Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
Komanche
Příspěvky: 62
Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm

Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od Komanche »

Nekde jsem udelal chybu a nevim kde...

Mam vuz Toyota Land Cruiser 60, r.v. 1985, je to takove postapokalypticke vozidlo, nicmene skoro s nim nejezdim. Aby v nem neodesly baterky (2x 12 V po myslim 85 Ah), zakoupil jsem solarni panel a PWM, konkretne tohle a ono to nefunguje... Proste ten proud v baterkach stale klesa...

Co s tim? Potrebuju vic panelu?
Přílohy
IMG_0508.jpg
Naposledy upravil(a) Komanche dne ned led 19, 2020 4:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry

Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
thomas.007
Příspěvky: 356
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od thomas.007 »

Pokud má panel opravdu 50W a 16V tak je jasné že to nedá ani ťuk, PWM regulace neumí zvýšit napětí z panelu, to umí MPPT regulátor.
Co s tím?
1) Dokoupit identický panel 50W 16V (lepší ověřit parametry Vmpp a Impp, tak aby byly co možná stejné) nebo
2) Koupit nejlevnější MPPT regulátor a tenhle PWM zkusit prodat.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od ota »

Další panel neni třeba. MPPT nepomůže. Je třeba zvyšující DC DC měnič.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
FRSO
Příspěvky: 2391
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od FRSO »

thomas.007 píše:Pokud má panel opravdu 50W a 16V tak je jasné že to nedá ani ťuk, PWM regulace neumí zvýšit napětí z panelu, to umí MPPT regulátor.
Co s tím?
1) Dokoupit identický panel 50W 16V (lepší ověřit parametry Vmpp a Impp, tak aby byly co možná stejné) nebo
2) Koupit nejlevnější MPPT regulátor a tenhle PWM zkusit prodat.
To bude spíš naopak, že MPPT snižuje napětí, 16V z panelu by cosi mělo nabíjet ve 12V systému s PWM reglem, chyba bude asi ještě jiná, že třeba není sluníčko :o
Panely 32 článků se jeden čas chvilku vyráběly z DE, jeden systém s panelem 125Wp 32 článků funguje v mém okolí bez problému s PWM.
Naposledy upravil(a) FRSO dne ned led 19, 2020 4:25 pm, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od MareC3k »

Ale tak v osobaku alebo offrade som este nevidel 24V system, takze predpokladam ze baterie budu skor zapojene paralelne na 12V, cez nejaky odpajac aky sa pouziva v karavanoch.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
Uživatelský avatar
Komanche
Příspěvky: 62
Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od Komanche »

Je to original 24 V, Toyoty to mely kvuli nasazeni u vojaku. Vsechno na palube je 24 V. Treba novejsi LC 80 existuje ve 12 V i 24 V verzi.

No na primem slunci to ukazovalo na vystupu z panelu v lete nejvic 19 V, myslel jsem ze to ten PWM prave umi preklopit na 24 V?
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry

Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od MareC3k »

Tak v tom pripade to s 1 panelom a pwm regulatorom nepojde, bud dokupit este jeden panel a spojit ho seriovo s povodnym a pouzit pwm regulator, alebo namiesto pwm regulatora pouzit zvysujuci step-up menic spolu s iba jednym panelom..
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
Uživatelský avatar
Komanche
Příspěvky: 62
Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od Komanche »

jako ze by stacila jen takovahle vec, napriklad https://www.aliexpress.com/item/4000346995138.html misto PWM? Kdyz mu nastavim vystup 24 V a vstup se bude menit tak je to ok?

nebo jenom takovyho brouka s chladicem? https://www.svetsoucastek.cz/stabilizat ... cv-p51201/
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry

Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od matobabetak »

Aj vojenské ladn rovery v os SR majú 2 baterky, jedna normálna v motorke a druha pod sedadlom. Ta druha je tam len preto ze nevedeli dat navijak na 12V tak dali na 24V, netreba dodávať koplikovanost systému a to ze ta druha baterka je po roku mŕtva. Neznášam takéto zbytočne koplikacie
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
Komanche
Příspěvky: 62
Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od Komanche »

Ja myslim ze to neni jak rikas, ale spis pro kompatibilitu pripadneho rozbiteho navijaku za vymenu z jineho vojenskeho vozidla. Armady proste chteji mit i osobaky na 24 V aby je mohli treba startovat z nakladaku... Jinak to ze vsechny 24 V veci stoji minimalne 2x tolik nez 12 V a navic je v beznem obchode nemaji (napr. zarovky) je asi jasny... :roll: :mrgreen:
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry

Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
FRSO
Příspěvky: 2391
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od FRSO »

Komanche píše:jako ze by stacila jen takovahle vec, napriklad https://www.aliexpress.com/item/4000346995138.html misto PWM? Kdyz mu nastavim vystup 24 V a vstup se bude menit tak je to ok?

nebo jenom takovyho brouka s chladicem? https://www.svetsoucastek.cz/stabilizat ... cv-p51201/
Ten DC-DC. 150W se dá použít, nastav na výstupu cca 30V a zapoj na ten PWM, ten už si baterku ohlídá, při nabíjení změř, zda nemá jedna víc jak druhá pokud se nabíjí. Nebo by se dal použít jen ten panel s tím DC-DC nastaveným na cca 27V jako float režim. Nevím co máš za technologií akumulatoru, jestli AGM, nebo nějaký dolívací údržbový.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
rva
Příspěvky: 3936
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od rva »

Já si tipnu, že ten DC/DC měnič nebude fungovat správně. Při vybité baterii nebo zatažené obloze ho pwm regulátor zatíží tak, že na vstupu klesne napětí a přestane dělat dc/dc.
Naposledy upravil(a) rva dne ned led 19, 2020 7:30 pm, celkem upraveno 1 x.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
thomas.007
Příspěvky: 356
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od thomas.007 »

FRSO píše: To bude spíš naopak, že MPPT snižuje napětí...
Dík za info, koukal jsem u číňana na jakýsi MPPT regulátor a ten uměl i zvyšovat napětí (aspoň podle popisu), nenapadlo mě že to není pravidlo.

Jinak mě napadlo, co to tak nabíjet s tím co je nakoupené a z toho reglu PWM to jen oddělit diodama a každý akumulátor bude mít vlastní 2 vodiče a regl bude nabíjet ty akumulátory paralelně?
To by snad šlo a investice minimální...
rva
Příspěvky: 3936
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od rva »

Jedině, když bys ty dvě baterie rozpojil (a i od palubní sítě odpojil). Jinak to kablíky a diodama nejde udělat.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
thomas.007
Příspěvky: 356
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od thomas.007 »

a co takhle?
edit: no jo, bez rozpojení to nepůjde...
FRSO
Příspěvky: 2391
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od FRSO »

rva píše:Já si tipnu, že ten DC/DC měnič nebude fungovat správně. Při vybité baterii nebo zatažené obloze ho pwm regulátor zatíží tak, že na vstupu klesne napětí a přestane dělat dc/dc.
Mám to na jedné aplikaci se stejným DC-DC 150W a panelem 50Wp a funguje to bez problému, ale s MPPT EP solar 100/20.Tak snad to bude fungovat i s PWM, chce to vyzkoušet. :o
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od ota »

Použij zvyšující MPPT.
Onehdy tu byl zadarmo.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=50&t=5240
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od vlkazajac »

Ponúka sa hotové riešenie, aj s nastaviteľným napätím na výstupe ( aspoň ako float napätie ) :

https://www.neosolar.sk/dc-dc-konvertor-orion-12-24-8
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
Komanche
Příspěvky: 62
Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm

Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta

Příspěvek od Komanche »

ota píše:Použij zvyšující MPPT.
Onehdy tu byl zadarmo.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=50&t=5240
objednal jsem tuto, tak uvidime :)

Dekuji vsem za podnetne pripominky, rady atp.

Dam vedet az to dorazi jak to fachci. 8-)
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry

Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek