Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1602
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Oni chtít nebudou. Číňani právě doufali, že jim Evropani zaplatí ty prodělky v Číně. V Číně sice prodávají auto za půl mega, ale nic naněm nevydělají. Proto zahltili EU přístavy autama, aby aspoň něco trhli, než na to EU zareaguje clama.Matess píše: ↑sob zář 28, 2024 1:53 pm
neboj... elektroauta už se pomalu dostávají na paritu se spalováky... dotace brzy nebudou. Aktuální dotace vyhlášená na nákup EV už se blíží vyčerpání. Problém vidím spíš v tom že spalovací auta budou prostě drahá. Čína ti dnes udělá solidní elektroauto za 400k (a v evropě ho prodá za 800k), ale jakmile budou chtít tak ty ceny půjdou dolů a nevím kdo bude potom platit vývoj a výrobu spalováku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1536
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 10120
- Kapacita baterie [kWh]: 13,4
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
My najezdíme denně klidně 800-1100km, takže pro nás zatím nereálné... Uvidíme co bude časemglottis píše: ↑sob zář 28, 2024 2:42 pm Já teda radši zastavím po 250km a postojim 15 minut než hodinu šťouchat auto do 100.. Třeba cesta k moři do Polska, 600km, Tesla naplánuje na dvě zastávky. 10+30 minut. Dá se to dát na jedno zastavení. Dát 500 v kuse na to už nejsem tak mladej a s rodinou to je nesmysl. Jet dám tak možná.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Nebude to prodloužení intervalu výměny aut spíše kvůli pořizovacím nákladům za auto, než je menší poruchovostí a "kvalitou" EV ? Co jste to kupovali za šroty, že to bylo po 150k na výměnu?Ronn píše: ↑pát zář 27, 2024 7:27 pm Diskuze na Twitter:
Prodej nových automobilů v Evropské unii se v srpnu snížil o 18,3 % na nejnižší úroveň za poslední tři roky, což bylo způsobeno dvouciferným poklesem na hlavních trzích v Německu, Francii a Itálii...
Reakce:
Ja se nedivim. Driv jsme museli auta ve firme tocit kazde 2-3 roky, kdy se s nim najelo 150tis km. Vic nedavalo smysl(proste se to pak sere). Ted mame komplet flotilu EV a interval byl prodlouzeny na 5 let(250t-300tkm). Uvidime, co pak dal. EV proste neni potreba menit tak casto, jsou mene poruchova(krome jednoho od Tesly, ale to je asi patecni auto od mexikana).
-
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Totéž zažívám, když občas přespím u rodičů, kde taky postavili dálnici. V noci ty motorky a občas "vytuněné" auto, to je na vraždu.
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
a kolikrat do roka to delas? zastavit na 30 minut po 300km mi neprijde nic hrozneho i pri tak dlouhe ceste.bokser01 píše: ↑sob zář 28, 2024 4:45 pmMy najezdíme denně klidně 800-1100km, takže pro nás zatím nereálné... Uvidíme co bude časemglottis píše: ↑sob zář 28, 2024 2:42 pm Já teda radši zastavím po 250km a postojim 15 minut než hodinu šťouchat auto do 100.. Třeba cesta k moři do Polska, 600km, Tesla naplánuje na dvě zastávky. 10+30 minut. Dá se to dát na jedno zastavení. Dát 500 v kuse na to už nejsem tak mladej a s rodinou to je nesmysl. Jet dám tak možná.
-
- Příspěvky: 344
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Ono se nemusí jednat o úkony vynucené poruchami. Koukni se předepsané servisní úkony výrobcem vehyklu. V kolika km se mění i něco více než filtry a kapaliny. Dfp? Pumpa? Rozvody? Brzdové kotouče? Atd… tohle se na ev neřeší vůbec nebo ne do 200kkm.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 344
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Nedávno jsme zjistili ze aut v CZ je více nez v DE. Mno pak se diskutovalo, mnoha auta jsou odhlášena bez značek. Oka, i tak se tady nemáme evidentně špatně. Lip se můžeme mít vždycky.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1602
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Obávám se, že Ronn asi špatně pochopil, jak to u firem funguje. 120tis. km je standartní nájezd jak na operák, tak na leasing. Vpodstatě neznám firmu, kde by auta drželi déle. Je to z prostého důvodu, že ekonomicky má to auto nejvyšší hodnotu jako "ojetina". U většiny firem jsou taky docela solidní penále, pokud se stanovený nájezd přetáhne. Do cca 150tis. je u běžného auta poruchovost nulová, navíc je většinou v záruce, takže se dá odprodat za solidní peníze a defakto je o takové vozy rvačka.
Moc nechápu, kdo u vás nastavil tak šílený nájezd 250+tis. Co se odpisů i zůstatkové hodnoty týká, je to podle mě finanční katastrofa, bez ohledu na typ vozu.
Moc nechápu, kdo u vás nastavil tak šílený nájezd 250+tis. Co se odpisů i zůstatkové hodnoty týká, je to podle mě finanční katastrofa, bez ohledu na typ vozu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
ono je to jednoduchy... kdyz vis ze spalovak po 150tkm zacne potrebovat servis, ale soucasne ti dobehla odpisova doba a soucasne ma velice dobrou hodnotu je jeho prodej docela logicky krok.
Jenomze kdyz ti EV po 150tkm stale nevyzaduje zadny servis, nemas sice odpisy, ale pausal si na nej aplikujes taky a nic se ti nejebe a nemusis dalsich 5 let koupit dalsi auto tak je ta uspora proste znacna.
Chapes v prvnim pripade je to zpusob jak se vyhnout investici do servisu a reseni situace co se zamestnancem kdyz nema cim jezdit a ve druhem pripade tohle proste nemas.
Jenomze kdyz ti EV po 150tkm stale nevyzaduje zadny servis, nemas sice odpisy, ale pausal si na nej aplikujes taky a nic se ti nejebe a nemusis dalsich 5 let koupit dalsi auto tak je ta uspora proste znacna.
Chapes v prvnim pripade je to zpusob jak se vyhnout investici do servisu a reseni situace co se zamestnancem kdyz nema cim jezdit a ve druhem pripade tohle proste nemas.
-
- Příspěvky: 344
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Citoval jsem diskuzi s Twitteru. A určitě díky za insight z oboru, dobré vědět.
Osobně jsem si vždycky myslel, ze ty auta jsou 2xrocne v karosarne a tak se často povinny servisní úkon uspíší. No a když mi teď ještě napíšeš, ze předčasně výměna dílu z důvodu poškození nehodou nemá vliv a stejně se to musí měnit, asi si dam nějaký vlákno o srovnávání emisi ice vs ev..
Naposledy upravil(a) Ronn dne sob zář 28, 2024 8:45 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1602
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Matess: Já znám situaci jenom u velkých firem a tam nikdo auta nekupuje. Vždycky jenom operák nebo leasing. Jak píšu, servisní náklady jsou druhořadé, hlavní slovo mají finančáci a jejich kouzlení s číslama.
Ronn: Já tě nenapadám. Taková je realita ve velkých firmách. Poškození nehodou je irelevantní, všechny auta mají havarijko s minimální spoluúčastí. Navíc se často dělá, že pokud je auto "správně nabořený", tak firma dostane nové a servis si pořeší zbořeninu.....často pěkně podojí pojišťovnu a pak ho ještě se ziskem prodají.
U EV nevím jak to bude s dotacema. Podle mě se po vypršení dotační lhůty plno firem aut zbaví, zase jenom kvůli cash flow a ne že by to bylo technicky nutné.
Ronn: Já tě nenapadám. Taková je realita ve velkých firmách. Poškození nehodou je irelevantní, všechny auta mají havarijko s minimální spoluúčastí. Navíc se často dělá, že pokud je auto "správně nabořený", tak firma dostane nové a servis si pořeší zbořeninu.....často pěkně podojí pojišťovnu a pak ho ještě se ziskem prodají.
U EV nevím jak to bude s dotacema. Podle mě se po vypršení dotační lhůty plno firem aut zbaví, zase jenom kvůli cash flow a ne že by to bylo technicky nutné.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 271
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ja to jezdil půldruhého roku dvakrát týdně a k tomu občas nějaké skoky do 2x250 km. Kdo takovou práci po V4 nezažil, tak nepochopí, že z Břeclavi do Litoměřic bez zastávky je normál, protože v osm ráno musíš začít pracovat, abys o půlnoci byl doma. A jídlo si dáš v pauze u práce, cestou je to zabitý čas, co může znamenat vynechat šichtu v Michalovciach a v sobotu to nemáš s kým dodělat. Velká nádrž na naftu a pohodlný sedačky je nevyhnutnost.
Jo, dnes už bych to asi nedal, ale těch 500 km by můj vrhikl měl dát, ať stojím, kdy chci a ne kdy musím.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 5187
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Jj, to neni jak jet na dovolenou nebo nekam s rodinou/detma. Take zastavuji, az kdyz je akutka a neni zbyti. A kdyz jedeme treba s kolegou, tak je zastavka minutu na vystridani u volantu. Nemam zajem ztracet cas po benzinkach, utracet za zachod ci predrazene obcerstveni ... Jedine kdyz vezu kolegyne, tak samozrejme zastavim na slusne benzince, kdyz je potreba. A leckdy prekvapi, ze treba nechteji ani po 3 h jizdy zastavit.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1536
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 10120
- Kapacita baterie [kWh]: 13,4
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Chlapi a to je přesně ono... já nechci být na tisící ujetých km za ten den otrokem svého auta... Abych někde za těch 24 hodin ztratil 1,5 hodiny možná víc jen tím že budu někde nabíjet abych milostivě mohl pokračovat domů... člověk si musí uvědomit, že každá hodina spánku je cenná při takových dnech.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp
-
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Evidentně pro vás elektromobil není to pravé.
Ale naštěstí na nás EU myslí. A tak bude klidně možné jezdit spalovákem i v budoucnu.
Tedy na syntetické palivo, s cenou 200 Kč/litr. Která ale prý po náběhu nových technologií zlevní po několika letech snad až jen na 150 Kč/litr.
Ale naštěstí na nás EU myslí. A tak bude klidně možné jezdit spalovákem i v budoucnu.
Tedy na syntetické palivo, s cenou 200 Kč/litr. Která ale prý po náběhu nových technologií zlevní po několika letech snad až jen na 150 Kč/litr.
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Tak bude jim to platit firma a zaplatí to zákazník takže v pohodě.Mex píše: ↑ned zář 29, 2024 12:58 am Evidentně pro vás elektromobil není to pravé.
Ale naštěstí na nás EU myslí. A tak bude klidně možné jezdit spalovákem i v budoucnu.
Tedy na syntetické palivo, s cenou 200 Kč/litr. Která ale prý po náběhu nových technologií zlevní po několika letech snad až jen na 150 Kč/litr.
-
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Jasně. Zákazník to zaplatí, pokud vedle nebude jiný dodavatel, který to bude umět udělat levněji.
To je klasický problém už dnes, proč zákazníci chtějí levnější čínské výrobky a evropské fabriky padají na hubu.
Takže ne, není to tak, že všechno snadno přefakturuju zákazníkovi. To platí je v případě monopolu nebo nedostatkové ekonomiky.
To je klasický problém už dnes, proč zákazníci chtějí levnější čínské výrobky a evropské fabriky padají na hubu.
Takže ne, není to tak, že všechno snadno přefakturuju zákazníkovi. To platí je v případě monopolu nebo nedostatkové ekonomiky.
-
- Příspěvky: 2578
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
jojo, oni jezdi dvakrat tydne k zakaznikovi 1000km, firma to nauctuje minimalne 10kc/1km a plati to radi. Kdyby ten zakaznik mel nekoho bliz, davno ho ma. A pokud ho bliz ma tak at si ho vezme. A ano, je to tak snadne prefakturovat to zakaznikovi. Firma neni charita. Nekdo to zaplatit musi a zakaznik to je vzdy. Bud prubezne nebo si to zaplatil predem v cene tovaru.
Ale vedeme tu uplne zbytecne diskuze s pokusem napasovat budoucnost do prostredi co je ted. Jestli to mam k zakaznikovi 500km, dojedu tam (budou novejsi modely EV, co za 10 minut ale uz ted to das podobne) nastouchas +50% tak veskere limity jsou pryc. Dojedes tam prazdnej, zapojis se pred tou firmou na AC (klidne na stavbe do zasuvky misto michacky), za tech 6-8 hodin co tam pracuju je auto na 100% a jedu domu a zase si na 10 minut prizastavim. Treba za par let budou levnejsi DC nabijecky, nejake 40kw a tak. Jestli jsem tam jel takovou streku abych tam byl hodinu a mene, je velka otazka jestli jsme tam musel jet, protoze rezije pro zakaznika je enormni. Ale treba nevymenit ten regulator v chemicce stoji radove vic a pak se to vyplati i s tim drahym palivem.
Krome toho s EV tam neprijedes tak unavenej a pokud tam mas pracovat a premyslet, hodi se to. A ne, neni to kec z YT ale mam to otestovane na sobe.
ja to nikomu netlacim, to je muj pohled a kazdy at si hleda svoji cestu. Ale ja rad hledam cesty aby to slo a ne aby to neslo.
Ale vedeme tu uplne zbytecne diskuze s pokusem napasovat budoucnost do prostredi co je ted. Jestli to mam k zakaznikovi 500km, dojedu tam (budou novejsi modely EV, co za 10 minut ale uz ted to das podobne) nastouchas +50% tak veskere limity jsou pryc. Dojedes tam prazdnej, zapojis se pred tou firmou na AC (klidne na stavbe do zasuvky misto michacky), za tech 6-8 hodin co tam pracuju je auto na 100% a jedu domu a zase si na 10 minut prizastavim. Treba za par let budou levnejsi DC nabijecky, nejake 40kw a tak. Jestli jsem tam jel takovou streku abych tam byl hodinu a mene, je velka otazka jestli jsme tam musel jet, protoze rezije pro zakaznika je enormni. Ale treba nevymenit ten regulator v chemicce stoji radove vic a pak se to vyplati i s tim drahym palivem.
Krome toho s EV tam neprijedes tak unavenej a pokud tam mas pracovat a premyslet, hodi se to. A ne, neni to kec z YT ale mam to otestovane na sobe.
ja to nikomu netlacim, to je muj pohled a kazdy at si hleda svoji cestu. Ale ja rad hledam cesty aby to slo a ne aby to neslo.
-
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
- Lokalita: Usteckoorlicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12360
- Kapacita baterie [kWh]: 10?
- Bydliště: Usteckoorlicko
Re: Žvanírna 2
Jj, někdo zapomíná, že primarnim úcelem podnikani je tvorba zisku. A pokud ten zisk prezenu, podleze me konkurence, coz je dobre. Pokud i s minimalnim ziskem jsem drahej, neco delam spatne, zmena nebo konec.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
-
- Příspěvky: 1602
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ona není hlavně udržitelná ta zelená dotovaná budoucnost. Bývalý kolega dělá u firmy co servisuje větrné parky a jak skončí dotace, tak firmy končí se servisem. Prostě tu vrtuli nechají "zadřít", než by do toho dali peníze. Větrné parky se staví za dotace, provozují za dotace a bez dotací to není rentabilní. Jestli budou pořád zavírat konvenční elektrárny, tak se z ceny elekřiny všichni po**** a EV bude stát na km to samé co teď spalovák.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor