ve prospěch EV. Ostatně jak jinak když 80% z ceny paliva jde státu na daních a tudíž to prostě nemůže být výhodnější už z principu?
Hele s tema propoctama je to trochu mimo. Jak s cenou ZOE i s nakladama na km u oktavky.
Ale jde videt, ze jsi zatim v teoreticke nadsenosti z FVE.
Taky jsem byl a dokonce jsem mel rezervaci na TM3.
Ale po vystrizliveni jsem zjistil, ze nebudu nikomu dotovat elektrovozy dokud to nebude pro me vyhodne.
Takze az bude Kona za 600-800kc s Dph(64kWh/150kW) a Tesly vydrzi po mechanicke strance 500.000km a korozni aspon 10let a cenou k zem slibovanym 850.000kc a (55kWh/200kW), tak se da bavit o necem.
Jo mit EV a cpat do nej prebytky je pekna teoreticka predstava, ale to stoji vic nez tech 60tis.kc.
Ricardo jaky mas elektromobil???
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Teraz som si pozrel štatistiky od 5.3.2020, odkedy mám prebytky.
Toho roku by som mohol do euta dať od 5.3. do 8.8.2020,
celkovo 1600 kWh pred meničom,
čo je 1488 kWh na AC strane a cca. 1340 priamo do baterky euta.

1. e-up má pri 110 km/hod cca. 15.5 kWh / 100 km
2. Honda a Peugeot malé autíčka cca. 19 kWh pri 110 km/hod.
3. Hyundai Ioniq pri 80 km / hod cca. 13.3 kWh / 100 km.

takže by to bolo.
1. 1340 / 15.5 = 8645 km
2. 1340 / 19 = 7052 km
3. 1340 / 13.3 = 10075 km

úspora voči Cliu s 5.4 až 6.7 l benzínu na 100 km pri 1.2 € až 1.6 za liter
1. 560927
2. 457756
3. 6531080
to je za 157 dní.

Ja však najazdím 11000 km ročne na ebiku a 6000 km na Cliu,
takže tá úspora by nebola maximálna, ale zase vzhľadom na správanie
sa vodičov voči cyklistom má človek v aute vačšiu pravdepodobnosť na prežitie.

Keby ste niekto mali Clio E-tech, zaujíma ma koľko pojde čisto na baterku
a ako je to možné doma dobíjať.

Ako pozerám na spritmonitor.de, tak so Zoe sa dá jazdiť aj okolo 11 až 13 kWh / 100 km.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od volente »

Ovšem u normálních pracujících se bohužel výskyt přebytků nekryje s odstavením EV k nabíjení.
Teorie je růžová, praxe bývá šedivější.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od rottenkiwi »

No keď pozorujem susedu, ktorá robí na smeny, tak ani ona by nemala z nabíjaním z FVE od marca
do konca októbra problém. A to by nemusela mať ani takú baterku ako ja, proste priamo
strecha - menič - euto.

U nás je 3 300 000 registrovaných áut/eut.
Z toho je PHEV 1021 a BEV 1582,
ergo 2603/3300000 = 0.0788 %.

Takže tu vidno, že ešte nenastala zmena paradigmy,
a ľudia majú stále zastaralé myslenie na úrovni r. 1896.
Však načo nám sú EV, veď máme kone. Kto si kedy kúpi auto,
keď každý má koňa ? Nikto. A ešte to hučí a žerie benzín.
Keď sa pozrieme na New York teraz, kde sú tie kone ? :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Nový příspěvek od volente »

Ale ne, takhle to neber, až přijde nějaký ten nový Henry Ford se svým modelem T elektro za roční plat dělníka, tak uvidíš jak se to rozběhne. Ale dát dneska téměř roční plat za 10 let starou motokáru je pouze pro nadšence.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek