Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm
Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Nekde jsem udelal chybu a nevim kde...
Mam vuz Toyota Land Cruiser 60, r.v. 1985, je to takove postapokalypticke vozidlo, nicmene skoro s nim nejezdim. Aby v nem neodesly baterky (2x 12 V po myslim 85 Ah), zakoupil jsem solarni panel a PWM, konkretne tohle a ono to nefunguje... Proste ten proud v baterkach stale klesa...
Co s tim? Potrebuju vic panelu?
Mam vuz Toyota Land Cruiser 60, r.v. 1985, je to takove postapokalypticke vozidlo, nicmene skoro s nim nejezdim. Aby v nem neodesly baterky (2x 12 V po myslim 85 Ah), zakoupil jsem solarni panel a PWM, konkretne tohle a ono to nefunguje... Proste ten proud v baterkach stale klesa...
Co s tim? Potrebuju vic panelu?
Naposledy upravil(a) Komanche dne ned led 19, 2020 4:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Pokud má panel opravdu 50W a 16V tak je jasné že to nedá ani ťuk, PWM regulace neumí zvýšit napětí z panelu, to umí MPPT regulátor.
Co s tím?
1) Dokoupit identický panel 50W 16V (lepší ověřit parametry Vmpp a Impp, tak aby byly co možná stejné) nebo
2) Koupit nejlevnější MPPT regulátor a tenhle PWM zkusit prodat.
Co s tím?
1) Dokoupit identický panel 50W 16V (lepší ověřit parametry Vmpp a Impp, tak aby byly co možná stejné) nebo
2) Koupit nejlevnější MPPT regulátor a tenhle PWM zkusit prodat.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Další panel neni třeba. MPPT nepomůže. Je třeba zvyšující DC DC měnič.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2391
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
To bude spíš naopak, že MPPT snižuje napětí, 16V z panelu by cosi mělo nabíjet ve 12V systému s PWM reglem, chyba bude asi ještě jiná, že třeba není sluníčkothomas.007 píše:Pokud má panel opravdu 50W a 16V tak je jasné že to nedá ani ťuk, PWM regulace neumí zvýšit napětí z panelu, to umí MPPT regulátor.
Co s tím?
1) Dokoupit identický panel 50W 16V (lepší ověřit parametry Vmpp a Impp, tak aby byly co možná stejné) nebo
2) Koupit nejlevnější MPPT regulátor a tenhle PWM zkusit prodat.
Panely 32 článků se jeden čas chvilku vyráběly z DE, jeden systém s panelem 125Wp 32 článků funguje v mém okolí bez problému s PWM.
Naposledy upravil(a) FRSO dne ned led 19, 2020 4:25 pm, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Ale tak v osobaku alebo offrade som este nevidel 24V system, takze predpokladam ze baterie budu skor zapojene paralelne na 12V, cez nejaky odpajac aky sa pouziva v karavanoch.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Je to original 24 V, Toyoty to mely kvuli nasazeni u vojaku. Vsechno na palube je 24 V. Treba novejsi LC 80 existuje ve 12 V i 24 V verzi.
No na primem slunci to ukazovalo na vystupu z panelu v lete nejvic 19 V, myslel jsem ze to ten PWM prave umi preklopit na 24 V?
No na primem slunci to ukazovalo na vystupu z panelu v lete nejvic 19 V, myslel jsem ze to ten PWM prave umi preklopit na 24 V?
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Tak v tom pripade to s 1 panelom a pwm regulatorom nepojde, bud dokupit este jeden panel a spojit ho seriovo s povodnym a pouzit pwm regulator, alebo namiesto pwm regulatora pouzit zvysujuci step-up menic spolu s iba jednym panelom..
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
jako ze by stacila jen takovahle vec, napriklad https://www.aliexpress.com/item/4000346995138.html misto PWM? Kdyz mu nastavim vystup 24 V a vstup se bude menit tak je to ok?
nebo jenom takovyho brouka s chladicem? https://www.svetsoucastek.cz/stabilizat ... cv-p51201/
nebo jenom takovyho brouka s chladicem? https://www.svetsoucastek.cz/stabilizat ... cv-p51201/
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Aj vojenské ladn rovery v os SR majú 2 baterky, jedna normálna v motorke a druha pod sedadlom. Ta druha je tam len preto ze nevedeli dat navijak na 12V tak dali na 24V, netreba dodávať koplikovanost systému a to ze ta druha baterka je po roku mŕtva. Neznášam takéto zbytočne koplikacie
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Ja myslim ze to neni jak rikas, ale spis pro kompatibilitu pripadneho rozbiteho navijaku za vymenu z jineho vojenskeho vozidla. Armady proste chteji mit i osobaky na 24 V aby je mohli treba startovat z nakladaku... Jinak to ze vsechny 24 V veci stoji minimalne 2x tolik nez 12 V a navic je v beznem obchode nemaji (napr. zarovky) je asi jasny...
