Pomocné štartovanie auta v zime
Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
-
- Příspěvky: 7726
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Pokud si dobře pamatuju, tak startéry se konstruují na 6V, protože se počítá s úbytkem napětí jak na vnitřním odporu baterky, tak na přívodech ke startéru, teda jestli se něco nezměnilo. ostatně pokud je odpor zátěže a vnitní odpor zdroje stejný, je dodaný výkon nejvyšší možný. 4p je fakt málo, a průřezy kabelů nemusí být nijak drastický, pokud mají kabely délku 10cm, tak CY 16mm2 stačí, ale je potřeba mít dostatečný propoje mezi články a vývody na opačnejch koncích, aby baterky bala rovnoměrně zatěžovaný. Zkusíme trochu počítat: VTC4 dla datasheetu 12miliohm, budem počítat třeba 15mR - 6p 3s ti dá vnitřní odpor celé baterky 7.5 miliohmu, 0.5m CYa 61mm2 bude mít 0.5miliR, takže pro těch 7V na baterce při skoro plně nabitým 3s bude proud teoreticky 625A. 30A je tvalej proud podle datasheetu, na pár vteřin baterka dá klidně trojnásobek. Realita bude taková, že při 200A (což je tak normální hodnota pro reduktorový startéry "moderních" aut) tam bude přes 10V a nic extra se nebude dít. Ale to, že se tím zkrátí životnost baterek je nasnadě, pokud to budeš používat každej den, nedejbože na diesely, který mají místo oleje vazelínu a sežerou dost elektriky už při žhavení....
Ale taková firma si jistě může dovolit koupit za pár tisíc ty 4Ah co jsem inzeroval výše. P.S. a nebo to zavřou jak u nás a budete sedět doma a není co řešit.
Ale taková firma si jistě může dovolit koupit za pár tisíc ty 4Ah co jsem inzeroval výše. P.S. a nebo to zavřou jak u nás a budete sedět doma a není co řešit.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Tu je dobrá videorecenzia jumpstarterov aj s prúdmi od 372 do 619 A.
https://www.youtube.com/watch?v=ixWPx79g3yk
Niektoré majú LFP, niektoré iné li-ion, niektoré nemajú baterky, len superkapacitory.
https://www.youtube.com/watch?v=ixWPx79g3yk
Niektoré majú LFP, niektoré iné li-ion, niektoré nemajú baterky, len superkapacitory.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1205
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
To je docela škoda, že to tam nepřipravili, pamatuju kdy měl brácha favorita a stačilo tam mít větší baterku a dlouho podržet klíček a nemusel v tom mít nikdy ani kapku benzínu.kodl69 píše:To nouzový nastartování jaksi ford do focusu II (motor SYDA, origo LPG) nějak nenainstaloval. Zkoušel jsem návod k autu, servis plynu, internet, a nikdo mi neřekl tak a tak to udělej a nastartuješ na plyn. Tohle co píšeš mi tuším taky radili, ale nefunguje to.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
OK bola to len taká myšlienka, beriem v úvahu vaše námietky. Keďže je to naozaj len charita z mojej strany rozhodne do toho investovať nebudem. Hotel sice kúpil 2 origo pb boostre ale vydržali pár štartov a odišli.
Ďakujem za rady.
Ďakujem za rady.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Ok chápu Ty original boostry stály jako kolik? 1,5k I se světlem a kompresorem, uvnitř malá baterie do záložních zdrojů 7Ah Pořádný boostery s Pb jsou, ale stojí tak 6 - 8k a to je přece móóóc O Li se radši ani nebavím Musí Tě hodně dobře platit, že se zabýváš tímto... Pokud chtějí pomoct (a to asi dle všeho ano) tak ať raději koupí slušnou Pb startovací AKU s "držátkem" třeba vartu a k tomu 2x35mm2 1,5 m kabely a pořádné kleště tak zhruba za "pěéťo" (samo nějakou nabíječku k tomu, bo jak mu to nastartuješ tak se odjíždí a volovo se ani nedobiije a majitel bez pozdravu a poděkování odjíždí frktajíc, že nešlo dálkou spustit nezávislé topení )a bude vše v nejlepším pořádku....Joskob píše:OK bola to len taká myšlienka, beriem v úvahu vaše námietky. Keďže je to naozaj len charita z mojej strany rozhodne do toho investovať nebudem. Hotel sice kúpil 2 origo pb boostre ale vydržali pár štartov a odišli.
Ďakujem za rady.
Edit: Boostery používám 20 let a teď mně umřel druhý... Používám tak 10x týdně celý rok, v zimě asi víc. Ale za 13 kil jsem měl jen ten první, i s kompresorem a letěl za 2 měsíce
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Práveže ten posledný čo viem stál cez 250 eur a bola v ňom dosť veľká baterka. Problém bol že to začali dávať hosťom bez nás a ktovie čo s tým porobili, ale olovo je fuč. Zas tak dobre ma neplatia, skôr mi šlo o to aby som si to ja uľahčil. Tak budem musieť zase len behať s firemným autom pomedzi lyžiarov ktorí sa nastrojujú na strede parkoviska.pezizka píše:Ok chápu Ty original boostry stály jako kolik? 1,5k I se světlem a kompresorem, uvnitř malá baterie do záložních zdrojů 7Ah Pořádný boostery s Pb jsou, ale stojí tak 6 - 8k a to je přece móóóc O Li se radši ani nebavím Musí Tě hodně dobře platit, že se zabýváš tímto... Pokud chtějí pomoct (a to asi dle všeho ano) tak ať raději koupí slušnou Pb startovací AKU s "držátkem" třeba vartu a k tomu 2x35mm2 1,5 m kabely a pořádné kleště tak zhruba za "pěéťo" (samo nějakou nabíječku k tomu, bo jak mu to nastartuješ tak se odjíždí a volovo se ani nedobiije a majitel bez pozdravu a poděkování odjíždí frktajíc, že nešlo dálkou spustit nezávislé topení )a bude vše v nejlepším pořádku....Joskob píše:OK bola to len taká myšlienka, beriem v úvahu vaše námietky. Keďže je to naozaj len charita z mojej strany rozhodne do toho investovať nebudem. Hotel sice kúpil 2 origo pb boostre ale vydržali pár štartov a odišli.
Ďakujem za rady.
Edit: Boostery používám 20 let a teď mně umřel druhý... Používám tak 10x týdně celý rok, v zimě asi víc. Ale za 13 kil jsem měl jen ten první, i s kompresorem a letěl za 2 měsíce
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Tak to jsem asi křivdil Za 250 é by to měl být solidní kus. Snad.. Z ruky to ale nesmíš dát, když nenastartuje aspoň na startér to vyrve ze závjejě. No z cizího krev neteče.... Pak jim půjči svojí aku.. To radši poctivé start kabely a firemní auto.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Niekto používa Li-pol, niekto A123:
https://www.candlepowerforums.com/vb/sh ... Start-Pack
Ja by som použil 12 týchto za 69 USD.
https://www.ebay.com/itm/12-A123-System ... 3657123195
Keď to porovnám s týmito, tak je to lacnejšie:
https://www.mototechdiely.sk/kategoria/ ... vacie-boxy
https://www.candlepowerforums.com/vb/sh ... Start-Pack
Ja by som použil 12 týchto za 69 USD.
https://www.ebay.com/itm/12-A123-System ... 3657123195
Keď to porovnám s týmito, tak je to lacnejšie:
https://www.mototechdiely.sk/kategoria/ ... vacie-boxy
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Spíš bych chtěl: https://www.ebay.com/itm/4-pack-Brand-N ... SwOfRfUEYq
2-3P 4S. Chlapi co závodí používají pouze 4S a jenom si chrochtají..... 2-3P by byl booster navěky, i za ten peníz
2-3P 4S. Chlapi co závodí používají pouze 4S a jenom si chrochtají..... 2-3P by byl booster navěky, i za ten peníz
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Aj tie sú OK, tu s nimi štartuje:
https://www.youtube.com/watch?v=I-AtvVCydD0
Len sú ťažšie ako A123.
https://www.youtube.com/watch?v=I-AtvVCydD0
Len sú ťažšie ako A123.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
ked na tych Banner boostroch za 269 eur vidim ze
Špičkový prúd: 3100 A
Štartovací prúd: 1170A
Kapacita: 12 V, 25 Ah AGM bateria
aj ten s videom bol dobry, 73Wh batercicka (v notebooku mam 100Wh), Peak Current 2000 A. DVE TISIC.
jasneeeee... Majkl Džeksn vobec neumrel, on sa len teleportoval naspat na planetu co maju spolu s Elvisom.
Uz ste odpalili dva boostre za stovky eur -> mali ste kupit jednu 52Ah baterku za 52,-eur ako som pisal - hentie stvorkilove boostre su proste hracky. Ver mi, najviac si to ulahcis, ked si zakaznici sami budu nosit baterku po parkovisku.
Ked sa pozres do akehokolvek bazaru, nikto tam s 18650 vo vacku nechodi - vsetci maju vozik/rudlu na ktorom vozia obycajny akumulator a poriadne kable k tomu. Cert vie preco... Takze spekulovaniu zdar.
Špičkový prúd: 3100 A
Štartovací prúd: 1170A
Kapacita: 12 V, 25 Ah AGM bateria
aj ten s videom bol dobry, 73Wh batercicka (v notebooku mam 100Wh), Peak Current 2000 A. DVE TISIC.
jasneeeee... Majkl Džeksn vobec neumrel, on sa len teleportoval naspat na planetu co maju spolu s Elvisom.
Uz ste odpalili dva boostre za stovky eur -> mali ste kupit jednu 52Ah baterku za 52,-eur ako som pisal - hentie stvorkilove boostre su proste hracky. Ver mi, najviac si to ulahcis, ked si zakaznici sami budu nosit baterku po parkovisku.
Ked sa pozres do akehokolvek bazaru, nikto tam s 18650 vo vacku nechodi - vsetci maju vozik/rudlu na ktorom vozia obycajny akumulator a poriadne kable k tomu. Cert vie preco... Takze spekulovaniu zdar.
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Samozrejme na vysoke prudy existuju vhodnejsie clanky ako 18650. Modelarske baterie maju extremne nizky vnutorny odpor, lebo su konstruovane tak, aby dodavali kratkodobo vysoke prudy, to je na nich aj udavane ako udaj C. Napriklad v HobbyKingu, odkial kupujem baterie do leteckych modelov maju v ponuke baterie, ktore maju az 140C. 4S2P 5500mAh, teda pri 81Wh ma spickovy prud 770A ! Ako som pisal, na startovanie pouzivam upravenu modelarsku 4S bateriu, ktora bez problemov nastaruje v zime 2.2l dizel (Mercedes Viano), mam tu bateriu cca 7 rokov a zatial startuje spolahlivo.
Mozem potvrdit, ze startovaci bateriovy booster, kde je olovena gelovka toho vela nevydrzi, navyse sa pouziva povacsine iba sezonne, ked sa ochladi. Povacsine skonci po zime v garazi a nieje pravidelne dobijana, teda bateria sa znici samovybijanim.
Mozem potvrdit, ze startovaci bateriovy booster, kde je olovena gelovka toho vela nevydrzi, navyse sa pouziva povacsine iba sezonne, ked sa ochladi. Povacsine skonci po zime v garazi a nieje pravidelne dobijana, teda bateria sa znici samovybijanim.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
ale tie modelarske z hobbykingu nie su AGM a takisto sa pri nich neocakava zivotnost v rade tisicov cyklov/10 rokov.
A ked si zoberem ze 12V/25Ah AGM baterčička ma udavany 3100 A spickovy prud, tak povedzme pri poklese na 6V to mame 18.000 W ... no proste ne, nema na to kabliky, nema na to dosky - by ich okamzite vnutri pokrutilo jak paragrafy.
Fyzicky nemozne, ale reklama znesie. To ma serie najviac, uz zacinam byt moc stary na rozpravky. Navyse za tie prachy...
A ked si zoberem ze 12V/25Ah AGM baterčička ma udavany 3100 A spickovy prud, tak povedzme pri poklese na 6V to mame 18.000 W ... no proste ne, nema na to kabliky, nema na to dosky - by ich okamzite vnutri pokrutilo jak paragrafy.
Fyzicky nemozne, ale reklama znesie. To ma serie najviac, uz zacinam byt moc stary na rozpravky. Navyse za tie prachy...
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Tieto reklamné parametre vynasobene výrobcovou konštantnou mi tiež dvíhajú tlak. Ale ľudia to kúpia, lebo nik iný nemá také vysoké čísla.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Ale som asi tam kde som bol na začiatku. Jediný píšete , že v poho -len sa batérie skôr opotrebuju ,s čím rátam, a ďalší že to nedajú. Osobne sa prikláňam k tomu, že to také hrozné nebude. A navyše asi málokto rátal do výpočtov, že nemalú časť štartu vykryje to primárne olovo v aute.
Neviem teda, tých 30€ čo stáli batérie ,nie je zas tak veľa ,aby som ich v prípade neúspechu obetoval ako experiment.
Neviem teda, tých 30€ čo stáli batérie ,nie je zas tak veľa ,aby som ich v prípade neúspechu obetoval ako experiment.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
jasne, z penazneho hladiska nejde o nic. Kludne to urob ked neni nic dolezitejsie v zozname.
Podla mna to fungovat bude, zivotnost budu mat skratenu tak ako vsetko pri takomto pouzivani. Ked mozes, sprav z toho 6P ako si pisal, je to ukrutne lepsie nez 4P. Mozno to nenatoci stvorlitrovy osemvalec diesel ked tam volakto umre s Touaregom alebo Q7, ale benzinove 1.2 az 2.5i hrkalky to zmakne - stale sa bavime ze olovo nie je uplne mrtve. Mam za to, ze najcastejsie akumulatory v zime umru na prerazenie alebo vyskratovanie clanku v dosledku vypadaneho materialu z dosiek - takze namiesto ~12V naprazdno maju pod desat.
Bacha na vlhkost (aj vyzrážanú !) vnutri krabicky ktoru urobis. Uskladnovat v teple, tie lithia nesmu mat -20 a tesime sa na video !
Podla mna to fungovat bude, zivotnost budu mat skratenu tak ako vsetko pri takomto pouzivani. Ked mozes, sprav z toho 6P ako si pisal, je to ukrutne lepsie nez 4P. Mozno to nenatoci stvorlitrovy osemvalec diesel ked tam volakto umre s Touaregom alebo Q7, ale benzinove 1.2 az 2.5i hrkalky to zmakne - stale sa bavime ze olovo nie je uplne mrtve. Mam za to, ze najcastejsie akumulatory v zime umru na prerazenie alebo vyskratovanie clanku v dosledku vypadaneho materialu z dosiek - takze namiesto ~12V naprazdno maju pod desat.
Bacha na vlhkost (aj vyzrážanú !) vnutri krabicky ktoru urobis. Uskladnovat v teple, tie lithia nesmu mat -20 a tesime sa na video !
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Tak batéria je vyskladaná
3S6P Murata US18650VTC4 2100mAh - 30A , BMS 3S 25A pre nabijanie , pripadne napájanie iných vecí.
Vývody do čoko 3x 4mm² (1 na 2P), od čoko 16mm²
Bol dosť problém to s tými držiakmi a pri hrubej kabeláži vtesnať do obalu od olova, ale podarilo sa. Pri najbližšej príležitosti sa pokúsim urobiť aj video.
3S6P Murata US18650VTC4 2100mAh - 30A , BMS 3S 25A pre nabijanie , pripadne napájanie iných vecí.
Vývody do čoko 3x 4mm² (1 na 2P), od čoko 16mm²
Bol dosť problém to s tými držiakmi a pri hrubej kabeláži vtesnať do obalu od olova, ale podarilo sa. Pri najbližšej príležitosti sa pokúsim urobiť aj video.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
Tak po dlhej dobe mala pomocná batérie premiéru.
Bohužiaľ nebol čas šaškovať a natáčať video.
Štartoval som s ňou Fabiu 1.2 htp ,ktorá stala asi 2 týždne. Stav olova už nedokázal pretočiť motor. A zmohol sa len na cvakanie štartéra.
Štart prebehol 10s po pripojení záložnej batérie , bez najmenšieho zaváhania.
Napätie pred štartom 12,0V , po štarte 11,9V.
Bohužiaľ nebol čas šaškovať a natáčať video.
Štartoval som s ňou Fabiu 1.2 htp ,ktorá stala asi 2 týždne. Stav olova už nedokázal pretočiť motor. A zmohol sa len na cvakanie štartéra.
Štart prebehol 10s po pripojení záložnej batérie , bez najmenšieho zaváhania.
Napätie pred štartom 12,0V , po štarte 11,9V.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm
Re: Pomocné štartovanie auta v zime
projekt pekny.
Ja som si pred 2 rokmi kupil na to spraveny vyrobok z aliexpresu a doteraz sluzi ku mojej spokojnosti.
A to som s nim startoval i 3.2 benzin a 2.8hdi bez problemov, zeninu fabiu si to ani nevsimlo.
ale treba davat bacha, je rozdiel ked je bateria nefunkcna a podbita, tak ju treba odpojit lebo inac stiahne prud do seba a neostane nic pre starter.
Ja som si pred 2 rokmi kupil na to spraveny vyrobok z aliexpresu a doteraz sluzi ku mojej spokojnosti.
A to som s nim startoval i 3.2 benzin a 2.8hdi bez problemov, zeninu fabiu si to ani nevsimlo.
ale treba davat bacha, je rozdiel ked je bateria nefunkcna a podbita, tak ju treba odpojit lebo inac stiahne prud do seba a neostane nic pre starter.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 44 Odpovědi
- 4847 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
-
- 32 Odpovědi
- 2695 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo
-
- 1 Odpovědi
- 910 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 8 Odpovědi
- 1549 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 5 Odpovědi
- 664 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xdenser