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
-
- Příspěvky: 2391
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Ten DC-DC. 150W se dá použít, nastav na výstupu cca 30V a zapoj na ten PWM, ten už si baterku ohlídá, při nabíjení změř, zda nemá jedna víc jak druhá pokud se nabíjí. Nebo by se dal použít jen ten panel s tím DC-DC nastaveným na cca 27V jako float režim. Nevím co máš za technologií akumulatoru, jestli AGM, nebo nějaký dolívací údržbový.Komanche píše:jako ze by stacila jen takovahle vec, napriklad https://www.aliexpress.com/item/4000346995138.html misto PWM? Kdyz mu nastavim vystup 24 V a vstup se bude menit tak je to ok?
nebo jenom takovyho brouka s chladicem? https://www.svetsoucastek.cz/stabilizat ... cv-p51201/
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Já si tipnu, že ten DC/DC měnič nebude fungovat správně. Při vybité baterii nebo zatažené obloze ho pwm regulátor zatíží tak, že na vstupu klesne napětí a přestane dělat dc/dc.
Naposledy upravil(a) rva dne ned led 19, 2020 7:30 pm, celkem upraveno 1 x.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Dík za info, koukal jsem u číňana na jakýsi MPPT regulátor a ten uměl i zvyšovat napětí (aspoň podle popisu), nenapadlo mě že to není pravidlo.FRSO píše: To bude spíš naopak, že MPPT snižuje napětí...
Jinak mě napadlo, co to tak nabíjet s tím co je nakoupené a z toho reglu PWM to jen oddělit diodama a každý akumulátor bude mít vlastní 2 vodiče a regl bude nabíjet ty akumulátory paralelně?
To by snad šlo a investice minimální...
-
- Příspěvky: 3936
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Jedině, když bys ty dvě baterie rozpojil (a i od palubní sítě odpojil). Jinak to kablíky a diodama nejde udělat.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
a co takhle?
edit: no jo, bez rozpojení to nepůjde...
edit: no jo, bez rozpojení to nepůjde...
-
- Příspěvky: 2391
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Mám to na jedné aplikaci se stejným DC-DC 150W a panelem 50Wp a funguje to bez problému, ale s MPPT EP solar 100/20.Tak snad to bude fungovat i s PWM, chce to vyzkoušet.rva píše:Já si tipnu, že ten DC/DC měnič nebude fungovat správně. Při vybité baterii nebo zatažené obloze ho pwm regulátor zatíží tak, že na vstupu klesne napětí a přestane dělat dc/dc.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
Ponúka sa hotové riešenie, aj s nastaviteľným napätím na výstupe ( aspoň ako float napätie ) :
https://www.neosolar.sk/dc-dc-konvertor-orion-12-24-8
https://www.neosolar.sk/dc-dc-konvertor-orion-12-24-8
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned úno 12, 2012 4:03 pm
Re: Dobijeni 24 V baterii odstaveneho auta
objednal jsem tuto, tak uvidimeota píše:Použij zvyšující MPPT.
Onehdy tu byl zadarmo.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=50&t=5240
Dekuji vsem za podnetne pripominky, rady atp.
Dam vedet az to dorazi jak to fachci.
Lzicealopaty.cz - 1. český eshop pro minibagry a bagry
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Impreza GG 2.0 AT 2004 LPG
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5146 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 8 Odpovědi
- 1796 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vla
-
-
DC-DC měnič, nebo baterii a trvalé dobíjení.
od SAKO » » v DC-DC měniče a stabilizátory napětí
DC-DC měnič, nebo baterii a trvalé dobíjení.
- 6 Odpovědi
- 2358 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
- 44 Odpovědi
- 4806 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
-
- 1 Odpovědi
- 903 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69